Uncategorized

رواية ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم نيللي ياسر

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند مصطفى ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
مصطفى بصدمه: يعني دي ممكن تكون اخت ادهم..لا لا..اكيد لا .. بس ممكن تكون أخته..
    ( قطع شروده خروج الدكتور من اوضه كارلا)
مصطفى: ها يا دكتور هي عامله ايه دلوقتي
الدكتور: الحمدلله يا دكتور مصطفى هي بقت كويسه
مصطفى: طب هي فاقت
الدكتور: هي قدامها ساعه وتفوق
مصطفى: طيب شكرا يا دكتور
   ( مصطفى بص في الساعه وكانت 7 الصبح الوقت جري)
مصطفى: يا تري انتي حكايتك ايه ( وقعد لغايه لما تفوق)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند حازم♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  ( حازم صحي وأول ما صحي اتصل ب اميره)
حازم: صباح الخير يا اميره
اميره بنوم: صباح النور..انت بتتصل لايه يا اسطاا دلوقتي
حازم: يعني بقولك صباح الخير وانتي تقولي بتتصل لايه؟؟
اميره: مش قصدي..بس احنا كنا بنتكلم لغايه الفجر يعني
حازم بمداعبة: يعني.. وحشتيني مثلاً
اميره بنوم: يا عم أخلص عايزه اتخمد
حازم: ماشي يا اميره تصحي علشان الشغل الساعه تيجي 9 بالظبط تكوني لبستي علشان اجي اخدك فاهمه
اميره وهي بتتاوب: هااا..اه ..فاهمه…فاهمه
حازم: واوعي..تلبسي لبس أطفال من بتاعك ده فاهمه
اميره: عيوني يا اسطاا..سلام
حازم: سلام
( اميره قفلت معاه وقامت بدأت تلبس ولقت زينب صحيت)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
 ( ملاك نايمه في أمان الله وفجأة ازازه مايه اتدلقت عليها)
ملاك: اعاااا..في ايه
ادهم بغضب: من الواضح انك معفنه علشان كده منظفتيش اوضتك…بس كويس انك عرفتي اوضتك
ملاك بدموع: انا..انا كنت تعبانه ومقدرتش انضفها
ادهم: قومي حضري الفطار..
ملاك: انا بجد تعبانه
ادهم: وانا المفروض اعمل ايه يعني
ملاك: خلاص انا قايمه
( ملاك دخلت الحمام غسلت وشها وبعدين دخلت المطبخ)
ملاك: يعني انا اعمل ايه دلوقتي يا رب ده انا مبعرفش اسلق بيض..ولا اعمل كوبايه شاي
  ( ملاك مسكت البيض وبدأت تقليه..واتلسعت كتير.. وبدأت تجهز الفطار وكل شويه حاجه تقع عليها و تتلسع والمطبخ اتبهدل اوي..وادهم سامع دوشه وعايز يدخلها بس مش عايز يضعف قدامها ..)
ملاك: طب انا اجيب الطبق ده إزاي..يعني في حد يشعلق الاطباق كده .. انا هجيبه يعني هجيبه
   ( ملاك لقت سلم و وقفت عليه علشان تجيب الطبق بس فجأة اختل توازنها وكانت هتقع بس هوب..ادهم مسكها)
ملاك: ____ ( بصاله)
ادهم:___( باصص ليها)
ملاك: احم..ممكن انزل
ادهم: لا..ممكن تخرجي بره المطبخ
ملاك بدموع: ده انا قربت اخلص الفطار
ادهم بغضب: قصدك قربتي تخلصي عمرك.. انتي بتنتحري كده..في حد يحط فوطه المطبخ جمب النار..ومولعه عيون البتوجاز علي الفاضي..ده غير البيض اللي اتحرق????
ملاك: انت بتزعقلي لايه ما انت اللي قولت اعملي فطار
ادهم: ما تقولي مبعرفش
ملاك بغضب: مبعرفش..( بتقلده)
ادهم: ( حاول يمسك ضحكته وخرجها بره وجاب فطار جاهز)
ملاك: الحمدلله
ادهم بأستفزاز: لايه كده تعالي كلي دراعي
  ( ملاك مسكت دراعه وعضته)
ادهم: آآآآه..سيبي أيدي يا عضاضة
ملاك: انت مش قولت كليها
ادهم بجديه: انا رايح الشغل أرجع ألاقي البيت بيلمع و ألاقي في غداء
ملاك بطفوله: ما انا مبعرفش
ادهم بيقلدها: اتصرفي
ملاك: ( ضحكت علي شكله وهو بصلها شويه وخرج )
ادهم للجارد: المدام متخرجش من باب الڤيلا سامعين
الجارد: تمم يا فندم
ادهم: ولو احتاجت حاجه هتوهلها
الجارد: تمم يا فندم
ادهم: والكلب بتاع امبارح يترمي في الشارع
الجارد: حاضر يا فندم
  ( وركب عربيته وراح الشركه)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند اميره♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اميره: زوزو انا جهزت
زينب: الله اكبر..ايه القمر ده
اميره: انتي اللي قمر يا قلبي
زينب: طيب افطري بقي
اميره: حاضر
     ” اميره لبست بنطلون چينز وشميز بناتي ابيض وبليزر زي بتاع سيدات الأعمال كحلي وكوتشي أبيض وعملت شعرها بالمكواه وبقي مفرود وطويل وكانت زي القمر”
اميره: باي يا زوزو علشان حازم واقف تحت
زينب: باي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
اميره: عيوني 
اميره: لا..لا ايه ده انت قاصد بقي
حازم: انا برضو
  ( حازم كان لابس بنطلون چينز وقميص أبيض وبليزر رجالي كحلي وكوتشي أبيض برضو..( بس هو احلي????)…)
اميره: طب يلا يا اخويا
داليا: اميره..
اميره بفزع: ما..ماما
داليا: مين ده وبتركبي معاه لايه
اميره بتوتر: ده مديري في الشركه .. استاذ حازم 
داليا: وبتركبي معاه لايه
اميره بتوتر: اصل …هفهمك انا..بصي…اصل
داليا: اتكلمي
حازم: انا كنت قريب من هنا فا عرضت علي أميره أوصلها
داليا: ايوه بس مينفعش كده..لو خطيبها شافها يقول ايه
اميره بدموع: يا ماما مش خطيبي ومش هيبقي خطيبي
داليا: اخرسي..يا بنت
حازم بغضب وخنقه: انا اسف للتدخل بس اظن ان ده مش مكان أو وقت الكلام ده..احنا عندنا شغل وهنتأخر عليه
داليا: ايوه بس…
حازم: سلام .. ( وركب اميره وركب و مشي وهو مضايق)
داليا: لا الموضوع ده غريب … انا لازم اعرف في ايه
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
   ( ملاك بدأت تنضف اوضه ادهم.. واخيرا خلصت )
ملاك بتعب: اه..يا ربي انا مكنتش بشيل طبق .. ااااه يا ربي
ملاك: ده البيت كبير أوي بس حسبي الله ونعم الوكيل فيك
  ( ملاك بدأت تنظف وكانت بتمووووووت من التعب)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند مصطفى ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
 ( الممرضه خرجت وقالت لمصطفي أن كارلا صحيت)
مصطفى: تك..تك
كارلا بتعب: ادخل
مصطفى: حمد الله على السلامه
كارلا: الله يسلمك بس..مين حضرتك
مصطفى: انا..احم..انا..اللي خبطتك
كارلا بضحك: هه..طب انت مكسوف لايه كده
مصطفى: يعني علشان انا اللي خبطتك وكان تتعبي
كارلا بأبتسامه: بس بقيت كويسه.. وبعدين انت ملكش ذنب انا اللي كنت بجري في الطريق
مصطفى: وانتي كنتي بتجري لايه في الوقت المتأخر ده..انا اسف لو بسأل في حاجه متخصنيش
كارلا: لا عادي..انا كنت بجري من شاب سكران كان بيعاكسني
مصطفى بمداعبة: ههه..عنده حق الصراحه
كارلا: ههه..ضحكتني يا.. الا انت أسمك ايه
مصطفى: انا اسمي مصطفي يا كارلا
كارلا: حلو مصطفى..انت عرفت اسمي منين
مصطفى: انا شوفت شنطتك يعني كنت هكلم حد من أهلك
كارلا: انا مليش حد في مصر 
مصطفى: ازاي ..طب انتي بتعملي ايه في مصر لوحدك
كارلا: انا كنت عايشه في نيويورك بس ماما ماتت وقررت اجي مصر علشان بابا كان مصري
مصطفى: انا ينفع أسألك سؤال
كارلا بأبتسامه: اتفضل
مصطفى: انتي تقربي حاجه لادهم السويدي
كارلا بتوتر:ا….
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند اميره♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  ( حازم سايق وهو متعصب جدا وسايق بسرعه)
اميره: حازم ممكن ترد عليا
اميره: يا حازم براحه طيب
اميره: طب انت متعصب لايه
اميره: يا حازم كلمني
حازم بغضب: عايزه ايه يا اااااميره
اميره: في ايه يا حازم لايه العصبيه دي كلها
حازم: علشان خطيبك…انا معرفش حصلي ايه لما سمعت امك بتقول ان محمود خطيبك
اميره حطت اديها علي كتفه: بس انا مش خطيبته انا بتاعتك
حازم بخوف: انا خايف يا اميره انا طول عمري بخاف من الارتباط بسبب أن ماما ماتت وهي بتولدني حاسس إني أنا السبب أنها تموت .. ديما بشوق بابا بيعيط لما يشوف صورها
ف..بخاف ارتبط بحد ويسبني ويمشي
اميره حضنته: انا معاك وعمري ما هسيبك غير لما اموت
   ” حازم سمع سيره الموت ضم اميره جامد لدرجه انه كان هيكسرها واتكلم بخوف وتملك”
حازم: حتي الموت مش هيمنعني منك..مش هيحصلك حاجه
اميره بوجع: أن شاء الله..متخفش..ااه
حازم بعد عنها: انا اسف اني وجعتك بس..
اميره اديها علي خده: هشش ..حبك مش بيوجعني يا حازم بالعكس أنا بتبسط وانت جنبي
حازم باي اديها: عارفه لو احنا مش في الطريق..كنت عملت حاجه تانيه خالص
اميره بكسوف: طب يلا بقي علشان هنتأخر
حازم: يلا
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند مصطفى ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
مصطفى: ردي عليا يا كارلا..يا كارلا لازم اعرف علشان..
كارلا: يبقي اخويا…اخويا يا مصطفى!!
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى