Uncategorized

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرين علاء

 رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرين علاء
رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرين علاء

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الثالث عشر 13 بقلم صابرين علاء

جبل خبط علي الباب ولسه هايدخل 
راحت جت دنيا وقالتله حبيبي ايه 
رأيك ف فستاني دا،،،،،،،،، 
ماما شريفه قالت عليه عريان بس انا بصراحه شايفاه حلو،،،،،،،،، 
انت ايه رأيك 
جبل قالها خلاص االي تشوفيه 
دنيا قالتله طب ايه،،،،،،،  مش هاتنزل معايا الحفله،،،،،،، 
جبل قالها هاشوف حوريه الاول واجي وراكي 
دنيا قالتله نعم،،،،، وانت مالك ومال حوريه،،،،،،، وبعدين انت محتاجني انا اكتر من حوريه انا اللي هاتمم معاك الصفقه اولا لاني شريكتك ثانيا لاني المتحدث الرسمي لشركه بابا ثالثا 
ودا الاهم لاني هاترجملك كل كلمت وكل حرف ف الصفقه لاني دارسه الماني كويس 
جبل اتنهد وقال اوك يا دنيا يالا بينا 
بقلمي صابرين علاء. 
جبل مشي من قدام الغرفه وحوريه 
خدت نفس طويل وكأن حد كان كان خانقها 
بصت حواليها ولقت مراد ورا الستاره 
حوريه قالتله مراد اطلع برا لو سمحت وكفايه لحد كدا،،،، 
مراد قالها مش هاطلع يا حوريه الا لما اوريكي الدليل اللي خاطرت بحياته 
علشان تشوفيه 
حوريه قالتله اتفضل ايه الدليل اللي عندك،،،،،، 
مراد فتح تلفونه عل فيديو وقالها
اهو يا حوريه،،،، اهو الدليل،،،،، دا فيديو 
من لحظه ما دخلتي اليخت عندي لحد ماخرجتي منه وحطيتك ف الشاحنه 
اللي جبل لاقاكي فيها 
شوفي بنفسك يا حوريه،،،،،،، 
وقت الخطف كان ساعتين مش اكتر 
والفيديو ساعتين  الشويه اللي كنتي معايا فيهم مبطلتش اتأملك واتأمل شكلك وملامحك،،،،،، اي نعم كان نفسي 
فيكي كنت هموت واقرب منك،،،، 
بس انا مش حيوان يا حوريه،،،، 
وانتي وثقتي فيا قبل كدا وانا اصريت
اني اوريكي اني  قد الثقه دي،،،،،، 
فضلت ابص عليكي وعلي ملامحك البريئه 
وحسدت جبل عليكي،،،،، 
جبل مايستاهلكيش يا حوريه 
واوعدك اني هقدر اخدلك حقك منه قريب 
اوي،،،،،، قريب اوي شركته هاتعلن افلاسها،،،،،، وسمعته هاتبقي ف التراب 
حوريه بصتله بصدمه وقالت ف نفسها 
لا،،،،، لا مش ممكن،،،،، مش هاسمح لكم بكدا ابدا،،،،، انتو مش هتقدرو تإذو جبل 
حوريه بلعت ريقها وقالت ل مراد 
حلو اوي،،،،،، بس ازاي يا مراد احن انا هموت واشوف جبل بيخسر وانا اشمت فيه براحتيى
مراد قالها في وفد الماني دلوقتي بيحضر 
الحفله ولما يكملو هايخشو يعقدو صفقه مهمه جدا وهي استيراد عربيات من المانيا،،،،،،،، دي مش هتكون صفقه عاديه 
لا،،،، دي هاتكون صفقه يخسر فيها فلوسه وسمعته 
لان العربيات دي بايظه ومواتيرها قديمه 
دا غير انها ماليانه مخدرات 
واحتمال صاحبك يتسجن فيها 
ولسه في مفاجأت تانيه احلي واحلي 
وكل دا علشان تبقي ليا ف النهايه 
حوريه قالت طب ودنيا،،،،، انا لاحظت 
ان دنيا بتحب جبل اوي،،،،،،، معقوله تخونه 
انا بس خايفه احسن تبوظ الخطه بسبب 
قلبها 
مراد قالها دنيا اختي بردو متعرفش حاجه 
عن الصفقه،،،،، هي كل اللي تعرفه ان العربيات مخشوشه وان دول نصابين من طرفنا 
حتي لو جبل مامضاش علي الصفقه 
كفايه امضته ف الورقه البيضا اللي مضي عليها،،،،،، هاتقوم بكل شئ 
لكن متعرفش ان دول اكبر مافيا مخدرات
 
ف العالم،،،،،،، وهايحطو ف العربيات 
مخدرات 
دنيا بس وافقت بابا ان جبل يخسر فلوسه،،،،،، علشان تتحكم فيه وتخليه 
تحت امرها ويحتاجلها 
دنيا مش بس بتحب جبل دي بتعشقه 
زي ما انا بعشقك ويمكن اكتر 
حوريه حست ان جبل ف خطر هو وشغله 
حبيبها ف خطر وشايفاه بينهار هو ومستقبله،،،،،، وهي،،،،، هي اللي ضيعته 
بإديها 
حوريه قالت ف نفسها يعني ايه،،،،،، 
يعني انا اللي دمرته،،،،،،، يعني انا اللي هدمت حياته بإيدي لا،،،،، انا لازم
اتصرف،،،،،، لازم اعمل حاجه،،،، اي حاجه 
اخليه ميمضيش على الصفقه دي 
الصفقه دى مش لازم تتتم ابدا 
حوريه قربت من مراد وقالتله بدلع 
بقولك ايه يا مرمر،،،،،، ايه رأيك لو 
نطله برا نرقص ونهيص شويه بدال الكتمه اللي احنا فيها دي
مراد بفرحه قالها ياريت يالا بينا 
حوريه قالتله 
تعال يالا بينا 
وخرجو سوا علي الحفل،،،،،، 
وقالت للدجي،،،،،، من فضلك عايزه اغنيه مجنونه واعمل احلي سلام بإسمي انت فاهم،،،،،،، يلا 
مراد قالها انتي للدرجادي مبسوطه 
حوريه كان نفسها تعيط بس قالتله دا انا
هاموت من الفرحه،،،،، ولازم الكل يحس بفرحتي دي 
الديجي شغل اغنيه ملطشه القلوب 
وحوريه بدأت ترقص قدام كل الموجودين ف الحفله 
جبل كان جوا قاعد ف المكتب وهيبدأ
يمضي العقود واحد من الوفد قال 
انا بحب الرقص الشرقي جدا وواضح ان 
الرقاصه اللي برا دي ممتازه جدا 
جبل قال ل دنيا اي دا هو ماله بيتكلم وهو متحمس ومبسوط اوي كدا ليه 
دنيا ترجمت ل جبل الكلام اللي الراجل الالماني قاله 
جبل قال رقاصه ايه انا مش جايب رقاصات،،،،،، وقام بص من الازاز وكانت الصدمه،،،،،،،،،، 
كانت صدمته فيها كبيره اوي حببته  لابسه عريان والشباب حواليها وعنيهم بتاكلها اكل 
ادهم حاول يمنعه بس دنيا قالت سيبه يا ادهم جبل دلوقتي غل الدنيا فيه 
جبل بقا بركان ???? قايد وناره مستعده تحرق الكل 
جبل خرج علي الحفله وطلع مسدسه 
وفضل يضرب نار ف الهوا 
الكل اتفزع وبعد عن المسرح والديجي وقف عن الغني والدنيا هديت وبقي السكوت مالي المكان ويخوف 
الحلقه الجديده بتنزل كل يوم الساعه 7
على صفحتي الكاتبه صابرين علاء. 
جبل قرب من حوريه وبص ف عنيها 
عنيه بقت تقولها ليه يا حوريه،،،،،، 
ليه تعملي كدا،،،،،، ليه توطي راسي قدام كل الموجودين ليييه 
وحوريه قالت الحمد لله اني لحقتك قبل ماتخسر كل حاجه 
جبل خلع جاكتته ولبسها ل حوريه 
وقال الحفله خلصت الكل يمشي 
دنيا ترجمت بالالماني الكلام اللي قالو 
جبل 
والكل مشي وجبل مسك حوريه من 
اديها جامد وضغط عليها  لدرجه انه كان هايكسر اديها ف ايده 
وفجأه جه عابد 
حوريه اتفجأت وقالت،،،،،، عابد انت ايه 
اللي جابك دلوقتي،،،،، امشي من هنا ارجوك 
جبل بعلو صوته قال  قال اخرسي انتي خالص زق حوريه جامد ووقعها علي الارض
جبل طلع مسدسه وحطه علي دماغ 
عابد وقاله اتشاهد علي روحك،،،،،،،، 
علشان هاترقد ف مدفني جنب الغاليين 
عابد قاله انا ماعنديش مانع انك تقتلني 
بس لازم نلحق ندي،،،،،، 
لازم نلحقها قبل ما محمد النمر يإذيها 
يا جبل،،،،،، جبل انا محتاجلك اوي 
مافيش وقت للكلام،،،،،، ندي محتجانا دلوقتي 
جبل قاله،،،،،، ندي مش ف خطر،،،، ندى 
في امان لانها مع جوزها،،،،، فكر ف نفسك انت،،،،،،، انت اللي محتاج للشفقه دلوقتي يا عابد ومش هارحمك من ايدي 
عابد قاله محمد مش جوزها يا جبل 
محمد طلقها 3 مرات وانا اتجوزتها 
وكان عايزني اطلقها غصب عني بس انا ماوفقتش لاني بحبها وهي كمان بتحبني 
وانت عارف كدا كويس 
جبل قاله طب و
هربت مني ليه لما كنتو ف مزرعه مصطفى كنت عارف اني جاي وهربت 
عابد قاله انا هربت لان انت مكنتش هاتصدقني ومكنش معايا القسيمه اللي تثبت انها مراتي ساعتها علشان كدا كان لازم اهرب،،،،،،، بس دلوقتي انا اتصرفت وجبتها،،،،،، اهي شوفها ياجبل 
جبل مسك القسيمه وشافها 
شريفه وقفته وقالتله لا يا جبل لا ارجوك 
اوعي تقتله انت مش مجرم 
عابد معاه حق،،،،،، ندي كلمتني وحاكتلي علي كل حاجه،،،،، وكنت عايزه اقولك بس
كنت مشغول علشان كدا معرفتش احكيلك 
وقولت اكلمك وقت تاني 
عابد قال بسرعه ياجبل،،،،،،،،، 
محمد. كلمني وقالي انه عايز ينتقم مني 
ويعتدي عليها قدامي،،،، 
شريفه قالت الحقها يابني والنبي منك لله 
يامحمد،،،،،، الحق اختك يا جبل 
ندي محتجالك يا ابني روحلها  
جبل قال ل عابد محمد قاله تعال فين 
عابد قاله هو قالي تعال علي اول البلد 
بس لما اتكلم حسيت انه ف المخزن بتاعه 
جبل قاله تعال معايا 
جبل مشي هو عابد وركبو عربيته الجيب 
وخرج برا القصر، 
شريفه جاتلها نفس الحاله اللي جاتلها قبل كدا مع نوبه خوف علي ولادها وكانت مش قادره تاخد نفسها 
حوريه قربت منها
وقالتلها متخافيش يا ماما،،،،، ارجوكي 
متخافيش هايرجعو وندي هاتبقي كويسه 
وحضنتها جامد وطبطبت عليها 
ولاول مره شريفه ماتعارضهاش وتستجيب 
لحضنها وتحس فيه بالامان 
دنيا لقت شريفه اتحسنت جت بسرعه 
وقالت الف سلامه عليكي ياماما انا جبتلك 
عصير خدي اشربي 
شريفه مسكت الكوبايه ومرضيتش 
تكسفها 
دنيا قالت ل حوريه اوعي انتي كدا 
ايه اللزقه دي 
حوريه كانت هاتقوم راحت شريفه مسكت 
اديها وقالت خاليكي معايا يا حوريه 
ماتسبنيش 
حوريه استغربت من رد فعل شريفه 
وفرحت جدا وقعدت جمبها 
♡♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♡♡♕♕♕
ندي كانت قاعده ومحمد قالها 
ايه ياعروسه،،،،،، النهارده ليله دخلتنا بجد 
اللي اتحرمتي منه سنتين هاتعشيه دلوقتي 
وصدقيني هاتغيري رأيك فيا تماما 
ندي قالت يامحمد اعقل ارجوك،،،،،، 
جبل اخويا لو عرف بحاجه زي كدا 
هايقتلك،،،،،،، مش هايخليك عايش علي وش الارض 
محمد قالها،،،،،، لا ماهو اخوكي هايضيع 
قريب اوي وهايخسر اللي حيلته 
انتي ماتعرفيش انه هايعلن افلاسه قريب
والبركه ف النسب الجديد هههههههه
الحارس دخل وقال عابد جه برا يافندم 
ادخله 
محمد قال اهلا وسهلا اكيد قوله يتفضل 
ودخل عابد وشاف ندى مراته لابسه 
لبس شفاف وخفيف 
محمد قاله اتأخرت شويه،،،،،، بس عادي مش مشكله،،،،،، 
عابد بص لندى ورمش بعينه يعني اطمني 
محمد قال واو،،،،،، انت بتغمزلها لها،،،،، 
وكمل كلامه بسخريه 
ايوا ياندي،،،،،، بطلك الخارق وصل 
وبصي هايعملنا عنكبوت عالحيطه دلوقتي 
ويبقي سبايدر مان،،،،،،، 
لا لا قديم سباريدر مان دا،،،، هو هايبقي 
هايخطفك ويطير 
بس حتي دا مش هايقدر يعمله عارفه ليه 
ياحببتي،،،،، علشان قبل مايفكر حتي انا عامل حسابي 
وشاور ل رجالته مسكوه
محمد قال ايوا،،،،،،،، انا حجزتلك تذكره 
علشان تتفرج براحتك،،،،،،، 
بس السنما بتاعتي بقا مختلفه 
علشان هاتبقي فيها كل حاجه عالطبيعه 
عابد صرخ وقاله سبيها يا عابد احسنلك 
ولو كنت راجل فعلا خليهم يسيبوني 
وخاليك راجل وقف قصادي راجل ل راجل 
محمد ببرود قاله لا ما هو انا مش راجل لا 
مش انت عرفت كدا خلاص 
وبص ل ندي،،،،،، مش انتي قولتيله كدا 
طيب،
،،،،، تعالي بقا اما اسبتلكم كلكم العكس 
وف اللحظه دي ظهر جبل وقال ابعد عن اختي يا محمد يانمر واخزي الشيطان 
قالها وهو رافع المسدس عليه 
ورجالتو حاوطو المكان كله 
وخلو رجاله محمد راكعين عالارض
محمد قاله،،،،،، يا اهلا بالاخ الكبير 
اللي بيحب اخته 
وكان في راجلين ورا جبل 
محمد قالهم انتو واقفين كدا ليه،،،، 
ماتمسكوه يابقر،،،،،ولا خايفين يا شويه خرفان  
جبل ضحك وقاله لا مش خايفين بس هم 
عارفين كويس مين هو جبل المنفلوطي 
سيب. اختي يا محمد وبلاش نقلبها مجزره،،،،، وانت عارغ اني مبهددش 
محمد مسك ندى من شعرها وحدفها علي جبل وقاله اختك اهي ياجبل يالا غور 
انت وهي،،،،،،،، 
جبل قاله،،،،،، عيب يا اخويه مايصحش 
امشي من غير ما اودعك،،،، ودا احسن سلام مني ليك 
جبل ضرب طلقه جت ف رجل محمد 
وصرخ جامد من الوجع 
عابد قاله ايه يا نمر،،،،،، بتصرخ زي الحريم 
ليه دلوقتي 
ما انت كنت من شويه عاملي فيها حمدي الوزير وعايز تعتدي علي مراتي 
جبل خد اخته وركبها العربيه 
عابد قاله،،،،،، انت واخدها علي فين ياجبل
دي مراتي 
جبل زقه وقاله لما تبقى تقدر تحميها 
ابقى تعال وخدها  انت تحمد ربنا اني لسه سايبك عايش واوعى تحاول تقرب منها انت فاهم ،،،،،،،،،،   وهاطلقها قريب واوعي تفكر انك تقدر ترجعها  دا اذا  قدرت 
تاخدها من نص بيتي اصلا 
عابد بص علي ندى وقالها ندي،،،،، تعالي معايا انا مقدرش ابعد عنك 
ندى قالتله اخويا معاه حق يا عابد احنا مش لبعض من البدايه،،،،،،، انا مش عارفه كان ممكن يحصل فيا ايه النهارده لو مكنش جبل اخويا ف وقته 
جبل ساق عربيته ومشي من المكان وعابد فضل لواحده 
♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡
اما في بيت مالك عزيز 
مالك ضرب نسمه جامد علي وشها 
وقالها،،،،،،، انتي ازاي تعملي كدا يانسمه 
ازاي تحرمي مصطفى من العصير اللي بيحبه 
ايه الدافع اللي خلاكي تعملي كدا 
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء، 
نسمه قالتله انت ليه بتضربني يا مالك 
مصطفى كان اللوز تاعباه اليومين اللي فاتو 
وعلشان كدا انا منعته من انه يشرب مانجه 
مالك بص ل مصطفى وقاله عندك اللوز
مالناش عذر كدا خلاص،،،،،،، 
مصطفى قاله ياعم انت رايح تقولها 
ماهي كدا هاتقول عليا فتان 
مالك قاله اومال انا هاتقول عني ايه دا انا ضربتها 
مصطفى قاله ياعم وهو كان حد قالك اعملها سبع رجاله ف بعض اهي زعلت 
نسمه قالت ياسلام انتو بتكلمو بعض قدامي وعلي اساس اني مش سامعاكم 
مش، كده 
وانت يا سي مصطفى انا غلطانه اني خايفه عليك 
اما انت يا مالك ف اعتبرني غضبانه وانا 
خلاص هاروح عند امي 
مالك بسرعه وقف ناحيتها وركع علي رجليها وقالها برومانسيه،،،،، نسمه،،،،،، 
انا اسف،،،،، مش هاعمل كدا تاني 
ومصطفي عمل زيه بالظبط وقالها 
وانا زيه،،،،، اسف ومش هاعمل كدل تاني 
نسمه ضحكت وقالت خلاص ماشي وانا تقبلته 
مالك الدوخه رجعتله تاني،،،،،، ووقع علي الارض ل ثانيه 
نسمه اتخضت عليه قالت مالك،،،، 
مالك حبيبي فوق،،،، فوق يامالك 
خدته دخلته جوا ونيمته علي السرير، 
جه ف بالها الدواا للي خدته من عزيز 
قربت منه وقالت خلاص يا مالك مش هاسمحلك تكون ف خطر تاني بعد كدا 
خد ياحبيبي 
وفتحت بوقه وحاطتله الدوا 
دخل عزيز عليهم وضحك،،،، وفضل يضحك 
اكتر واكتر 
بصتله نسمه بإستغراب اللي هو انت بتضحك على ايه 
عزيز قالها،،،،،،، انتي زودتي جرعه السم 
ف دمه يامرات ابني يا ذكيه 
نسمه اتصدمت وقالت ايه،،،،،، 
دي كانت جرعه سم،،،،،، يعني انا سميته 
مره تانيه،،،، 
عزيز قالها،،،،، اومال انتي فاكراني اهبل 
،،،،،،، هاخلي مكان السم ف نفس البيت 
علشان تلاقيه وتاخديه،،،،، وكأنك يا ابو زيد 
ما غنيت،،،،،،،،،،، 
الدوا مش هنا يامرات ابني الغالي،،،،، 
ولعلمك انتي دلوقتي خليتي الجرعه الضعف،،،،،،، يعني.،،،،،،،  الاسبوعين بقو واحد،،،،،،، ووجع الجرعه مش زي الجرعتين 
،،،،، قدامك اسبوع والا،،،، هاتبقي ارمله 
مالك عزيز،،،،، وانا هاكون ابو الشهيد 
وليا الجنه ان شاء الله 
مشي ببرود من قدامها وهي قعدت مكانها محتاسه وكأن حد عمال ينغزها ف قلبها 
بسكينه تلمه موجوعه من غير صوت 
♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕_♡♡♡♡♡♡♡
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!