Uncategorized

رواية عشق الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

 رواية عشق الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شرين أحمد

اسمعي اللي هقولك عليه انتي هتبقى ف بيتي ف وقت درستك و اكلك و شربك و كل حاجه لكن زوجه ليا لا تمم انتب هتكزني عندي بصفتك بنت عمي و جايا تتعلمي هنا ماشي يا شاطرة و لا اقولك تااني و افهمك 
جنات بكتم دموعها: اه سماعك حاضر متقلقش انا هنا بصفتك بنت عمك مش حاجه تانيه 
يوسف: و ده اللي انا عايزه منك يا بنت عمي 
انا معرفش قبيلتي ع نفسك ازاي ترجعي ليا وانا متجوز و بحب مراتي حبيبتي 
ف هذه اللحظه بكت كثير وانصدم هو من كلامه معها 
ووعي يوسف: انا مقصدش حاجه يا جنات انا بس 
جنات بدموع: لا انت تقصد ف كل كلمه تقولها عليا انا مش جايه عشانك انا كنت زماان بحبك عشان طيبه قلبك لكن دلوقتي  انسى انا كل اللي بهمني درستي مش انت انا بكرهك يا يوسف ع كل لحظه ضيعتها عشانك وانا مش جايه اخطفك من مراتك ربنا يخليها ليك و بنتك مش زايك يا يوسف انانيه 
انت اللي اناني وتقدر بعد ما تخلص تتطلاقني واشوف نفسي مع غيريي
عند هذه الكلمه غضب منها و صفعها  
:انا قلتلك كذا مرة اايه طلاق مش هطلق خليكي كده احسن ثم تركها وذهب بغضب 
جنات لنفسها:اومال انت مش هايزني مش راضي تتطلقني ليه مش فاهمه يا يوسف مش فاهمه بس انا هفضل احبك لو جالي مليون مش هختار غيرك 
بكت كثيرا ثم نمت دون ان تحس 
_________________//____________
نعممممم
:ايه ايه اللي حصل 
:تنامي فين حضرتك مش سامع ممكن تسمعيني
وانا انااام فين 
ليل بخوف: نام ف اي حتى ي عم الزومبي 
لياام بغضب:انتييي ااايه عيله انتي كبيرة
ليل:سبحان الله شويه عيله و كبيرة انت بتنوع يعني عشان متزهقش 
ليام بص لها بغضب وعيانا محمرة
واقترب منها اكثر 
وامسكها من يديها جامد جدا:هنام فين
ليل:بص السرير تحت أمرك متقلقش متقلقش 
ليام:اممم 
غضبت بشكل طفولي:حسبن الله من كل ظالم و مفتري 
ليااام: بتقوليييي حاجه 
ليل:بدعي انك تبقى كويس و تبقى بخير يااارب 
ادعي معايا 
ليام ضحك عليها غصبن عنه 
:هههههههه 
ليل:بتضحك ليه انا قلت نكته 
ليام:ولا حاجه ههههه
ليل:انا عايزة انام 
ليام:نامي السرير واسع 
ليل:ايه هو انت هتنام هنا ع السرير
ليااام:لليللللل 
ليل:السرير اهو انا نص وانت نص 
ذهبت الي الفراش أسرع مع عندها وابتسم عليها 
ليام:اسألك سؤال مستغربه انتي بتتكلمي مصري ازااي و انتي مش بتنزلي 
ليل:يااا حبيب قلبي و روحي و عيني هو اللي عملني 
:اااايه مييين ده وازاااي تتكلمي كده
خافت جدا وحبت اغظته 
اااايه مييين ده وازاااي تتكلمي كده
خافت جدا وحبت اغظته 
:عاادي ده كمان بيدلعني ع طول 
ليام:ليللللل متهزريش معاياااا ميين هو انطقيي
خافت منه:ده بابا محمود ف ايه انا مغلطتش 
هداء  قليلا واكمل:متحوليش تستفزيني لاني هموتك فاهمه
اومأت له ليام:ناامي يلا 
ليل:هاا
ليام:اسمعي الكلمه فاااهمه 
ليل:اهو اهو ربنا يسمحك ي شيخ كان سوف ياتي لها 
ولكن اسرعت واغمضت عينها
ليام: متجوز عيله حرامك عليك ي جدي انت و بابا
_________________//_________
كان يتسحب الى الغرفه وكانت هي نائمة و الدموع ع خدها 
حزن لانها نامت حزينه بسببه 
يوسف لنفسه:انا غلطت لما كلمتك كده وضربتك ااسف بجد بس معرفش ليه اتعصبت عليكي اسف بجد ثم حملها الي السرير و غطها 
 واخذ يتأمل ف جمالها الرقيق و افاق و بعد عنها 
ونام ع الكنبه 
_________________//_____________
في بيت الجد حسين 
الجدة: انا خايفه يا حاج عليهم و الله ما قدرة ع بعضهم خايفه عليهم عمرهم ما طلعو اماكن زاي ديه براا 
الجد؛: متقلقيش هما معهم رجاله بميه راجل متقلقيش خاالص  وبلاش كلام العيال عرسان
وه وحشتيني ي بت ي زينه العيال اخدوكي مني 
الجده:وه ي حسين احنا كبرنا ع الكلام ده 
الجد:بتتكسفي 
(ونسبهم بقى مالناش دعوه)
____________________
:يوووو عايزة انام شمس وعنيا 
زياد:كفايااااا كل ده وعايزة تنامي احنا دلوقتى الصبح ف ااايه ده انتي هناك كنتي بتصحي بدري
مهى:ميخصكش ي جدع انت 
زياد؛ي هاار اسوح جدع هو انا بلعب معاكي ف الشارع هااا
مهى:اسفه ي سطااا 
:تعااالي هنا ميين اللي قالك الكلام ده 
مهى:ابن عم سليم اللي بزرع الزرع 
زيااد:يخربيتك وانتي بتكلميه من امتى 
مهى:ده ده
زياد:ده ااايه
مهى:ده  عيل عنده 10 سنين 
زياد:والهانم تهزر عاااادي صححححح 
مهى:بسم الله الرحمن الرحيم
ليام:الكل جهز هنروح شرم ي جماعه يلااا 
كل واحد ليه عربيته 
اوماء الجميع وكل شخص ف سيارته
ليل:انا عايزة اكل جعاانه 
ليام:متكلتيش ليه من الصبح و الاكل كان قدامك 
ليل:مكنش ليا نفس انا دلوقتى جعاانه عايزة اكل 
ليام بغضب:يارب صبرني اااسكتي لغايه لما نشوف اي حد ع الطريق 
ليل:مااشي 
وجه نظرو لها و اكمل سيره 
_______________//___________ 
:جنااات انتي ساكته ليه 
:لا مافيش عادي 
:جنات انتي زعلانه مني لغايه دلوقتي
:ازعل منك ليه مافيش حاجه حصلت وانت معاك حق  ف كل كلمه قلتها بي انا عمري مكنت خاطفه رجاله او حاجه انا ليا حلم و بعديها برحتك و فعلا انا مش من زوقك واي حاجه 
صمت يوسف قليلا وثم تحدث:اسألك حاجه انتي بتحبيني و لا لاء 
:يوسف ليام وقف العربيه ارجوك اقف 
:احم اه تمم 
ثم وقف و اسرعت الى الخارج 
امسكت مهى يد جنات:عووو 
جنات:ف ايه ي بنتي ههه خضتيني 
مهى:احسن 
ليل:من غير ايه الاجتماع ده
مهى:مالك ي جنات من اول لما كنا نزلين لغايه دلوقتى ف ايه 
ليل:يوسف قالك ايه ي جنات 
جنات:هاا ابدا مقالش حاجه ده حتى اسلوبه جميل معايا متقلقوش 
ليام:الاكل ااهو ياريت تاكلي عشان مستعجلين يلااا
ليل:حاضر اهو اهو 
استغفر الله 
ضحك الجميع عليها بعظ مدة انتهى الجميع مم الاكل و ذاهبه لسيارة وو اصلو لشرم الشيخ
الفتيات بصدمه لانه اول مكان يذهبه له:الله جميللل اوييي 
ليام::ده عاظي بس ينسبه ليكي حلو عشان مش بتخرجي ????????
لم تسمعه وانتبهت لجمال الطبيعه 
مهى:بقولك ي سطا 
زياد:نعم ي قلب الاسطا
مهى:خليني كل يوم انزل ع البحر
زياد حاااضر عنيا الاتنين
يوسف:جنات جنات 
جنات:نعم 
يوسف:المكان ايه راايك فيه
جنات كنت سوف تنطق ولكن 
قاطعهم
:يووووووسف 
واتصدم الجميع
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى