Uncategorized

رواية حياة بسيطة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

 رواية حياة بسيطة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

اممم اعمل اكل اي دلوقتى اكل اي اه لقيتها لزانية 
و جنبها اي تاني بشاميل الاتنين زاي بعض لو عايز ده ياكل ده حلو حلو واعمل كوكتيل جميل المهم اخلص بسرعة 
دخلت الي المطبخ و بدات بطهي الاكل 
وكانت تبتسم و تبكي ساعات و تبتسم 
و ابتسمت بالاخير 
و انتهت من الاكل
ثم دلفت الي لحمام الذي بداخل غرفتها لكي تستحم
بعد.استحمامها 
:اي ده فين البس بتاعي ي لهووووي نسيته براا
اخذت المنشفة
ثم دلفت الي خارج الحمام وكانت تفكر اين نسيت سيبها و لا تعرف اين هو حتى 
ولم تأخذ بالها من ذالك الذي يقف أمامها بصدمة 
ثم…………… اتصدمت من ذلك المنظر ????????????
أنه هو 
كان لابس شورت بيتي فقط 
و اتصدم من منظرها هكذا ????????
انها جميله جدا 
هي بصدمة:اااااااه 
:-ف اي صوتك عاااالي ي شيخة 
:- اي ده انت بتعمل اي هنا وازاي عامل ف نفسك كده مش عارف ان في بنت هنا ولا اي 
:-نعم ي ختي اي اللي هو عيب 
:متبصش عليا وبعد اذنك دلوقتى عايزة امشي وعيب تتطلع قدامي كده 
كانت ذاهبة ولكن امسك.يديها جامد جدا 
:عجبك او مش عجبك ده ميخصكيش 
ثانيا انتي مراتي ي حلوة مش عيب ههههه 
ما انتي قمر اهو معالي اقولك حاجة 
هي بخوف :لا مش جاية و سيب ايدي 
ابتسم ع خوفها وكان يريد تخوفيها اكثر :لا تعالي عايز اقولك حاجه 
هي بتبص لورأه بخوف 
استغرب جدا و بص ورأه
قاطعه هروبها منه 
ابتسم عليها (ههههه هبلة بس قمر ههه)
دخلت غرفة الملابس وقفلت ع نفسها 
نور ممسكه قلبها:يااا قلب كان هيوقف منه ي ربي اي بحل مين ده انا بخاف منه هو بتحب بس مش كويس برودا بس اااه ع عضلته اي ي نور مالك ي بت انتي بطلي كده عيب استغفر الله العظيم
ولم تعلم من بالذي يتجاسس و يسمع كلامها مع نفسها
(يعني متجوز طفلة و بتتكلم مع نفسها صبرني ي رب وكمان بتعاكس فيا ههههه حوارتها كترت اوي )
……………………. ………………….. 
:-نغم نغم انتي ليه بتتهربي مني هو انا عملت حاجه 
:-عايز اي ي استاذ زين 
: استاذ زين هو انا عملت اي عشان تتكلمي معايا كده اي اللي حصل 
:بص ي استاذ زين انا مش من البنات اللي انت فكرهم ثانيا انا بنت محترمة ومش بحب المشاكل 
:هو انا قلت عنك حاجة ي نغم انا عارف انك بنت محترمة عشان كده كنت بحاول اقرب منك 
:انا مش فاهمة حاجة بس أنا مكنتش مستريحة للبنت اللي كانت بتنادي عليك و كانها مكنش عجبني ارجوك انا مش عايزة مشاكل بعد اذنك بقى ممكن امشي 
ثم ذهبت 
:نغم نغم
نغم نغم انتي ليه بتتهربي مني هو انا عملت حاجه 
:-عايز اي ي استاذ زين 
: استاذ زين هو انا عملت اي عشان تتكلمي معايا كده اي اللي حصل 
:بص ي استاذ زين انا مش من البنات اللي انت فكرهم ثانيا انا بنت محترمة ومش بحب المشاكل 
:هو انا قلت عنك حاجة ي نغم انا عارف انك بنت محترمة عشان كده كنت بحاول اقرب منك 
:انا مش فاهمة حاجة بس أنا مكنتش مستريحة للبنت اللي كانت بتنادي عليك و كانها مكنش عجبني ارجوك انا مش عايزة مشاكل بعد اذنك بقى ممكن امشي 
ثم ذهبت 
:نغم نغم اسمعي بس …..؟
ثم ذهبت ولم تسمع لاي كلمة
و حزن جدا 
:-مالك ي صاحبي مين البنت اللي كنت بتنادي عليها 
قول ليا اوعى تكون…..
:-متقولش عنها حاجة وحشة هي غيرهم خالص و طيبة جدا 
:اومال كنت بتنادي عليها انت بتحبها.
:كل ده هبقى أقوله ليك بس اصبر عليا ي صاحبي 
:ماشي برحتك 
. …. ……………………………………..
:انا خلصت يا مستر عمر ممكن امشي دلوقتى
:-لااا مش ممكن
:اي هو اللي لاء انا مصدقت اني بقيت بتكلم معاك كويس بلاش كده عشان عشان 
رفع حاجبه:عشان اي اتفضلي قولي 
:مس عشان حاجة ازاي ابقى انا خلصت و مش عارفه أمس كده هتأخر ع البيت بعد اذن حضرتك. 
:-لااا يعني لا انا هوصلك
:يوووووو اي بتقول اي هتوصلني انا ليه أن شاءالله 
لا انا بعرف امشي لوحدي
: الله يخليكي ماهو ده اللي مقلقني انك فاكرة انك كبرتي لا انتي لسه ١٧سنه 
نفخت بغضب منه ثم أكمل 
:اقعدي فاضل ده و هنمشي واتصلي بامامتك قولي ليها 
:حاضر في اوامر تاني ي باشا 
:امم لا مافيش يلا بقى 
ثم أكمل عمله
………. ……………………………………
؛الاكل فين كل ده انا مش عارف انتي بتتأخري ليه 
:احم احم الاكل جاهز بس كنت بشوف اذا كان سخن أو لاء عشان تعرف تاكل اتفضل
:اه ماشي و المرة الجاية يكون جاهز ع السفرة 
:حاضر بعد اذنك 
:رايحة فين مش هتاكلي 
:انت هدخل في المطبخ أحسن ليا عشان المستوى وتعرف تاكل برحتك
: والله تعالي اقعدي و مسمعس اي كلمة لاني ع أخري لوحدي يلااا تعالي و نفذي انا مش بطلب 
يلااااااا
نور بخوف:حححاضر ثم كانت واقفة ومكسوفة 
:هو انتي مستنية انده اسمعي اللي اقولوا بقى.
ثم اومأت له و بعدها اخذت تأكل بكسوف لانها اول مرة تاكل بعيدا عن اهلها
ثم انتهز من الطعام 
: دلوقتي روحي اغسلي المواعين
: حاضر
:وعقبال لما تخلصي تكوني جهزتي ليا القهوة
ثم ذهب 
:اي ده حرام عليه
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى