Uncategorized

رواية عشقت حبيبة أخي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم دهب مبروك

رواية عشقت حبيبة أخي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم دهب مبروك 

رواية عشقت حبيبة أخي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم دهب مبروك 

رواية عشقت حبيبة أخي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم دهب مبروك 

اسر… حياه 

عبدالله… مالها 

اسر… اهي سايفه بتعمل اي 

عبدالله… ده مين اللي واقف معها ده 

اسر… معرفش انا رايح اشوف الهانم 

اسر. قرب من حياه والولد اللي واقفه معها 

حياه.. اسر 

اسر… ايوه اسر مين ده ياهانم 

الشخص… انتا اللي مين 

حياه… ده زميلي في الجماعه 

اسر…  وده من امتا وانتي بتقبلي زميلك براا الجماعه ووقفاه تضحكي مع كده ليه 

حياه..  وانتا مالك كنت واصي عليا

اسر.. مسكها من ايدها وجي يمشي بيها 

الشخص… مسك ايدها هي كمان 

اسر…. ضربوه بونيه في وشوه 

الشخص… جي يردهالوه واقفه عبدالله 

عبدالله… اهد يا روح امك دي اختي ومسمحش لحد غيرب يمسك ايديها كده وادلوه هو كمان بالبونيه وسبوه 

الشخص… واللهي ما حرحمكم 

عبدالله… كنت عملت حاجه

اسر…  شقي يا ولاه يا عبدالله انتا 

عبدالله…  تربيتك 

اسر…  نا هاخد الهانم اروحه 

حياه… انا اعرف اروح لوحدي وسيب ايدي دي 

عبدالله…  اناي تطولي انوا يمسك ايدك كده يا اختي 

اسر…  عبدالله 

عبدالله…  احممم 

اسر…  نا ماشي 

عبدالله..  مع الف سلامه 

حياه…  اسفه 

اسر…  مردش  وساب ايديها 

حياه…  اسر 

اسر…  مردش 

حياه راحت وقفت قدامه مره واحد…  مش بكلمك رد عليا مش حماره انا بكلم في نفسي 

اسر…  هههه 

حياه…  ده انتا رزل وربنا  

اسر…  شكراا 

حياه..  كلمني عدل 

اسر…  ينفع كده يعني 

حياه…  هو انا قبلتلوه عادي ونا ماشيه فروحت مسلمه عليه عادي وكنت لسه همشي لقيتك جت 

اسر.. اها سلمت عليه يعني مسك ايديك يا هانم 

حياه بضحك…  محسسني خطيبتك مثلا او مراتك وهسلم عليه برجلي مثلا ولا انتا مش بتسلم علي حد بايدك خالص اوووف بقاا 

اسر..  سرح يا ريت تكوني خطيبتي ومرات يا حياه انا بغير عليك من اي حد اعمل اي 

حياه…  اسر 

اسر…  مردش 

حياه…  قربت من ودنه اسرررر 

اسر…  وداني 

حياه…  هههههه كش قادره شكلك يضحك اوووي 

اسر…  ليه يا اختي شايفني ارجوز

حياه…  ممكن تسكت علشان هضحك تاني 

اسر..  اضحكي 

حياه…  هههههههه مش قادره هموت بجد 

اسر…  بعصبيه وصوت عالي متقوليش كده تاني 

حياه…  برقتولوه وسكت وفضلت ماشيه ساكتها من بعد ما شافت طريقتوه في الكلمه دي  وسرحت 

اسر..  سرح هو كمان انا يا حياه بحبك اوووي لدرجه انتي مش متخيلها مش عارف اعمل اي ومش عارف اكلمك في موضوع اسامه وانا مستغربوه جداا انوا مجبش سرتك تاني وانا نفسوه ينساك بجد بس مش عارف لو نساكي هقدر اتجوزك ولا لا….  

حياه في نفسها…  معقول يا اسامه ممكن تحبني زي ما بحبك انا مستغربالك يا اخي ساعت احس ان ممكن تكون بتحبني وساعت اتبعد الاحتمال ده بس اتتا ليه اتع صبت لما  قولت هموتت  وفاقت من تفكرها علي عربيه كانت هتخبط اسر 

حياه…  حاسب وشتوه ناحيتها وكان قريب منها اووي باصت في عينوه جامد وقالت في سرها بحبك اووي وفجاه عنها دمعت 

واسر زي ما هو واقف متنح في وشها بحبك يا حياه امنيني في الحياه انك تكون ليا 

حياه…  بعدت عنوه وفضلت تعياط جامد 

اسر….  مالك 

حياه…  مافيش 

اسر…  بجد مالك 

حياه…  الشخص اللي بحبوه حاسه انوا مش بيحبني وساعت احس انوا بيحبني بس انا بحبوه اوووي يا اسر نا بحب وبتعذب في نفس الوقت 

اسر…  نفس حكايتي زيك بالظبط بحب واحده وحاسس انو حب من طرف واحد   وفي حاجه  مش هينفع تخليمي اعترفلها 

حياه بدموع برضوا…  هلي الاقل انك ولد يعني اعترفلها يمكن تكون بتحبك 

اسر…  يا ريت تكون بتحبني بس ممكن بلاش دموع خالص علشان خطري 

حياه…  حاضر اعترفلها يا اسر وهي مين سعيده الحظ دي 

اسر….  بصلها جامد اووي مش يالا بينا 

وكل واحد وصل بيتوه 

اسامه…  اي يا عم واحشتني اوووي كنت مستنك علشان واحشني اوووي 

اسر..  حضنوه وانا اكتر  

اسامه…  ثانيه ادخل اجبلك اكل كل وشوف هتعمل اي 

اسر…  امم ماشي 

اسر…  فضل يتكلم مع نفسه بصوت واطي…  عارفه يا حياه انا بحبك كنت هموت واقولك لما سالتني مين سعيده الحظ كنت عايزه اقولك انتي ومش عارفه اي الاحساس اللي ملكني فجاه لما عيني جات في عنيك حاسيت انك بنقوليلي بحبك 

بس مينفعش كده انا رغم اني حبيتك قبل اسامه بس مش لازم اكسروه حتي لو مش هتجوزك ده اخويا وابويا وصحبي اسف لو انتي بتحبني بس لازم قصتنا متكملش ده رغم اني مافيش قصه اصلا وبدا يدمع وسكت ونسي اسامه تماما 

اسامه…  سمع كل كلامه وفضل يعيط جامدد اووي علي اسر واللي ليعملوه في نفسه علشانوا

ومسح دموعه وقال انا حاسس انك هتتجوزو انتوا الاتنين (اسر وحياه )   مش عارف ليه 

وخرج لاسر 

اسر.. اي يا عم كل النشاط ده هتبقا ست بيت شاطره 

اسامه… ههه طبعا يا ابني وحضنوه جامد اوووي اكنوه مش هيشوف تاني 

اسر… في اي 

اسامه..عادي يعني مينفعش احضنك 

اسر.. حضنوه جامد اوووي 

اسامه…. بعد عنوه تعرف انتي احلي اخ في الدنياا  انا بحبك اووووي 

اسر… وانتي واللهي بحبك اووووي انتي اصلا نصي التاني 

اسامه… انا نازل

اسر..  لا بلاش خليك قاعد معايا 

اسامه…  مش هتاخر متقلقش 

اسر…  امم خلاص مش هضيقك عليك 

اسامه..   فتح الباب وواقف  واتكلم اسر اتجوزها انا حاسس انكم لبعض حارب علشانها انا سمعتك ونا في المطبخ  اتجوزها وحارب  علشانها هي تستهال يا اسر  انتا ضحيت علشاني  بس بجدبحبك  وعرف انا فهمتك لم كنت بكلمك عليها وقولتلي حبي عمري راح مرحش يا اسر  ان تحارب علشنها عارف انا محربتش ليه علشان حسيت اني مش لازم اعرف علشام حاسس اني هموت فحارب ليه وبعديها اسيبها  ونزل بسرعه كان قاصد اني ينزل علشان اسر ميلحقش يتكلم 

اسر…  استني ونبي بلاش تنزل بلاش وطلع جري علي البلكونه اسامه استني استني 

اسامه..  انا مش راجع تاني هموت ربنا معاك وتبقوا لبعض 

اسر…  متقولش انك هتموت تاني 

اسامه….  بحبك اووووي يا اسر بحبك 

اسر…  حاسب يا اسامه اساااااااااامه ونزل اسر زي المجنون علي السلام 

حضن اسامه جامدد وكان غرقان في دموه بعد ما العربيه خبطتوه جامد  اخوياا متسبنيش لوحدي حراااا م حرامممم كده اسر اطلبوا  الاسعاف  بسرعه 

، ـــــــــــــــــــــــــــ 

عند حياه 

حياه…  بس ده  كلوه اللي حصل 

شمس…  كلميه اتاسفيلوه 

حياه…  منا اتاسفتلوه خلاص بقاا 

سمش…  اعملي اللي بقولك عليه 

حياه.. اتصلت بيي اسر 

حياه…  الوو 

الشخص…  مين معايا

حياه..  ممكن اكلم اسر ابن عمي 

الشخص…  حاضرتك الشخص  صاحب التلفون اخوه عمل حادثه  والتلفون وقع ومستني حد يخدوي مني 

حياه…  اممم طب حضرتك فين وانا ابعت اختي تاخدي 

الشخص…  ادها العنوان 

حياه..  تمام ربع ساعه واختي تكون عند حضرتك 

وقفلوا 

شمس…  اي اللي سمعتوه احنا لازم نكون هنالك دلوقتي حالنا 

حياه..  اتتي روحي هتي الفون واميد هما في المشتشفي اللي جمب البيت نا هروح ورن علي باب قوليلوه اكيد هم محتاجين لبابا دلوقتي 

شمس…  اشطاا هلبس ونزل وهبقاا ارجع علي المشتشفي علطول 

ولبسوا ونزلوا 

في المشتشفي  خرج من الاوضه 

اسر بدموع…  هو كويس صح ممكن ادخل اشوفه ممكن 

الدكتور…  اسف البقاء لله 

اسر…  اتتا اتجنت ده  كان بيطلمني الصبح اسامههه يا اسامه حراممم تسيبني لوحدي حراممم كده باب ماما  مش هيجلكم هو عايش وطلع جري علي الاوضه  والممرضين جريوا وراه 

في اللحظه دي وصلت حياه 

حياه…  دكتور حضرتك فين مريض عامل حادثه من ساعه وهو هنا اسموه اسامه 

الدكتور….  اها البقاء لله 

حياه…  سمعت الكلمه  وعيطت 

الدكتور..  حولي تهدي الشخص اللي معاها 

حياه…  سمعت صوت اسر وجريت عليه 

حياه..  اهدها يا اسر  امسك نفسك 

اسر..  ماتت يا حياه ماتت عارفه قالي اي قبل ما يموت قالي اتجوزك علشان عرف اني بحبك وقالي احارب علشان تكوني ليا مرضاش يحارب علشان كان حاسس بنفسوه اهااا يا اسامه وجعتني اوووي 

حياه…  بدات تعيط جامددد اوووي وتصرخ وتقول اهااا ومكنتش عارفه هي بتعمل كده ليه 

ووصل يوسف ابوا حياه وفهم من اول ما شافهم بعيطوا كان ضعيف من جواه بس كان لازم يابن انوا قوي وقرب منهم 

ووصلت شمس وجريت علي حياه حضنتها وبدات تهدي وهي دموعها نزله 

يوسف…  اهد يا حبيبي اهد 

اسر..  جري عليه وحضنوه جامدد اووووي وبدا يزيد من عيطوه وينده باسم اسامه 

يوسف… اهده يا ابني 

اسر.. لازم ندفنه 

وفعلاا دافنوه وكان يوم صعب اوووي 

وبعد مرور شهرين  والاحداث التي تذكر 

اسر… احمم فاكره الكلام اللي قولتهولك ساعات اسامه 

حياه.. احممم ايوه 

اسر… نا بجد بحبك يا حياه وعايزك تكوني لياا ومدمن وجود ارجوكي تدي لنفسك فرضه تحبني 

فاكره لما سالتيني مين  اللي بحبها كانت هي انتا بس بعت لما عرفت ان اسامه الله يرحموه بيحبك بعدت علشان مكسرهوش 

حياه.. انتا اخ ونعم الاخ بجد احمم عارف يا اسر لما جي انا كنت بتكلم عليك لما قولت اني بحب شخص تاني كان انتا وكنت عارفه انا مش هنكون لبعض بس القدر والنصيب بقاا 

اسر… يعني بتحبني 

حياه… ايوه والله واووووي كمان 

اسر.. ايوياي بقاا 

حياه.. ايوهه بحبك بحبك 

اسر… يا لهوي يا ناسس 

وقالها بصوت عالي في نص الشارع بحبككككك واللهي العظيم بحبكككككك 

وحياه فضلت تضحك واللي رايح وجاي فضل يضحك…

بعد مرور ٣ شهور 

يوسف اتكلم يا ابني خير في حاجه 

يوسف…  عمي انا جاي اطلب ايد حياه وارجوك توافق 

حياه…  كانت في اوضتها وكانت طايره من الفرح 

شمس…  مبروك بقيتوا لبعض 

حياه..  حطنتها جامد وقالتها انا فرحانه ااووووي حلمي بيتحقق قدام عيني 

اما براا 

يوسف..  الراي راي حياه 

اسرر..  ممكن تندهالها 

يوسف..  حياه 

حياه خرجت واخدت معها شمس 

حياه.. نعم يا بابا 

يوسف.. اسر جاي يطلب ايدك رايك اي 

حياه… الراي راي حضرتك يا بابا 

اسر… بابك قالي الراي رايك اخلصي موافقه ولا لا 

حياه… احممم 

شمس بضحك…  شكلها مش موافقه 

حياه.. هاا لا موافقه طبعاا وجريت علي اوضتها

يوسف…. مبروك 

اسر.. الله يبارك فيك ياعمي 

واتفقوا علي الخطوبه واتعملت واتفقوا علي الفرح وكان بعد ٣ شهور 

بعد مرور ٣ شهور  

جي يوم الفرح كان اجمل يوم كان فرح جميل جداا اللي اتجمعوا في  عريس وعروسه كانوا من الصعب انهم يتجمعوا بس القدر والنصيب بقاا 

عشق.. ماما حكيتك انتي وباب حلوهه اوووي 

حياه… عارفه انا لسه بحب باباكي زي اول يوم حبيتوه في وفات علي جوازنا اربع سنين 

عشق… المهم انها حلوه

ف أنا أُحبكَ ، بقلبٍ لا يريدُ منكَ سوى أنّ تكونَ لهُ ..✨♥️

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت محجبة كاملة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى