Uncategorized

رواية القدر الفصل الثالث 3 بقلم حنين عبده

 رواية القدر الفصل الثالث 3 بقلم حنين عبده
رواية القدر الفصل الثالث 3 بقلم حنين عبده

رواية القدر الفصل الثالث 3 بقلم حنين عبده

-انتِ مرات ادهم بيه المرشدي
=ايواا انا
-البقاء لله
=اييي بتقول ايي
‘شد مصطفي منها الفون’
-في ايه
=ادهم بيه مات
-اسم المستشفي ايييي انطق
=مستشفي******
‘قفل مصطفي الخط’
-يالااااا مفيييش وقت
‘خد مصطفي مريم وجرواا ……. بعد نص ساعة كان مصطفي ومريم في المستشفي’
‘مريم بصريييخ’
-فيييييين ادهم
=في غرفة التشريح يفندم
“خدها مصطفي وراحو غرفة التشريح كانت مريم بتترعش كل جسمها بيترعش” 
-مريم لو مش هتقدريي تدخلي خليكي هناا
‘فتحت مريم الباب ودخلت راحت عند ادهم كشفت وشه لقيت وشه كله دم انطفضت من مكانها وانهاارت تماماً اجه مصطفي شدها من ايدهاا يالاااا يمريم”
خدهاا مصطفي ومريم خرجت معاه 
‘كلمو بابه ومامته عرفهوهم والبيت كله اتقلب والحزن عم علي البيت اتدفن تاني يوم والعزه بتاعه اتعمل ومريم كانت منهارة تماما هي وام ادهم ابنها الوحيد ويوسف وتولين مريم مردتش تقلهم وخلص العزه ومريم في اوضتها مبطتلعش منهاا منهارة تماماً لا بتاكل ولا بتعمل ايي حاجة خالص بعدها بإسبوعين”
يوسف: مامي هو بابي فين مش بيجي لي ولي احنا قاعدين هنا مش بنروح بيتنا لي
‘مكنتش عارفة مريم ترد تقول ايه غير ان هياا بتمنع دموعها تنزل بالعافيا’
-بابا عند ربنا يحبيبي
=بابا مات
‘ انهار يوسف في حضن مريم مهو مش طفل بردو عنده٦سنين غير ان هو كان متعلق بأدهم اوي وكان بيلعب معاه وبيحبواا اوييي ‘
‘جت تولين ومريم قالتها وانهارت زيي يوسف مريم مكنتش عارفة تعمل ايه خدتهم في حضنها’
-بابي هيزعل منكو هو شايفكواا متعيطوش علشان خاطره 
=خالص يا مامي مش هنعيط
-ادعوله يحبايبي
=ربنا يرحمه يامامي
-امين يحبيبتي 
بعد يومين كانت حالة يوسف وتولين سيأه خالص وكانو منعزلين في اوضتهم علي طول مكنتش مريم تعرف لان هياا في اوضتهاا مش بتخرج كذلك 
دخلت عليها ام ادهم الاوضة 
-هو نتي قولتي للعيال علي موت ادهم يمريم
=اها يماما ليي
-لي يمريم لي كداا يحبيبتي هماا لسه اطفال لي مش بيخرجواا من اوضتهم خالص ولا بيتكلموا زيك بالظبط
=اعمل ايييييي يعنيييييي تعبت هعد اوهم فيهم واقولل اييييييييييي اقوللللل عندههههه شغللللل ومش هيجيييي النهااادرة صح
-خااالص يحبيبتي اهديي هديي نفسك خاالص
=انا تعبانة اوي يماما مكنتش اعرف اني بحب ادهم كداا ربنا يرحمه يارب
-ياارب يبنتي ياارب
” قدرو يخرجو مريم من الاوضة وبقت بتعد معاهم ورجعت زي الاول بس مش قادرة تنسا صورة ادهم ابداا لاكن يوسف وتولين لسة محدش قادر يخرهم من حالتهم”
‘في يوم من الايام كانت مريم قاعدة ومصطفي ومراته وام ادهم وام مصطفي مع بعض’
مصطفي: اومال فين يوشف وتولين
ام ادهم: مش بيخرجوا يحبيبي من الاوضة خالص
مصطفي: طيب انا هدخلهم
‘دخل مصطفي وجاسمين مراته نفخت بضيق ومريم شافتها وتضيقت
“بعد شويا خرج مصطفي وهو شويل يوسف وتولين” 
-يوسف وتولين شاطرين بيسمعواا الكلام 
هاتو حضن لبابا بقاا
-مين بابا
=انا اتفقت معاهم يقولولي بابا يمريم
‘مردتش مريم لاكن چاسمين نفخت بضيق تاني ومريم كتنت هتقوم تجبها من شعرها”
‘ خدت جاسمين مصطفي علي جنب’
-مين الي قالك تقولهم يقولولك يا بابا هما عيالك
=في ايه يا چاسمين عادي زيي عيالي
-لا مش زيي عيالك
: وانا مش عايزة عيالي يقولو لحد يا بابا يحبيبتي 
مصطفي بصدمه ……. 
يتبع ……

لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى