روايات

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثالثة 3 بقلم مريم حسني

 رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثالثة 3 بقلم مريم حسني

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثالثة 3 بقلم مريم حسني

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة الثالثة 3 بقلم مريم حسني

في الوقت الحاضر

ساهر صحي من النوم بكسل واستغرب ايه ده انا صحيت لوحدي غريبه دي وبص في الساعة قام اتنفض يا نهار اسود الساعه 8ونص وقام يجري عل الحمام هو بابا مصحنيش ليه اووووووف عل الصبح اخد شور سريع ولبس بدلته وراح اوضه بابه ملقهوش ودور عليه ونده كذه مره بس ملقوش

ساهر بخنقه انا كده هتاخر اكتر والعميل ده مهم هو ممكن يكون راح مشوار خرج من الفيلا جري وسال البواب قاله انا قاسم خرج من الصبح

ساهر ركب العربيه بتاعته وكلمه كذه مره لحد مارد

ساهر اتنهد ايوه يا بابا حضرتك فين قلقتني عليك

قاسم معلش يا ساهر كان عندي مشوار مهم

ساهر طب مخدش الحراسه معاك ليه

قاسم معلش يا ساهر بحب اعمل المشوار ده لوحدي ساهر ااااه المشوار لوحدك بتاع الناس الغلابه دول صح النهارده 1/1 عشان كده ماشي يا بابا بس ابقي طمني عليك سلام وقفل

ساهر كمان زحمه لا يوم لطيف من اوله يعني لا قهوة ولا الاغنيه وكمان زحمه زي الفل وبعدين بص ف العربية اللي جنبه لقي دينا السكرتيرة بتعته فيها ومعها بنات تانيه وبيصوتوا لصحبتهم

البنات يلا ياليالي غني يلا عوزين ليالي عوزين ليالي

ليالي بس يا مجانين فضحتونا احنا ف الاشاره

دينا يوووووه اهو بنتسلي انجزي بقي

ليالي طيب طيب بطلوا زن ماشي بس انا بقي هغني عل زوقي

وابتدت تغني شو كانت حلوة الليالي والهوا يبقي نطرنا وتيجي تلقيني وياخدنا بعيد هدير الماي والليالي

كان عندنا طاحون عل نبع الماي ادامه سحات مزروعه في وجدي كان يطحن بالحي قمح وزهريات ويبقوا الناس في ها الساحات شي معهم اكياس شي عربيات ريحين جيين عا طول الطريق تهدر عنيات

اااااه يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني ااااه غني اههه غني عل الطرقااات

ياي ياي ياي يا سهر الليالي ياي ياي ياي يا حلوه عل بالي غني اااه عني اااه غني عل الطرقات

وراحت الايام وشوي شوي سكت الطحون عكيت بالماي وجدي صار طحون الذكريات يطحن شمس وفييييي يا سهر الليالي ااااه يا حلوه عل بالي غني اااااه غني ااااااه غني عل الطرقااااات

البنات صفاروا وصقفوا هياااااااااا

ساهر بصلها بنبهار واعجاب لصوتها الرائع وعشان الاغنيه كمان اكنه مصدق عشان موده يظبط شويه

وفضل سرحان معها لدرجه انه مخدش باله ان الإشارة فتحت

……………

خمسه وعشرين سنه لورا

فوزي بغضب وغيظ عجبك كده عجبك الفضيحة دي

نبيله بضيق احنا في الفضيحه دلوقت ولا في البت اللي اتخطفت دي هنعمل ايه لازم نبلغ

فوزي وهنبلغ عن مين يا فلحه اذا كان البوليس قبض عل الناس اللي خطفوها ومحدش اعترف في الوقت ده دخل معتز من الباب

فوزي ها عملت ايه يا معتز

معتز بلع ريقه بخوف انا عرفت مين اللي خطف سهر

فوزي مين

معتز قاسم الالفي

فوزي بفزع مين

معتز زي مايمعت احنا لازم نمشي من هنا باسرع وقت محدش عارف هو ممكن يعمل ايه فوزي عندك حق يلا

نبيله يلا فين وبنتي

فوزي بزعيق وعضب اللي بقوله يتنفذ يلا هنمشي من هنا حضري كل حاجه

نبيله بس بنتي

فوزي ببرود بنتاك انتي دي مشكلتك مش مشكلتي انا هاخد ولادي وامشي عاوزه تيجي معانا اهلا وسهلا يلا يانبي نحضر الحاجه

…………

قاسم بقسوه فهمتي يا نانا هتعملي ايه

نانا بخضوع ودلع طبعا يا حبيبي فهمت متقلقش خالص سيب البت دي عليا

قاسم ماشي دلوقتي هنروح الڤيلا وزي مافهمتك يلا

…………

سهر بعياط بخوف ووجع رهيب من ايدها لا ده مجنون مش طبيعي انا لازم امشي من هنا بسرعة

وحولت تقوم وتجر الفستان بتعها بصعوبة وحولت تخرج من الفيلا بصت من الجنينة لقتها مليانه حراسة لفت من ورا عشان ميشوفوهاش

سهر في نفسها مفيش غير السور لازم انط من عليه بس هعمل كده ازاي بفستان ماشي تمام هحاول انط بيه ولسه هتقرب من السور لقت حد مسكها من دراعها بقسوة ولقها له

لقت قاسم بيبتسم بقسوة وتسليه ايه يا سهر الغباء ده تصدقي كنت فاكرك اذكي من كده بتحولي تهربي من دلوقتي طب كنتي استني شويه تدرسي المكان حتي وانتي فاكره ان انا بقي اهبل وعبيط وعادي هتعرفي تهربي صح

سهر بوجع وخوف ورجاء من فضلك سيبني امشي من ارجوك انا معملتش حاجه لكل متعمل في معتز اللي انت عاوزه انا زنبي ايه بس

قاسم مسكها من شعرها وجرها وراه بملل بس بقي ابه الرغي ده

سهر بصويت ااااااه سيب شعري

قاسم رمها ف الاوضه

سهر بغضب وبصوت عالي انت فاكر نفسك مين هو ايه بلطجه يعني قولتلك عاوز تتهبب تعمل حاجة اعملها ف الزفت اللي اسمه معتز انا مالي ايه الاقرف ده

قاسم مسك فكها بغضب وبصوت مرعب صوتك لو علي تاني هقطلك لسانك وده مش هزار هقطلعلك لسانك فعلا

سهر بالم اه سيبني اوعي وبصتلع بتحدي لو فاكر نفيك تعرف تعملي حاجة تبقي بتحلم انا شوفت في حياتي ايام سوده كتير مش هيجي اسود منها

قاسم ضغط اكتر وهمس برعب لا اوعدك بايام اسود و بصي بقي حق اختي هيجبوا منك مفيهاش كلام ولا نجيب القموره شاهي بدالك معنديش مانع دي حتي صغيره هتعجب الرجالة اكتر

سهر بغل ملكش دعوه باختي وبعدين بتتشطر عل البنات مش قادر تاخد حقك منه فاكر نفسك كده راجل

قاسم ابتسم بشر لا انا هوريكي هبقي راجل ازاي

سهر مخدتش وقت في انها ترد حتي قاسم كان نزل فيها ضرب اكنه بيضرب كيس قطن مبيحسش كان بضربها بشكل مش طبيعي واعتدي عليها بعنف شديد من كتر الدم اللي نزفته فستان الفرح الابيض اتحول بالكامل للون الاحمر في الاخر سابها زي الجثه مرميه وبتنزف بشكل مش طبيعي وخرج

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى