روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي البارت الثالث

رواية دليدة قلبي الجزء الثالث

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الثالثة

البارت الثالث
_____________
دليده: كذابه محصلش امبارح اتجوزت هيا وبابا وقالتو اني بحكي مع شب وبابا سدقها وكان هيحبسني فا هربت وحكيت خالتو وبعتت حد تبعها ليخدني عندها فا انا اجيت استنا عندك لحد ما يجي
لولي: ايوا حسيت هيك هي واحده مريضه بل مصاري
دليده: معلش هتقل عليكي لحد ما يجي
لولي : لاااااا ما تحكي هيك انتي رفيقتي
______________
صباح: يارب ادهم يوصل بسرعه
مريم : متقلقيش ان شاء الله خير
.
ادهم ركب الطياره بعد وقت ادهم كان فضلو نص ساعه ويوصل
__________
لولي: دليده راح اسوي اكل استنيني
دليده : تمام
لولي دخلت المطبخ
دليده تلفونها رن
دليده بلهفه: الو ادهم وصلت
……..
دليده: طيب هبعتلك العنوان واول ما توصل تع عليه
تمام
………
في المطبخ
لولي بخبث : الو نهله
………..
بعد نص ساعه الباب خبط دليده فرحت فكرتو ادهم
راحت تفتح
دليده بصدمه: بابي
رأفت : فكرا انك هتهربي بتحلمي
____________
ادهم وصل ع العنوان لقي في صويت وناس بتجري وهوا مش فاهم حاجه
كان ماشي ع البيت لقي بنت خبطت فيه ووقعو سوا
ادهم : مش تحسبي
….. : اااانا اسفه عن ازنك
ادهم : محصلش حاجه
دليده فضلت تجري
رأفت: دليده اقفي
ادهم سمع الاسم اتأكد انها دليده ركب العربيه بسرعه راح ورا دليده
ادهم : دليده اركبي بسرعه انا ادهم
دليده بفرح : ركبت بسرعه ياأدهم
ادهم مشي بسرعه بل عربيه لحد ما راحو لي مكان بعيد ( في عربية سباح بتبقا فيها جيبي اس ادهم اجر واحده عشان يلاقي فريده بيها )
ادهم ج: ممكن تفهميني هما عرفو مكانك ازاي
دليده بتوتر : اكيد لولي الي قلتلهم
ادهم ركز في ملمحها لقاها بنت جميله ورقيقه افتكر انها لزم يغض بصرو نزل وشو وركز ع الطريق
ادهم : مرحتيش ليه أوتيل زي ما اتفقنا
دليده بأحراج: اصل ماكنش مع فلوس نزلت بسرعه
ادهم : تمام راحو ع أوتيل ادهم حجز اوضتين
اطلعي ارتاحي والصبح هنمشي خلي بالك من نفسك
دليده: تمام طلعت اوضتها افتكرت ان معهاش هدوم لبست البرنص ونامت بيه
ادهم طلع الاوضه وهوا بيفكر فيها
ادهم نام
___________
نهله: خلاص حبيبي عرفنا وين رايحه تركنا منها
رأفت : بقلق عليها ما تعرف شي
نهله : مو مهم هي مع خالتها اتركنا منها يلا نطلع شوي مليت من البيت
رأفت : يلا يا عمري
______________
تاني يوم الساعه 6
ادهم : طق طق افتحي يا دليده
دليده بنوم : مين
ادهم : افتحي هنتأخر ع الطياره
دليده قامت فاتحت الباب : خير في اي
ادهم وخد بالو ان دليده لبسه برنص نزل عينو الارض بسرعه
ادهم بغضب : ادخلي البسي يادليده خلينا نغور ومتخرجيش كدا تاني فاهمه
دليده استوعبت الي هيا لبساه دخلت بسرع وقفلت الباب ودخلت لبست وطلعت
دليده : ادهم انا اسفه كنت نايمه ونسيت
ادهم : خلاص
رن تلفون دليده
دليده بتوتر: دي نهله مرات بابا
ادهم : ردي
ردت دليده
دليده: خير يا نهله
نهله: حبيبتي وأخيرا خلصت منك اه صحيح ضبتلك اغراضك وتركتم قدام الباب تحت لحتي نخلص منك بدك ياهم خديهم ما بدك رح اعطيهم لي الخدم يلا باباي
قفلت في وش دليده
دليده: ممكن تروح بيتي
ادهم: لا طبعآ بعد دا كلو هترجعيلهم
دليده: مش هرجع بس حاجتي قدام البوابه ممكن تروح تجيبهم
ادهم: هي الي قلتلك كدا
دليده : اه
ادهم : يمكن بتدحك عليكي عشان باباكي يمسكه
دليده: نهله كانت عايزاني امشي من الاول عشان تعرف تسيطر ع بابي من غير ما حد يدايقها
ادهم سكت وراح ع البيت فعلآ كان فيه شنط قدام الباب ادهم نزل حطهم في العربيه ومشيو بسرعه راحو ع المطار ادهم كلم الشركه الي مأجر منها العربيه يجو ياخدوها ودخلو المطار فعلآ بعد شوية ركبو الطياره
دليده بفرحه: ادهم انا مبسوطه اني هشوف خالتو
ادهم ابتسم : امممم وهيا كمان مبسوطه انها هتشوفك
بعد شويا وصلو المطار وها قد هبطو وتلمست ارجلهم بي ارض الوطن الحبيب وصلو الي مصر ام الدنيا
كلم ادهم احمد صاحبو يجبلو العربيه وبل فعل وصل احمد
احمد : أهلآ ياأنسه
دليده: هاي
احمد : وعليكم الهاي ورحمت الله وبركاته
دليده دحكت
ادهم اضايق : يلا بقا ركبة العربيه وبعد ساعه
__________
الباب كان بيخبط
صباح : ايوا حاضر جايه اهوه
فتحت صباح الباب
لقت ادهم واحمد دخلين وباين عليهم الحزن
صباح : في أي وفين بنت خالتك
ادهم بحزن: بعد ما جبنها طلعو علينا ناس تبع ابوها وخدها منا معرفناش نعمل حاجه
صباح بصدمه وسريخ : يامري ياخرابي
……..: اهدي يا صبوح مش كدا
لزم البارت دا يجيب 100 عشان اكمل اتفعلو حرام انا بتعب 🥺❤️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!