رواية منقذي البارت السابع عشر 17 بقلم ياسمينا
رواية منقذي البارت السابع عشر 17 بقلم ياسمينا |
رواية منقذي البارت السابع عشر 17 بقلم ياسمينا
????في قصر جبل????
عادل : انا عرفت انهم سفرو
جبل ببرود : جهز العربيه هنسافر
عادل : وافرض لقينا كامين
جبل بضيق : عيب لما تقول كلام ده وبذات ليا
عادل : اه صح حاضر هجهزلك العربيه
عادل مشي وجبل طلع لي اسما الي خلاص تقريبا شبه ميته
جبل : اهو هتخلصي مني ويومين كمان
اسما اول ماسمعت ده فرحت اوووي
جبل : باين عليكي السعاده بس طبعا مفيش اكل ولا شرب اليومين دول لغيت لما ارجع
اسما في سرها : مش مهم المهم ميعذبنيش واحاول اهرب منو
جبل بضيق : سرحانه في ايه
اسما : ها مفيش تروح وترجع بسلامه
جبل بسخرية : هصدق انك عايزني ارجع بسلامه انا مشي بس راجعلك تاني
جبل طلع برا الاوضه وهي بدأت تفكر
اسما بدموع : انا عارفه يارب اني كنت خاينه عارفه اني كنت اخلاقي وحشه بس بجد انا محدش لمسني غير الحيوان ده ايوا عارفه أن الخيانه ليها كذا شكل بس اعمل ايه مكنتش بحبو انا تعب من العذاب الي انا فيه انا ندمانه اني غلطت بس انا مش ندمانه علشان الحيوان الي برا ده ده مش انسان يارب اديني فرصه تانيه ياااارب
اسما بدأت تفكر ازاي هتهرب أما فهد جهز عربيتو وساافر شرم ………
______________________________________
عند ادهم اتجمعو كلهم وطبعا عملو الاكلات لي ادهم وكانو قاعدين في اوضة ادهم
فهد : عايز اقولكم حاجه كدا
ادهم :ها
فهد : انا دخلت شريك معا جبل في شحنة المخدرات الي جايه مصر
الكل بصلو بصدمه
فهد : دخلت بأسم حد تاني هو ميعرفش انو انا
ادم : مش فاهم ليه عملت كدا
ادهم : هو انت هتفضل كدا غبي ياادم علشان نقدر نقبض عليه متلبس
فهد بضحك : بظبط كدا
نجمه : بس ده خطر يافهد
فهد : متخافيش انا قدها
الباب خبط نجمه قامت فتحتو لقت شمس
الكل بدأ يتوتر لما شافوهل الا فهد لانو ميعرفش حاجه أما ادم عرف من قمر طبعا
شمس : مساء الخير
نجمه مردتش
فهد : مساء الفل مش انتي شمس
شمس : ايوا نجمه انا عايزكي في موضوع لي واحدنا
نجمه : ها اكيد يلا اتفضلي
شمس : في كافيه تحت يلا
نجمه بصت لي ادهم وهو حب يطمنها بعنيه
نجمه وشمس نزلو الكافيه
فهد باستغراب : مش عارف نجمه مالها تحسها بتكره شمس دي
ادهم بضيق : يلا نمشي من هنا كل واحد يجهز نفسو
فهد : ليييه
ادهم بغضب : انا قولت الي عندي عايز تفضل افضل لوحدك انا هاخد اموش وهنمشي
فهد بص لي اموش لقها بصه في الارض بحزن
فهد بضيق : تمام جاي يلا نجهز ونمشي
اموش بصتلو بسعاده : يلااا
فهد باستغراب : انتو مالكم
ادم : مفيش احنا عيله متقلبة مزاج
فهد بسخرية : قصدك انتو عيله فقر يلا بابنتي أما نشوف اخرتها
فهد واموش راحو اوضتهم
قمر : يلا نجهز احنا كمان اهو مفيش فرح ولا في شهر عسل
ادهم بخبث : ومين قالكم كدا
ادم : في ايه
ادهم : اقفلي ودانك يابت مينفعش كلام ده طفله تسمعو
قمر بغضب : ادهم انا مش عايزه اتعصب عليك ماشي
ادهم وهو بيقلدها : ادهم انا مش عايزه اتعصب عليك يابنتي هو انتي هتقدري مثلا
قمر بضيق : انجز قول
ادهم : طيب احنا عايزين ايه عايزين نبعد فهد عن شمس تمام وكمان عايزين نقضي يومين حلوين بمااننا يعني نعتبر لسا عرسان
قمر بحماس : تعالو نروح الملاهي
ادهم وادم بصولها بقرف
قمر : احم الي تشوفوه اعملوه
ادم : بمأن البحر منفعش يبقا نروح سفاااري
ادهم : تصدق فكره حلوه
قمر بضيق : سحره وحر وقرف لا يامعلم معا نفسكم
ادهم : قمر تعالي اقولك حاجه
قمر قربت منو وقالت : نعمين
ادهم بخبث : مش ده الكيك الي عملتيه ليا
قمر بتلقائية : اه وعيني فيه من بدري بس اكتسفت اخدو الصراحه
ادهم بأبتسامه : لا ياحبيبتي خديه ليكي خالص
ادهم شال الكيك وحطو في وش قمر وهي انصدمت
قمر بغضب : اددددددددهم
ادهم وهو بيقلدها: قمررررررررر
ادم بضحك : ماتيجي اكول كيك من علي وشك
قمر بغضب : اخرررررس
ادهم وادم فضلو يضحكو عليها…….
______________________________________
????في كافيه????
شمس بحده : انا عرفت أن يوسف عايش
نجمه بصدمه : نعم عرفتي ازاي
شمس بغضب : مالكيش دعوه الي عايزه اعرفو دلوقتي هو مين في الاتنين الي معاكم طبعا مش جوزك يعني يبقا هو واحد من الاتنين
نجمه بسخرية : اه مش انتي بتحبيه مفروض تعرفيه
شمس بزعيق : انا استنيتو كتير ومستحيل اسيبو فاهمه
نجمه ببرود : وهو متجوز ايه هتخربي بيتو عادي وعلفكره بيعشق مراتو
شمس بضيق : فاقد الذاكره يعني مش فاكرني بس لما يفتكرني اكيد هيرجعلي انا
نجمه برجاء : شمس سببه عايش حياتو معا الانسانه الي بيحبها مش تلخبطي حياتو لوسمحتي
شمس بغضب : وانا حياتي عادي تتلخبط محبتش غيرو ولما قالو انو مات انا موت معه مستحيل اسيبو بعد مالقتو
نجمه : انتي ليه انانيه
شمس : انتي الي انانيه يوسف لازم يعرف حقيقتو ويقرار وانا سعتها هحترم قرارو حتي لو كان ايه
نجمه بضيق : طيب هقولو
شمس : امتا
نجمه :دلوقتي وسبيني اروح اقولو
نجمه قامت وسابت شمس وهي فرحانه بس نجمه رجعتلها تاني
نجمه : انتي مين قالك ان يوسف عايش
شمس : باباكي
نجمه بصدمه : وده عرف ازاي
شمس بضيق : معرفش ويلا روحي
نجمه بصتلها بضيق ومشيت طلعت اوضة فهد وهي خايفه تقولو الحقيقه بس في الاخر كدا كدا هيعرفها خبطت علي الباب وهو فتحلها
نجمه دخلت الاوضه ولقت اموش بتلم هدومها
نجمه غمضت عنيها بخوف وقالت بسرعه : فهد انت ليك حبيبه قديمه وكنت بتحبها جدااا جداااا وهي شمس الي قبلنها هي بتحبك اوي وستنتك كل ده ومتجوزتش لغيت دلوقتي قصة حبكم كانت عظيمه جداا وهي عرفت انك عايش وكانت هتجي تقولك الحقيقه بس انا قولت اني اجي احكيلك انا افضل
نجمه سكتت وفتحت عنيها لقت اموش بصه في الارض وبصت علي فهد لقتو واقف ببرود
فهد ببرود : وبعدين مفروض اعمل ايه
اموش ونجمه بصولو بصدمه
نجمه : انت سمعت كلامي ولا كنت قافل ودانك
فهد : سمعت ومش فاهم مفروض اعمل ايه دلوقتي
نجمه : ايه البرود ده
فهد : تمام هي فين شمس
اموش : نعم ليه
فهد : عايز اتكلم معاها
نجمه : هي في كافيه تحت تعال أوديك
فهد: يلا
نجمه وفهد طلعو برا الاوضه واموش مستحملتش الضغط ده كلو ف جريت علي اوضة ادهم وخبطت علي الباب وادم فتحلها وهي كنت بتعيط وحضنتو
ادم بخوف : مالك
اموش مردتش عليه وكملت عياط قمر قربت منها وخدتها في حضنها
قمر : ايه فهد عرف الحقيقه
اموش بصتلها بصدمه وقالت : عرفتي ازاي
قمر : انا اختك واكتر واحده بتحس بيكي
ادم : اه بظبط كدا زاي ما كانت بدور علي ادهم في مستشفي وبعدين مشيت ورا قلبي وحسيت بيه
ادهم بضحك : نعم بتقول مشيت ورا ايه
ادم بتلقائيه: حطيت ايدي علي قلبي وغمض عيني ولقيتك
ادهم بضحك : هموووت يعني قلبت طفل
قمر بضيق : ده وقت ضحك
ادهم : اه عادي تعالي يااموش
اموش راحت وقعدت جمبو علي سرير
ادهم : بصي بقا اي كان قرار فهد ف انتي لازم تحترميه وكمان متزعليش منو لان حياتو متلخبطه ومش فاهم اي حاجه فهماني
اموش بحزن : اه فهماك
فاجأه تلفون ادهم رن وكانت نجمه فتح تلفون
ادهم : آلو
محدش رد بس سمع صوت فهد وشمس ادهم فتح الاسبيكر وبعد دقيقه بظبط نجمه دخلت عليهم
نجمه : شوفتو حركة الذكاء الي عملتها دي
ادهم : طبعا اخت الصياد هتبقا عامله ازاي
اموش : هشش بقا خليني اسمع
سمعو فهد وهو بيتكلم
فهد : انا يوسف بس طبعا وشي اتشوه زاي ماشوفتي وانا فاقد الذاكره ومش فاكر حاجه
شمس جايه تكلم فهد شاورلها بمعنه تسكت
فهد : واسمي فهد بعد مافاقد الذاكره وبقت بقتل ناس كتير اي حد كان بيأذني بقتلو كنت بشتغل في مخدرات وسلاح وتوبت طبعا بس ياتره هتحبي تعيشي معا واحد كان عندو القتل زاي شرب الميه
شمس بصتلو بصدمه وقالت : يوسف انا معاك دايما وانت توبت يبقا ليه لا
فهد : بس انا مش عايز اجرحك انا بحب مراتي جدااا حبتها اعمل ايه مش ذنبي
شمس بغضب : طب ووعدنا لبعض انا فضلت سنين مستنياك
فهد بهدوء : عرفت بس انا دلوقتي بجد مش هقدر اني اخسر مراتي وحبيبتي علشان حب قديم انا مش فاكرو
شمس بتحدي : ولو افتكرو
فهد بتحدي اكبر : هختار اموش وبس
شمس بزعيق : تبقا كدا انسان اناني وخاين
فهد : تمام سيبك من اني توبت لو انا قدامك دلوقتي مجرم ممكن قلبك يدق ليا هتحبيني ولا هتكرهيني
شمس بتفكير : مش عارفه
فهد : طيب كنتي هتحاولي تغيريني ولالا
شمس بضيق : معرفش
فهد بثقه : اموش حبتني بعيوبي حبتني وانا مجرم حبتني وانا اسوء انسان حبتني وانا الصياد انتي للاسف مكنتيش هتعملي كدا واعترفي وقولي الحقيقه
شمس بضيق : يعني ده اخر كلام عندك
فهد : ايوا لانك جايه تخدي حق مش حقك انتي مش هتستحمليني للاسف في اسوء حالاتي وانا بحبها واتمنا ذاكرتي مترجعش وحتي لو رجعت هفضل احبها هي وبس فاهمه واتمنا تشوفي حياتك بجد الحياه مش بتقف علي حد
فهد قام وخد تلفون أختو الخبيثه كان عارف انها هتعمل الحركه دي
أموش اول ماسمعت الكلام ده فرحت اووي
قمر بسعاده: شوفتي بيحبك
اموش وقفت علي سرير وقالت بثقه : طبعا لازم يحبني انا اي حد يشوفني يحبني
نجمه بسعاده : انا فخوره بأخويا اووووي
ادهم بضحك : طب تعال نرجع لموضوعنا احكي تاني انتي لقتني ازاي
ادم بضيق : ماتخرس بقاااا
ادهم بضحك : اتجوزت طفله وانت طفل
فهد دخل الاوضه وهو ماسك تلفون نجمه
فهد بسخريه : مفكرني غبي مثلا
نجمه جريت علي فهد وحضنتو وقالت : فخوره بيك اوي عملت الصح
فهد حضنها بسعاده وبص لي اموش : ايه مفيش حد تاني عايز يخصني ولا ايه
اموش ابتسمتلو وراحت حضنتو
فهد بخبث : وبنسبه لطفله مش هتحضني
قمر بضيق : حيوان بس هحضنك بردو
ادم بغضب : تحضني مييين هو ده اخوكي
فهد مسك ايد قمر وحضنها : حبيب اخوها ياناس
ادم قرب من فهد وضربو في وشو
قمر يخضه: يخربيتك
فهد بصلو بغضب وضربو في وشو والاتنين بدأو يضربو بعض
نجمه : ادهم هتسبهم
ادهم قرب منها وخدها في حضنو وخد اموش وقمر كمان
ادهم : مصارين البطن يتتعارك احنا مالنا تعالو ناكول البيتزا علي ما يخلصو
البنات ضحكو وقعدو ياكلو وهما بيضحكو …….
_____________________________________
جبل وصل الفندق الي فيه ادهم وخد اوضه جمب اوضة ادهم وقرار انو لازم يخلص من نجمه انهارده قبل بكرا أما اسما كان واقفه في الاوضه بتاعها بدور علي اي مخرج وفكرت في الباب المشترك الي بين اوضتها واوضة جبل دخلت منو وراحت علي باب بسرعه لقتو مقفول بصت علي شباك وحاولت تفتحو وفعلا فتحتو بصت تحت ولحسن حظها مفيش حد من الحراس تحت
اسما : طب انا هنزل كدا ازاي دانا في دور تاني عادي يااسما انتي استحملتي كتير اصلا انك تنطي من هنا حاجه بسيطه بنسبالك انتي استحملتي الي اسوء من كدا
اسما وقفت علي شباك ونطت
اسما وهي وقعه في الارض بوجع : اهااا خلاص يااسما قربنا
اسما قربت من سور معرفتش تطلع عليه بصت جمبها لقت فيه شجره فكرت تطلع عليها وفعلا طلعت عليها وقدرت توصل لسور وتنط منو وقفت بألم مكنتش مصدقه انها خلاص طلعت من جحمها جريت رغم أن جسمها كلو بيوجعها بس كانت عايزه تهرب بسرعه قبل مااي حد يشوفها وفاجأه وهي بتعدي الطريق خبطتها عربيه ووقعت و فاقده الواعي الي كانو في العربيه طلعو
نور بصدمه : زياد شوف نبضها عايشه ولالا
زياد شاف نبضها بتوتر وطلعت لسا عايشه
نور بحزن : هي شكلها عامل كدا ليه دي جسمها تقريبا كلو متعور ووشها
زياد : معرفش يانور انا هخدها مستشفي
زياد شال اسما وحطها في عربيتو ونور ركبت وكانو هيروحو مستشفي بس سمعو اسما بتكلم
اسما : مش تودوني مستشفي ارجوكم جبل هيوصلي كدا
نور بقلق : وبعدين
زياد : هاخدها البيت عندنا
زياد اتحرك علي بيتو أما اسما كانت طول طريق عماله تهلوس
اسما : ابعدووه عني جبل هيقتلني حد يلحقني
نور مسكت أيدها وحاولت تهديها
نور : اهدي ياحبيبتي هو مش موجود اصلا هنا
زياد : شكل جبل ده جوزها
نور : أو اخوها
زياد وصل بيتو وشال اسما من عربيتو ودخل البيت هو ونور وسيد وشاديه شافوهم
شاديه يخضه : ايه في ايه
نور : واحنا رايحين مول نجيب هدوم ليا طلعت البنت في طرقنا وزياد خبطها
سيد بخوف : وبعدين هي كويسه
نور : الينت مدمره بس مش بسبب الحادثه
عند زياد حط اسما علي سرير وبدأ يتأمل ملامحها كان وشها كلو جروح وشعرها قصير جدا كان باين انو مقصوص بشكل همجي زياد نده نور
زياد : احنا الي هنعلاجها
نور : ايوا علشان هي مش عايزه حد يشوفها
زياد قام وجاب شويه مطهرات وشاش وقطن
زياد : بصي انا هبعت ماما تغيرولها لبسها اكيد في جروح في كل مكان ولما تخصلو اندهوني اعملها جروح وشها لأنها كبيره اوي مش هتعرفو تعملوها لوحدكم
نور : تمام
زياد طلع ومامتو دخلت وبدأو يغيرولها هدومها بس انصدمو لما شافو جسمها
شاديه : ايه ده البنت مدمره خالص
نور بحزن : بلعلاج كلو هيروح ياطنط حتي جروح كبيره دي بس جروح القلب مين هيدويها
شاديه : عندك حق يابنتي مستحيل تنسه الي حصلها
نور : طيب ياطنط هروح اجبلها فستان رقيق ومريح كدا ويكون قطن علشان الجروح دي وتكون مرتاحه فيه
نور راحت جبتلها الفستان ولبسوها وندهو علي زياد
زياد دخل وهو حاسس ان بنت دي فيها حاجه غريبه بدأ يشوف الجروح الي في وشها ويعلجها وبدأ وشها يظهر اكتر
شاديه : بسم الله مشاء الله قمر حد عندو القمر ده ويعمل فيه كدا
زياد بضيق : معرفش مين الي عمل فيها كدا بس هنعرف
اسما بدأت تفوق ولقت قدامها زياد قامت وهي مخضوضه
نور : اهدي
اسما بصتلها بخوف : انا فين
شاديه : متخافيش يابنتي انتي في مكان محدش هيقدر يوصلك فيه
اسما بسعاده : يعني جبل مش هيوصلي
زياد : مين جبل ده
اسما بحزن : جوزي
زياد : هو الي عمل فيكي كدا
اسما بخوف : اه
نور : طب احكلنا
اسما بصت علي زياد زياد حس انها مكسوفه منو
زياد : طيب انا هقوم
اسما بسرعه : لا لوسمحت انا عايزك تساعدني وتسفرني برا ارجوك انا ماليش حد
زياد بأبتسامه : هعملك الي انتي عايزه بس احكلنا
اسما بوجع : انا اسمي اسما عندي 24 سنه كنت بنت مستهتره كانت حياتي كلها عباره عن شرب سجاير سهر لي اخر ليل واصاحب ولاد كتير عادي لغيت لما قبلت جبل حبني اووي بس كان عصبي جدا وانا مش كنت بحب كدا ومكنش معه فلوس ولا اي حاجه اشتغل معا بابا ولغيت دلوقتي معرفش ايه شغل الي يخليه في شهر غني كدا وبعدين بدأت اشرب مخدراب صحاب سوء بقا كانو سبب وبابا مكنش مهتم بيا خالص كانت عندي كل حاجه مسموحه وبعدين اتجوزت جبل بس انا مخنتوهوش هو مفكر اني خونتو ايوا كنت بكلم ولاد صحابي لاني كانت متربيه علي كدا بس لما عرف وشك اني بخونو بقا يضربني وبقا يحبسني وغتصبني ايوا انا مراتو بس الي بياخد حاجه من حد هو مش عايز يدهلو يبقا اغتصاب انا كرهتو وحاولت انتحر كتير كان بيكهربني ويجيب السكينه ويشوه وشي وجسمي كان بيكب عليا ميه ويحطني في بلكونه في عز البرد كان بيخنقني بلحبل ويغرقني في الميه وقتل ابويا وكان كمان بيحرقني بنار في مناطق كتير في جسمي انا عارفه اني دلوقتي في نظركم بنت مش كويسه بس والله انا ندمت دي كانت تربيتي وانا اقسم بالله ما خونتو
اسما سكتت وبدأت تعيط جامد
نور حضنها وقالتلها: كل انسان لينا عندو ماضي وماضي وحش اهم حاجه تكوني ندمانه وعايزه تتوبي
اسما بدموع : والله عايزه اتوب اهلي كانو سيبني مش قالولي ايه الغلط وصح وامي ماتت وبابا سبني
زياد بمرح حب يخليها تضحك : احم طب عادي مانا كنت بشرب سجاير وانا صغير وبابا لما عرف تعرفي عمل ايه
اسما بأنتباه: عمل ايه
زياد : جاه شرب معايا وماما قفشتنا احنا الاتنين وكانت راسها والف سيف تطلق من بابا
اسما ضحكت غصب عنها وقالت : ده بجد وبعدين
شاديه بغيظ : ولا حاجه جاه باس رجلي وراسي وقالي مش هعملها تاني
زياد بضحك : أما أنا بقا اخدت حتتة علقه يوميها من ايد ست الحبايب انما ايه عسل
شاديه : تستاهل ومن ساعتها يابنتي والله ولا بيشرب اي حاجه ف علشان كدا اعتبري أن ربنا عقبك في دنيا احمدي ربك وبدأي من جديد وصفحه جديده
نور : بظبط كدا اعملي زاي
اسما : ليه انتي كنتي زاي
نور : قصتنا مش متشبها بس تقريبا كنت نفس الدماغ
اسما بحزن : طب وعملتي ايه
نور : بدأت صفحه جديده وانا اهو في اول سطر فيها
اسما : ممكن اعمل زايك
زياد بابتسامه: انا هساعدك
اسما : مرسي
شاديه : يلا بقا نسيبك ترتاحي
اسما بخوف : ممكن حد يقعد جمبي وانا نايمه
شاديه : انا هعملك اكل ونور هتشوف يامن زياد هو الي فاضي
زياد بص بغيظ لي مامتو وقال : ماشي انا معاكي متخافيش
نور وشاديه طلعو أما زياد جاب كرسي وقعد قدام سرير وقفل نور الاوضه واسما نامت براحه وهو فضل قاعد بيتأملها…….
______________________________________
عند جبل كان بيراقب نجمه من بعيد وحط الخطه خلاص جبل اتصل علي تلفونها وهي ردت
جبل : اطلعي البلكونه وبصي منها
نجمه طلعت البلكونه شافت فهد تحت وبيتكلم في تلفون
جبل : بصي جمبك
نجمه بصت جمبها لقتو واقف في بلكونه الي جمبها المره دي مقدرتش تسيطر علي نفسها وبينت خوفها وهو استمتع اوي نجمه حاولت تمثل انها مش خايفه
نجمه : ها عايز ايه
جبل : شايفه مسدس الي في أيدي ده ممكن رصاصه منو تخرج وتقتل اخوكي
نجمه بغضب : انت عايز اييييه انت انسان مريض فاهم يعني ايه مريض
جبل : قدامك دقيقه القيكي عندي يااما اخوكي يموت وجوزك الي نايم ده يموت وهاتي تلفونك ده
نجمه: مش هدهولك
جبل مسك مسدسو وصوبو نحية فهد
نجمه بخوف : خلاص خدو
جبل خد منها تلفون وقالها : يلا تعالي
نجمه بصتلو بغضب ودخلت جوا الاوضه كان ادهم نايم وخافت تصحيه
نجمه في سرها : هو انا ليه اخاف اصلا ده انسان مش عفريت يعني هيعملي ايه انا لو فضلت جبانه مش هعرف اعمل اي حاجه في حياتي هفضل معتمده علي ادهم وفهد ويتأذو بسببي كفايه الي حصل لي ادهم
نجمه طلعت برا الاوضه وخبطت علي الأوضه الي جمبها جبل فتحلها بابتسامه
نجمه ببرود : ها
جبل : مفيش بس بس صراحه نفسي اقتل حد انهارده قولت مفيش غير قمر حبيبتي
نجمه بسخرية : قمر اه ماشي يلا اقتلني
جبل بغضب : ايه البرود ده
نجمه : انت انسان مريض فاهم يعني ايه مريض وربنا هينتقم منك قتلت كام واحد هاااا وكمان بنت قتلتها
جبل بغضب : علشان هما لازم يموتو الخاينين عقابهم القتل
نجمه : مش انت الي تقول مين يموت ولا مين يعيش وايه يبقا عقابهم
جبل بضيق : اخرسي انتي جايه تتنقشي معايا
نجمه جايه ترد رن تلفون جبل وفتح ونجمه حاولت تسمع اي حاجه
جبل بضيق : ها
الشخص : اسما هانم هربت
جبل بصدمه : اسمااا هربت امتا حصل ده
نجمه قربت منو وقالت : اسما اسمااا مين ها
جبل بصلها بغضب وهي سكتت
جبل : انا جاي دلوقتي حالا
نجمه بهمس : اشكرك يا اسما انقذتيني
جبل وهو بيخرج من الاوضه : لتاني مره يبقا حظك حلو اشوفك قريبا
نجمه بضيق : في ستين داهيه
جبل مشي ونجمه فضلت تفكر
نجمه : انا هقول لي فهد عن اسم اسما دي وهو اكيد هيعرف حكايتها يمكن بنت جديده عايز يقتلها…….
يتبع..
لقراءة البارت الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد