Uncategorized

رواية أحببت عفيفة الفصل الثالث 3 بقلم آية السيد

 رواية أحببت عفيفة الفصل الثالث 3 بقلم آية السيد

رواية أحببت عفيفة الفصل الثالث 3 بقلم آية السيد

رواية أحببت عفيفة الفصل الثالث 3 بقلم آية السيد

وايناس قربت من مني ولسه هتحركها لقتها بتتحرك بسهوله ومش بتتنفس كويس 
وصرخت بسرعه وندهت علي ابراهيم واحمد اللي كانوا قاعدين في الصاله 
 
واخدوا مني وراحوا المستشفي
ابراهيم داخل المستشفي يزعق وبيقول لهم يبنادوا الدكتور بسرعه
الدكتور….. فيه ايه يا استاذ
ابراهيم….. لو سمحت اختي بتاخد نفسها بصعوبه ومش راضيه تفتح عنيها ارجوك الحقها.
الدكتور…. لو سمحت اهدي… خدوا المريضه علي الاوضه بسرعه
ابراهيم فضل واقف هو وأحمد وايناس قدام الاوضه اللي مني  موجوده فيها وايناس 
منهاره من اللي بيحصل مع صحبتها ودموعها بتنزل غظبا عنها
 احمد اخوها خدها  في حضنه وحاول يهديها وإبراهيم كان عمال يقرأ قران لاخته
بعد ربع ساعه
الدكتور خرج من الاوضه بتاعت مني وقال… الحمد لله هي بقت كويسه دلوقتي 
وفاقت تقدروا تطمنوا عليها بس مع الاسف
ابراهيم….. فيه ايه يا دكتور… قلقتني
الدكتور….. هي فقدت النطق لفترة ومع تحسن نفسيتها هتبقى قادره تتكلم تاني…. عن اذنكم
ابراهيم قعد علي الكرسي اللي كان وراه من الصدمه ومش قادر يصدق ان اخته وبنته مش
 هتقدر تتكلم تاني قعد يفتكر ذكرياته مع اخته 
ودموعه بتنزل زي الشلال… معقوله البنت اللي كانت بتملي البيت بكلامها
 وضحكتها خلاص بقت مطفيه لدرجه انها تفقد النطق… احمد قعد 
جنبه وحاول يواسيه رغم ان هو كان محتاج اللي يواسيه
 بعد ما عرف ان حبيبته مش هتبقى قادره انها تتكلم تاني ايوه هو حبها…
حب التزمها واحترامها  واخلاقها وكل حاجه فيها رغم انه معرفهاش من وقت كبير
إيناس اول ما سمعت كلام الدكتور جرت علي الاوضه ودخلت تشوف مني صحبتها وعشرة عمرها
في الاوضه عند مني…..
إيناس بدموع…… مني بحبيبتي انتي كويسه…. ط.. طيب ممكن تردي عليا بالله عليكي طمنيني عنك….. مني بالله عليكي بلاش تقلقيني…
وحضنتها جامد وفضلت تعبط جامد
ومني كل دا وهي في عالم تاني خالص كل اللي بيحصل انها سامعه كلام إيناس بس مش قادره ترد وعنيها عماله تنزل دموع
ابراهيم واحمد دخلوا الاوضه لقوا إيناس حاضنه مني وبتعيط ومني هي كمان بتعيط احمد نده علي اخته جرت عليه حضنه وفضلت تعيط اكتر
وإبراهيم راح ناحيه مني وفضل يبصلها والدموع بتنزل من عينه وراح قعد جنبها وفضل يبصلها وهي ساكته والدموع بتنزل من عينها هي كمان
مني….. حبيبتي… ممكن تردي عليا… طيب انتي ليه بتعذبي نفسك وبتعذبيني بالشكل دا
مني ممكن تردي طيب.. انا هيما حبيبك واخوكي وابوكي طيب انتي عاوزة تسبيني لوحدي وتمشي…. هقدر ازاي اعيش من غيرك… عشان خاطري متسبنيش وتمشي انا محتاجك
وفضل يعيط اكتر ومني بصاله وعماله تعيط هي كمان 
وقرب منها وحضنها جامد وهي كمان حضنته وفضلوا يعيطوا هما الاتنين
مرت فترة ومني بدأت تتحسن ورجعت تتكلم تاني الي حدا ما وايناس كانت دايما معاها ومش بتسيبها ابدا
إيناس كانت راحه الجامعه بتاعتها وماشيه بتظبط الكتب بتاعتها بس كان فيه شباب مش كويسه واقفه في الشارع
الشاب الأول…… ايه يا جميل ما تيجي 
إيناس بخوف بتحاول تتداريه.. انت عبيط.
الشاب الثاني ….. ليه بس كده يا جميل….. دا انتي حتي هتحبينا اوي ما تجيبي بوسه يا جميل انت يا حلو
إيناس رفعت ايدها وضربته بالقلم
شاب اتنين اتعصب وجه يضربها بالقلم بس حد مسك ايده
مش من الرجوله ان ولد يمد ايده علي بنت ولا ايه
ايناس  بصت للصوت واتصدمت…. انت؟؟؟؟؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية من ذابت قلبي للكاتبة ساندرا باسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى