روايات

رواية عنيده ولكن الفصل الثاني 2 بقلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الفصل الثاني 2 بقلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الجزء الثاني

رواية عنيده ولكن البارت الثاني

رواية عنيده ولكن الحلقة الثانية

آدم
ف اى يامراد اى اللي حصل ؟
مراد بصوت يظهر فيه الغضب
حراميه اقتحمو الشركه يا آدم وكانو عايزين يسرقوها لوله ستر ربنا معانا كان زمانا انتهينا خالص
آدم بصدمه
بتقول ايه ؟ امته حصل الكلام ده ؟ ثم قال بغضب وعصبيه ، اكيد أنا معين معايا ستات آمن علشان يحصل كل ده فى وجودهم ، ازاى سمحو ليهم بالدخول
قطعه مراد قائلا
تعاله انت بس وهفهمك كل حاجه ، الكلام على التلفون مش هينفع
اغلق آدم معه وهو يمسح بعصبيه بالغه على راسه ليقول بغضب فادح
آدم
ازاى قدرو انهم يدخلو ولاد ال**** انا هعرفهم مين آدم الهوارى خرج من غرفته بسرعه كبيره ليذهب إلى الشركه ليرا ماذا كانو يريدون ان يسرقو منه ولكن استدم بزوجت ابيه وهو ذاهب
زهره
مالك يا آدم فيك ايه يابني ؟
لم يعيرها آدم اى اهتمتم كانها كانت نسمت هواء عبرت من جواره ، ذهب وركب سيارته ذاهب إلى الشركه وهو يثب ويلعن بمن بالشركه ومن حاول ان يسرقه
اما عند زهره
نظرت إليه زوجت ابيه بحزن وقلق شديد ، فخروجه بهذه الحاله لا يبشر باب خير
زهره
جيب العواقب سليمه يارب
بتكلمى نفسك يازوزو
هكذا قالت مي لأمها عندما راسها تحدث نفسها
زهره بخضه
خليكى كده كل مره تخضينى لحد ما فى مره اروح فيها انا
اجبت مي بسرعه
بعد الشر عليكى يامامي ماتقوليش على نفسك كده تانى ، ماشي
زهره
اعملك ايه يا ختى ما انتى إللى كل شويه خضانى كده ، روحى ذكريلك كلمتين ينفعوكى بدل المرقعه الفاضيه دى
قاطعتهم سهى وهى تقول مقلده امها ومى
ده الله يكون في عون اللي هياخدك يا مي يابنتى، أمه اكيد داعيه عليه ، تعرفي انا لو مكان عميد الكليه كان زمانى رفداكى مش عارفه مستحملينك ازاى بجد ؟ لتقلد صوت مى قائله خلاص يا مامي حفظتهم ، هو انتى كل ما تشوفي وشي تقوليلى الكلمتين دول لتنفجر من الضحك عليهم قائله لأمها هو انتى يا ست الكل مافيش مره تشتري حاجه جديده من السوق ، انا حفظت المكرر ده والله ، غيري مره بقي ههههههه
حاولت مى وهى كتم ضحكتها لتلحظها امها لتقول اليها
زهره
ماتكتمهاش ياختى اضحكى اضحكى ، ما انا قعدت مهزقه فى البيت ده
نظرت كلاً من مة وسهي إلى بعضهم البعض لتنفجر كلاً منهم بالضحك
زهره بغيظ منهم
عيال اخر زمان صحيح ، قالت هكذا ثم اتجهم إلى غرفتها وهة تبتسم هى الاخرهعلى ما حدث منذ قليل وكيف قلدتها ابنتها مثل ما تفعل ولكن دون أن يلاحظها احد ، لكن تاتى الرياح بما لا تشتهي السفن، لتلحظها سهي وهى تضحك لتقول لامها
سهى
ما احنا بنعرف نضحك اهو يا زوزتى ثم جلست على الكرس وهى تضع قدم فوق الاخره وهى تقول بهزار مش عارفه من غيري كنتو عملتو ايه بجد نظرت لها مى وهى تقول لوالدتها
مي
سبيلى انا الطلعه دى يا ست الكل ، امسكت احد المخدات من جوارها والقت بها فى وجهه اختى
صرخت سهى من الضربه
اااه ، يابت ال*** لتجري فى اتجهها لتلاحظ مى قدومها اليها لتهرب بسرعه الى غرفت امها وتختبء بها
سهى بعصبيه
افتحى بقولك وبدات فى الخبط علي الباب بقوه افتحى ، بقولك افتحى ياشوز
مى
هههههههه لا ويلا امشي من هنا عايزه اذاكر
سهي بتوعد
هتروحى منى فين يعنى لترحل إلى غرفتها ، للشعر بها مى قد ابتعدت عن الغرفه لتفتح الباب لتشاهد سهي وهى ترحل لتقول لها لاغظتها أكثر
مي
اهو قدامك ياختى ولا تقدرى تعمليلى اي حاجه وهى تخرج لها لسانها ،
رقضت سهي بسرعه إليها وهى فى شدة الغضب من ما تفعله معاها ولكن مي كانت اسرع منها فقد اغلقت الباب بسرعه
سهى
ام وريتك يازباله مابقاش سهى
مى من خلف الباب
انتى اسمك عباس اصلا ههههههههههه ، ايه نسيت اصلك يا عباس
اشتعل الغضب بسهى لتخبط بيديها ع الباب وقائله لها
انا هوريكى ياحيوانه هعمل فيكى ايه ، بس استني عليا ، ذهبت وهى تتوعد إلى اختها لما فعلته معاها
________________
ف احد الأحياء الشعبيه تسير فتاه وهى تتكلم في هاتفها
الفتاه
ربنا يستر
روتيلا
تصدقى انك فصيله وانا غلطانه انى عبرتك من الاساس
ساره
انتي ناسيه اخر مره عملتى ايه لما الواد بصلك بس
روتيلا
غلط وخذ جزاته انا مالى حد قاله يعاكس ولكن لازم ان حد يربيه ، ربيته وكسبت ثواب فى اهله
ساره
تقومى تكسري دراعه ورجله ياجبروتك ياشيخه الواحد بقي يخاف منك بجد
روتيلا بحزن مصطنع
اخس عليكى ياصرصور ده انا مافيش اغلب منى ولا ااطيب منى والله
ساره:-
تصدقى كمان شويه وكنت هصدق انك غلبانه
روتيلا
شوفتى انك ظلمانى (عياط مزيف) اهئ اهئ اهئ يامظلومه ديما ياروتى اهئ اهئ اهئ
ساره
هتشل منك وربي ، اقفلي ياروتى اقفلي احسن هي مراره وحده بس
روتيلا
وكمان عايزه تقفلى فى وشي اخص على دى اصحاب اواطيه فعلا ليقطعها صوت تن تن تن لتقول ، فكان صوت إغلاق المكالمه فى وجهها لتقول بتوعد لها
شوف الشوز بتقفل ف وشي ازاى ، اما وريتك ياصرصاره مابقيش روتى لتقول بهزار مع نفسها ممكن ابقي كريمه او فلاوله عادى جدا ههههههههه
لينظر لها احد الماره لتقول لنفسها
هو بيبصلى كده ليه الجدع ده ؟ عالم غريبه صحيح
لتسمعه يقول لها
ربنا يهديكى يابنتى
ضحكت روتيلا على الذي قاله الرجل لها
لسه شويه ع الجنان ياعمو لسه بعقلى الحمد لله
ضحك الرجل لها وهو يقول
ربنا يحميكى من كل شر يابنتى
روتيلا
امبن يااارب
نظرت امامها لتعبر الطريق للوصول الى سيرتها واذ فجأة تقف مصدومه وهى تضع يديها أمام عينيها من الخوف
روتيلا بصراخ
ااااااااااااااه
لينتبه صاحب السياره لها ويوقف السياره بسرعه قبل الارتضام بها ولكنهو لم ان يوقف السياره بسرعه لخبطها ولكن خبطه خفيفه جدا ، لتصدمها الساره لتقع روتيلا ارضاً ليذهب الشخص سريعا لها ليرا ما اصابها ليرها تتحرك ليذهب لها ، لكن قبل أن يتكلم وقف نصدوم من رد فعلها ليقف بصدمه وذهول ليصبح هو مستلقيا ع الأرض وهى الواقفه
روتيلا حده وغضب لم يسبق لهو مثيل
حيوان ، زباله واعمى كمان لما مش بتعرفو السواقه بتركبو عربيات ليه يابهيم يابهيم
الشخص
لو اعرف ان لسانك طويل كده كنت كملت عليكى بالعربيه اهو نخلص البشريه منك نهض وهو يعدل من نفسه
لتصيح روتيلا
ماكدبتش لما قولت عنك حيوان وقليل الذوق كمان ، بسم الله ماشاء لله عليك الاتنين عندك ، لتكمل بسخريه خاف من الحسد ياراجل
جاء ان يرد عليها ولكن قطعه رنين الهاتف ليجيب عليه بسرعه
الووو
مراد
فينك يا آدم
آدم
جاي اهو ماسفت السكه واكون عندك ، ليخفض صوته قليلا قائلاً لهو مسكتو الحراميه ولا هربو
مراد
مسكناهم من شويه ، وقولت اقولك الأول وبعدين أبلغ الشرطه
قطعه آدم سريعاً
لا ماتبلغش الشرطه دلوقتى
مراد بحيره
ليه يا آدم ؟؟
آدم بشيئ من الغموض
هقولك بعدين ، سلام
مراد
سلام
عند روتيلا عندما رن هاتف آدم ذهبت خطوات إلى سيرته وهى تغلى فى نفسها لما فعله معاها، ثم قولت لنفسها
انا هوريك مين روتيلا ، نظرت ظر اليه بغضب لتجدهو منشغل ف الرد ع الهاتف لتقترب منه وع وجهها ابتسامه شيطاني فقد خطرت على عقلها فكره للانتقام منه لتقترب منه و..
____________________
ف مكان آخر يقف رجل طويل القامه ف مستودع مهجور ينظر إلى الرجال الذين امامه فى غضب شديد وهو يصرخ لهم قائلاً
المجهول بغضب وحده
بقى حتت ملف مش قادرين تجبوه شويت بهايم باعت نسوان انا مش رجاله صح
اجاب احد الرجال بخوف
كنا خلاص هنجيبه لوله ان ف حد من اصحاب الشركه جه يابشه و.. قطعه عن كلمته تلك الصفعه الذي تلقها على وجهه ليقع على الارض
المجهول بغضب بالغ
اخرصو خالص ماسمعش صوتكم يا شويت **** والا وربنا اخلص عليكم ليضع يده ع راسه يحاول أن يجد حل لهذه المصيبه التى وقعت على راسه بسبب اولائكه الاغبياء
لينظر إليهم قائلا
ماتظهروش الفتره دى اكيد الشرطه هتدور عليكم واللى اتمسك ده خبر موته يجيلى قبل مايعترف بحاجه ، ثم قال بحده بالغه لهم ، فاهمين
الرجال بخوف
فاهمين يا باشا
المجهول
اخفو من وشي يلا
ليذهبو الرجال سريعاً ، ليجلس هو على الكرسي الموجود وهو يقول بابتسامه خبيثه ، المره دى نفدت من ايدى يا آدم بس الايام بينا كتير ليقةل بصوت فى شئ من الغضب ، اما خلتك تشحت ما بقاش انا
روتيلا هتعمل ايه فى آدم ؟
مين المجهول ده وعايز ملف ايه ؟
آدم بيخطط يعمل ايه فى الحراميه وليه منع مراد يبلغ الشرطه ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عنيده ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى