Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سندس المصري

زين اتصدم لمي شاف فيديو لفتون مع جو في وضع مخل 
عصام اتصل بيه زين مبيردش
زين الو عايزك في خدمه
المجهول اكيد طبعا
زين هديلك رقم تعرفني مكانه فين
المجهول تمام
وعند فتون فاقت للمره التانيه لقيت نفسها علي كرسي وجو واقف قدامها
فتون انت عاملت فيا ايه
جو بخبث كل خير 
فتون بصراخ ياحيوان ياسافل 
جو بأستفزاز مالك بس كدا ده انا بعت الفيديو ليا انا وانتي لزين وزمانه دلوقتي بيشوفه
فتون بعصبيه وبتضرب فيه جو باصصلها بأبتسامه خلصتي
فتون بعياط حرام عليك انت عملت ايه فيا فتون ابتديت تنهار ونفاسها يضيق 
جو بقلق فتون انتي كويسه وقرب منها 
فتون بتبعد وابتدي  نفاسها يقطع 
جو بيحاول يفوقها فتون والله ماقربت منك ده فيديو مفبرك 
فتون بتغيب عن الوعي 
جو شالها وراح بيها المستشفي
وعند حمزه
اول يوم ليه في المصحه ومليكه معه
حمزه مليكه روحي انتي
مليكه بحب لا طبعا انا معاك
حمزه لا انتي تعبانه وحامل وكدا كدا الفندق جمب المستشفى ابقي تعالي شوفيني 
الدكتور دخل عامل ايه ياحمزه
حمزه بتعب تمام 
الدكتور طيب معلش ياحمزه مينفعش المدام تبقي موجوده لانها كمان حامل
مليكه مش هينفع اجي طيب اقعد معه شويه
الدكتور الزياره هتبقي الصبح وبعدين مفيش طول اليوم
مليكه يادكتور مش هينفع انا مراته ولازم ابقي معه
الدكتور بابتسامه مطمئنه هو في عنينا عن اذنكم
مليكه مش هعرف ياحمزه اعمل حاجه 
حمزه مسك ايدها وباسها كدا احسن ياحبيبي 
ونروح لملك
اسماء بعصبيه انتي اصلا السبب
ملك بعياط انا 
اسماء ياماما انا مكنش قصدي انا لقيتها مدايقه قولت ننزل نتمشي شويه 
اسماء اسكتي خالص
رحاب اهدي ياحببتي ان شاء الله هترجع
وعند زين راح العنوان بتاع جو 
ونزل كسر باب الشقه ولكن ملقاش حد 
نزل والشرار طالع من عينه 
وبعد ساعتين زين بيدور علي فتون زي المجنون ومش عارف هي فين
فتون فاقت وخرجت من المستشفى بمساعده ممرضه ان محدش يشوفها وصلت البيت 
اسماء بعصبيه انتي قولتي لزين انك هتخرجي
فتون بتعب لا انا قولت اننا مش هنتاخر ملك حضنتها الحمدالله انك بخير مالك وشك مصفر كدا ليه وشكلك مش مظبوط ليه
فتون بعياط انا عايزه اكلم زين وزين بيدور عليها
فتون الو
زين الروح ردت فيه وبعصبيه وغضب 
انتي فين
فتون بخوف في البيت 
ونسيب زين يرجع
وعند جو طلع الاوضه يشوفها فاقت ملقهاش فضل يدور عليها في المستشفى كلها 
جو بعصبيه فين المريضه اللي كانت هنا
الدكتور بخوف مش عارف 
جو بعصبيه وغضب والله لو معرفتش هي فين ههدم المستشفي عليكم 
الشاب اهدي ياجو بيه  كاميرا المستشفي جايبها وهي خارجه من الباب التاني للمستشفى 
وعند  زين وصل البيت
.زين دخل والشرار طالع من عينه 
فتون وملك خافوا من منظره 
زين مسكها من شعرها  وطلع اوضته وقفل الباب بالمفتاح وبصراخ انتي بتخرجي من غير ماتقوليلي 
فتون بصراخ ووجع والله احنا كنا هنتمشي شويه 
زين كل مايفتكر الفيديو اللي جو باعته ليه يتعصب اكتر 
زين من هنا ورايح مش هتخرجي من باب الاوضه دي  شكل امريكا نسيتك العادات والتقاليد اللي المفروض تعمليها 
فتون حاولت تفهمه ان الفيديو مفبرك ولكن مسمعش منها 
زين بغضب ماما 
اسماء ايوه يابني 
زين باصص لفتون بقسوه مفيش خروج ليها من باب الاوضه ولا حد يدخلها 
اسماء بس
زين قطع كلامها ماما 
اسماء بحزن تمام
ونزل زين وانتي مش محترمه
ملك بصدمه ودموعها نازله 
زين انتي ازاي تفكري انك تخرجي بدون اذن جوزك انتي هنا امانه لحد ماتروحي لبيت جوزك افردي كان حاصلك حاجه انتي واللي في بطنك
ملك بعياط انا اسفه
زين باصلها ومشي 
عصام زين بيه
زين عصام تعالي حالا 
عصام تمام
وعند زين في الشغل هايدي راحت خبطت علي الباب 
زين ادخل هايدي بهيام يافندم
زين بدون اي انتباه عايزه ايه
هايدي كنت عايزه اسال حضرتك عن حمزه بيه
زين بخبث وانتي متعرفيش هو فين مش المفروض انتي السكرتيره بتاعته 
هايدي بتوتر اه هو قالي انه مسافر فرنسا
زين اممم وقام ضربها بالقلم هايدي وقعت في الأرض انتي هتستعبطي ياروح امك
عصام دخل 
زين خدها انت عارف هتعمل ايه
عصام تمام 
هايدي بعياط وصراخ اسمعني عشان خاطري 
زين خدها
وعند مازن متعصب جدا
مصطفي صاحبه ايه يابني مالك
مازن بقولك ايه خليك في حالك 
مصطفي قولي طيب هتعمل
مازن مش عارف كل اللي بخططله بينهار دلوقتي
مصطفي ماهي كانت ماشيه زي الفل ايه اللي اتغير
مازن مش عارف انا عايزك تراقب ليا البيت والشغل
مصطفي اوك
وعند فتون قاعده علي السرير 
وبتعيط 
ام محمد دخلت ليها عصير
فتون بحزن مش عايزه
ام محمد اتفضلي يابنتي اشربي 
 فتون بعد اذنك ااتفضلي انا مش عايزه حاجه
وبعد يومين
هايدي محبوسه في المصنع القديم
زين دخل احكيلي بقي مين اللي زقك علي حمزه 
هايدي بعياط هقول كل حاجه 
انا كنت مرتبطه بمازن حضرتك تعرفه صح
زين اخلصي
هايدي كنت بشتغل في صيدليه وكنا متفقين اننا نتجوز مكنتش اعرف انه بيحب بنت عمته
وجيه في يوم نزل الصيدليه وقال للدكتور بابا تعبان اوي وعايز يتعلق ليه محاليل
الدكتور قالي اطلعي علقي ليه المحاليل
طلعت وفعلا لقيت باباه تعبان وراقد علقت المحاليل وجيت انزل
مازن علي فين يامزه 
هايدي هنزل مينفعش كدا
مازن اقعدي معايا شويه وحشتيني
هايدي بابتسامه تمام بس شويه عشان ماما متعرفش اني هنا
مازن تمام تشربي ايه
هايدي اعملي شاي ولا اقولك انا هعمل
مازن بأبتسامه لا ياقلبي انا اللي هعملك
وعمل فعلا شربت الشاي محستش بنفسي غير وانا علي السرير وهو قاعد قدامي 
مازن صبحيه مباركه
هايدي بعياط انت عملت فيا ايه 
مازن مش عايز عياط انتي طالعه براضاكي والنا شهدت علي كدا 
هايدي بس انا كنت طالعه اعلق لابوك المحاليل
مازن اثبتي دكتور الصيدليه صحبي وهيشهد معايا يعني مش هينوبك من اليله دي غير الفضيحه تعملي اللي انا عايزه 
هايدي ابوس ايدك اتجوزني شهرين وطلقني بس عشان الفضيحه
مازن تمام بس هتنفذي اللي اقولك عليه عارفه مصانع زين الجارحي هتروحي تشتغلي عند حمزه سكرتيره وهديلك الهروين ده كل ماتعملي ليه قهوه تحطي شويه 
هايدي ليه 
مازن من غير ليه انا في مابيني وبينه مشكله  هتنفذي اللي قولتلك عليه وبس وبعدين لونفذتي هتجوزك
هايدي تمام
فلاش وكل يوم كان بيكلمني
زين يابنت…. 
زين هتتصلي بيه وتقولي ليه تعالي علي عنوان اللي هديهولك فاهمه ولو حس بااي حاجه هموتك 
هايدي تمام
وعند حازم
ملك بتعب حازم انا تعبانه اوي
حازم بقلق الف سلامه عليكي ياحببتي  تعالي نروح لللدكتوره البسي
وعند الدكتوره
الدكتوره انتي ضعيفه جدا ومحتاجه راحه هديلك مقويات وفيتامينات 
حازم بقلق طيب هي كويسه يعني 
الدكتوره حالتها متوسطه 
ملك طيب والبيبي عامل ايه ونوعه ايه
الدكتوره هسمعك نبضه
وسمعت هي وحازم نبضه وعيونها دمعت حازم طاير من الفرحه
حازم نوعه ايه
البيبي ولد باذن الله
ملك بفرحه انا مبسوطه اوي يارب يطلع شبهك ياحبي بس قالتها بهمس وحازم باصلها وابتسم سمعها
وخرجوا  
حازم تعالي نتعشا برا
ملك تمام عايزه اكل بيتزا
حازم احلي بيتزا
ملك حاسه انك مش مبسوط 
حازم بابتسامه طبعا مبسوط كنت عايز بنوته شبهك كدا بس كل اللي يجيبه ربنا كويس وبخبث وبعدين لسه هنجيب بنات واولاد كتير وغمزلها
ملك بخجل حضنته بس بجد
وعند حمزه جسمه ضعف 
ومليكه مش بتسييوه 
مليكه دكتور 
الدكتور ايوه
مليكه بحزن حمزه تعبان اوي 
الدكتور طبيعي لانه كان مدمن
مليكه الحال هيفضل كدا كتير 
الدكتور بإطمئنان متقلقيش بس هيتعب شويه لانه طبيعي بس هو مستحمل وان شاء الله خير
مليكه دخلت بابتسامه خطفت قلب حمزه 
مساء الخير يا حبيبي
حمزه بإستغراب ازاي دخلتي
مليكه استأذنت الدكتور لانه ممنوع الزياره بليل وجبت اكل وقولت ناكل سوا
حمزه بحب حضنها وباسها وحط ايده علي بطنها
هيجي امتي بقي
مليكه بحب عايزه يكون شبهك  وعينه لون عينك بحبها اوي وفاضلت باصه في عينه وهو باصصلها بحب وقرب منها 
الباب خبط
حمزه بغضب يخربيت الفصلان 
مليكه بعدت بخجل 
والدكتور دخل يطمن عليه 
وعند زين رجع البيت
والدكتور نازل واتصدم لمي قاله ان فتون حامل
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى