Uncategorized

رواية الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

 رواية الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

مالك : ادهم عايز يتجوز رهف تاني بفرح بعد يومين وكلم عمها
ملك بصدمه : ينهار اسود عمها
مالك باستغراب : ايوه عمها 
ملك وقفت بغضب :  غبي انت وصاحبك اغبياء رهف في خطر 
مالك مسكها من ايديها بقوه وغضب وبيتكلم من تحت سنانه بصوت واطي علشان الناس 
مالك : ملك اقعدي والا قسما بالله هعمل حاجه مش هتعجبك
ملك قعدت بخوف 
ملك : منكوا لله 
مالك : يا غبيه افهمي سبيني اكمل باقي الكلام 
ملك : انا مش غبيه 
مالك : يا ستي ماشي انتي مش غبيه انتي قمر خلاص سبيني اكمل 
ملك بوجه عابس : اتفضل 
مالك : من يومين احمد وعمه تقريبا سعيد جم بيت ادهم رنا خافت من شكل سعيد اللي مع احمد واتصلت بادهم وفي الوقت ده رهف كانت نايمه وادهم جه البيت وقعد معاهم وعرف ان عمها ده طلع ندمان وحكى لادهم كل حاجه وهو وادهم اتعاونوا أنهم يرجعوا حق رهف و من هنا ادهم استغل الفرصه وطلب ايد رهف تاني من عمها وكمان احمد طلب ايد ادهم 
ملك بصدمه وضحك : هههههههههههه طلب ايد ادهم ازاي هههههههههههه 
مالك :. يخربيتك قصدي القرب من ادهم لسالي 
ملك بتوهان : كل ده حصل دا انا شكلي كنت في غيبوبه وهي سالي موافقه 
مالك : ادهم عارف انها مش هتوافق وفقرر أنه يخلي الموضوع أمر واقع 
ملك : اي هو ده هي حتته لحمه علشان تكون أمر واقع 
مالك : سيبك بقا احنا مش جاين هنا علشان نتكلم على ادهم ورهف وابتسم 
مالك : ها قلتي اي موافقه 
ملك بغل : لا علشان انت بتخوف انت ماشوفتش نفسك عامل ازاي من شويه كنت هتاكلني 
مالك بخبث : كده طيب وقام مشي 
ملك : نهار اسود هو زعل ولا اي اومال هتجوز مين استني يا ابني وقامت وراه 
ملك : اي يا كابتن رايح فين 
مالك واقف قدام جراش الي فيه العربيه 
مالك : نعم مروح عايزه اي 
ملك : هو انت زعلت 
مالك بص ليها بخبث ودخل جوه وملك زي الهبله دخلت وراه 
ملك : استني يا عم انت مركب في رجلك عجل 
مالك : انا هسال لآخر مره موافقه ولا 
ملك بكسوف : موافقه 
مالك بص ليها وزقها علي العربيه 
ملك بخضه : في اي 
مالك بحب وصوت هامس قرب منها
مالك : بحبك 
ملك قلبها بيدق من قربه ليها 
ملك : ط…ط…طيب ابعد 
مالك بابتسامه : توء 
ملك فاضل شويه وتعيط 
مالك قرب منها اكتر وحط ايده في وسطها 
ملك مصدومه ومش بتتكلم 
مالك فجاءه قبلها بحب وملك كانت مصدومه بس اتجاوبت معاه وبعد دقائق ملك بعدته عنها 
وبتتنفس بسرعه 
ملك بعياط : عايزه اروح 
مالك : في اي مالك 
ملك : من فضلك عايزه اروح 
مالك : اووووف طيب
بقلم Asmaa Mohamed 
في شركه الادهم 
ادهم قاعد علي المكتب ومصدع 
وداس علي الجرس وما هي إلا ثواني ولميس جت 
لميس بدلع : خير يا فندم 
ادهم : فنجان قهوه من اللي انت بتعمليه كل مره 
لميس بنظره ذات معني : اكيد طبعا 
ادهم : اووووف وفتح الدرج وخد برشام صداع 
في فيلا الدمنهوري
حازم داخل من الباب: ساره يا ساره 
ساره : في اي يا حازم 
حازم : ادهم كلمني 
ساره بفرحه : بجد 
حازم بتريقه : هه بيعزمني علي فرح بنتي 
ساره باستغراب: فرح بنتك ازاي
حازم بغضب : البيه بعت ليا واحد وطلب منه يقولي أن فرح بنتي بعد يومين علي واحد اسمه احمد وانا مش هسكت علي كده فاهمه 
ساره : اهدى طيب مش كده  يمكن في حاجه هو مش عايز يقولها وبعدين ده اخوها الكبير يعني اكيد بيحبها وعايز مصلحتها 
حازم فقد أعصابه : بيحبها اي يا هانم ده اكيد عايز يدمر حياتها انتي عارفه لو حبها كان سامحك لكن اكيد ضحك عليها وعايز يدمرها
ساره بغضب : حازم انا مسمحلكش تتكلم علي ابني بالطريقه دي ادهم طيب وده شئ انا متاكده منه 
حازم : انا سايبلك البيت وماشي اشبعي بيه وخرج 
ساره بعياط : اي الي بيحصل ده يارب 
روايات اسماء محمد كامله  (سمسم)✍️???? 
في فيلا الادهم 
سالي وافقه قدام المرايا وبتفتكر الي حصل امبارح 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
ادهم قاعد علي السرير ورهف نايمه 
ادهم بص لرهف نظره طويله واتنهد 
ادهم : يا تري هتعملي مع ابننا زي ما ساره هانم عملت فيا 
رهف كانت صاحيه وسمعته 
رهف : انا مستحيل اسيب ابني مهمها حصل ولا عمري هسيبك واكيد طنط عندها العذر الي يخليها تسيبك كده اتكلم معاها وأعرفه 
ادهم بخيبه امل : مافيش اي عذر يا رهف أن يخلي ام تسيب ابنها اي عذر 
رهف : ادهم صدقني انت ظالم مامتك وبحنيه لو بتحبني وبتحب ابننا اتكلم معاها مره واحده بس مش هتخسر حاجه 
ادهم استغل الموقف لصالحه 
ادهم بخبث : موافق بس بشرط
رهف : اي هو 
ادهم قرب منها 
ادهم بحب : تعالي اما اقوللك 
و……………………………………..
باااااااااااااااااااااك
رهف : بحبك اوي اوي اوي 
 في فيلا الادهم ولكن في غرفه سالي 
سالي قاعده علي السرير ونور معاها و نور قاعده بترسم
سالي فونها رن برقم غريب 
سالي : الوووو 
المتصل : ازيك يا حببتي 
سالي بخوف : مين الرقم غلط 
الشخص بسرعه قبل ما تقفل : غلط ازاي مش انتي سالي 
سالي : ايوه انا 
المتصل : انا جوزك المستقبلي 
سالي بغضب : انت اهبل يلا ولا شارب حاجه بقلك اي انا مش ناقصه وجع دماغ وفكك مني 
احمد : يبقي شكل ادهم لسه مش قال ليكي حاجه طيب يا روح قلبي لما يقولك اتصلي علي الرقم ده وسجليه عندك باي مؤقت يا روحي 
سالي : اي ده متخلف ده ولا اي 
نور بطفوله : مالك يا سالي في حاجه 
سالي : لا يا حببتي مافيش حاجه 
سالي مسكن الفون واتصلت بادهم بس مش بيرد 
سالي بتوعد : ماشي يا ادهم لما تيجي 
في شركه الادهم 
حازم واقف بغضب وبيزعق 
حازم : ادهم فين يجي حالا 
مالك خرج ليه 
مالك : في اي ومين حضرتك 
حازم بغضب : انت اللي مين 
مالك : انا شريك أدهم ممكن اعرف في اي 
حازم :عال اوي فين سي ادهم الي عايز يجوز بنتي غصب عني 
مالك بهدوء : طب ممكن تتفضل معايا علشان ادهم خرج من شويه هو السكرتيرة علشان في اجتماع مهم وانا هفهم حضرتك 
حازم بنفاذ صبر : لما نشوف اخرتها 
تسارع في الأحداث
في صباح يوم جديد 
في فيلا الادهم
رهف راحه جايه بخوف وقلق 
سالي : اهدي يا رهف هو ادهم عيل صغير 
رهف بقلق : ادهم مجاش من امبارح انا قلقانه اوي 
سالي : ان شاء الله خير 
رهف : ليكون راح لمامته زي ما وعدني امبارح 
سالي بفرحه : بجد يعني ادهم اتقنع أنه يروح يتكلم مع ماما 
رهف بابتسامه : ايوه وبغرور مصطنع : وطبعا البركه فيا 
سالي كانت لسه هتتكلم قاطعها صوت جرس الباب 
رهف جريت : ادهم 
وفتحت الباب وقالت باستغراب وخوف 
رهف : ملك في اي انتي عامله كده ليه 
ملك قالت جمله سالي ورهف اتصدموا منها 
ملك : انا وانتي وبصت على سالي وسالي هنتجوز بكره 
الاثنين بصدمه : نعم
ملك بحزن : هحكيلكوا 
بقلم /اسماء محمد
في فيلا في الشيخ زايد
حمزه السيد والد ادهم
شخصيه مجهوله : كله تمام يا بوص 
حمزه بفرحه : الله ينور عليكي يا لميس بجد من أعظم البنات اللي اشتغلوا عندي 
لميس بحب : تربيتك يا بوص 
نرجع بالاحداث لورا علشان نعرف لميس عملت اي 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
ادهم جاب سكرتيره جديده وكانت لميس 
ادهم : لميس اعملي قهوه وحضري المواعيد 
لميس : حاضر 
لميس دخلت المطبخ وحطت فيها نوع من المخدرات (كوكاين)
في كل مره بتحط لادهم منه لحد اما ببقي ممدمن اللي أن جاء اليوم الموعود 
ادهم : لميس اعملي قهوه زي الي بتعمليها كل مره 
لميس بنظره ذات معني : بس كده عنيا 
لميس دخلت عملت القهوه وحطت فيها نوع من المخدرات وادهم شربها ومش حاسس بحاجه لميس راحت مكتب مالك 
لميس : استاذ مالك ادهم بيه طلب مني اجي معاه علشان لي اجتماع بره وبيبلغ حضرتك تخلي بالك من الشركه 
مالك : تمام 
لميس رجعت المكتب وراحت جمب ادهم وبتحاول تغريه 
لميس باغراء : ادهم بيه تحب تروح 
ادهم بتوهان : يا ريت 
لميس ابتسمت بخبث لأن خططتها نجحت وراحت علي البيت مع ادهم بيتها 
ادهم واقف بتوهان 
لميس باغراء اكتر قربت من ادهم 
ادهم شاف وجه لميس هو وجه رهف وابتدى يتجاوب مع اغراء لميس 
و…………………………………..
باااااااااااااااااااااك 
حمزه ولميس : هههههههههههه بس اي رايك يا بوص 
حمزه   ماسك صور وفيديوهات 
حمزه : بصراحه انتي والفيديو جامدين تخيلي لو ده اتبعت للمدام وضحك بشر 
في فيلا الادهم
رهف بفرحه : بجد يا ادهم هتجوزني وبفرح ومعاكي في نفس اليوم ده اسعد يوم في حياتي 
سالي قاعده سرحانه 
رهف : سالي ملك انتو عاملين كده ليه 
ملك بعياط وخوف : خايفه يحصل معايا وبتعيط
رهف بقلق : في اي يحصل اي يا ملك
ملك : رهف انا مش عايزه اتجوز انا خايفه 
رهف بخوف : ملك متخافيش مالك طيب اوي وابن حلال 
وانتي يا سالي قسما بالله مافيش احلي ولا احن من احمد والله العظيم اخويا طيب اوي اكيد هتكوني سعيده معاه 
سالي : بعد اذنكوا وطلعت اوضتها 
ملك : رهف انتي فرحانه 
رهف بابتسامه حب : ادهم انسان طيب اوي انا كنت متوقعه أنه قاسي وهيعذبني والكلام بتاع الروايات ده بس لما اعترف ليا بحبه شوفت في عينه طفل صغير شوفت فيه حنيه الدنيا كلها ادهم ده ربنا بعته ليا علشان يخلصني من كل العذاب ده وعمري ما هسيبه 
ملك : ربنا يخليكوا لبعض 
(ادهم كان واقف علي الباب وسامع )
رهف بصت علي الباب صدفه 
رهف : ادهم انت جيت انا قلقت عليك 
ملك : طيب انا همشي 
رهف : لا خليكي هنا والنبي علشان خاطري قولها يا ادهم 
ادهم بخنقه : خليكي يا ملك وكمان علشان تجهزوا مع بعض 
ملك بابتسامه : حاضر 
رهف حسيت ان ادهم مش كويس 
رهف : مللك ممكن تسيبني مع ادهم شويه 
ملك : اه طبعا انا طالعه 
رهف : ادهم مالك في اي 
ادهم بص لرهف نظره طويله 
ادهم بقلق : رهف انتي مستحيل تسيبني مش كده 
رهف قربت من ادهم : اكيد طبعا انت عندك شك في كده وحضنته 
ادهم في نفسه : متاكد انك هتسيبيني 
في الصعيد في فيلا الهواري 
خالد بيتكلم في الفون 
خالد بشر : بكره فرحهم وعايزك تخلص عليه مفهوم 
الشخص : حاضر يا باشا اعتبر ادهم السويدي مات 
خالد ضحك بشر 
في مكتب حسين والد خالد واحمد وأخو سعيد 
حسين بيتكلم في الفون 
حسين : عايز اسمع خبره بكره سامع يا ولد الملقوب انت 
شخص : حاضر  متخافش اعتبره حُصل 
حسين : مش عايز غلطه ولما تجتله ليك الحلاوه 
الشخص بطمع : اعتبر اخوك يا باشا في تربيته دلوجت بالسلامه انا 
حسين قفل من الشخص 
حسين بغل : مش انت اللي هتجف في طريقي يا سعيد 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى