Uncategorized

رواية أحببت زوجة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم وفاء كامل

 رواية أحببت زوجة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم وفاء كامل

رواية أحببت زوجة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم وفاء كامل

رواية أحببت زوجة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم وفاء كامل

وصلنا الفصل ال فات عندما اجتمع الجميع ع السفره للعشاء
وطول قعدتهم خالد لم ينزل عينيه م ع ساره ابدا
فهو مشتاق اليها كثيراااا
ودائما مشغول عنها
بعد ان انتهوا م الطعام ذهبت ساره للحديقه
في هذه الاثناء انتهز خالد فرصه وجودها ف الحديقه واستأذن م حسام وذهب ورائها وسط ابتسامه الجميع ولهفته ع حبيبته
ساره كانت جالسه ع الارجوحه ف الحديقه تعبث بهاتفها حين فاجأها خالد بالجلوس بجوارها
خالد.. وحشتيني
ساره ببرود.. والله طيب
خالد.. انا اسفه والله عارف اني مأثر معاكي بس اعمل اي قدرك تحبي دكتور هههههه
بس والله بحبك
وحشتيني بقا ماتجيبي بوسه ????????
ساره بخجل.. من فضلك بلاش كده
اي قله الادب دي
خالد بأبتسامه.. من فضلك انتي بلاش تتجاهليني
انا عايز اسمع منك رد
ساره بعدم فهم.. رد علي اي
خالد.. بما اننا بنحب بعض من اول مره نظره شوفنا بعض فيها
وبقيت اشتاق ليكي كل يوم جدا ومش كفايه تكوني خطيبتي
فانا عايزك تبقي شريكه حياتي
مرااااتي رأيك ايه
ساره.. ها ????
خالد.. ها اي بس
اي رايك
ساره بخجل.. حاضر
خالد.. يعني ايه حاضر دي موافقه يعني
ابتسمت ساره بخجل????
خالد بأبتسامه واسعه.. يعني موافقه
بجد موااااافقه ها
ياعالم ساره وااااااافقت تتجوزنـــــــــــــــي
انا هروح اكلم حسام
ساره بضحك.. يامجنووووون بس اهدى
خالد.. مافيش بس انا لازم اتجوزك النهارده مش قادر استحمل م غيرك
ساه.. ليه السرعه دي
خالد.. بحبك ياشيخه حسي بقا ههههه
ساره بحزن .. خالد انت عارف اني يتيمه
خالد بحزن.. طول ما انتي معايا عمرك ما هتبقى يتيمه انا ابوكي وامك واخوكي وحبيبك وجوزك
ساره.. ربنا يخليك ليا يارب
خلاص ممكن تطلبني م عمي محمد وحسام دول اهلي م زمان
خالد.. عيوني حاضر
ها هروح اطلب اتجوزك م حسام وعمي محمد ماشي
ساره بضحك.. مجنـــــــــــــــون ????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ذهب خالد وطلب يدها م حسام
حسام بضحك.. لو كنت اعرف انك هتموت وهتتجوز كنا جوزناك م زمان مالك يابني اتقل شويه ههههه
خالد.. كدا انا زحلان منك
وبدأ ف تصنع الحزن ????
حسام.. خلاص متزعلش انا بهزر معاك????????
وبجد فرحان جدااا
انك اخيرا هتتجوز
و كمان ساره بنت كويسه جدا وقفت جمب نور ف الشهرين ال فاتوا وكانت دايما معايا مش ضدي ومصدقاني وحاولت كتير تقنع نور اني مظلوم ووقفت جمبنا كتير
هي دي الزوجه ال هبقا مطمن وانت معاها هي دي ال تستاهل صديق عمري ال مش بالساهل اديه لاي حد
ادمعت عيون خالد وقال له.. انت اعز صديق واكتر م اخ بالنسبه ليه
واحتضنوا بعض
اخذه حسام وذهب الي والده وحنان
وكانوا ف قمه السعاده بزواجهم
واتفقوا ع الخميس القادم هو يوم زفافهم
كانوا الجميع ف فرحه عارمه
وخجلت ساره بشده مما فعله خالد
تقدمت اليها حنان واختضنتها وتبارك لها
ف ساره مثلها ك نور ذي بنتها بالظبط
حسام طول الوقت بعيونه بيبحث ع نور لكنه لم يجدها
فامر الخدم انا يساعدوه ع الصعود الي غرفته
لانه جليس ع كرسي متحرك لا يقدر ع الصعود لوحده
وبالفعل قدروا يحملوا حسام لفوق وشخص اخر يحمل الكرسي المتحرك
شكرهم وجلس مره اخرى ع الكرسي المتحرك ودلف للغرفه
لم تكن موجوده في الغرفه و لكنه لمحها في البلاكونه
حسام.. ايه يا نور انا بدور عليكي من الصبح انتي فين
التفتت اليه نور و كانت عيناها مليئه بالدموع
حسام بفزع.. مالك يا حبيبتي انتي تعبانه اطلب الدكتور
نور.. ، انا مش تعبانه يا حسام
حسام.. امال مالك حد زعلك
نور.. لا محدش زعلني
حسام بعصبيه و قلق جذب نور اليه.. ايه يا حبيبتي مالك بس متقلقينيش عليكي بالله عليكي مالك بس احكيلي ????????
ازدادت نور في البكاء و ازداد قلق حسام
حسام.. نور ارجوكي انا عايز افهم مالك اتكلمي عشان خاطري
نور بصوت طفولي و حزين.. انا……. انا…… انا نفسي ف الفسيخ ????????
حسام بدهشه.. ايه فسيخ ؟????
نور ببكاء.. ايوا
حسام.. انتي بتعيطي يانور عشان عايزه تاكلي فسيخ????
نور.. انا اسفه ياحسام ????????????????
بس انا مش بحب الفسيخ ولا عمري جربته انا بقرف م رحته اوي ????????????
مش عارفه ليه بنتك طلباه انا بكره ومش عايزه اكله ????????
قولها بلاش ده وتطلب حاجه تاني غيره دانا بشمه ف كل مكان وكمان بقالي يومين بحلم اني باكله ف الحلم
انا قرفانه اوي ????
انفجر حسام بنوبه ضحك هستيري لدرجه ان عيناه فاضت بالدموع من الضحك المستمر اما نور كانت تضربه برقه و هي تقلد صوت الاطفال
قد تكون هذه اللحظه من اجمل اللحظات التي مرت على حسام ونور
كانوا يضحكون بصوت عالي
ضحكات من القلب ????
حسام و هو يحتضن نور.. انا افتكرت ان حد مات و انتي بتعيطي عشان فسييييخ ????
نور بزعل.. يا سلام و الله بنتك هي الي عايزه تاكله مش انا وانا مش عايزه ????
حسام.. من عينيه يا روح قلب حسام انا هجيبلك الفسيخ????
نور بصدمه.. لالاااااااا يا حسام
انا مش عايزه محبوش
حسام بضحك.. حبيه ????
نور.. احبوش
حسام.. لا حبيه ????????????
نور.. اي انت هتقلد مصطفي شعبان ف الزوجه الرابعه ولا اي ????
حسام.. ماشي يا ايتن عامر
والنبي ياشيخه لتحبيه ههههه
نور.. بس انا مش عايزاه وكمان انت تعبان
حسام.. انا مش تعبان ولا حاجه
و بعدين انا مش عايز
بنتي تطلب حاجه و انا اتأخر عليها
نور.. انت بتتكلم جد يا حسام استنى بس انت رايح فين
حسام.. متخافيش انا هرجع بسرعه
نور.. طيب هتنزل ازاي ع السلالم وانت بالكرسي
حسام.. هتصرف ????
وقفت نور قرب الباب لتمنع حسام من الخروج
نور.. انا مش هسيبك تخرج يا حسام وانت كدا
حسام.. يا حبيبتي سيبيني انا مش عيل صغير بلاش تعامليني بالطريقه دي انت عارفه اني بتضايق وانك كدا بتحسسيني بضعفي وعجزي اني جليس كرسي متحرك ومقدرش امشي ذيكم????
نور بندم.. انا اسفه مش قصدي والله بس انا خايفة عليك
حسام بضحك.. خلاص تعالي معايا
نور بفرحه.. دقيقه هغير هدومي واجيلك
حسام بضحك.. طيب ما اجي اساعدك????
نور.. اتلم
حسام.. انا قصدي خير ????
وذهبت نور لتبدل ملابسها بسرعه
ونادت ع الخدم والداده ليساعدوا حسام ع النزول
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف السياره نور هي م تولت القياده
وحسام كان يجلس بجانبها يتاملها بحب
نور.. ها هنروح ع فين نجيب البتاع ده
حسام بضحك.. قصدك الفسيخ ههههه
نور ????????
حسام.. خلاص بقا انا متاكد اول ما تشوفيه قدامك هتجري تاكليه م غير قرف لانها طلباه يابنتي هههه
نور ????????
حسام بضحك.. خلاص بقا
بصي احنا هنروح نجيب الفسيخ وكمان سمك مشوي وكدا وسلطاته وابو غنوجه بقا ههههه
ونجيب بيبسي ونروح ع مكان هتتفاجئ بيه
نور.. موافقه ????
وهدبسك انت ف الفسيخ وانا هخلص ع السمك المشوي ????
ذهبوا للمطعم وطلبت نور الاكل وكان حسام ينتظرها ف السياره
ثم صعدت للسياره ووجها حسام للطريق حتي وقفت امام منزل جميل جدا حوله غابه مليئه بالاشجار وامام المنزل بحر جميل
ونور السماء والنجوم تخطف العقل
نور بصدمه.. الله ياحسام اي المكان الجميل ده
واخذت تستنشق الهواء بفرحه
حسام.. المنزل ده انا ال بنتيه ليكي م ٤ سنين
نور بصدمه.. ليا انا ????
حسام.. ايوه
فاكره لما كنا صغار وكنا بنلعب ع الشاطئ لما كنا ف شرم
انتي قولتيلي ان امنيتك لما تكبري تسكني ف منزل امام البحر والشاطئ
بعيد ع العالم والبشر وسط الاشجار والورد والطبيعه
انا م يومها وانا بدور ع المكان ال اقدر اسعدك بيه
وفعلا لقيت المنزل ده ع النت حجزته واشتريته ليكي
وبدات ف الصيانه به بنفسي وانا ال دهنته م الداخل وكل اثاث به انا ال اخترته عشانك
ادمعت عيون نور واختضنته بشده.. انا بحبك اوي ياحسام ????
مكنتش متخيله انك بتحبني اوي كدا م زمان
وعايز تسعدني باي طريقه
ربنا يخليك ليا يارب وبشكر الظروف ال جعلتك زوجي
حسام كان سعيدا جدا بفرحتها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف المنزل
نور منبهره به بشده واخذت تتجول ف جميع انحاء المنزل بسعاده
ثم اسرعت ع حسام وجلست ع رجليه وهو جليس ع الكرسي المتحرك واخذت تقبله بحب
وهي تلاعب شعره بيدها
وحسام يضع يده ع خصرها ويضمها اليه
نور.. انا بحبك اوي
حسام.. وانا بحبك السمك
ريحته جوعتني ????
نور ضربته ع صدره برقه وقالته.. انت رخم اوي ع فكره
حسام بضحك.. جعاااان اوي ع فكره ????
وبدأ ف تناول الطعام
وتفاجئ حسام بها
لانها تاكل الفسيخ بلذه وفرحه وكانها متشوقه اليه
ف هذي هي الحامل ممكن تطلب اي حاجه وهي مش بتحبها لكن البيبي بيخليها تتلذه وتستمتع به
لاحظت نور ان حسام لا ياكل ع اد كدا
نور.. مش بتاكل ليه ياحسام
حسام.. كفايه اني اتفرج عليكي وانتي بتاكلي
نور.. بس بقا بتكسفني ع فكره????
حسام.. اموت انا ف الخدوده ال عامله ذي الطماطم دي ????????
انتهوا م الطعام وحسام مع انه كان جعان لكن شهيته كانت مقفوله بسبب العلاج ال بياخده
ذذهبت نور لتغسل يدها وتحضر الفاكهه التي احضرتها والبيبسي
حسام.. بجد انا مش قادر اشرب او اكل اي حاجه
نور.. ليه ياحسام انت تعبان قولي ????
حسام.. لا ياقلبي انا كويس
نور.. بجد
حسام.. طبعا اقلبي هتعب ازاي وانا معاكي
نور بخجل.. حسام
حسام بضحك.. ياعيون قلب حسام
بقولك ايه انا عايز استغل الفرصه و احتفل
نور.. تحتفل بأي
حسام.. احتفل بأني مع حبيبتي ف المنزل ال عملته عشانها
امسك بيدها وجذبها اليه بسرعه وجلست ع رجليه
حسام.. وحشتيني
نور.. يا مجنون مش هنا
حسام.. انت مراتي هنا و هناك و ف كل مكان وبعدين هنا ده منزلك مش مكان غريب
يعني براحتنا ع الاخر
بحبك
نور بخجل.. طب سيبني انا عايزه انام يلا نروح الفيلا
حسام.. نروح اي بس
احنا هنبات هنا
وكمان لا لسه بدري على النوم
مش وقت نوم خالص????
نور.. خلاص تعالي نطلع الغرفه ومش مهم نروح ونبقا نتصل بيهم عشان ميقلقوش علينا
بس انت لازم تنام
حسام.. حاضر بس نطلع الاول وبعدين نشوف حكايه النوم دي اي ????
ذهبوا للغرفه وساعدت نور حسام ع خلع ملابسه واصبح يرتدي شورت اسود قصير وعاري الصدر ووضعته ع الفراش لكي ينام
وذهبت هي لتبدل ملابسها
واصبحت ترتدي شورت شينز قصير وتيشرت بيضاء بحملات رفيعه
وذهبت لتنام بجانبه
لكن حسام جذبها اليه ووووو
تسكت شهرزاد ع الكلام المباح
???????? عيب نسيبهم ع راحتهم
قضوا اجمل ليله في ذلك المنزل
وكانها ليله شهر عسلهم
بمنزل امام البحر وجو رائع
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد
استيقضت نور لتجد حسام نائم على السرير بجانبها
اخذت المنشفه وذهبت للبحر لتسبح ف المياه
وبعد فتره
ذهبت لتاخذ شاور ف الحمام
واردت ملابسهت وذهبت للسياره واشغلتها
وتوجهت لل سوبر ماركت واشترت طعام لكي تحضر الغدا لحسام ومعطر للمنزل
وعجبها جدا قميص نوم
احمر قصير فاخذته
ذهبت للكاشير ودفعت المال
ثم توجهت للسياره وذهبت للمنزل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قامت نور بتحضير الطعام
قامت بشواه الفراخ بعد ان تبلتها لساعتين
وعملت بجانبه ارز بسماتي
وسلطه وكفته
وسلطه طحينه
وصنعت ايضا له تشيز كيك بالمانجوا
وعصير برتقال
واشغلت التلفاز ع القران الكريم
وعطرت المنزل ليذيد جمالا
ثم ذهبت وارتدت نور قميص نوم التي اشترته
وانسدل شعرها الطويل على ظهرها
ووضعت قليلا من احمر الشفاه
كانت تبدو جميله جدا كالقمر حتى انها اعجبت كثيرا بنفسها و ارتسمت ابتسامتها على وجهها
عادت الى الغرفه ووجدت حسام مازال نائم كما هو
رغم انه خرج من المستشفى و لكنه لم يتعافى بشكل كامل و لذالك فكان ينام لفترات طويله ولا يشعر باي احد بجانبه
لم تود نور ان تيقظه من نومه
فتمددت بجانبه و هي تمسح على شعره بأطراف اصابعها ففتح عينيه ببطئ
نور.. انا اسفه يا حبيبي انت صحيت
حسام بأبتسامه.. صباح العسل????
ايه الجمال ده كله
ده احلى صباح ال بشوفك فيه قدامي
نور بخجل.. صباح الفل يا حبيبي
قوم بسرعه عشان عملالك مفاجأه
ساعدته نور ع الجلوس واتت ب الكرسي المتحرك وساعدته ع الجلوس عليه
و هو يلامس خصلات شعرها ثم شم تلك الرائحه الرائعه التي حاوطت المنزل
ذهبو مع بعضهم الى المائده و اعجب حسام جدا بأصناف الطعام التي حضرتها نور
و ذلك الجو الذي اخترق قلبه صوت القرأن الكريم و اشعه الشمس المتناثره و وجود زوجته بجانبه تطعمه بنفسها
كانت جلسه رائعه جدا رومانسيه و يملئها الحب و الحنان
حسام بدهشه.. انتي لحقتي تعملي كل ده امتى
نور.. انا صحيت من بدري روحت اسبح ف البحر وبعدين اخدت شاور و نزلت اشتريت كام حاجه عشان نتغدا
حسام.. مع اني زعلان عشان خرجتي لوحدك م غير ما تعرفيني
بس بجد الاكل يجنن و الجو حلو اوي
نور.. يعني عجبتك المفاجأه
حسام ابتسم و هو يرتشف بعض م العصير.. عارفه يا نور انا طول عمري بحلم بالجو ده البساطه في كل حاجه كفايه انك معايا و بناكل سوا وكمان بقيتي مراتي ومعايا دايما
صدقيني القعده دي قبل شهرين كنت متخيل انها حلم جميل مش هيتحقق لما طلبتي َني الطلاق وكمان لما دخلت العمليه وحسيت اني خلاص هموت ومش هشوفك تاني
نور بحزن.. حبيبي متقولش كده انا مش عايزه افتكر الايام دي
احنا قدامنا المستقبل و حياتنا الجديده و بنتنا ال ع وصول ال هتنور حياتنا
حسام.. ان شاء الله ربنا يقدرني و اقدر اسعدك انتي و البنوتة الي جوه دي ????
نور.. ، صحيح احنا لسه مقررناش ع الاسم ايه
حسام.. مش عارف الاحسن نستنى لما تيجي الاول حاسس اني لما اشوفها هلاقي الاسم المناسب ليها
نور.. بجد نفسي تيجي بسرعه و اشيلها بين ايديا ????
حسام بفرحه.. وانا كمان والله نفسي اوي تنورنا بسرعه
دي هتبقا حتى مني و منك
نور لاحظت ان حسام مش بياكل.. هو الاكل مش عاجبك ولا اي يا حسام
حسام.. لين بتقولي كده يا حبيبتي انتي عارفة ان اكلك بيعجبني اوي
نور.. طب لو عاجبك مش بتاكل ليه
حسام بتوتر.. انا باكل اهو
تناول قطعة كبيرة من الطعام الذي اعدته و كان يبدو على وجهه علامات التعب و الالم
انتبهت نور لتغير ملامح وجهه حتى انه ازاح بوجهه عنها كي لا تراه
نور بقلق.. مالك يا حبيبي ????
خلاص لو الاكل مش عاجبك مش لازم تاكل مش هزعل والله
لم يستطيع الرد عليها وضع يديه على فمه واليد الاخرى ع عجلات الكرسي المتحرك وتحرك بسرعه بأتجاه الحمام و تقيئ بشده
ظل جالس ف الحمام و هو يمسح قطرات العرق بأرهاق ثم انتبه على نور التي كانت تقف ورائه و عينها تبكي بشده ????
لم تقل شئ بل مدت يديها اليه و ساعدته على الخروج م الحمام وهي ممسكه بالكرسي تحركه للخارج
نور بقلق.. انت متأكد انك كويس
حسام.. متقلقيش ده عادي من العلاج الكيميائي
نور.. يعني انت بيحصلك كده من زمان
حسام.. انا مش عايزك تفكري بالشكل ده
انا كويس
نور.. بجد انا اسفه عشان خليتك تاكل و انت…..
قاطعها حسام وقال لها.. اكلك يجنن و كل حاجه من ايدك انا بحبها انتي ملكيش ذنب خالص
بلاش تزعلي كل ما تشوفيني تعبان كدا بالله عليكي
نور.. انا اسفه بس خفت عليك اوي
حسام بأبتسامة.. متخافيش يا روح قلب حسام
نور.. اي رأيك ترتاح شويه
حسام بعصبية لا يا نور والله العضيم انا كويس بلاش تعامليني بالطريقه دي ????
نور.. طب خلاص متزعلش يا حبيبي
حسام.. معلش يا نور ممكن نمشي
نور.. انت لحقت تزهق من المنزل ياحسام
حسام.. لا متفهمنيش غلط انا بس محتاج العلاج بتاعي
نور بدهشه.. اااه صحيح ده معاد العلاج بتاعك انا مش عارفه نسيته ازاي انا باخده معايا ف كل مكان
يلا بسرعه يا حسام خلينا نرجع الفيلا طيب
حسام بضحك.. هههههههه سبحان مغير الاحوال
ارتدت نور ملابسها بسرعه وودعت المنزل بحزن فهو عاجبها جدا جدا جدا
و ذهبت بسرعه الى السياره بعد ان ساعت حسام ع الصعود ووضع الكرسي المتحرك ف الخلف
وقادت السياره وتوجهوا للفيلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عادو الى الفيلا و لاحظت نور ان حسام
امر الخدم بمساعدته ع الصعود الي غرفته بسرعه
و تناول علاجه بسرعه و شعرت نور بأنه كان متعب فعلا و محتاج الى العلاج
بعد ساعة تقريبا وجدته نائم مرة اخرى و يبدو عليه التعب ف ها هو العلاج يعطب مفعوله
رغم ان رؤيته و هو مريض و متعب صعبة عليها جدا و لكنها قررت انها ستساعده و تكون اقوى لكي يتم شفاؤه على خير ويقف ع رجليه م جديد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف اليوم المنتظر
في احدى الفنادق الفاخره امتلأ المكان بالزغاريط و الفرح
كانت ساوه ترتدي فستان الزفاف
و بدت رائعه كالملاك و يجلس خالد بجانبها و يبدو في غاية الوسامة
نور.. انا فرحانه اوي ان خالد وساره اخيرا اتجوزوا
بجد الاتنين يستاهلوا بعض
حسام.. انا مش عارف اكافئهم ازاي ع ال عاملوه معانا ده شئ ميتنسيش ابدا
نور.. بس بجد لايقين ع بعض اوي وشكلهم بيحبوا بعض اوي
حسام بضحك.. طبعا يابنتي ده خالد لقطه????
نور.. يا سلام ياخويا
ما ساره هي كمان لقطه ومافيش زيها ابدا
وكمان محترمه ومودبه وجميله وصديقه فعلا
حسام.. عارف انها مؤدبه بس مش عارف لو كانت جميله او لا
اصل انا لما حبيبتي بتكون جنبي مبشوفش اي بنت تانيه بجمالها ????
نور.. يا سلام على الرومانسيه
بموت فيك و انت رومانسي يا حبي????????
حسام بغرور.. انا دايما موز ورومانسي اوعي تنكري ههههه
نور.. يا خبر انا اقدر ده انت حبيبي انا
حسام ????????.. اه بحسب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الجه الاخرى عند العروسين
وهما ف رقصتهم الاولي
خالد.. مبروك ياعروسه
ساره.. مبروك عليك انا ياعمري
خالد.. عمرك اول مره تقوليلي كدا اي الدلع ده كله
لا انا مش هستحمل كفايه كدا يلا نطلع ع شقتنا اقلبي
ساره بضحك.. يامجنون احنا لسه داخلين الفندق مينفعش نسيب الناس ونمشي ????
خالد بصوت عالي .. اعمل اي ياعالم بحبهااااااا
ساره بضحك.. خلاص خلاص هنتفضح ياخربيتك
خالد.. عروستي و انا حر فيها
وتقولها بحبك ف اي مكان هههه
سلره.. ههههههههه بموت فيك يا عريسي????
في الجهة الثانيه من القاعة تجمعوا العائله والاصدقاء على طاوله كبيره و هم يتبادلون الحديث و الضحكات
كان الزفاف جميل جدا و انتهى بسلام
وذهبوا العروسين لعشهم الجديد
ونسيبهم بقا ده يوم العمر ????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ذهبوا الجميع ال منازلهم
وكل شئ كان يجري على ما يرام
حتى استيقظ حسام م نومه
و كانت نور نائمه و الجو هادئ نسبياً
و شعرت نور بيد تلمس كتفها و توقظها
نور بفزع.. حبيبي انت كويس
تعبااان ولا حاجه
حسام بضحك.. اي يابنتي بالعه راديوا
???????? لالا متقلقش انا كويس
نور بنعاس.. امال مصحيني ليه
هي الساعه كام دلوقتي اصلا
حسام.. الساعه ٣ الفجر
انا اسف يا حبيبتي بس انا لازم اتكلم معاكي دلوقتي
نور بقلق واعتدلت في جلستها.. اي يا حبيبي انت عايز حاجه
حسام انا عايز اكلمك في حاجة مهمة
نور.. اتفضل
حسام.. احنا اتجوزنا بسرعه وغصب عنك والحمدالله قدرت اكسب قلبك وداوقتي امتي حامل ف بنتنا
والنهارده لما شوفت فرحه خالد وساره ف الزفاف
اتمنيت اكون مكانهم انا وانتي ونعمل فرحنا ال محصلش وفرحنا بيه لحد دلوقتي
انا ملبستش البلدله ال كان نفسي البسها وانا جمب عروستي ونفسي اوي اشوفك بالفستان الابيض ليا
نور بصدمه.. انت بتقول اي ياحسام ????
حسام.. نور انا عايز اعمل فرحنا
نور.. ازاي انا حامل وبقيت ذي البطيخه فرح اي وفستان اي ال البسه ده
حسام.. انتي ذي البسبوسه بتحلوي كل يوم
نور.. يا سلام بص شكلي بقه عامل زي ماكون قنبله و هنفجر بعد شويه
حسام.. قنبلة عسل و سكر و قشطة
نور بضحك.. ههههههه ماشي هعديها بمزاجي
حسام.. يلا بقا اولدي عايز اشوف بنتي
نور.. هو بمزاجي
انا نفسي اولد بسرعه تعبت من الحمل بجد
حسام.. معلش يا حبيبتي بكرا تولدي بالسلامة و ننشغل بالبيبي
نور.. ان شاء الله
حسام.. المهم متغيريش الموضوع اعملي حسابك الخميس الجاي فرحنا
نور.. يامجنون طيب ازاي بس الانتفاخ ال انا فيه ده وانت كمان بكرسي متحرك يا حسام هتمشي ازاي ونرقص ازاي
والناس هتقول علينا اي لما يشفونا كدا وانا بفتان الزفاف وبطني قدامي كدا ههههه
لا يا حسام بطل جنان وروح كمل نوم
حسام.. انا خلاص قررت وده اخر كلام
نور بضحك.. يامجنون ????
خلاص انا موافقه
حسام بفرحه واحتضنها.. ربنا يخليكي ليا ياعمري ????
نور.. كل الفرحة دي عشان عايز نعمل فرح
حسام.. طبعا يانور نفسي اشوفك جمبي بالفستان ياقلبي انا
نور.. خلاص ياحبيبي هنعمل ال انت عايزه ياعيوني نور
حسام.. ايوا كده بقا كان فين الدلع ده من زمان
نور.. اناا بدلعك دايما بس انت ال مبتقدرش
حسام.. اناااا
طب انا زحلان ع اذنك بقا انام
نور.. لالالا خلاص انا بموت فيك و بحب ادلعك يا عمري
حسام بضحك.. ههههههه و انا بعشقك يا قمري
تعالي بقا نعمل بروفا ع الفرح ????
ووووووو
نسيبهم كدا عشان عيب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف اليوم الموعود
وسطت فرحه الجميع
كان حسام يجلس ع كرسي متحرك ومتألق ف بدلته التي ذادته جمالا
وكان حزين لان بسبب العلاج لم يكن له شعر خالص ولا يقدر ع الوقوف
كانت بجانبه نور بفستانها الزفاف وحاولت ع اد ما تقدر متبينش بطنها وحملها
وكانت جميله جداااا بالفستان كانها اميره
امسكت يده وهو جليس ع الكرسي ومشيت بجانبه ودخلوا القاعه وسط فرحه الجميع وتعالت الزغاريط
مع سعاده حنان ومحمد بااولادهم رغم عدم موافقتهم ع هذا الزفاف
حسام.. يلا نرقص
نور.. يامجنون
ازاي بس و انت ع الكرس…
لم تكمل لانها لاحظت حزن حسام واحساسه بالعجز
ابتسمت له ورقصت معه وهو جليس ع الكرسي المتحرك وجلست ع رجليه واحتضنته وسط الجميع وسعادتهم بهم
كان بجد منظرها ف غايه الجمال..
تمت..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى