Uncategorized

رواية بنت عمي الحلقة الثانية 2 كاملة

 رواية بنت عمي الحلقة الثانية 2 كاملة 

رواية بنت عمي الحلقة الثانية 2 كاملة 

رواية بنت عمي الحلقة الثانية 2 كاملة 

كنت قاعد ومستنى مريم تحضر الفطار ولقيت صوت تكسير ف المطبخ ..

_إيه دا .. انتى كويسه؟؟

=اه .. رجلى بتوجعنى اوى 

_هه .. الى يشوفك وانتى داخلة يقول الشيف الشربينى .. تقومى موقعة الاطباق .. اى دا فيه دم 

=مش كنت بتضحك .. ابعد بق 

*مريم مشت قدامى ولقيتها بتتسند على الحيطة ورجلها بينزل منها الدم .. روحت شايلها 

_نزلنى ..

=أهدى كد والنبي عشان إلى انتى عملتيه دا ..

..

*حطيتها على الكنبه وجبت قطن وبيتادين ولفتلها رجلها ..

_لسه بتوجعك!

=لا .. شكرا 

_العفو يبنتى .. مريم انا شايف ان الجواز دا بوظ الدنيا بينا .. احنا كنا صحاب اوى وكل واحد فينا عارف كل حاجة عن التانى .. دا انتى حتى كنت عارفه انا كلمت كام بنت وعارفه عنى كل حاجه.. لكن دلوقتى حاسس اننا اغراب عن بعض والوضع دا مش مريح 

=انت مبتفهمش ولا بتحس بحاجة .. 

_ايههه!!

=زي مسمعت .. عمرك سألت انا وافقت على الجواز دا لي! عمرك قولت هى بتستحملنى لى .. هى بتسمعنى وبتعمل كل دا لى .. عمرك مسألتي نفسك انت بالنسبالى اى! .. دا انت بمصطفى الوحيد الى عرفاه.. فتحت عينى على الدنيا عليك .. كنت على طول صاحبي واخويا و… يوووه بص يمصطفى إلى انت عاوزه اعمله براحتك .. لكن انا تعبت والله وانت مش حاسس ولا فاهم اى حاجة .. دا انا كنت هموت من الفرحة لما عمى قالى أنه عاوز يجوزنا .. قولت معقول حس بيا .. لكن طلعت ف الآخر مش بتحس غير بنفسك وبس طول عمرك كد .. 

*مريم قالت الكلام دا وهى بتعيط .. اول مرة افهم يعنى اى الواحد يعيط بوجع .. قالت الكلام وانا متنح وزعلان جدا .. معقول اقرب حد ليا اكون سبب ف وجعه بالطريقه دى .. مريم قالت الكلام دا وقامت دخلت الاوضه وقفلت عليها.. وانا لسه قاعد على الكنبه مش متوقع انها فعلا بتحبنى ..

_مريم .. افتحى .. انا عارف والله انى مش بفكر غير ف نفسي .. بس والله مكنتش عارف انك كد خالص .. انا اسف والله حقك عليا .. طب افتحى نتكلم .. وغلاوتى عندك افتحى .. 

=خلاص يمصطفى لو سمحت سيبنى لوحدى دلوقتى

_مريم 

=عشان خاطرى يمصطفى مش هقدر اتكلم دلوقتى

*قعدت على الكنبه وانا سامع صوت تمتمه عياطها .. قعدت يجى ساعتين ف الاوضه مبتخرجش منها .. 

*لقيت الباب بيخبط ..

وفتحت 

_اي دا ندا !! (ندا دى بنت خالتي الى جت مع امى )

=ألف مبروك 

_الله يبارك فيكى .. ادخلى .. اتفضلى 

=امال فين عروستك 

_ها .. ثوانى اندلها ..

*قربت من باب الاوضه وانا خايف لتعلى صوتها وتبقي فضيحة والى ميشترى يتفرج يرب دا انا غلبان .. 

_احممم مريم .. ابوس ايدك متعلى صوتك .. افتحى .. ندا برا .. بنت خالتى .. انا عارفه انك جدعة وبتفهمى ف الزوق اكيد .. صح 

*بعد خمس دقائق بظبط مريم خرجت وهى برموضه قصيرة. .. وكانت قمر .. يخربيت جمالك ويخربيت غبائي انى سيبتك كل دا 

_معقوله كل طقم اجمد من الى قبله 

=..

_متعبرنا يمدمرنا 

=..

_هستفرد بيكى امتى بق ها 

=نعم !!

_دى الى سمعتها يعنى .. مريم عشان خاطرى واحدة واحدة انا مش قد القمر دا 

=بقولك اى وربي انا مش طيقاك وخارجة اصلا عشان ندا 

_ندا مين بس والله هاين عليا اقولها نايمة عشان تمشي 

=مفيش نقطة ذوق .. اوعا 

_لاء .. 

=ابعد يا مصطفى لو قربت خطوة تانيه هصوت

_الى هو ازاى يعنى .. على اساس انى شقتك ولا جايبك من شارع الدول العربيه ولا هتحرش بيكى مثلا

=بس يسافل .. بجد ابعد

*فضلت اقرب منها لغايه مبقت على الحيطة وحطيت ايدى على الحيطة 

_ها واى تان يمحترم 

=بصي مش هسيبك 

_طب بس بجد .. البت قاعدة برا

*مصطفى مصطفى انت روحت فين !

 _شوفت بق حاسب عشان بجد مش من الزوق 

=يعنى هى هتفضل هنا طول اليوم .. اكيد هتمشي .. شوفى بق مين هينقذك ساعتها 

*انا ومريم طلعنا والصراحة طول القاعدة مشلتش عينى من عليها .. ناقصها الضحكة بتاعتها.. مريم على قد مهى جميلة بس ضحكتها الى بتحلى كل دا .. ملامحها كانت حزينة .. بس لسه بردو جميلة .. زى الوردة وهى وسط الشوك ..

*جه الوقت أن ندا تمشي 

_استنى اقعدى شويه 

=لا بق مرة تانيه .. الف مبروك

_الله يبارك فيكى يحبيبتى .. عقبالك يرب ..

*وندا مشيت 

_كنا بنقول اى 

=متهزرش .. انت ناسي انت عملت اى !!

_طب يستى حقك عليا

=متستفزنيش .. انا الى غلطانة انى ..

_انك حبتينى .. مش انتى عاوزة تقولى كد ..طب مقولتليش لى 

=البعيد طور ومش بيحس 

_الله .. دا حتى التهزيق منك قمر .. ثوانى .. انتى راحة فين؟

=هغير هدومى 

_لا مهو حلو كد 

=ملكش دعوة بيا 

_منتى الى قمر .. 

=طب ملكش دعوة .. 

_طب انا داخل استحمى 

=طب متدخل ..

_يعنى بعد اذنك ينفع اخد هدومى من الاوضه 

=انت كتلة استفزاز .. 

*دخلت استحميت .. ولبست بنطلون البجامة .. يعنى انا اجيب البنطلون وانسي القميص!! .. حطيت الفوطه حوالين رقبتى وطلعت ..

_مريم 

=عاوز اى 

_افتحى اخد القميص بتاع الترينج

=طيب 

..

_ملبستش ف الحمام لى 

=منا بقولك نسيت القميص 

_طب يلا البس بسرعة واطلع ..

*شديتها ليا اوى لما لقيتها مكسوفه ووشها احمر اوى

_مش هتنقي معايا البس اى 

=البس اى حاجة انا مالى 

_مالك ازاى .. مش مراتى 

=اه .. مراتك صح .. طب بعد اذنك بق 

_راحة فين 

=هاخد شاور انا كمان ..

..

*بعدها بشويه لقيتها جت وهى لابسه روب وشعرها ف الفوطة وماشيه براحة .. كنت ساعتها بربط زراير القميص 

_لا بق كد كتير 

=احترم نفسك بق 

_يبنتى مش قادرة احترم نفسي قدام الجمال دا 

=معلش ليك والله

_طب الفوطة دى تلزمنى

*شديت الفوطة وشعرها المبلول الطويل كانت حلوة اوى .. انا بجد لو خيرونى انى اتعمى عن كل ستات العالم  وأفضل اشوف مريم هختار انى اشوف مريم بس 

_هاتها 

=تؤتؤ 

_بطل بواخة 

=تعالى خديها طيب 

_مش عوزاها 

*شديتها نحيتى ووقعنا احنا الاتنين على السرير 

_ابعد كد 

=حان الان موعد الاستفراد يرايق 

_بس يجدع 

=اى بالله 

*ترن ترن 

_ثوانى مين هيجى دلوقتى!!

=احمم .. اصل طلبت اكل من برا 

_ودا وقته!!

=ههه ..

_اضحكى .. فعلا خبتى مورضتش على حد ليكى حق .. 

*وروحت افتح الباب 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عاشق المحامية للكاتبة منه وائل.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى