روايات

رواية صدفه الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء التاسع

رواية صدفه البارت التاسع

رواية صدفه الحلقة التاسعة

تاني يوم صحيت اريچ علي حركه اسيم اللي كان صاحي وعمال يبص لأريچ
اريچ بابتسامه حب:انت صحيت يا صباح القمر
اسيم بيبص لأريچ وبيضحك
اريچ بحب:يالهويي علي الضحكه القمر يا ناس
يلا ياروحي عشان تفطر وتاخد الشاور بتاعك
اريچ: صباح الخير يا ماما
فريال: صباح النور يا حبيبتي هتروحي الشغل
اريچ:اه هاروح وهخلي حور تاخدلي اجازه
فريال:ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي يلا عشان انا جهزت الفطار وكمان عملت فطار اسيم
اريچ بمشاكسه:اوو شوفت يا اسومي تيته فيفي بدلعلك ازاي
فريال بغيظ:تيته في عينك انا لسه صغيره
اريچ بضحك:هههههه😂 خلاص ياستي انا اللي تيته
فريال:طب يلا يا ياختي روحي حطي الاكل
اريچ حطت الاكل وفطرت اسيم وهيه اكلت ولبست عشان تروح الشركه
اريچ:الو اي يا حور انا جايه اهو
حور:طب يلا يا ختي قبل ما مستر نوح يجي
اريچ:حاضر جايه سلام
حور:سلام
ياتري حصلك اي يا نوح……..اي ده من امتا وانتي مهمتمه ياحور انتي مالك حصلو اي استغفر الله
عند نوح في الڤيلا
صحي نوح واخد شاور ولبس بدله السوداء وعطره الفريد ونزل ركب عربيته وانطلق علي الشركه
ثويبه بضيق:يوووه اهو ابيه نوح نزل وملحقتش حتي اتكلم معاه وماما مش بتخليني اخرج هعمل اي انا لازم اقول لأبيه نوح الحقيقه ياربي قولي اعمل اي
نوح وصل الشركه ودخل المكتب عطول طلب القهوه بتاعتو
حور:كانت عماله تبص عليه بس من غير ما ياخد باله وفجأة قطع تركزها صوت اريچ
اريچ بمشاكسه:طلامه بتحبيه بتقاومي ليه
حور بخضه:يالهووي بسم الله الرحمن الرحيم هما بيطلعو امتا
اريچ بضحك:اسألي نوح
حور بغيظ:عارفه يا اريچ هيجلك يوم وتوقعي كده وسعتها مش هسيبك
اريچ بضحك:يعني معترفه انك وقعتي
حور مغيره الموضوع:ركزي في الشغل
اريچ بلطف:حوري عوزه اطلب منك طلب صغنن قد كده🤏
حور بتضيق عيونها وبتبص لأريچ:خير يا اريچ
اريچ بطفوله:ممكن يا حوري تطلبي اجازه ليا من مستر نوح
حور بتبرق عينها:انتي قولتي اي
اريچ بتستخبي تحت المكتب:اصل هو مش بيرفض ليكي طلب وبعدين هو ما هيصدق انك تتكلمي معاه عشان خاطري يا حور
حور بضيق:انتي عارفه اني بتجنبو علي قد ما اقدر يا اريچ ازاي عوزاني اتكلم معاه وكمان اخدلك اجازه
اريچ بزعل طفولي:مهو لازم اخد اجازه عشان اسيم وكمان عشان يكون عندي وقت اروح المستشفى لابوه عشان خاطر اسيم يا حور
حور بتنهيده:ماشي يا اريچ امري لله
اريچ بفرحه الاطفال:اععععع اختشييييي ياناس
حور بضحك:هبله
اريچ:يلا روحي هو زمانو فاضي احنا وقت الاستراحه
حور بتوتر:طب متخليها شويه
اريچ:يلا حور روحي بطلي خوف بقا
حور اتنهدت:حاضر اما نشوف اخرتها
حور راحت مكتب نوح وخبطت الباب
نوح:ادخل
حور: السلام عليكم ممكن اقول لحضرتك حاجه
نوح بابتسامه:وعليكم السلام تعالي يا حور
حور بتوتر: هو يعني……لو ممكن اطلب من حضرتك طلب
نوح ببتسامه:اكيد طبعا
حور بتوتر وبتحاول تجمع نفسها:اريچ مامتها تعبت شويه وكانت محتاجه اجازه ف طلب مني اقول لحضرتك لو ممكن تاخد اجازه
نوح بفرحه من جواه انو هيه اتشجعت وبتتكلم معاه:اكيد طبعا يا حور اعملي جواب وانا همضي عليه الف سلامه علي والدتها
حور بفرحه :بجد متشكره جداا يا مستر نوح اللهي تنستر ياشيخ
لحظه حور انتبهت لكلامها
حور بأحراج:احممم انا يعني
نوح انفجر من الضحك عليها: هههههه مش قادر دمك خفيف يا حور
حور للحظه سرحت في ضحكته:يخربيت ضحكتك يا شيخ هغرق اكتر منا غرقانه
نوح:حور….ياحور
حور بانتباه:هااا….نعم
نوح:سرحتي في اي
حور بهيام:فيك
نوح:اي
حور لحقت نفسها:قصدي ولا حاجه انا مع حضرتك
نوح في نفسه:ياريت تبقي معيا ياحوري بس مش مشكله كلو في وقتو
حور:طب هستأذن انا
نوح: تمام
حور خرجت من مكتب نوح وهيه بتلعن غبائها عشان مقدرتش تتحكم في مشاعرها
حور بتكلم نفسها:انا مني لله مش كنت اتحكم في لساني ده شويه بس هو اللي حلو اعمل اي يعني ولا ضحكتو يالهوووي
حور عيب غضي البصر
اريچ بضحك عليها:يالهووي 😂😂😂هموت كل ده عشان اتكلمتي معاه
حور بضيق:اسكتي بقا عشان انا هموتك انا بسبك كدبت علي مستر نوح
اريچ بتحاول تمسك ضحكتها:خلاص سكت اهو وبعدين كدبه صغننه يا حور المهم قالك اي
حور بتغيظها:قالي هتترد
اريچ بغضب:كنت عارفه انو مش هيرضي منك لله يا مستر نوح
حور بضحك عليها: يابنتي حرام عليكي متقوليش عليه كده وبعدين هو وافق عفكره
اريچ بفرحه:بجد الهي يخليك يا نوح يا ابن ام نوح
حور بضحك: هههههه 😂 مجنونه
هو قالي اكتب الجواب وابعتهولو يمضي عليه
اريچ: هعتمد عليكي بقا يا حوري عشان عندي مشوار قبل ما اروح البيت
حور بأستغراب:هتروحي فين
اريچ بتنهيده:هاروح المستشفي عشان اعرف حالتو وصلت لفين من ساعت ما رواحت انا وماما متصلوش بيا ولا قالو اي جديد في حالتو
حور بحزن: أنشأ الله يبقي كويس مع اني معرفهوش بس زعلت جداا عليه
اريچ:يارب
انا همشي بقي سلام
حور:سلام يا حبيبتي
عند سميه في الڤيلا:كانت قاعده وماسكه كأس الخمر في ايدها وبتكلم في الفون
سميه:هااا البضاعه اتسلمت واخدتو الفلوس
واحد من رجال سميه (ايمن):كلو تمام يا هانم
سميه بضحك صفراء:حلو اووي الفلوس مع مين
ايمن:سلمنها لنائل بيه
سميه: تمام
عند نوح في الشركه كان قاعد وبيفكر في اخوه اللي بقالو ازيد من اسبوع مكلمهوش وميعرفش عنو حاجه
نوح لنفسه:ياتري انت فين ياسليم
برن عليك فونك مقفول ورحت البيت محدش هناك
نوح ناده علي حد من رجاله:يا سامي…ياسامي
سامي:ايوا يا نوح بيه
نوح:عوزك تقلب الدنيا علي سليم بيه وتعرف مكانو فين
سامي:تحت امرك يا نوح بيه
نوح:روح انت
طلع نوح تلفونه واتصل علي رقم
الو يعقوب ازيك عامل اي
يعقوب:كويس يانوح انت عامل اي
نوح بحزن: والله معارف سليم بقالي اسبوع مش عارف اوصلو هو كلمك
يعقوب:لا انا اصلا بره مصر في شغل اخره مره كلمتو كانت من اسبوعين
نوح بحزن:من ساعت الخلاف اللي حصل وانا معرفش عنو حاجه هو عمرو مغاب عني كده ده لما يبقا زعلان مني بيطمن علينا من عن طريق ثويبه
يعقوب:استهدي بالله يا نوح انشأءالله خير هتلاقيه اختفي زي عادته لما بيبقي زعلان وهيرجع تاني
نوح بحزن:ياريت
يعقوب:متقلقش انا جاي الاسبوع ده وهتكلم معاه
نوح:ماشي يا غالي توصل بالسلامه
يعقوب: الله يسلمك
يتبععع…
ياتري اي الخلاف اللي حصل بين نوح وسليم؟؟
ومين يطلع يعقوب؟؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى