Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا حسن

وصلنا البارت اللي فات ان ميار اضربت بالنار 
جريوا كلهم عليها ويارا حبت تهرب
STtOop..????????????
يارا نفس سن يوسف يارا اللي كان يوسف بيحبها واللي كان مفكر سمير اغتصابها وقتلها دي حاجه سريعه عشان بس محرقش ليكم الاحداث الباقي هنعرفه فالاحداث❤
حازم شافها ومسكها وطبعا رجاله زين كانو بره اخدوها 
 يوسف:ميار قومي ميار متموتيش ياميار مش هقدر بجد مش هقدر اعيش من غيرك انا انا اسف والله انا السبب انا كنت بقول كده من غيرتي عليكي مش هتموتي لا انا بحبك بحبك اوي بجدد متسبنيش بالله ماتسبيني وانهار جداا
فارس طبطب عليه وزين كان طلب اسعاف واخده ميار 
ويوسف صمم يركب معاها وحازم وزين وفارس ف عربيه ومشيوا وراهم 
يوسف نزل : ودخل بسرعه دكتورة عاوز دكتورة بسرعه 
ودخلو ميار 
الدكتورة: جهزوا اوضه العمليات بسرعه وجهزوا اكياس دم المريضه نزفت كتير وبيجروا 
يوسف وزين وحازم وفارس قاعدين برة 
زين حاضن يوسف وبيحاول يهديه وحازم بيكلم فارس بيحاول يهديه ميار دي دلوعه قلبه كان نفسه يبقي عنده اخت ربنا كرمه بأتنين نور وميار
بعد 6 ساعات فالعمليات الدكتورة طلعت 
قامو جريو عليها يوسف طمنيني: الرصاصه جدا ف جدار القلب مكدبش عليك حالتها ف خطر حطنها تحت المراقبه المفروض تقوم بعد 24 ساعه عن اذنكو 
يوسف وحس ان الدنيا بتلف بيه ولتاني مره يفقد حبيبته مرة يارا وهنعرف ازاي ومرة ميار وللاسف ميار اكتر لانه حاسس بتأنيب الضمير
زين: حس باللي اخوه فيه قرب منه متقلقش هتقوم ميار هتقوم 
يوسف: مش هقدر اسامح نفسي لو حصلها حاجه 
فارس: بصوت عالي عجبك كده عجبك كده نت السبب انت السبب كله منك لو ميار حصلها حاجه مش هسامحك واعتبر نفسك من دلوقتي اننا مش صحاب مش عاوز اعرفك تاني فااااهم مش عاوز المحك ف حياتي ولا حياه ميار تاني 
زين عذر فارس وحازم حاول ياخد فارس ويهديه ويوسف حاسس ان صاحبه صح خسر صاحبه وحبيبته ف نفس اليوم ..ياتري صحبيتهم هترجع تاني ولا انتهت ع كده؟!
زين:يوسف احنا لازم نكلمهم ونعرفهم الموضوع كبر 
يوسف: في دنيا تانيه خالص بيفتكر ميار من اول مرة شافها فالبيت لحد ما اضربت بالنار واخيرا يوسف رد عاوز ادخلها 
زين:مينفعش دي فالعنايه المركزة 
يوسف: مش قادر لازم ادخلها 
وصمم وفعلا دخل وقعد جنبها اول مره يركز ف ملامحها 
يوسف:بانهيار انا اسف انا اسف بجد حقك عليا سامحيني عارف اني كنت بعاملك وحش بس كان غصب عني مكنتش قادر اتخيل اني ممكن احب اغيرها كنت ببعدك عني وللاسف طلعت متستهلش ظلمتك وظلمت نفسي وظلمت كل اللي حواليا خسرتك وخسرت صحبي انا اسف سامحيني انا محتاجلك اوي قومي قومي ياميار عشان نعيش سوا بالله قومي مقدرش اشوفك كده نايمه ع سرير ومتوصل بيكي اجهزة قومي بالله عاوز ابدأ من جديد معاكي عاوز اتغير عشانك هتغير والله 
فجأه: جهاز القلب _________________
الممرضه والدكتورة بيجروا ناحيتها 
هو مش عارف في اي 
دكتورة: انت دخلت هنا ازاي اطلع بره 
يوسف: مالها مالها ف اييي 
دكتورة:اطلع بره بسرعه 
يوسف:طلع وقف من بره وزين قاله ف اي وشايف الممرضين عمالين يجروا 
دكتور: جهزيلي جهاز صدمات القلب بسرعه 
حطت الجل و ومفيش اي استجابه وكأنها خلاص مبقتش عاوزة تكمل بتعلن رحيلها 
يوسف: زين زين مالها ميار مالها زين عرفني ميار مالها 
زين: مصدوم 
الكل داخل بيجري زين ف اي يابني 
احمد:بنتي مالها يازين 
زين :لارد 
سهيله:بعياط بنتي مالهااا بنتتتي مالها 
كلهم شايفين الدكتورة وهي بتحاول معاها بس مفيش استجابه 
كلهم عمالين يعيطو بانيهار ماعدا يوسف اللي واقف لا بيعيط ولا بيتكلم 
ميار عقلها الباطل : لابسه فستان ابيض وفي مكان واسعع اي داا انا فيين شايفه اهلها بيعيطو 
اي دا انتو بتعيطو لي انا هنا انا عايشه انت مش سامعني لييي انا هنااا ماماا نوور باباا انا هنااا ريمم نتو مش سامعني لييي فجأه لقت يوسف
ميار:يوسف انا هنا 
يوسف: ارجعيلي 
ميار: ارجعلك لي مانا معاك 
يوسف: لا نتي ماشيه ورايحه مكان بعيد ااووي 
ميار:يوسف انا بحبك انت عاوزة ابقي معاك انت
يوسف:ونا بحبك بحبك اوي طيب تعالي معايا يلا هاتي ايدك❤
ميار:هتفضل معايا علطول 
يوسف: طول مانا عايش 
ميار: مسكت ايده ومشيت معاه 
وهنا نبض ميار رجع انتظم تاني❤
دكتوره: اااوففف الحمدلله 
ميار:بدأت تفتح عنيها ببطئ وتقفلها تاني وتفتحها 
الدكتورة بابتسامه:حمدلله ع سلامتك ياقمر كده تخضينا عليكي
ميار: نا فين 
الدكتورة:نتي فالمستشفي 
ميار:الله يسلمك 
دكتورة طلعت جريو عليها 
سهيله: طمنيني ع بنتي 
الدكتورة:حمدلله بنتك عدت مرحله الخطر والله نا مستغربه فعلا معجزة نضبات القلب مكنتش مستجابه وكنت هفقد الامل ع اخر لحظه استقرت
كلهم حمدو ربنا بارتياح 
يوسف: حضن زين جامد وكلم دكتورة عاوز اشوفها 
دكتورة: تقدر تدخلها لما تتنقل اوضتها بس بلاش مجهود هي لسه تعبانه
وفعلا هما نقلو ميار ع اوضتها وكلهم دخلو ليها واطمنو عليها واول مايوسف دخل ودت وشها الناحيه التانيه 
يوسف:بهدوء ممكن تسبوني معاها خمس دقايق لوحدنا 
كلهم باستغراب:ليي
يوسف:معلش ممكن 
احمد:ماشي يبني وكلهم طلعو 
احمد: زين فهمني ف اي 
زين:حكاله كله من اول ماحصل الموقف ف كليه لحد ما اضربت بالنار 
احمد:عرف ان يوسف حبها وان طلب دا عشان يراضيها 
سهيله: ازاي يتهم بنتي بالاتهام داا وليه عين كمان يدخلها 
احمد:سهيله وطي صوتك احنا فالمستشفي وعيب اللي بتقوليه داا 
سهيله:عيب عيب اي ياحمد انا بنتي كانت هتموت بسببهم انا مش عاوزة حاجه غير عيالي وياريت يازين تيجي تاخد حاجتك انا مش هأمن ع بنتي معاكو 
احمد: بعصبيه سهيله يا تسكتي يا هروحك 
سهيله:سكتت 
احمد:معلش يابني استحملها 
زين: عارف ومقدر
ميار:خير جاي لي تاني عشان تديني درس قد اي انا رخيصه ولا جاي شفقه 
يوسف: اول مرة ميار تكلمه بنبرة دي بس هو عارف انه حقها 
يوسف: انا جاي اعتذرلك انا اسف 
ميار:استغربت المغرور دا ييقولها اسف 
يوسف: انتي مستغربه صح نتي عندك حق ميار عارفه قولتلك الكلام دا لي 
ميار:لارد 
يوسف:عشان حبيتك كنت بحاول ابعد واكرهك فيا باسلوبي بس حبيتك كنت واخد عهد ع نفسي اني مش هحب حد تاني غيرها بس خونت العهد دا معاكي وهي طلعت متستاهلش
ميار بصدمه: مش فاهمه حاجه 
يوسف: هفهمك عارفه انا كنت برة لي
ميار:عشان تدرس 
يوسف:لا ياميار انا اسمي الحقيقي ادم هحكيلك 
Flash backk..????????????????
كنت رايح الدرس ودخلت فجاه بنت ف منتهي الجمال خطفت قلبي اول ماشوفتها تشوفيها تحسيها ملاك حاولت اقرب منها وهي كمان كانت بتقرب مني كل يوم اي حاجه نفسها فيهاا كنت بجبهالها عاوزة فلوس بديها عاوزة هدوم بجبلها ساعات كنت بجبلها هدايا يمناسبه وبغير مناسبه جه ف يوم بتصل بيهاا مبتردش روحت البيت ملقتهاش 
بعدها لقيت صورها بمنظر بشع وانهارت صور وحده مدبوحه ومتشوه وقولت اكيد حد.عامل فيا مقلب روحت بيتها لقيت عاملين عزاا وعياط مكنتش قادر اقف من ااصدمه وحياتي وقفت عندها بعدها زين صمم اني افوق وكنت بروح الدرس وعندي امل القيها داخله عليا مكنتش مقتنع انها ماتت وبالطريقه ديي وبعد كده ونا طالع لقيت سمير بيتكلم مع واحد انا قتلتها يا هاني قتلتها 
هاني كان زميلنا فالدرس 
هاني:قتلت مين 
سمير:قتلت …..
هاني: ينهار اسود ازاااي 
سمير: جبتها عندي ونت عارف الباقي وفاقت قعدت تصرخ روحت قاتلهاا 
هاني: ينهارك اسود وبعدين 
حرقتها عشان محدش يعرف ان هي 
يوسف: يا ابن الكلب وبزعيق وفجاه 
لقيت طلقات فيا وزين عملي شهادة وفاه وعيشت بره 
backkk…
ميار:بعياط كل داا 
يوسف: عارفه البت دي تبقي مين 
ميار: مين 
يوسف: يارا اللي خطفتك كانت صدمه عمري انها عايشه بس وغلاوتك عندي ماهرحمها 
ميار: معقوله ازاي 
يوسف:مش عارف مش عارف لازم اعرف 
ميار: صعب عليها يوسف ومن اللي عاشه وقررت تسامحه لان عرفت انه بيحبها 
ميار: نا مسمحاك 
يوسف بلهفه :مسك ايدها بجد 
ميار:سحبت ايدها بجد❤
يوسف :طلع وع وشه ابتسامه 
الكل عرفوا: انهم اتصالحو ودخلو ليها 
سهيله: مش طيقاه وكل شويه تبصله بقرف
يوسف: زين فين فارس
فارس من وراه: عاوز اي 
يوسف: انا اسف 
فارس: قرب منه انا اللي اسف يصحبي قولت كلام مينفعش يتقال بس غصب عني 
يوسف: عارف يافارس وحقك 
فارس:حضن يوسف
زين:خلصتو العشق الممنوع  ياريت تقولي يا يوسف ناوي ع اي 
حازم:الاه في عشق من غيري يا خونه 
يوسف:الاه اه في عشق من غيرك من انت الي عامل حجه ميار ولازق جوة عند العشق بتاعك قاطع عليك يازومه مفقوس اوي
حازم:وووووه نت مركز بقي ماتخليك فاللي يخصك ياعسل هااا????
يوسف:لااا ياراااجل????
زين وفارس بضحك: ها خلصتو ولا لسه 
فارس:العبو مع بعض ياعيال من عير خناق 
الكل ههههههههههههه
يوسف: لازم اعرف هي ازاي عايشه وعملت كده لي لازم اعرف 
زين وحازم وفارس: واحنا معاك يلا 
يارا: سمييير سمير حبيبي فوق عملوا فيك اي 
سمير: انتي جيتي ازاي ومربوطه لي اي اللي حصل 
يارا:حكت اللي عملته 
سمير:كح كح انتي متخلفه عملتي كده لي هحميكي منه ازاي 
يارا:بعياط كنت مفكرة ان كده هخليهم يسيبوك
سمير:بتصرفي من دماغك لي 
يوسف :اممممممم واي كمان ياعصافير العشق 
كملوا كملوا 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى