Uncategorized

رواية حياة بسيطة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شرين أحمد

 رواية حياة بسيطة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شرين أحمد

:-مالك ي سارة انتوا ونور مصدومين ليه
:هاا ي بابا هو حضرتك تعرفه
:اه نسيت اقولك ده ساعدني لما عملت الحادثة بس الحمدلله جت ع الخير تعالي سلمي عليه 
: مالوش لزوم ي استاذ محمد انت عارف نور وسارة صح ي بنات ولا اي 
:ازاي تعرفهم يعني ي استاذ جاسر 
:دول بيشتغلوا عندي في الشركة بس صدفة جميلة صح ي نور بابتسامة خبيثة 
محمد بصدمة:هو حضرتك جاسر الدمنهوري 
:اه انا ابقى جاسر الدمنهوري ي فندم بس صدفة حلو بجد أن أقبل حضرتكم هنا حتى عيلتك ي نور ناس كويسة جدا (مبتسم بخبث)
نور:اه اه شكرا ي مستر جاسر ع زوقك بابا طب انا كنت بتعمل اي ولا مكنتش واحد بالك ليه ي بابا من اللي حصل.
محمد :معلش ي بنتي كنت بفكر ف حاجة شغلة بالي 
وما اخدتش باللي لقيت الاستاذ جاسر ربنا يكرمه ساعدني و وصلني للبيت 
معلش يا استاذ جاسر انا عارف اني تعبتك معايا النهاردة 
جاسر بخبث :ولا تعب ولا حاجة كفايا انك تبقى ابو البنت المحترمة دي كفايا انها بنتك 
محمد بشكر:شكرا لحضرتك والله والله مش عارف اقولك اي انت طلعت غير اللي بيقولوا عليه خالص 
جاسر بخبث :اي ونا كنت اي بضبط 
محمد :مش قصدي بس كنت فكرك شخص قاسي و مش بتحترم الأكبر منك 
:انا فعلا كده بس مع اللي قليل ذوقك و اللي يقل أدبه عليا صح ي نور صح ي سارة 
سارة بهمس لنور :ده ماله ده هو تعبان ولا اي بينكما كده ليه ميكنش بيلمح علينا احنا بكلامه 
وكمان كداب بسم الله الرحمن الرحيم ده ليتحول ليه كده معانا
نور:معاكي حق انا معرفش ماله ده ربنا يستر
جاسر:اي بتقولوا حاجة 
هما:لا لا مافيش حاجة احنا مع حضرتك اهو
جاسر:اممم طب استأذن انا ي استاذ محمد اشوف صاحبي ي جي يشوف العربية بتاعتي 
محمد:ابدا ابدا والله تقعد هنا تتغدا معانا 
نور:اي أقصد ي بابا يمكن عنده ماكان مهم
زينه:نور اسكتي لا ابدا والله حضرتك تتصل بصاحبك ويشوفلك العربية ي استاذ جاسر
جاسر:مينفعش والله كده كتير.
محمد:ولا كتير ولا حاجة اعتبر البيت بيتك يلا يا ام نور جهزي الاكل الاستاذ جاسر
يلا ي نور انتي و سارة روحي ساعدي ام نور
نور و سارة: حاضر
وذهبوا
و قاعد جاسر يتناقش كثير مع محمد 
ثم جاء إليه اتصال من عمر
جاسر موجه كلامه لمحمد:معلش ي استاذ محمد ف مكلمة عايز اروح اشوفها
:اه اه اتفضل ف الأوضة دي بتاعت نور 
:اه ماشي شكرا 
ثم خرج ودخل غرفة نور 
كانت الغرفة بسيطة لكن كانت رقيقة و جميلة
ابتسم ع صورها الجميلة ثم.. 
كانت الغرفة بسيطة لكن كانت رقيقة و جميلة
ابتسم ع صورها الجميلة ثم بداء بالكلام مع عمر
:بقولك ي عمر 
:اي ي صاحبي
:اعمل اللي هقولك عليه بالحرف و مسمعس صوتك 
فاهم 
:فاهم خلص
ثم قص عليه كل شئ
:طب وانت…
:انا مش قلت ليك تنفذ بس وتعالي ع المكان الي هقولك عليه 
:ماشي ماشي قول العنوان
:……………
:تمام هخلص وهاجي ليك
:ماشي سلام 
ثم قفلوا
دخل عليه شخص 
:عمو يعمو
: استغرب من صوت ثم عدل رأسه بص ع الملاك الصغيرة تشبه نورو 
موجه كلامه لها بابتسامة:انتي مين وعايزة اي
هي بابتسامة:الله انت شبه اللي ف الافلام و امور كمان تتجوزني 
رفع حاجه بابتسامة و صدمة:اي ده هو انا عشان أمور و حلو و سيم تيجي تتكلمي وتقولي ليا اتجوزك هههههه 
:اه انا موافقة وانت موافق اكيد
:اي ده ومااخدتيش رأي انا كمان ليه 
:عشان انا حلوة اكيد هتتجوزني صح 
:وانا موافق عشان مش هعرف اشوف واحدة احلى منك ههههههه اكيد طب احنا متعرفناش ع بعض 
انا جاسر الدمنهوري وانتي ي قمر
:انا ياسمين محمد اخت نور الله كمان اسمك حلو ههه
جاسر لنفسه :حتى اسميهم حلوة ونوري حلوة زاي الملاك و زاي النور ههههه
ثم دلف عليه شخص كانت تسمع كل شئ وتبتسم ولكن كانت تقول كيف هو قاسي طيب القلب
: ادخل
نور:استاذ جاسر الاكل جاهز اتفضل 
جاسر كان سرحان فيها دخلت سارة واياد
اياد بغضب طفولي :ف اي ي اخ انت بتبص ع اختي ليه ما تاخد بالك أن في اخوها هنا
نور وسارة بضحك ع اياد 
نور لاياد :اياد عيب بقى معلش ي استاذ جاسر 
اتفضل عشان تاكل 
:اه ماشي يلا
. ………………………………
:استاذ عمر الملفات كلها اهي 
:ماشي ي منى سيبهم ويلا
:ماشي بس الاستاذة جاسي عايزة حضرتك
وقالت عايزة تدخلك ضروري ولو حضرتك ماخلتهاش تدخل ليك هتدخل بنفسها
:دخليها منى لما نشوف اخرتها ايه
:ماشي ي فندم 
ثم خرجت ودخلت جاسي 
:ادخل وكان يضع قدم ع قدم 
:عموري حبيبى وحشني اوي 
:اي الموضوع اللي انتي عايزاني فيه ي ضروري من غير لف ودوران ي جاسي 
جاسي بخبث : تتجوزني 
:نعم ي حلوة ههههه اتجزك ليه أن شاء الله وانتي فكراني هوافق انا ابقى اهبل ي حلوة 
:نعم ي عمر اومال كل شوية تيجي وتقول ليا هتتجوزني ده ليه ي عمر اي انت بتضحك عليا 
عمر بضحكة :ههههه ي عمري انتي كنت بضحك عليكي عشان اخد الحاجة اللي اتسرقت مني انا و جاسر ي جاسو مش انتي بردوا اللي اتفقتي مع البيه بتاعك و لا انا بيتهيئ ليا ولا اي
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى