Uncategorized

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

حاتم نظر لنغم وشوق 
شوق:فاكر يا ادهم لما عرفت أن الا ف الكاميرا كنت انا مش نغم ازاي 
ادهم:اااا بسبب الكاميرات الا كنتي نسيها 
شوق: صح 
شهاب: ايوواااا يعني اي 
نعم: يعني شوق افتكرت 
اسر: هيا كنت فقده الذاكره 
شوق: لا بس ونا صغيره اتعرض لتغط كتير 
كما ادهم وهو ينظر لها : وبسبب كدا هيا بتنسه حجات أوقات وصعب تفكر الا لو حد قال عنها ..
اسر: ونتي تفتكرني اي 
شوق: انا كدبت علي يا ادهم 
ادهم: ف اي 
شوق: انا حطيت كاميرات ف كل الكباري مش بس الجراچ ومجبتش اقولك شان متتكلمش معايا 
ادهم: عشان غلطانه 
شوق : يووووو انا مغلطش كل الحكايه اني كنت بخاف علي نعمه والبنات عشان كدا كنت بحاول احميهم 
حاتم:خلونا ف المهم انتي عرفتي اي 
شوق: أن في كاميرات ف الكاميره ولو حينها ممكن نعرف مين الا قتلها 
اسر: ومستنين اي 
شربات: احنا هربانين ومش ههينفع أننا نخرج 
شوق: بس احنا لزم نجيب الكاميرات
نغم:طب نبلغ شرطه 
شوق: لا لزم تعرف مين الاول 
ادهم وهو ينظر لها : الشرطه هيا الا تجيب حقق 
شوق ابتلعت ريقها : خلينا نعرف مين بس عمل كدا ف الاول 
نغم: طب ازاي 
شربات: سيبوها عليه حاتم وأسر وادهم وعتاب هيخرجو ويجبوهم 
نغم: نسيتي أن المكان حصل ف جريمه قتل واكيد في مباحث وعسكر
شربات: صح 
حاتم: انا هتصرف 
اتصل حاتم علي والده الغني وطلب منه أنه يساعدو ,
اتصل والد حاتم بشرطي صديقه وطلب يجبلو الكاميرات من غير محد يحس 
حاتم اغلق الخط مع والدها بعد أخباره أنه وافق الشرطي  طلبه 
ادهم: متتحرقيش فهمه
حاتم : يلا بسرعه 
شربات: اهم حجه محديش يكون راكم 
عتاب: متقلقيش سلام 
جلست البنات وانتظروهم حتي يأتون إليهم
وبعد مرور وقت طويل وحل المساء دخلت عربيات كثيره الي الجبل وكانت معاهم سعات وعواطف ومعوض
نغم: اي دا 
شوق: اي الا جابهم دول 
ادهم: الكاميرات لما شوفنها كانت سعاد وعواطف موجودين وهما الا قتلوها 
معوض:البقاء لله ياشوق سيبيني اموتهم واتعدم 
حاتم: لا دول هيتسلمو عشان يخدو براء شوف ونغم
اسر: صح يلا  بينا 
شهاب: يلا
ادهم: أستنو 
حاتم: خير 
شوق: اي يا ادهم ف اي 
ادهم: سوال هو اي الا جاب سكينه من بيت عم محمود  اسعاد وعواطف 
شهاب: صح اكيد ف حجه ولزم هما ينطقو بيها 
اسر:. بس هما رفضين يتكلمو
شوق :ومالو 
نظرت لنغم وشربات وابتسمت بغضب شديد واقتربت من عواطف ومسكتها من شعرها ودخلت الغرفه وهيتصرخ 
وايضا شربات وسعاد تصرخ من آلام وخلفهم نغم
وبعد مرور نصف ساعه خرجت شوق ونعم بعينهم الغل والحقد االكره الشديد 
حاتم:اي قتلوهم 
ادهم: قلوبكم مين 
نغم نظرت لشوق وعينهم دمعت بوجع علي كل حجه 
اسر : مالكم
حاتم: اييي
شهاب: نغم ف اي 
نغم: جدي 
شوق:بيبرس قتل نعمه 
حاتم: أي
ادهم: معقول 
شوق:حساب كبر ولزم نصفي
ادهم: شوق اهدي 
شوق:يلا بينا يا نغم
حاتم:واحنا معاكم 
نغم: لااحناهنعمل الا كان لزم يتعمل 
ادهم: هنسعدكم 
شوق مش عايزها 
شدها ادهم الي مكان بعيد وايضا حاتم ونغم لمكان آخر بمفردهم 
ادهم: مضيعيش نفسك
شوق: مش هسيبو 
ادهم: وهتستفدي اي 
شوق:استفاد اي كتير انتقم ليا ولاختي وامي ونعمه واهلي وعمري الا عيشتو ف الشارع نسيتو ولا اي نسيت اني كنت في كباري وشقق وفرق 
ادهم: معاكي سعاد وعواطف هيتعرغو وهو هيتحبس ويبقا خلاص 
شوق:مش كفايه هيخصر اي حجه وكل حجه قبل دا 
ادهم: طب فهميني 
حاتم: اي انتي مالك بالموضوع انتي تسلمي نفسك والبنتين دول ويبقا خلاص 
نغم: لا يا حاتم
حاتم:هو اي الا لا
نغم: هاخد حقي كلو الاول 
حاتم: هيحبس أو يتشنق اي مش هيكفيكي 
نغم بدموع: لا عشان نعمه لا عشان عبدالله لا عشان هاله لا عشان شهاب لا عشان مدام اميره امك لا عشان امي وابويا لا عشان عندي اخت مكنتش اعرفها لا 
أو لا عشان مستقبلي الا ضاع عمري وأيامي ونا بهرب من بيت لبيت وانا حتي ف بيتك كنت يتعذب عادي 
حاتم: نغم
نغم:انا سمحتم وسمحت مدام اميره لكن بيبرس لا فاهم لاااااا
داء الجميع ف وضع خطه لتقع بيببرس ولكن لا يعلمون أن هناك خائن يسجل كل شي لبيبرس ويستعد لهم ليقتلهم هما والشباب
ا
خرج الجميع من الجبل وبدأت يتوجه الي بيت بيبرس والباقي من حاتم وشربات واسر وشهاب يكملو بقي  الخطه 
خرج  عتاب ومعوض بسهاد وعواطف الي القسم …
دخلت نغم وشوق الي قصر بيبرس وكان نائم وقامو برش ماده منظومه حتي ينايمو واحد رجال شربات استطاعوا آخذة الي أحد مخازن بيبرس وربطو ف الكرسي 
وقفت نغم وشوق أمامه وهما سعيدتان بمنظره وهو يكتف علي كرسي نائمه …
نغم:طب نعمل تي دلوقتي 
شوق: لزم يصحي 
نغم: طب هنصحي ازاي 
نظرت إلي بعضهم والي المياه والحردل واتجهوا إليها وبرميه واحده رمه المياه علي وجه واستيقظ …
بيبرس : انتو بتكتفوني انا
نغم: صح النوم يا جدو 
شوق: حفيدتك هيحتفلو بيك احتفال بسيط كدا 
كل منهم تحمل چيركن من البنزين 
لا يعلم أحد بأنهم سيفعلونذا هيا فقد الخطه الثانيه ولا يعلمها سواء نغم وشوق فقط 
بيبرس: عايزين تحرقوني 
شوق وهيا تلتفت من حوله : عارف انت اكتر انسان مواذي ف العالم 
ويضحك وهو يقول إنه يعلم هذا من زمان 
فالتفت نغم أيضا عكس اختها: خسرت كل حجه بسببك
شوق: رمتني ف الشارع
نغم: اتخطفت
شوق: روحت كباريهات وشقق مشبوهه
نغم: مات كل شخص كنت بحبه بسبب الفقر 
شوق :ماتت امي وصحبتي الوحيده 
بيبرس: اممم واي كمان 
شوق توقفت ونظرت له وجلست علي قدمها أمامه :تفتكر بقا اما ممكن اعمل اي فيك بعد كل دا 
بيبرس: هتحرقيني مثلا 
نغم: عايش عشان نشوفك بتتعذب 
بيبرس بضحكه عاليا وهو براء الاختين يقفون أمامه بقوه ..
بيبرس: احفادي الصغيرين كنتو فاكرين اني هسيبكم اعملو كل دا صح 
نغم: محنا هنعمل فعلا
شوق: هتوت ع  ايدي 
بيبرس: علشان انا بقا اذكه من حفيداني الحلوين دول محضرلكم مفاجاه…
بعد ثواني كانت نغم وشوق علي الأرض بسبب رش منوم علي وجههم لكل منهم  من عصابه بيبرس ..
(بعد ساعه )
بعد وصول الشباب الي المخزن وسربات تصرخ وهيا تراهم يجلسان علي كرسين ووسطهم حريق كبيره …
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى