رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين مصطفى
رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين مصطفى |
رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين مصطفى
رسيل بفرحه وهي بتحضنها: مبرووك ياحبيبي…
عشق بفرحه:الله يبارك فيكي…بصي انا خلصت الاكل…لازم اروح لقاسم بسرعه افرحه بس قبل كدا اروح للدكتوره….اطمن ع البيبي….
رسيل:اطلعي ياحبيبتي……وانا هاجي معاكي….
عشق:لا لأ خليكي انتي انا هروح لوحدي…مش عايزه اتعبك…
رسيل:امشي ياعبيطه….
وراحت رسيل جري علي فيلتها واتفتحت ف العياط…..لانها مبتخلفش….ودا كان سبب انها تطلق من حوزها الاولاني….
رسيل ببكاء:ليييييه لييييه يااااارب…..انا مش معترضه علي حكمك….بس لييه مكونش ام….ليه محسش ب الامومه…….وفضلت تصلي وهي بتعيط…..
_______________♕
اما بقا عند عشق فهي كانت مبسوطه جدا انها خلاص هتبقي ام بس حبت تتأكد…لبست بسرعه وهي في قمه فرحتها……ورنت علي قااسم….
عشق:الوو….قااسم…
قاسم:روحه….عامله اي ياحبيبي….
عشق:انا كويسه جدا جدا ومبسوطه جدا جدا……….انت هخرج انا ورسيل نعمل شوبينح واجيلك الشركه….
قاسم:اوك ياحبيبي….البسي خاتم جوازنا ومهما حصل مايقعش من ايدك….وخدي الكريدت كارد من علي الكومود….وخلي بالك من نفسك…
عشق:حاضر ياقاسومتي باااييي……..
قاسم مسك فونه ورن علي كااارم…
قاسم:الو كاارم….خد معاك كرم…وروحوا الفيلا لعشق هانم….هتعمل شوبينج….مش عايز يحصلها حااجه….
كرم:متقلقش ياقاسم بيه…
قفل قاسم مع كارم وهو قلبه مقبوض ميعرفش ليه……ودعا ربنا انه يحمي عشق ويجيب العواقب سليمه…..
___________________________♕
في مطار القاهره الدولي…..
تعلن***عن وصول الطياره رقم ***حمدلله علي سلامتكم (دا فتي)
نزل حسام وهو ماسك ايد ميار….واخدوا شناطهم وخلصوا الاجراءات وكله تمام….
حساام:اخيييييييرا…..اخيييييرا رجعتلك يامصر…..
ميار ببسمه:مفيش احلي من بلدنا….
حسام:ودي حقيقه علي فكره….
ميار:هااا مين اللي هيروحنا…..
حسام:صاخبي بس معرفش هو اتأخر كدا ليه…….اهووو اهو جيه….
ميار:طيب يالا لان انا عايزه انام……
_____________♕
خلاص ياعشق….لازم تموتي….لان قاسم هيكون ليا……..
…………………
اما بقا عشق….خرجت وقابلت رسيل
كارم:اتفضلي ياهانم…..
عشق:لا انا هخرج انا ورسيل بس….
كرم:حضرتك دي اوامر قاسم بيه ومنقدرش نخالفها……..
عشق:طيب وهنمشي ب اسطول الحراسه دا…
كارم:معلش بقا يا عشق هانم…
عشق ببسمه:خلاص…
وركبت عشق وركبت حنبها رسيل…..وراحوا المول……
جوا المول….
رسيل:هااه هنعمل اي….
عشق:جتلي فكره….
رسيل:لاا اوعي تقوليلي هنخش نغير هدومنا وتنكر لاا…لاياماما لاا…..يالا بس كدا….هنقوله انك مثلا تعبانه شويه….
عشق:لا لأ قاسم يقلق….
رسيل:هنقولهم ميقولوش…تعالي انتي وانا هتصرف…..خرجت رسيل ووراها عشق….
كارم:اي ياهانم.. حد زعجك….
عشق:لا بس انا تعبانه شويه وعايزه اروح المستشفي…..
كرم:طيب تحبي نكلم قاسم بيه….
عشق:لالالالا….دا تعب عادي…سيب قاسم ف شغله احنا نرزح مع بعض كفايه……
كارم:زي ماتحبي ياهانم….
رسيل:فوله وانقسمت نصين انتوا شبه بعض جدا…
عشق بدموع:شبهيي انا وتوأمي…
رسيل وهي بتمسح دموعها:لا لا متعيطيش هيرجع…..
كارم:اتفضلوا ياهوانم مينفعش تقفوا كدا…فيه خطر عليكوا…
ركبت عشق وجنبها رسيل ووصلوا عند المستشفي…….
عشق:ممكن تخليكوا هنا….
كارم:اسف ياهانم بس التعليمات اللي عندي بتثول ان انا مفارقش حضرتك ابدا….
رسيل:خلاص ياعشق تعالي…..
دخلت رسيل ف الاستقبال…….
رسيل:لو سمحتي عايزه دكتوره نسا….
الموظفه:اتفضلي ف الدور التاني غرفه رقم 211….
رسيل:شكرا…
الموظفه:علي ايه دا واجبي…
طلعت رسيل ومعاها عشق للدور التاني وبردو الحرس مش بيفارقهم….
عشق:خلاص بقا ممكن تخليكوا قصاد الاوضه ومتدخلوش…..
كارم:اتفضلي…..
ودخلت رسيل وعشق والحرس برا الاوضه….
الدكتور بعمليه :اتفضلي ياعشق هانم…
عشق ببسمه:هو حضرتك تعرفيني….
الدكتوره:هو فيه حد ميعرفش مرات قاسم باشا….صوركوا مغرقه المجلات….ربنا يديموكوا لبعض…….
عشق:يااارب……
الدكتوره:ها بتشتكي من اي…..
عشق:بحس اني مش طايقه ريحت الاكل وكل سويه بستفرغ….وبدوخ…وانا جبت جهاز….وطلعت حامل ف حبيت اتأكدت…..
الدكتوره:ممكن تتفضلي هنا…..
نامت عشق ع الشازلونج وحطت جهاز السونار علي بطنها…
الدكتوره ببسمه:اتفضلي ياستي ادي ابنك اهوو….
عشق بدموع:هوا فين انا مش شايفاه…
الدكتوره:اه لانه لسه نقطه دم….ف لسه شويه لما تشوفيه….لازم الراحه التامه لان وضع الجنين مش مظبوط وممكن ينزل….خلي بابك من صحتك ومنه…
عشق وهي بتحط ايديها علي بطنها:طبعا طبعا….دا ابني….
رسيل بدموع فرحه وحزن ايضا:مبرووك ياحبيبتي…..ووطت علي بطن عشق وقالت:ازيك ياحبيبي انا خالتو…خالتو رسيل….متتعبش ماما بقا وخليك هادي عشان نحبك…..وبعدين حضنت عشق وقالت:كبرتي يابت ياعشق وهتبقي ام…..
عشق بدموع:عقبالك يارسيل…..
رسيل بغصه ف قلبها:ان شاء الله….
الدكتوره:اتفضلي مدام عشق….دي روشته ب علاج…لازم تخديه ع الوقت وتخلي بالك من صحتك ومن صحه الجنين….
عشق ببسمه:ماشي شكرا جدا مع السلامه….
الدكتوره:الله يسلمك…..
عشق خرجت ومعاها رسيل….
عشق:ها هنعمل اي….
رسيل:معا الي الشركه….
عشق:هههه ياالا…
وراحوا الشركه وبردو حرس قاسم ف ديلهم ومبفرقهومش ما هو قاسم بردو مش قليل….
ووصلوا عند الشركه…..
عشق نزلت ونزلت معاها رسيل….
رسيل:تليفوني….معلش ياعشق هروح اجيب تليفوني…اطلعي انتي…
عشق:تمام وابقي استنيني عشان نروح مع بعض…
رسيل:اشطا….
راحت عشق لكن المره دي لوحدها من غير حرس لان اوامر قاسم لما تيج الشركه ميمشوش وراها قال ايه هتبقي تحت عينه وكدا يعني…..المهم عشق راحت عند الاصانسير….لكن فيه واحد دخل معاه عشق مطمنتش…لكن مهتمتش…..
عشق مسكت تليفونها ولسه هترن علي قاسم تقوله انها موجوده لكن اللي جنبها شد الموبايل….ورش عليها مخدر….
عشق بتوهان:قااس..سم…واغمي عليها…..واشتالها الراجل ورن ع الزفته…
الراجل:ايوا ياهانم هي معايا اهي….ها اي التعليمات…
مايا:هتخدها وهتطلع السطح….الدور الاخير….هتلاقي هناك اصانسير للطوارئ….هتروح هناك…وتدخل…مستحيل حد يشوفك…هتنزل تلاقي عربيه سودا….هاتها وتعالي ع العنوان اللي ف الورقه اللي ع الدركسيون…..وقفلت من قبل ما تسمع رد الطرف التاني….وفعلا عمل الراجل زي ماهي قالت………..
رسيل طلعت ف الاصانسير بتاع العمال….وراحت عند مكتب عدي…..
رسيل وهي بتدخل راسها من الباب:ممكن ادخل…..
عدي بمرح:تعالي ياحجه البيت بيتك….
رسيل:حبيبي حبيبي….عامل اي….
عدي:مش سوفتك ابقي كويس يختي….
رسيل:ماشي هعديها بس بات عند قااسم النهارده….
عدي:لا يبت بهزر هو انا ليا غيرك يا عبيطه…
رسيل:نينيني….انا ماشيه عشان اخد عشق ونروح…بقالي ساعه هنو معرفش اتأخرت كدا ليه…….
عدي:غريبه يعني….ما هو قاسم مبيطولش كدا…يااما بيخدها وبيروح يا إما هي بتقعد 5 دقايق وبتمشي ايهما اقرب…..
رسيل:طيب رن عليه كدا…عايزه اروح اطبخ…
عدي:حاضر هرن بس والنبي قللي الملح سنه..
رسيل:بص بقا ياعدي….انت با إما هتاكل برضام ياإما غصب عنك…
عدي:اخررسي بقا خلاص هااكل..الو…ايوا ياقاسم….ابعت مراتك ياعم مراتي خللت جنبي..
قاسم ب استغراب:هي عشق جت…
عدي:اه يبني انت فين…
قاسم:ف المكتب…
عدي:رسيل هنا وبتقول ان عشق كانت معاها…
قاسم بقلق ليكون حصلها حاجه….:انت ف مكتبك انا جايلك….
عدي:لا خليك انت انا جاي….وقفل مع قاسم……قاسم. بيقول ان عشق مرحتلوش…راحت فين ياتري…
رسيل بقلق:ازاي…دي كانت معايا…
عدي:تعالي نروح ونفهم الموضوع….
وراح عدي ورسيل بسرعه علي مكتب قاسم…
قاسم بقلق..:رسيل…رسيل عشق فين….
رسيل:كانت معايا وانا طااعه نسيت فزني ف العربيه ورجعت اجيبه وهي عشان متتعبش من الوقفه قولتلها تطلع…والله كل دا حصل….
قاسم:تتعب من الوقفه؟
رسيل:اصل كنا في المستشفي وقالوا ان الجنين لازم يتثبت لان فيه خطر علي صحته…
قاسم:جنين…جنين اي….
رسيل:عشق حامل….
قاسم دمع:بتقولي اي….حقيقي…انا هبقا اب…..لازم اشوف عشق فين اول…..مسك تليفونه ورن عليها……وفعلا الخط فتح…
قاسم:الوو…..عشق….الووو….
مايا:متقلقش اوي كدا ياقاسم مراتك بخير بس بعد شويه مش هتبقي بخير خالص……..!لانها هتمووت……..!
باقي الرواية قبل رمضان يا جماعة
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????????????????????????