Uncategorized

رواية جاهلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزة

 رواية جاهلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزة

رواية جاهلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزة

رواية جاهلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزة

-ها اصلا يعني أنا انا .
_في ايه يا قمر .
-وهي تأخذ نفسها قالت اصلا انا مش عايزه اتعلم هي شمس علمتني اقرا واكتب لكن أنا مش عايزه اتعلم .
_ليه ياقمر انا هعلمك وهخليكي تكوني حاجه كبيره ليه مش عايزه تتعلمي .
– انا انسانه جاهله وده رايك وراي الكل انا مش عايزه اتعلم ولو حضرتك كنت عايزني عشان اكون متعلمه ووجهه لحضرتك قدام الناس فاعذرني فأنا فخوره اني جاهله ومش بالعلم الانسانه بعقله وتصرفاته لما بيتحط في مواقف انا مش عايزه اتعلم يا حسام لو سمحت افهمني انا مش عايزه اتعلم مش عايزه كده انا مرتاحه كده وعلي فكره فيه ناس كتيره مش متعلمه لكن عقولهم كبيره اوووي والإنسان بيحب يسمع منهم لانه بيتعلم من تصرفاتهم الصح وحكمهم في الأمور بقلم زوزه اسم الروايه جاهله علي فكره مسروقه مني اللي بيقرأ وعايز يكمل الروايه يكتب في السيرش بتاع البحث روايه جاهله بقلم زوزه هتظهر ليكم صاحبه الروايه الحقيقه واسم الجروب بتاعي روايات زوزه وياسمينا ار جوك حسام افهمني انا مش عايزه اتعلم دي كانت رغبه ماما وانا متفاهمه الموضوع وشكرا انك فكرت فيا بس بجد لو مش حابب انك تكمل معايا عادي بس انا هفضل جاهله زي ما انا .
_ياقمر انا مش عشاني انا رضيت بيكي صدقيني زي ما انتي انا عايزك تتعلمي عشانك مش عشاني عشان تبقي حاجه كبيره عشان تقدري تقفي في الحياه علي رجلين قويه منتيش خايفه من اللي جاي انا مش ضامن عمري ولا خالك ضامن عمري هتعملي ايه من غيرنا افهميني لازم تتعلمي عشانك انتي بقلم زوزه‍  جروب روايات زوزه وياسمينا مش عشان حد  .
-انا فاهمه حسام بس ارجوك افهمني انا بقيت بعرف أقرأ واكتب وانا كده كويسه .
_انا مش عايز اغصبك علي حاجه اللي انتي شايفاه يا قمر بس انا هعلمك ازاي تقراي وتكتبي ولغات يعني حتي لو مفيش شهاده زي ما انتي عايزه بس لازم تتعلمي وتفهمي تتكلمي ازاي وارجوكي مترفضيش انا بعمل كده عشانك انتي مش عشان بقلم زوزه‍ جروب روايات زوزه وياسمينا حد ارجوكي متعترضيش وانا هكون ديما جمبك .
– حاضر يا حسام بس مش هدخل المدرسه اللي بتقول عليها .
_زي ما انتي عايزه .
-شكرا يا حسام .
_ العفو علي ايه المهم انا هروح دلوقتي اخد عدي واشوف كده بيت قريب منهم واشوف الدنيا وانتي متزعليش نفسك وشمس مهما كانت بنت خالتك واكيد مش هتزعل منك لانها عارفه انك ملكيش ذنب .
– حاضر .
_ عايزه حاجه من برا .
– لا شكرا عايزه سلامتك .
قد يعجبك أيضاً
My Crazy Hot Interstellar Affair بقلم BrittanieCharmintine
Paid Stories Badge
Paid Story
My Crazy Hot Interstellar Affair
378K
17.7K
When Andie Bank agreed to take a job to help save her friend’s reputation, it wasn’t supposed to end up in a romance-fueled galactic rescue mission with her irresistibly…
The Subway  بقلم Jae-Jae
The Subway
4.9M
219K
She hated riding the subway. It was cramped, smelled, and the seats were extremely uncomfortable to sit on for hours on end. Now add a group of crazy weapon wielding ma…
The First She ✓ بقلم Ancientt
The First She ✓
5.6M
332K
Kira, a NASA scientist, is teleported to a planet that has no women. When she’s saved by an alien that thinks she’s a boy with deformations, she fights to keep both hers…
Purchased Wife بقلم HopeCrazyReader17
Purchased Wife
12.2M
343K
Emily Parker, the girl who has been through horrible things that you can’t even imagine, being abused physically, emotionally, and mentally. But amidst all the horrible…
The Girl He Never Noticed بقلم sweetdreamer33
Paid Stories Badge
Paid Story
The Girl He Never Noticed
220M
6.8M
When billionaire bad boy Eros meets shy, nerdy Jade, he doesn’t recognize her from his past. Will they be able to look past their secrets and fall in love again? …
A Different Virus: Heartfire بقلم CrystalScherer
Paid Stories Badge
Paid Story
A Different Virus: Heartfire
6.8M
399K
In the future, everyone who’s bitten by a zombie turns into one… until Diane doesn’t. Seven days later, she’s facing consequences she never imagined. …
Ace بقلم xxdailydolanxx
Ace
41.6M
1.1M
[COMPLETE][EDITING] Ace Hernandez, the Mafia King, known as the Devil. Sofia Diaz, known as an angel. The two are arranged to be married, forced by their fathers, join…
_ تطلع لها بحب ثم تركها وغادر يدور علي عدي لكي يبحثوا عن بيت .
– نظرت إلي اثره وهو خارج وتنهدت بارتياح ثم تلالات الدموع بعيناها وقالت يااااارب انا مكنش قصدي اكذب عليه بس مش عايزاه يعرف اني بتعلم مش عايزه حد من اللي بيشوفوني واحده مبتعرفش حاجه غير لما اكون قويه واقدر اقف قدامهم ثم نزلت دموعها وقالت سامحني يااااارب سامحني يا حسام انا عارفه انك اتغيرت عن اول مره وبتحاول تسعدني بكل الطرق وانا بالمقابل بكذب عليك يااارب نور طريقي يااااارب بقلم زوزه يااااارب اقف معايا وخليني اعدي المدرسه دي علي خير واحقق حلمي سامحني يا حسام اني كذبت عليك انا بحبك اوووي بس للاسف انتي جرحتني وصحيت الانسانه اللي جوايه اللي معتش هتقبل غير بأكبر المناصب انا مش هضيع مستقبلي عشان حب انا بحبك لكن مقدرش اقولك دلوقتي لان لو قولتلك هتروح مني وبعد كده هترجعلي بس هتكون عايز نتجوز مش هترضي اني اقعد عشان السبب ده هتكون عايز تكون جنبي وانا مش عايزه كده سامحني يا حسام بس انا جاهله حتي في قراراتي ……..
بعد اسبوع .
°لسه مصممه تمشي يابنتي من البيت هو احنا عملنالك حاجه زعلتك .
-يا خالتو يا حبيبتي البيت اللي حسام جابه قريب من المدرسه ده اولا وعشان خالتو ام عدي تعبانه ومحتاجه حد جمبها وهي اعتبرتني زي بنتها وهي الفتره دي بتعاني من انفصام في الشخصيه ومفكره أن عندها بنت وان عدي مش ابنها فلازم بقلم زوزه جروب روايات زوزه وياسمينا اكون جمبها يا خالتو لغاية ما تطيب .
°انا ولله ما عارفه يا قمر ام عدي ايه اللي حصلها ماهي كانت حلوه يابنتي بس يلا طلما عمل خير مش هعترض بس انتي مش هتكوني هناك ديما صح .
-ايوه خالتو هقعد في البيت اللي عدي جايبه ومعايا داده وخدامه وبواب علي البيت .
° ماشي ياقلب خالتك بس كل جمعه تكوني هنا نتغدا سوا ومتعترضيش يا قمر .
– حاضر يا خالتو بقلم زوزه .
.بقلم زوزه .
-تركت خالتها وذهبت الي شمس
•هتمشي وتسبيني يا قمر .
– معلش يا شمس عشان خالتو ام عدي وهي محتاجاني.
•بدموع بس انا محتاجاكي جمبي .
– انا ديما جمبك وهاجي هنا علي طول .
•علي فكره انا مش مقتنعه بموضوع خالتو ماهي كويسه .
– ماهي عندها انفصام وظهر أما جتلي المستشفي وفكرتني بنتها ومعرفتش عدي .
•اللي تشوفيه يا قمر بس ياريت تاخدي بالك من نفسك .
– وهي تحضنها حاضر وانتي خدي بالك من نفسك .
• حاضر .
_ يلا يا قمر
– حاضر يا حسام ثم نظرت إلي شمس وقالت تعالي ليا هناك علي طول بقلم زوزه .
• حاضر .
– عدي لحظه .
: نعم يا قمر .
– محتاجاك تاخد شنطه اللي فيها الكتب بس متخليش حسام يعرف هي بتاعت ايه بقلم زوزه جروب روايات زوزه وياسمينا  .
: تمام هي فين .
– هي اللي في الجمب ده .
: الشنطه الكبيره دي .
: ودي كلها بتاعت كتب يا قمر .
– ماهو كتب المدرسه وقاموسات بلغات مختلفة وكتب كتيره لفقهاء وأدباء شويه حاجات كده يا عدي .
: ايوه يا آخرة صبري بس دي ملفته يعني اكيد هتكون تقيله واكيد حسام هيتسائل دي بتاعت ايه لأن هما شنطتين هدومك وحاجتك دي بتاعت ايه بقا فأكيد هيسال عليها  .
– مش عارفه بقا يا عدي اتصرف .
: حاضر يا آخرة صبري وذهب ليحمل الشنطه ولكن وجد حسام يحاول أن يحملها ولكنها ثقيله جداااا.
_ حسام وهو ينظر إلي قمر ويقول قمر انتي متاكده اني دي تبع حاجتك دي تقيله جدا دي فيها ايه .
– ها .
_ ايه يا بنتي مالك دي اكيد مش تبعك لان مش فيها هدوم انا هفتحها واشوف …..
– ايه ..
يتبع…….
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

‫20 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!