Uncategorized

رواية أحببتها في مهمتي البارت الأول 1 بقلم أسماء محمد

 رواية أحببتها في مهمتي البارت الأول 1 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الأول 1 بقلم أسماء محمد

رواية أحببتها في مهمتي البارت الأول 1 بقلم أسماء محمد

في ڤيلا اللواء حمزه المنشاوي
فارس قايم من النوم بينهج وعرقان ومسك كوبايه المياه وشرب منها وبيفتكر الحلم
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
فارس صغير وعنده 10سنين وفي حريقه في المصنع ومعاه أمه وأبوه واخته
فارس بصريخ :: بابا ماما حريقه
حمزه بيجري علشان يلحق ابنه وبنته ومراته
حمزه :: يلا يا فارس بسرعه
فارس بعياط :: ماما و لولو فين
حمزه دمعه نزلت منه :: ماتو يلا بسرعه قبل ما الحريق يموتنا
فارس بعياط:: لا انا عايز ماما ولولو
حمزه بغضب شديد وخوف :: يلا يا فارس وشده من أيده حمزه من كتر التوتر مش سامع الي بينده عليه وفارس هو الي سامع
في الوقت لولو عندها 6سنين لولو بصوت طفولي وبعياط:: باااابا فاااارس فاارس متسبنيش
فارس بيعيط وحمزه ماسك أيده
فارس بعياط:: بابا لولو بتعيط يا بابا
حمزه بيعيط علي موت بنته ومراته امشي بسرعه فاضل شويه والنار تمسك فينا فارس ماشي وبيبص وراه وبيعيط وفجاءه المكان اتفجر من النار
باااااااااك
فارس :: ربنا يرحمكوا يا حبايبي وقام دخل الحمام وخد دوش وبيصفر وهو بيلبس و لبس بدله سوده وجرافته سوده وبليزر اسود ورش بيرفوم وبيغني وفونه رن فتح الفون وحطه علي ودنه وساكت
الشخص الي علي الفون :: انت فين يا ابني اللواء قالب الدنيا عليك و
فارس قفل في وشه السكه كالعاده وكمل الي كام بيعمله ونزل ركب عربيته وخرج
في المديريه
اللواء حمزه بغضب :: لسه مجاش
النقيب ادهم :: يا فندم اتصلت بيه
اللواء حمزه:: متكملش قفل في وشك السكه
ادهم بيحك دقنه بإحراج
حمزه :: انا مش عارف مستحمل ابن الاهبل ده ليه
ادهم كاتم ضحكته :: محضرتك يا فندم الاهبل انت كده شتمت نفسك
حمزه بيعز ادهم زي فارس بالضبط ومش بيفرق بنهم
حمزه بغضب مسك مفاتيح من علي المكتب وحدفها علي ادهم :: امشي من هنا يلا هتجيب ليا الجلطه انت و صاحبك
ادهم :: هههههههههههه حاضر يا ابو الحماميز هههههههههههه وخرج قبل اما حمزه يقوم عليه
حمزه بغضب:: ماشي يا فارس لما تيجي لهوريك واتوعد ليه
في ڤيلا نادر الحديدي
ريماس نايمه علي السرير وفونها مش مبطل رن بقاله ساعه
ريماس وهي نايمه :: اوووف بقا شكل زفته لارا بترن وبعد كده مسكت الفون
ريماس :: نعم خير عايزه ايه
لارا :: قسما بالله انتي واحده زباله بقالي ساعه برن و
قبل أن تكمل لارا كلامها كانت ريماس قفلت السكه في وشها
ريماس :: الرغي بتاع كل يوم اوف وبتمسح بايدها علي وشها و بتطمطع وقامت دخلت الحمام وأخذت دوش وخرجت بتغني وبتمشط شعرها وشغلت الاستشوار وبعد مرور دقائق كانت لبست بنطلون اسود وبلوزه تلجي وعملت شعرها ديل حصان ونزلت تحت
ريماس لقت ابوها تحت وبيفطر :: صباح الخير يا بابتي
نادر بابتسامه :: صباح الورد يا عيون بابتي
ريماس :: بتعمل ايه من وريا يا عجوز هههههههههههه
نادر :: بأكل حرام اكل يا شابه
ريماس بتقلد ريا وسكينه :: دا احنا هنريحوكي خالص يا شابه
نادر وريماس :: هههههههههههه
نادر :: هبله زي ابوكي هههههههههههه
ريماس :: توء توء في حد يقول علي نفسه اهبل يا نادوش
نادر :: نادوش عليه العوض ومنه العوض في اسمك يا نادر يا ابن ام نادر
ريماس :: هههههههههههه وسمعوا صوت واحده بتزعق جايه من الباب
نادر :: صحبتك جت ههههههههههه
ريماس :: خبيني يا نادر وانبي
نادر :: انزلي تحت الكرسي وريا
ريماس :: هههههههههههه تسلم يا ابو ريماس هههههههههههه
لارا دخلت وبتزعق وبغضب
لارا :: هي فين ست الحسن والجمال الي سيباني واقفه في الشارع كده ازيك يا اونكل
نادر :: ميت وفل وعشره
لارا :: هي فين يا اونكل
نادر بيرفع أيده وبيشاور علي مكانها وبيتكلم في نفس الوقت :: مش عارف يا بنتي شوفيها فوق كده وبيشاور علي مكنها لارا بعتت ليه بوسه علي الهواء شكرا يا اونكل وراحت مسكت ريماس من قفاها
لارا بغضب :: يعني انا اكلمك تقفلي في وشي السكه
ريماس بتبص لنادر :: انا تسلمني تسليم اهالي يا نادر ماشي
لارا :: يعني هي اول مره يسلمك ليا
ريماس :: وطلما هي مش اول مره وكل مره بقلبها وبتخافي مني بتعملي الحبتين دول ليه ها
لارا :: اسف يا باشا يلا بينا هنتاخر علي مازن والعيال
ريماس :: طيب وانت يا نادر زحلانه منك وبتطلع ليسانها ومشيت هي ولارا
نادر :: مجنونه وهبله زي هههههههههههه
في المديريه
فارس داخل بهيبته وقابل الملازم أول أحمد وده صاحبه وصاحب ادهم
احمد :: فروسه اللواء هيعمل منك مكرونه بالبشاميل هههههههههههه
فارس :: امشي يلا من هنا ولا اقوللك ومسكه من قفاه تعالي معايا انت وادهم علشان هتتهزقوا معايا ما انا م ش هتهزق لوحدي
احمد بتريقه وصوت واطي:: لا وانت بتتهزق بجد واللواء مش بيخاف منك خااالص
فارس:: بتقول حاجه
احمد :: انا لا خالص وهما ماشين قابلوا ادهم وفارس مسكه من قفاه
فارس :: تعالا يا اخويا
وخبطوا علي مكتب اللواء
حمزه :: ادخل
فارس واحمد وادهم قدو التحيه العسكريه
حمزه بغضب :: كل ده تاخير يا سياده المقدم
فارس :: يافندم انا مش مآثر في حاجه وانت عارف كده كويس
حمزه :: لو حصلت تاني هنقللك مفهوم
فارس :: انا موافق وعايز اتنقل بس شوف مين بقا الي هيطلع في المهمات بتاعتك والصعبه
حمزه :: اهدي يا ابني مش كده انا قصدي مش تتاخر تاني علشان بتوحشنا والبلد عايزاك
احمد وادهم :: ههههههههههههههههههههههه
ادهم :: مالك يا حمزه بيه في ايه
حمزه :: دا ابني وانا من حقي اخاف عليه ولا إيه وبعدين بيعمل كده وكده بسنانه
فارس :: بابا انا ماشي لو في حاجه كلمني يلا يا عيال
حمزه :: اذنك معاك يا ابني
احمد وادهم ميتين ضحك
قدام المديريه
احمد. فارس وحمزه واقفين
فارس :: هنروح فين
احمد :: كباريه
ادهم :: لا يا عم استغفر الله العظيم
فارس واحمد بصوا الادهم :: ونعم الايمان
احمد :: في حفله في نايت كيلاب بليل بعد المهمه نروح هناك أي رايكوا
فارس :: اوكي يلا بينا علي الشغل بقا
ادهم :: انت يا اخ رايح كده من غير واقي الرصاص ولا لبس الشرطه ولا اي حاجه
فارس :: واقي الرصاص ده العيال التوتو الي زيكوا لكن انا لا ادهم بلاش تيجي معانا
ادهم :: فارس دا شغلي
فارس :: خايف عليك
ادهم :: بردو هاجي وملكش دعوه
فارس :: براحتك
احمد :: طب هتروح بالبدله الي انت لابسها دي
فارس :: خلاص بطلوا زن هطلع اغير وانزل في دقايق
فارس غير ونزل وراحوا يقضوا مهمتهم
في مكان ما مهجور لتجاره الاعضاء في بعض الشباب قاعدين وبيشربوا شاي
فجاءه دخل عليهم فارس ورافع المسدس عليهم
فارس :: بص يا روح امك منك ليه تعالو قدامي دلوقتي والا مافيش حد هيكون عايش اخلص يالا
في واحد كان لسه هيمد أيده علي فارس وقبل ما يعمل حاجه كان فارس ضربه رصاصه في رجله
فارس وعيونه بتطلع شرار :: الصقر عمره ما هزر وكلمته سيف وبغضب يلاااا
الشباب مشيو قدامه بخوف
احمد دخل في مكان وفتحه وحرر منه الناس الي كانت مرعوبه
ادهم راح لمكان تاني وفتح الباب وكان طالع منه ريحه وحشه اوي لدرجه انه كح وشاف المنظر وكان هيرجع من القرف وفي نفس الوقت زعلان اوي المكان كان في جثث بطنها فاضيه خالص وميته وجثث مش فيها عيون منظر بشع
ادهم :: حسبي الله ونعم الوكيل ومشي لحد اما الإسعاف يجي ياخد الجثث وخرج وعينه مدمعه علي المنظر
بره المكان في عربيات بوليس واحمد وفارس بره مستنين ادهم
ادهم خرج احمد شافه بيعيط
فارس بقلق :: مالك يلا في ايه
ادهم بعياط :: افتكرت نرمين اختي والمنظر الي كانت فيه لما خطوفها ولقيت بطنها فاضيه وبيعيط جامد شوفت المنظر صعب عليا يا فارس فارس واحمد خدوا ادهم في حضنهم
ادهم بعياط اكتر :: كانت راحه الدرس وخدوها المنظر صعب اوي لما شوفته افتكرتها انا السبب يا فارس شغلي السبب وبيعيط كانت بريئه اوي ذنبها ايه
فارس عينه دمعت هو واحمد علي صاحب عمرهم
فارس :: قلت ليك بلاش تيجي
ادهم اتعدل ومسح دموعه :: دا شغلي يا فارس يلا بينا انا هروح ونتقابل بليل
احمد :: لا خلاص ناجلها
ادهم :: بدل هبل انا كويس الجرح عمره ما هينسي ابدا ولا يشفي علي ماعدنا يلا سلام
في الليل
في النايت كيلاب
احمد. فارس ادهم
كلهم لابسين زي بعض بنطلون اسود وقميص اسود ومدخلين القميص جوه البنطلون وكان شكلهم قمر اوي تخيلوه انتو بقا ????????
دخلو وقعدوا في مكان علي البار
وفجاءه سمعوا صوت صريخ بنت وبصوا ورا
يتبع..
لقراءة البارت الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى