Uncategorized

رواية الساحر الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الأول 1 بقلم ياسمينا

????هنتعرف علي شخصياات في الروايه????
????في حاره شعبيه في بيت حسن????
كان البوليس في كل مكان وجثة حسن في الارض واهلي الحاره كانو مرعبوين من منظر حسن حسن كان جسمو كلو محروق 
شريف من أهل الحاره : بيقولو أن الساحر هو الي عمل كدا 
ابو شريف  : اوع تجيب سرتو لتلقيه طلعلنا
شريف بغضب : بس يابابا ليه احنا خايفين منو اوي كدا شوف عمل ايه في عمو حسن 
ابو شريف :يابني احنا ملناش دعوه 
شريف بغضب : هقلب عليه الدنيا وهعرف هو مين  
ابو شريف برعب : لااااا متعملش كدا
فاجأه دخل عليهم المقدم سيف 
سيف وقف وبص علي الجثه وبعدين بص علي شريف وأبوه 
سيف : انتو الي كشفتو الجريمه 
شريف بسرعه : ايوا والساحر هو الي عمل كدا 
ابو شريف بخوف : اسكت 
سيف : وليه متأكد كدا 
شريف : علشان شوفتو
سيف بتركيز : شوفت شكلو 
شريف : لا شوفتو وهو بيختفي
سيف بتركيز : طب احكيلي
شريف : بص ياباشا احنا سمعنا صوت صريخ عمي حسن نزلنا كلنا لشقتو وكسرنا الباب لقناه بيتحرق ابويا راح يطفيه وانا شوفتو قاعد علي كرسي بكل برود وطبعا مغطي وشو بقانع  الأسد قربت منو علشان أمسكو فاجأه اختفا الي مجنني انو مش وقف من مكانو واختفا وهو قاعد 
سيف بتفكير : اكيد يعرف كذا حركه من بتوع السحر علشان كدا مسمينو الساحر
شريف : احتمال ياباشا الله اعلم
سيف : طيب شكرا ياشريف طلعت مش بتخاف زاي الباقي
شريف : والله ياباشا نفسي تقبضو عليه
سيف : متخفش قريب 
سيف ساب شريف وفضل يبص علي جثه حسن ويقول ايه ذنب الكبير الي عملو علشان يموت كدا بطريقه دي……….
__________________________________________
????في مقر شركات عيلة العطار ????
دخلت السيده كنده بطلتها الي كلها غرور وتكبر وكانت معاها بنتها عليا ودخلو مكتب ابنها عاصم  كنده اول ما دخلت المكتب لقت عاصم متجاهلها وقام وسلم علي عليا اختو
عليا : وحشتني اووي اووي 
عاصم بأبتسامه : وانتي اكتر ياقلبي 
كنده بضيق : ولا اكني واقفه صح 
عاصم بصلها  من تحت لفوق وقال : في ام محترمه تخرج من بيتها كدا دا بنتك لبسه احسن منك 
كنده بغضب : انت نسيت أن انا امك ولا ايه 
عاصم : لا انتي الي نستي مش  انا دا فستان تخرجي بيه 
كنده : ياحبيبي انا جميله ليه اخبي جمالي 
عاصم بهدوء : لا طلعيه وخلي ناس تبص في كل حته في جسمك 
كنده ببرود : اه 
عاصم بصلها بقرف وبعدين بص لي اختو : اخوكي فين 
عليا : مانت عارف محدش بيعرف عنو حاجه بيجي وقت مايحب ويمشي وقت مايحب
كنده بضيق : تلقيه عند البت البئه دي الي كان عايز بتجوزها 
عاصم تجاهلها وقال : جهزتو للحفله
عليا بحزن : كل حاجه تمام
عاصم : حبيبتي انا عارف انك مبتحبيش الحفلات دي بس معلش ده شغلنا ولازم نعمل حفلات 
عليا : طيب فاهمه بس متخلونيش انزل فيها انا مش بحب الجو ده 
كنده بغضب : لا طبعا وشكل العيله لازم كلنا نبقا موجودين 
عليا : شوفت
عاصم بص لي مامتو بضيق وقال : تقدري تمشي وعليا هتفضل معايا 
كنده بضيق : طيب 
كنده طلعت من مكتب عاصم بهدوء 
عاصم  : مش هتتغير ابدا 
عليا : ملناش دعوه انا مبقتش احبها
عاصم بضيق : ولا انا المهم تعالي هنروح المول واجبلك فستان علي مزاجك انتي مش هي 
عليا بسعاده : بجد 
عاصم : اه بجد يلا بينا 
عليا مسكت ايد عاصم وقالت بأبتسامه : يلا 
عاصم  وعليا خرجو من المكتب ومن الشركه كلها …
????نتعرف عليهم ????
عاصم : من اكبر رجال الأعمال مسك شغل باباه كلو من بعد مامات بيحب اختو عليا جدا شخصيه جديه وشاطر في شغلو جداا بس عصبي وقاسي معا اي حد بيحاول يقرب من عيلتو  وسيم جداا وشبه باباه ????
عليا : واخده صفات عاصم وبتحب الشغل جدا بس  كنده منعها عايزها تطلع نسخه منها بظبط عليا شخصيه هاديه بس عصبيه جدا أقرب اخ ليها هو عاصم ????
كنده : ام غير مسؤوله ابدا عايشه حياتها بس علشان تقعد تعمل عمليات تجميل وتصرف فلوسها علي الخمره وسهر برا وبتجوز كل سنه مره بتجوز رجالة قد عيلهاا انسانه مغروره جدا …
__________________________________________
????في مطار القاهره ????
كان المطار مقلوب وحالة هرج ومرج في المكان 
شخص : ها وصلتي لي اريان ولا ايه ده مفروض يوصل من نص ساعه
ريم : ممكن تهده اريان طيار شاطر وفاهم كويس هو بيعمل ايه 
رأفت  : لما يجي هرفضو 
ريم بخبث : ليه متعرفش هو ابن مين ولا من عيلة ايه 
رأفت بص في الارض وسكت وريم تلفونها رن وردت 
ريم : بجد رجع 
رأفت قام من مكتبو بسرعه : ايه وصل 
ريم : اه 
رأفت طلع من مكتبو ومعه ريم  اما عند اريان طلع من الطياره بغرور ولقه رأفت جاي من بعيد اريان ابتسملو ابتسامه مستفزه 
رأفت من بعيد : ايه الي اخرك 
اريان بص علي البنات الي طلعين من الطياره وقال : مفيش بس الأجانب حبووني اوي وكانو عايزني اقعد معاهم شويه 
رأفت : يعني ايه 
اريان بأبتسامه : شايف البت الاجنبيه دي الي شعرها اصفر كانت حباااني اووي اووي يعني 
رأفت بصدمه : ايه القرف ده 
اريان بغرور : محدش قالك تشغل عندك ناس شكلها حلو سلام يافوفو 
اياس مشي من قدامو وريم مشيت معه 
ريم : انت شليت الراجل ياشيخ 
اريان بضحك : مانا قولتلو الحقيقه اكدب مثلا
ريم بضيق : بلاش قلة ادب بقا انت متجوز واظن انك بتحبها 
اريان بضحك : متفكرنيش ونبي بحبها اه بس البنات الي هناك متتقومش 
ريم : ونبي لقولها
اريان بخبث : طب خلي بالك بقا علشان بتغير منك اوي 
ريم بصدمه : ليه دانا صحبة عمرك عملتلها ايه
اريان : تعالي اوصلك بيتك واحكيلك واحنا ماشين 
ريم : يلا
اريان  وريم وطلعو برا المطار وركبو العربيه واتحركو 
????نتعرف علي اريان وريم ????
اريان العطار : ابن كنده التالت واجمل واحد في ولادها وسيم جدا شخصيه دمها خفيف اوي وهادي ومغرور شويه دايما بيعمل الي هو عايزو مبيحبش حد يتحكم فيه أو يأمرو..
ريم : صحبة اريان جدا شخصيه هاديه من عيله متوسطه وبتحب عاصم جداا اخو اريان ودايما معا اريان في حفلات العيله علشان تشوف عاصم ….
__________________________________________
????في المول????
عاصم وعليا وصلو وبدأو يدخلو يشوف فساتين  السهره
????وفي محل تاني في مول????
كانت واقفه ياسمين ومركزه اووي معا ناس الي بتشتري وكانت لبسه لبس مقطع والناس مستغربين من شكلها  ومن وجودها هنا
ياسمين قربت منهم : حاجه لله الله يخليهم دنا وحيده ومعنديش أهل 
الناس في منهم الي بصولها بقرف وفي الي ادها فلوس 
ياسمين طلعت من المحل بسعاده ودخلت المحل الي فيه عاصم وعليا وبدأت تشحت من الناس 
صاحب المحل : مين الي جاب الاشكال دي هنا 
ياسمين : ساعدني بحاجه الله يخليك 
صاحب المحل : برا يابت انا عارف الاشكال الي زايك 
ياسمين بغضب : مالها اشكالي ياخوويااا 
عاصم وعليا كانو متبعين كل ده من بعيد
عليا فتحت شنطتها وطلعت منها فلوس كتير وقربت من ياسمبن ودتها الفلوس 
ياسمين : متشكره ياست هانم 
صاحب المحل : اسفين لو عملتلك ازعاج ياهانم الاشكال دي هتطرد فورا 
عليا بضيق : لا طبعا سبها تشوف رزقها 
عاصم  ابتسم علي طيبة قلب اختو 
ياسمين : مرسي ياست هانم واهو خارجه وسيبالك المكان أشبع بيه 
ياسمين طلعت من المحل وبعدين دخلت محل تاني 
صاحبة المحل : يخربيتك يا ياسمين ايه الي انتي عامله في نفسك ده 
ياسمين بأبتسامه : فين هدومي الاول ياساره
ساره : جوا 
ياسمين : هدخل البس 
ياسمين دخلت البروفه ولبست لبسها بهدوء وبعدين طلعت 
ساره : ايوا كدا انتي صحبتي 
ياسمين بضحك : طيب انا همشي بقا والفلوس دي هروح اوديها لدار ايتام 
ساره : مش عارفه ليه بتعملي كدا 
ياسمين : التمثيل في دمي اعملك ايه يلا سلام 
ياسمين خرجت من المحل وكانت لبسه كاب علي رأسها ولبسه بنطلون جينز وبلوزه بكت لونها ابيض وكانت ماسكه شنطه علي كتفها وكاميرا ف أيدها و نزلت الجارش وقربت من المتوسكل بتعها وركبتو وساقتو بسرعه
????نتعرف علي ياسمين ????
ياسمين : بنت بتحب التمثيل جدا مش حلمها تطلع  ممثله حلمها تطلع مصوره ودايما معاها كاميرتها وبيتصور اي حاجه بتحصل قدامها بنت دمها خفيف ومجنونه وبتحب المغامرات ومستواها المادي متوسط .????
ياسمين تلفونها رن وهي بتسوق وركبت الهاند فري علي ودنها وردت 
ياسمين : الو ياعادل 
عادل : ازيك ياحب 
ياسمين بضيق : حب اما يلهفك 
عادل بضيق : مابراحه
ياسمين : طب انجز قولي لقت اختي ولا ايه 
عادل : اختك مختفيه بمزاجها هلقيها فين يعني 
ياسمين بضيق : طب متصل عليا ليه 
عادل : عايزك في شغل عدي عليا في القسم 
ياسمين : طيب 
ياسمين قفلت التلفون وكملت سواقه وقالت : عيل ملزق
__________________________________________
????في عربية اريان ????
ريم : يعني نورا حامل 
اريان : اه وهخدها وهنروح القصر انهارده وهعرف الكل أنها مراتي 
اريان : بس طنط كنده مش هتسكت 
اريان : والله هي حره 
ريم : ربنا يستر 
اريان بأبتسامه : أن شاء الله 
اريان وقف عربيتو 
اريان : يلا وصلنا 
ريم طلعت من العربيه وقالت : هتوحشني ياصحبي
اريان بأبتسامه : وانتي كمان هتوحشيني 
ريم : بأي 
اريان اتحرك بلعربيه ومسك تلفون ورن علي حبيبتو 
اريان  : جاهزه 
نور بسعاده : اه 
اريان : يلا ربع ساعه ووصل البيت 
نور : ماشي ياحبيبي مستنياك 
اريان قفل التلفون وكمل سواقه …
__________________________________________
????عند ياسمين ????
ياسمين وصلت قدام القسم ودخلت وسألت عن عادل ودخلوها مكتبو واول مادخلت شافت سيف وعادل قاعدين 
ياسمين في سرها : من امتا عادل بيعرف ناس مزز كدا 
عادل : تعالي يا ياسمين 
ياسمين : عايزه افهم انا هنا ليه 
سيف بهدوء : عرفت انك ممثله شاطره 
ياسمين : جدا جدااا 
سيف : تعرفي تمثلي دور خدامه 
ياسمين بضحك : انا صبح بس كنت بمثل دور شحاته 
سيف بضيق : بتستغلي ناس 
ياسمين : ابدا انا باخد من الاغنيه وبدي للفقره
سيف بضيق : ماليش فكل ده 
ياسمين بزعيق : اومال جيبني هنا ليه 
عادي : ياسمين عيب كدا
ياسمين بضيق : طب انجزو 
سيف بغضب : اقعدي 
ياسمين بعناد : مش قاعده اصل احنا مش هنرغي 
سيف بضيق : بصي انتي هتشتغلي معنا
ياسمين : شغل ايه
سيف طلع من مكتبو صورتين ودها لي ياسمين وياسمين شافت الصور
ياسمين : واوو ايه المزز دي 
عادل بصلها بضيق 
ياسمين : مين دول 
سيف : اول واحده اسمو عاصم العطار وتاني اسمو اريان العطار 
ياسمين ركزت في صورة عاصم وقالت : انا شوفت الشخص ده انهارده صبح 
سيف بتركيز : شوفتيه فين 
ياسمين : وانا بمثل انهارده دور الشحاته كان في المحل واختو ادتني الف جنينه دي كريمه اوي 
سيف : حلو اوي كدا يعني هتسهلي الموضوع انتي هتمثلي انك خدامه ورايحه انهارده اول يوم شغل ليكي 
ياسمين : ممكن تفهمني قصتهم 
سيف : بصي في شخص اسمو الساحر وشخص ده مجهول محدش يعرف شكلو ولا يعرف اصلا بيشتغل ايه حتي بس الي نعرفو أن كل يومين لازم يقتل حد حاولنا كتير نعرف ايه رأبط بين كل الضحايه الي قتلهم بس للاسف ملقناش 
ياسمين : وليه اسمو الساحر 
سيف : تقريبا لانو بيعرف يختفي ويعمل حاجات غريبه ودي ليها علاقه بسحر 
ياسمين : يعني انت شاكك في الاتنين دول
سيف : اه 
ياسمين : مشمعنا 
سيف : لانهم اشهر عيله في مصر ووراهم حورات كتير وياستي الساحر لو مش منهم يبقا خلاص ننسحب 
ياسمين : ومشمعنا انا 
سيف : بصي عاصم العطار ذكي جدا جداا جدااا وانتي زاي ما عادل قالي انك كمان ذكيه زايو وكمان مننساش اريان ده حاجه تانيه خالص 
ياسمين : ازاي 
سيف : واحد ميهموش اي حد بيعمل الي في دماغو 
ياسمين بحماس : بص انا بحب المغامرات علشان كدا انا موافقه بس بشرط 
عادل : شرط ايه 
ياسمين : حضرتك الي تفضل تقولي المعلومات مش عادل 
عادل : نعم
ياسمين بضيق : ها قولت ايه 
سيف بأبتسامه : موافق
ياسمين : اشطا اديني مكان بتهم وانا ربع ساعه وتلقيني جاهزه وفي بيتهم كمان 
سيف : بس لازم تراقبي اريان وعاصم كويس
ياسمين بهدوء : عنيا 
ياسمين خدت العنوان من سيف وطلعت من المكتب 
سيف : حاسسها ذكيه وهتنجح 
عادل : اكيد اشتغلت معايا في كذا قضيه الصراحه وهي كانت السبب في أن احنا نقبض علي مجرمين
سيف بهدوء : انشاء الله تقدر المره دي ..
__________________________________________
????عند اريان????
اياس وصل قدام البيت وخد نورا 
????في العربيه ????
اريان : مالك متوتره 
نور ا : كنده هانم اكيد مش هتسكت 
اريان : بصي ياحبيبتي انا بعمل الي انا عايزو وهي متفرقش معايا اوك 
نورا : هو انت مش بتحبها ليه
اريان بضحك : أصلها متتحبش اصلا 
نورا بصدمه : دي امك 
اريان : مجرد اسم مش اكتر علفكره انا وعاصم وعليا بنكرها
نورا : اه ربنا يستر 
اريان : ساق العربيه جامد ونورا كانت بتفكر في اول لقاء ليها  معا كنده …
__________________________________________
????عند ياسمين ????
وصلت شقتها ودخلت علي أوضتها علطول  وفتحت دولابها دولابها كان عباره عن لبس راقي ولبس مقطع ولبس دكتوره ولبس كمان مهندسه دلاب كان كبير اوي وفيه هدوم كتير اوي ومختلفة عن بعضها 
ياسمين : اممم ايه الي هيليق لشغاله ياسمين يعني أنا هشتغل في قصر كبير يعني مينفعش البس لبس مقطع 
ياسمين جابت تشرت لونو ازرق بكم وبنطلون جينز وكتشي ابيض ولبست ووقفت قدام مرايتها 
ياسمين : اممم ناقص النضاره 
ياسمين لبست نضارة نظر بكعب كوبايه زاي ما بيقولو وعملت شعرها ضفرتين وجابت شنطه باين عليها قديمه شويه ولبستها كروس
ياسمين : انا كدا جاهزه 
ياسمين خرجت من شقتها ونزلت الشارع وركبت تكسي وبعد نص ساعه وصلت القصر ونزلت من العربيه بهدوء 
ياسمين : يااااه كل ده قصر 
ياسمين وقفت قدام بواية القصر 
ياسمين : يلي هناااااااا
البواب طلعلها وقال : انتي مين 
ياسمين : انا الشغاله الجديده ياحج 
البواب بستغراب : شغاله جديده
ياسمين : الله يخليك دخلني بقا ياحج دانا راسي شقشقة من شمس
البواب  بطيبه : طب ادخلي يابنتي
ياسمين دخلت جنينة القصر 
ياسمين : ايه ياحج القصر ده كلو هما كام واحد عايش هنا 
البواب : يعني تقريبا كدا 4 
ياسمين : اه ماشي ياحج 
البواب : الست هانم هتشوفك الاول 
ياسمين : ماشي يلا 
البواب دخل القصر هو وياسمين وطلعو اوضة كنده والبواب خبط علي الباب وبعد دقيقه فتحلو ساهر جوز كنده 
ساهر بضيق : في ايه انت حمار مش قولت مش عايز ازعاج 
ياسمين بغضب : انت بتزعقلو ليه 
ساهر بصلها من فوقها لتحتها وقال بقرف : مين الي دخل الاشكال دي هنا 
ياسمين : جايه اشتغل ياخويا هي امك معرفتش تربيك ولا ايه 
ساهر بغضب : انتي بتقولي ايه 
ياسمين بزعيق : لا ياحبيبي مش كل طير بيتاكل لحمو انا غير اي حد مفكرني مكسوره بقا وجايه اشتغل عندكم واستحمل الاهانه وسكت لااا انا مش كدا 
كنده جت من ورا ساهر وقالت : ايه دوشه دي 
ياسمين شافتها ونصدمت من شكلها :  استري نفسك ياهانم عيب كدا 
كنده : نعم مين دي 
ياسمين : انا الشغاله الجديده وبعدين ياست هانم ايوا ده ابنك وعادي يشوفك كدا بس عمي الحج مش ابنك يعني مينفعش يشوفك بلقميص نوم كدا 
ساهر بغضب : انا جوزها مش ابنها
ياسمين بصدمه : لا والله 
كنده بغضب : انتي بتكلمي كدا ازاي يابت انتي هو انتي مش عارفه انتي جايه تشتغلي عند مين 
ياسمين مقدرتش تستحمل الاهانه بس كان لازم تسكت : خلاص ياهانم انا اسفه 
كنده : لا براااااا مش عايزكي تشتغلي عندي 
عاصم من بعيد : مش هتمشي هتفضل 
كنده بصتلو بضيق : نعم 
عاصم بزعيق : قولت مش هتمشي وروحي البسيلك حاجه اريان جاي دلوقتي وعايزنا كلنا 
ساهر بصلو بضيق وقفل الباب في وشهم 
ياسمين بضيق : الهي تموت ياشيخ 
عاصم بأبتسامه : انتي الي كنتي في مول صح 
ياسمين : ايوا ياباشا انا وحضرتك اخ البنت القمر ايه الي ادتني فلوس 
عاصم بشك : وانتي عرفتي ازاي أنها اختي مايمكن مراتي 
ياسمين بتوتر : مهو مهو 
عاصم : مهو ايه
ياسمين بتوتر : عمي الحج قالي وحكالي عنكم 
عاصم بشك : متاكده 
ياسمين  بتوتر : اه 
عاصم : اسمك ايه 
ياسمين : ياسمين 
عاصم : اسمك حلو
ياسمين : مرسي 
عاصم : مرسي 
ياسمين في سرها : يخربيتك يا ياسمين مش عارفه تتقمصي شخصيه ليه هتتكشفي يخربيتك
ياسمين بضحك : اصلي بسمع الناس الي زايكم بيقولوها 
عاصم بأبتسامه : ماشي انتي هتبقي خدامتي الخاصه تمام كل طلباتي انتي الي هتجبهالي
ياسمين : ماشي 
عاصم : تقدري تبدأي شغلك من دلوقتي عايز قهوه 
ياسمين : اشطا ياباشا هجبهالك فورا 
ياسمين نزلت معا البواب ووراها المطبخ  ياسمين دخلت المطبخ لقت فيه خدامين كتير ولبسين لبس موحد بس لحظت أنهم بيبصلها بضيق تجاهلتهم وبدأت تعمل القهوه أما اريان وصل القصر هو ونورا ودخل القصر وراح علي اوضة المكتب بتاعت اخوه لقهم كلهم مجتمعين أريان مسك ايد نورا ودخل المكتب 
كنده بغضب : بتعمل ايه معا بنت شوارع دي 
اريان تجاهلها وقال : دي مراتي نورا ونورا حامل في شهر التالت اه وهنيجي نقعد هنا في القصر 
ساهر بضيق : اتجوزت دي ازاي 
اريان ببرود : عادي مهي كنده هانم اتجوزت واحد بتاع ستات وكان بيتأجر بسعااات 
ساهر بصلو بصدمه 
اريان : ايه مفكرني مش عارف تاريخك من اولو لي اخرو 
عاصم : اريان اختك واقفه عيب 
اريان : طيب سكت بس طول مانا بتكلم الحيوان ده ميردش  المهم اهو عرفتكم علي مراتي مش مستني منكم موافقه لاني خلاص اتجوزتها وانتي ياست كنده لما تجي تجوزي اجوزي حد عدل مش ده 
عند ياسمين طلعت من المطبخ وكان معاها القهوه وقربت من الباب وكان مفتوح وبدأت تسمعهم بس بصت علي نورا بصدمه 
ياسمين  في سرها : نورا نورا بتعمل ايه هنا  ازااي يعني هي متجوزه اريان ده من غير ماتقولي 
ياسمين بصت في الارض بحزن وقالت : يعني هي طبعا اتجوزت اريان واستعرت مني استعرت من اختها وسبتني لوحدي 
ياسمين عنيها دمعت …
????في مكان تاني عند شريف ????
شريف كان في شغل ورجع بيتو واول مافتح الباب لقه أبوه مرمي في الارض شريف فتح نور الصاله برعب وبص علي أبوه لقه مدبوح وراسو مخلوعه عن جسمو شريف الصدمه سيطرت عليه ورجلو مبقتش قادره تشيلو ووقع في الارض 
الساحر : ايه رأيك في المفاجأة دي
شريف بص قدامو لقه الساحر قاعد علي كرسي وقاعد بهدوء وكان في ايدو سكينه وفيها دم أبوه 
شريف بضعف : هو عملك ايه علشان تعمل فيه كدا 
الساحر : لا ابنو هو الي عمل مش هو 
شريف بصراخ : كنت قتلتني اناااا انااااا 
الساحر بسخرية : لا مانت هتموت زاي ابوك بظبط 
شريف بدموع : لييييه ليبيه لييييه عملت كدا لييييييييه 
الساحر : علشان تعرف تقول لي سيف ده عني شجاع صح بس  هتموت اهو 
شريف بدموع : انت مين وازاي اختفيت لما شوفتك 
الساحر : انا اسمي ايه 
شريف : الساحر 
الساحر : يبقا عيب تسألني السؤال ده 
الساحر قام من علي الكنبا وقال : طلع تلفونك وتصل بسيف 
شريف : ليييه 
الساحر : انجز يااما 
شريف مسك تلفونو ورن علي سيف 
الساحر : قولو اني هنا واني قتلت ابوك وهقتلك 
شريف بسستغراب : نعم 
الساحر بزعيق : يلاااا
شريف رن علي سيف برعب وسيف رد عليه 
شريف : الحقني ياباشا الساحر عندي وقتل ابوياا وهيقتلني 
سيف بصدمه : ايييه
شريف بدموع : الحقني ياباشا 
الساحر خد التلفون وقفلو أما سيف طلع من مكتبو بسرعه وتصل بياسمين ومن حسن حظ ياسمين أنها عامله التلفون صامت وحست انو بيتهز في جبها طلعت التلفون وردت بهمس 
ياسمين : نعم 
سيف بسرعه : شوفي اريان وعاصم عندك ولالا 
ياسمين وهي بتبص علي المكتب : اه موجودين 
ياسمين سكتت لما شافت اريان وعاصم مش موجودين في اوضه مكتب مفيش غير نورا وكنده وعليا وساهر 
ياسمين بسرعه : لا ياسيف هما مش موجودين 
سيف هو بيركب عربيتو وبيتحرك : الاتنين
ياسمين : اه والله بس الي مصدومه منو أنهم مخرجوش من المكتب انا واقفه قدام باب المكتب
سيف : مايمكن في  باب تاني للمكتب 
ياسمين : لا مظنش مفيش اي باب قدامي استنا هدور عليهم برا 
ياسمين حطت القهوه علي ترابيزه كانت قدامها وبدأت تدور عليهم وسيف كان معاها علي تلفون أما سيف وصل قدام العماره بتاعت شريف وطلع علي سلم بسرعه ووقف قدام باب الشقه وكان بيحاول يكسرو أما الساحر بص لي شريف بشر وقال : اوع تتحرك خليني اموتك بهدوء احسن 
شريف بدموع : ارحمني 
الساحر مسك السكينه جامد وقربها من شريف وحطها في رقبتو
الساحر : اتمنا ليك موته سعيده ياشريف 
الساحر دبح شريف وبسهوله جدااا وقدر من ضربه واحده يخلع راسو من جسمو وفي لحظه دي شريف دخل والساحر بصلو بسخرية سيف أنصدم من شكل شريف وأبوه سيف مسك مسدسو وصوبو نحيه الساحر 
الساحر بسخرية : تعرف جيتك ليه علشان تشوفني وانا يختفي ومتعرفش توصلي ياسيفو 
سيف بغضب : انت مررريض 
الساحر : دورك جاي خلي بالك من نفسك 
فاجأه النور اتقفل دقيقه وسيف حاول يفتح نور معرفش وبعدين اتفتح ونصدم لما ملقاش الساحر أما ياسمين دورت في القصر كلو وبعدين طلعت اوضة اريان هي متعرفش أن دي اوضه أريان دخلت الاوضه كانت اوضه راقيه وألوانها هاديه وبعدين مسكت التلفون 
ياسمين : انا ملقتهمش ياسيف سيف انت مبتردش ليه 
سيف بصوت ضعيف : اكيد هما
ياسمين : احتمال بس ياسيف 
فاجأه ياسمين سمعت صوت حد بيقول : سيف مين 
ياسمين خافت ولفت بس انصدمت لما شافت الشخص ده …..
ياسمين : انتتت..
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!