Uncategorized

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية 2 بقلم ملك أسامة

 رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية 2 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية 2 بقلم ملك أسامة 

رواية أحببت القاسم الحلقة الثانية 2 بقلم ملك أسامة 

فجأة وقف قدام عشق و فرح شابين 

الشاب الأول: إيه يا قمرات ما تيجوا

عشق: نيجى فين يا حيوان أنت أبعد كده

الشاب الأول: لا كده لسانك يطول و هنزعل من بعض

عشق: ما تزعل ولا تتفلق يا روح أمك هو الواحد فاضيلك أبعد كده 

الشاب التانى: لسانها طويل أوى و محتاج قطعه 

الشاب التانى مسك عشق من ايديها و لفها ورا ضهرها 

فرح: يا حيوااان سبها 

الشاب الأول بيقرب من فرح و فجأة فى عربية وقفت قدامهم و نزل منها قاسم 

قاسم: بتعملوا إيه مع البنات دول يا شوية عرر

الشاب الأول: إحنا عرر أنا  هوريك مين العرر و حاول يضرب قاسم لكن مقدرش لأن قاسم صدله الضربات  و وقعه فى الأرض و قعد يضرب فيه و كان قايم يضرب التانى بس التانى جرى 

عشق: شكرا جدا لحضرتك

قاسم بغموض: العفو بس بعد كده متمشوش فى الشارع ده لوحدكوا علشان فى شباب من دول كتير

عشق: تمام انشاءالله بعد إذنك 

عشق و فرح مشيوا و قاسم واقف باصص على عشق دخل عربيته و راح على شركته فرح و عشق وصلوا الشركه و فرح مشيت و عشق طلعت و ادت إسمها للسكرتير 

عشق فى نفسها: ما هو عنده سكرتير أهو اوماال عايز سكرتيره ليه 

قاسم دخل شركته و أول ما دخل اتفاجئ أن عشق موجوده 

قاسم وقف قدام السكرتير و شاور على عشق:  دخلى دى أول واحده

السكرتير: حاضر يا فندم 

قاسم دخل و عشق دخلت وراه 

قاسم:اتفضلى

عشق قعدت فى الكرسى اللى قدامه

قاسم:عرفينى بنفسك 

عشق:عشق محمد ٢٣ سنه متخرجه من إداره أعمال 

قاسم:اممم مكتوب فى ملفك إنك مشتغلتيش قبل كده ولا عندك خبره

عشق:آه فعلا مشتغلتش لأن بابا الله يرحمه كان بيخاف عليا و بعد ما مات فضلت عايشة على المعاش لحد ما قررت أشتغل و بالنسبه للخبره أنا أقدر أشتغل من غير خبره و كده متأكده إنى هبقى قد الشغل اللى حضرتك تكلفنى بيه طبعا 

قاسم:تمام واضح من شخصيتك إنك عملية و واثقة فى نفسك جامد

عشق:أكيد طبعا لازم أثق فى نفسى مادام متأكده إنى هعرف أعمل الحاجه دى 

قاسم:تمام اتفضلى و هنتصل بيكى

عشق:تمام بعد إذن حضرتك 

قاسم:اتفضلى

عشق خرجت بعد ما خرجت قاسم طلب من السكرتير ميدخلش حد تانى هو خلاص هيوافق على عشق

عشق روحت و حكت لفرح كل حاجه و إنه هو هو الشاب اللى قابلوه الصبح خلصوا كلام و عشق طلعت بيتها تستريح شوية غيرت هدومها و فتحت موبايلها و كان فى حد بعتلها رساله فتحت الرسالة و لاقتها من رقم مجهول و كان مضمونها

خدى بالك من نفسك يا بنت عائشة و لاقت الرقم عملها بلوك بعد كده 

أستغربت أنه مين اللى عارف إسم مامتها و بيهددها بس طنشت و قفلت الموبايل و دخلت نامت 

عند قاسم كان بيكلم فهد وحكاله على عشق و استغرب أنه اتشدلها كده بعد كده قفل و فتح ملفها و اخد رقمها علشان يتصل عليها 

عشق صحيت و فتحت موبايلها لقت رقم غريب بيتصل عليها 

عشق:الو 

قاسم:الو آنسه عشق معايا

عشق:أيوة مين معايا 

قاسم:قاسم المنشاوى معاكى

عشق:آه أهلا بحضرتك

قاسم:بتصل علشان أقولك ممكن تبدأى شغل من بكره لو عاوزة

عشق:وربناا آه آه طبعا عاوزة 

قاسم:تمام هستناكى بكره انشاءالله

عشق:تمام انشاءالله 

قفلت و اتصلت على فرح تقولها 

عشق:وافقوا عليا يا فرح وافقوا

فرح:لولىىى مبروك 

عشق:و أنتِ آيه 

فرح:مش عارفة قالوا لسه 

عشق:انشاءالله يوافقوا

فرح:يارب 

عشق:يلا هروح أجهز هدوم بكره و انزلك 

فرح:تمام 

عشق جهزت هدومها و نزلت عند فرح و كانت الصدمة 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حبي للأبد للكاتبة سحر ربيع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!