Uncategorized

رواية عشق الصخر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء عصمت

 رواية عشق الصخر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل العاشر 10 بقلم شيماء عصمت

صباحا في غرفة صخر كان صاحي بدري وبيجهز نفسه عشان رايح الشركة قرب من عشق اللي لسه نايمة وبيصحيها برقة : عشق .. عشقي
عشق وهي لسه مغمضة عيونها: امممممم
صخر بـ أبتسامة: اصحي يا كسولة عندي ليكي مفاجأة
عشق قامت بسرعة بطريقة تضحك وشعرها منحكش وعيون بتلمع زي الاطفال: مفاجأة ايه ها ها ها
صخر باسها من خدها ودا كسافها جدا: هخدك معايا الشركة ومش بس كده لاا دا انتي هتشتغلي معايا كمان
عشق بصدمة وسعادة في نفس الوقت: بجد ياصخر!! بجد بجد ولا بتهزر
صخر بضحك: هههههه لا مش بهزر بتكلم جد وجد جدااا كمان ولا انتي مش عايزة تيجي؟! على العموم براحتك!! 
عشق وهي بتقوم من على السرير وبتجري على اوضة اللبس الخاصة بيها: مش عايزة دا ايه انت مش متخيل انا قد ايه كنت بتمنى اشتغل ثواني وهكون جاهزة .. وكملت ببراءة: وبما انك خلصت وجهزت نفسك انزل بقا حضرلي الفطار
صخر بصدمة: نعمممم!!! احضرلك الفطار 
عشق بضحك: وحياتي ياصخر معلش بس انا حاسة اني جعانة اوووي وكمان امبارح معرفتش اكل واكيد الكل نايم دلوقتي عشان خاطري ياصخر عشان خاطري عشان خاطري
صخر بحنية: خلااااص كفاية زن احنا عندنا كام عشق يعني
عشق بـ ابتسامة صافية: قلبي ياناااس والله
صخر بضحك: كلي بعقلي حلاوة اوووي 
عشق بضحكة خطفت قلب صخر : وخد بالك انت
صخر: انا بقول انزل احضر الفطار بدل متهور وانا هموت واتهور
عشق اتكسفت وسكتت ودخلت تلبس وصخر نزل على المطبخ 
صخر واقف في المطبخ محتار مش عارف يعمل ايه!! اول مرة يدخل المطبخ اصلا!! 
صخر بغيظ: كان لازم العظمة تاخدني اووي واقولها هعملك الـفطار هتصرف ازاي دلوقتي
_انت بتكلم نفسك ياصخر؟!! 
صخر اتفاجئ بصوت امه كريمة
صخر بهدوء: صباح الخير ياست الكل
كريمة بحنان: صباح النور ياحبيبي ، خير كنت بتكلم نفسك ليه!! واصلا بتعمل ايه في المطبخ؟!! انا اول مره اشوفك في المطبخ من ساعة ما اشترينا القصر دا!!
صخر بحرج: لا ابدا اصل اا يعني عشق كانت عايزة تفطر وجيت احضرلها الفطار بس محتاس مش عارف اعمل ايه 
كريمة معلقتش عشان متزودتش احراج صخر بصتله بهدوء وقالت: طب تعالى اما اساعدك
صخر بـصلها بـ امتنان وابتدا يساعدها في تحضير الفطار وبعد ما خلصوا
كريمة: ها كده حلو ولا عايز تزود حاجة تانية
صخر بمرح: فطار ملوكي والله تسلم ايدك ياست الكل
كريمة: تسلم من كل شر حبيبي.. بس قولي انتوا مش هتفطروا معانا ليه؟!! رايحين فين كده؟!!
صخر: انا وعشق رايحين الشركة
كريمة باستغراب: طب انت وفهمناها لكن عشق رايحة معاك ليه
صخر بتوضيح: لانها هتشتغل معايا وقبل ماتعترضي عشق لازم تشتغل وتخطلت بالناس .. عشق شخصية ضعيفة وطيبة بسذاجة ودا لانها محبوسة جوه قوقعة وانا عايزها تطلع منها عايزها تعيش يا امي وبعدين متقلقيش هي طول الوقت هتكون جوه عيوني
كريمة بثقة: انا مبقلقش عليها طول ما انت معاها ياصخر نفسي تعرف كل حاجة ياصخر!! عشق بتكرهه الكدب وقالت لـمريم مش بتسامح اللي بيكذب عليها واحنا كلنا كذبنا عليها .. الله اعلم رد فعلها هيكون ايه لما نقولها علي كل حاجة ، انا مرعوبة تبعد عننا ياصخر!! خايفة تكرهنا!! خايفة متصدقناش اصلا!! خايفة تفتكر اني سبتها بمزاجي!! خايفة اوووي ياصخر
صخر ضمها لحضنة بيحاول يطمنها او يطمن نفسه!!
صخر بهدوء: متخافيش انا هحل كل حاجة ان شاء الله كل حاجة هتكون كويسة وعشق هتعزرك وهتعوف انه غصب عنك عشق طيبه ومستحيل تزعل منك
_ازعل منها ليه؟!
ودا طبعا كان صوت عشق اللي واقفة بتبصلهم بـ أستغراب 
صخر اتوتر وقلق تكون سمعت كلامهم من الاول بس ملامحها الهادية طمنته انها مسمعتش غير اخر كلامهم
فـ بعد عن امه بهدوء وكريمة مسحت دموعها من غير ما عشق تشوفها
صخر: ابدا ياستي ماما قلقانة لتزعلي منها عشان مفيش جبنة
عشق بدهشة: جبنة!! هههههه بجد حضرتك مفكره ان ممكن ازعل منك عشان مفيش جبنة؟!
كريمة بـ أرتباك: اصلي عارفة انك بتحبيها
عشق: عرفتي منين؟! 
كريمة اتوترت وعشق كملت: اكيد لاحظتي مبكلش غيرها ع الفطار صح؟!!
كريمة اتنهدت بـ ارتياح: صح فعلا
صخر لنفسه: يخربيت طيبتك ياشيخة معقول صدقتي الكدبة دي!! دا لو عيل فـ ابتدائي مش هيصدقها!!
واتكلم بصوت عالي: طب يلا عشان نفطر ومنتاخرش على الشركة
عشق: ست الكل هتفطر معانا
كريمة ضمتها لحضنها: افطروا انتوا بالف هنا انا هستني مريم
_______________________
عشق وصخر فطروا مع بعض وصخر كـالعادة بيأكل عشق بأيدة
عشق بـ ارتباك :عـلفكره انا مش صغيرة وبعرف اكل لوحدي
صخر: عارف
عشق: ولما انت عارف بتاكلني بأيدك ليه؟!
صخر ببرود: مزاجي كده
عشق: لا والله!!
صخر: اه والله
عشق: رخم
صخر: سمعتك
عشق بلا مبالاة: ميهمنيش
صخر: انتي قد الكلام ده؟!!!
عشق بتحدي : قدة ونص
صخر بمكر: حسابنا بالليل
عشق بخوف حاولت تدارية: انا شبعت يلا نمشي
صخر: يلا
مسك ايديها وطلعوا ركبوا عربيتة وانطلقوا للشركة
_____________
صخر وعشق وصلوا لشركة السيوفي .. صخر كان ماسك عشق من ايديها وماشي وسط المواظفين واريح على مكتبة .. نظرات البنات لـعشق كان معظمها غيرة وحسد ، اذا كان من جمالها او انها مع صخر والعكس صحيح على الموظفين اللي انبهروا بجمال عشق وحسدوا صخر عليها .. وفي سؤال حير الكل! مين دي اللي مع صخر السيوفي؟!!
عشق كانت حاسه ان كل العيون مرقباها ودا خلاها تتوتر جدا ، هي مش متعودة تكون محط الانظار بالشكل ده ، صخر حس بيها من ايديها اللي بتترعش بين ايديه بصله بحنان وقال: اهدي ياعشقي متخفيش مفيش حاجة انا معاكي 
عشق حاولت تهدى ، كلام صخر طمنها ، ازاي بيقدر يهديها بالشكل ده؟!
صخر اخيرا وصل لمكتبه دخل ومعاه عشق لـقي علي موجود في المكتب
عشق انبهرت بمكتب صخر اللي اقل مايقال عنه انه رائع! غير ان مساحته كبيرة جدا الديكور عجبها جدا وفي بابين فـ المكتب من جوة انتبهت لصوت صخر 
صخر بـ استغراب :علي!! خير انت هنا بتعمل ايه
علي: طب قول صباح الخير الاول ، صباح الخير ياانسه عشق 
عشق: صباح النور يااستاذ علي
صخر بغضب: خيييير ياعلي ع الصبح اخلـــص
علي بتوتر من نظرات صخر: لا ابدا كنت عايزة اتكلم معاك في موضوع كده بس مش وقته نتكلم بـ الليل هاجي اتعشي معاكوا
صخر بشك: مش مرتحلك
علي: انت اصلا مبترتحش لنفسك هترتحلي انا!!
عشق غصب عنها ضحكت وبصوت شبه عالي
صخر بغضب: اطلع بررره يالاه
علي: تشكر يازوق عن اذنك ياعشق هانم
وطلع من المكتب بيجري ، عشق ضحكت تاني بس بصوت عالي
صخر بغيظ: لا والله!! عجبك اللي بيحصل اووي
عشق وهي بتحاول توقف ضحكتها: دمه خفيف والله بحب علاقتكم انتوا لـ اتنين
صخر بتحزير: اياكي ياعشق ثم اياكي اشوف بتكلمي اي راجل هنا حتي علي، شوفي اياااكي
عشق بـ استغراب: اومال هشتغل ازاي لو مكلمتش رجالة ي صخر هو مش في موظفين رجاله وبعدين انت مالك اكلم مين ولا مكلمش مين؟!!!
صخر بغضب: انا جوزك ياعشق، جوزك والمفروض تحترميني
عشق: وانا امتي محترمتكش ياصخر؟!! انت اللي بتقول كلام غريب وملهوش علاقة ببعضه!! لو من الاول مش عايزني اكلم حد جايبني هنا ليه ولا ناوي تهني قدام الموظفين
صخر بصدمة: اهينك
عشق: اومال معني تصرفك دلوقتي ايه
صخر اتنهد بصوت عالي: عشق انا مش عايز اهينك ابدا، انا بس بغيـ
مكملش كلامه وسكت، عشق باستغراب: كمل سكت ليه
صخر: مش لازم نتخانق ياعشق علي الاقل مش في الشركة لما نروح نبقا نكمل كلمنا ودلوقتي تعالي اوريكي مكتبك .. مسك ايديها وراح عند باب من اللي موجودين في مكتب صخر من جوة وفتحه اتفاجئت ان دا مكتب صغير نوعا ما جوة مكتب صخر بصتله باستغراب وقالت: هو دا مكتبي
صخر: ايوه هو مش عاجبك ولا ايه احنا ممكن نغير اي حاجة انتي مش حباها
عشق: لا ابدا هو حلو وحلو جدا كمان انا بس مش عارفة هشتغل من هنا ازاي؟! انا على حد علمي ان السكرتيرة بتنظم مواعيد المدير بتدخله العملاء كده يعني وانا عشان اعمل كل ده لازم اكون بره مكتبك مش جوه
صخر بتوضيح: انتي عندك حق بس انتي السكرتيرة الخاصة بيا وفي سكرتيرة تانية بره هي اللي هتستقبل العملاء
عشق: اومال انا هعمل ايه 
صخر: هتساعديني، هتنظمي اوراقي ومواعيدي هتحضري معايا الاجتماعات بس وانتي هنا جانبي
عشق: هو انت خايف اهرب منك ياصخر انا حاسه انك بتحبسني
صخر بهدوء: انا لو عايز احبسك ياعشق مش هخرجك بره القصر بخطوة واحدة ومتنسيش انك جتيلي برجليكي يعني انتي معايا بمزاجك
عشق: عندك حق انا اللي جتلك برجليا
صخر: ندمانه
عشق: بالعكس دي الحاجة الوحيدة اللي عملتها بمزاجي رغم ان مكنش قدامي حل تاني .. المهم مطلوب مني ايه دلوقتي
صخر وهو بيدرس ملامحها بيحاول يفهم بتفكر فـ ايه: هتراجعي ورق المشروع الجديد مع شركة مهران وعندنا اجتماع وابتدا صخر يشرحلها هتعمل ايه
_______________
مساءا في مكتب صخر في قصر السيوفي كان قاعد ومعاه علي
صخر: ها بقينا لوحدنا عايز تتكلم فـأيه؟! انت كويس
علي: مش كويس خالص ياصخر
صخر: في ايه يابني قلقتني
علي: انا عايزة اتجوز ياصخر
صخر: على بركة الله مين العروسة؟!
علي: متهرجش ياصخر اكيد مريم
صخر: وانت متخيل اني ممكن اوافق ع الجنان ده؟! مريم لسه صغيرة ياعلي وصغيرة اووي كمان
علي: عارف ياصخر وفاهمك بس انا تعبت انا عايز اعرف راسي من رجليا، علي الاقل فاتح مريم في موضوع ارتباطي بيها عايز اعرف بتحبني ولا لا ياصخر عايز ارتاح
صخر: مريم عيله ياعلي ومشاعرها مش ناضجة افرض طلعت بتحبك هنعمل ايه؟! انا خايف مع الوقت تغير وقتها ممكن
قاطعة علي : عارف انت تقصد ايه بس مريم مش صغيرة اووي زي ماانت متخيل مريم 18 سنة مش 13 او 14 .. ياجدع علي الاقل اخطبها اعرف مشاعرها ناحيتي
صخر بحذر: ولو طلعت مبتحبكش هتعمل ايه 
علي بجمود: همشي
صخر: من حياتها؟!
علي: من حياتكم ياصخر مش هقدر اتحمل
صخر: بس
قاطعة علي: المهم هتكلمها امتي؟! او الاحسن ماما كريمة تكلمها او انتوا الاتنين
صخر بتفكير: بعد خطوبتي انا وعشق
علي بضحك: هههههه اول مره اشوف حد بيتجوز وبعدين بيخطب
صخر ببرود: اديك هتشوف
علي بغيظ: بارد
صخر: سمعتك 
_______________
الايام بتمر .. صخر وعشق دايما مع بعض سواء في الشركة او فـ البيت، قربوا من بعض اكتر ، عشق اتفاجئت بجانب تاني من شخصية صخر، لما بيكون في الشغل بيكون جد وجد جدا كمان ملامحه مش بتبتسم تقريبا مع الموظفين، ابتدات تفهمه من غير مايتكلم! صخر ساعدها كتير انها تتعلم شغلها وكان مراعي جدا انها لسه جديدة على المجال ده اينعم بيتعصب عليها لما يلاقي اي موظف بيكلمها غير كده هو حنين في تعامله معاها!!
__________________
بكره خلاص خطوبة صخر وعشق
كانوا لسه راجعين من الشركة ، كريمة ومريم كانوا قاعدين في الصالون
صخر وعشق : مساء الخير
كريمة: مساء الورد ياحبايبي اتاخرتوا كده ليه ياصخر قلقتوني عليكوا
عشق: والله ياطنط كان عندنا اجتماعات ااااد كده متنا تعب انهارده
كريمة: اخس عليك ياصخر ليه تتعبوا نفسكوا كدا اومال بقي لو حفلة خطوبتكوا مكنتش بكره كنتوا هتعملوا ايه!!!!
صخر: كان في شغل كتير يا امي غصب عننا
كريمة: ربنا يكون في عونكوا حبيبي اطلعوا غيروا هدومهم وخدوا دش علي ما اخلي سعدية تحضر العشا
مريم: استني ياعشق قبل ماتطلعي انتي لازم تختاري فستان للخطوبة الاول انتي لحد دلوقتي مجهزتيش اي حاجة تلبسيها بكره!
عشق: اوووف حقيقي نسيت خالص الموضوع ده
صخر: انا مجهز كل حاجة متقلقيش
مريم: بس اكيد ياابيه مش مجهز فستان الخطوبة! خليها هي تختار علي زوقها
صخر: لا انا مجهـ
قطعاته عشق: خلاص انا هشوف اللي مع مريم اطلع انت وانا هخلص وهحصلك
صخر بتريقة: بعيدا عن انك قاطعتيني وانا بتكلم بس كانك بتامريني؟!!
عشق بـ براءة: انا!!! لا خالص انا بس عايزاك تطلع تغير عشان ناكل 
صخر بسخرية: اها قولتيلي تاكلي! الله اكبر عليكي بقيتي بتاكلي بكميات مش معقوله الله يرحم اول ماجيتي هنا كنتي بتاكل زي العصافير
كريمة: قول ما شاء الله ياصخر انت هتحسدها ولا ايه!!
صخر بـ استغراب: احسدها ايه بس ياامي لا طبعا وكمل وهو قاصد يغيظ عشق: بس هي لو فضلت على الوضع دا كتير هتبقي زي الكورة
عشق بغضب: لا والله ابقي زي الكورة؟! ثم انا كل يوم بالعب رياضة مش زي ناس
صخر: هنكدب بقى بتلعبي رياضة فين ان شاء الله؟! انتي طول اليوم معايا!! وبعدين زي ناس ازاي انتي بتلقحي عليا بالكلام؟! انا بلعب رياضة كل يوم بالليل وحضرتك نايمة وبتشخري
عشق بصدمة: انا بشخر ????????
صخر ببرود: اه بتشخري
كريمة: بااااس انت وهي صدعتوني ولا كانكم عيال صغيرة اطلع ياصخر شوف هتعمل ايه
صخر: انتي بتطروديني يا امي ولا انا بيتهيئلي؟!
كريمة ببرود: لا بطردك
مريم: قصف جابهه ياكبير 
عشق ضحكت عليه بصوت عااالي
صخر بغيظ: شكرا ياست الحبايب
قال كلامة وطلع علي اوضته
مريم شدت عشق من ايديها وقعدتها جمبها وابتدات تفرجها علي الفساتين اللي عشق هتختار منها اللي هتلبسه في الحفلة بكره
كريمة قامت تشوف العشا جهز ولا لسه
__________
مريم: ايه رايك ياعشق في الفستان ده؟! روعة مش كده قالت كلامها وهي بتشاور على (فستان احمر قصير جدا فوق الركبة .. بحملات وبضهر مكشوف) 
عشق: هو فعلا روعة بس عريان اووي وقصير جدا
مريم: بس انتي مش محجبة وممكن تلبسية عادي
عشق: انا فعلا مش محجبة بس مستحيل البس حاجة زي كده وانا اصلا بقالي فترة كبيرة بفكر اتحجب 
مريم: بجد هتتحجبي! ????
عشق: مالك اتصدمتي كده ليه بأذن الله هتحجب
مريم :يعني مش هتلبسي الفستان ده دا حلو اووي
عشق: لا طبعا هلبسه بس فـ اوضـ
ملحقتش تكمل كلامها واتفزعت من صوت صخر الجهوري: نهارك اسود يا عشق انتي ناوية تلبسي المسخرة دي
عشق بخوف: مسخرة ايه؟! انا لسه بقولها
صخر بغضب: ولا كلمة! ايه هتكدبي انا لسه سامعك بوداني وانتي بتقولي لمريم (لا طبعا هلبسه) اسمعي شغل المسخرة وقله الادب دا مش عندي مفهوم! ومتتكلمش مع اختي في المسخرة دي تاني لاحظي انها لسه مراهقه ياانسه ياكبيرة .. لو ناصر عمران معرفش يربيكي انا اللي هربيكي يا هانم 
عشق بتسمع كلامه وهي بتبكي حاولت تسيطر علي دموعها وتبينله انه كلامة ماثرش فيها بس مقدرتش
كل كلمة قالها جرحت كرمتها وكبريئها واحترمها لنفسها ازاي سمح لنفسه يقولها الكلام ده ازاي يهنها بالشكل ده!! بصتله نظرة وجعته نظرة الم واحتقار ليه وقالت بصوت حاولت تخليه ثابت: في اي اهانه ليا تاني ولا خلصت
صخر للحظة اتتجمد لتاني مرة تقوله انه بيهينها هو مش قاصدة ولا كلمة من اللي قالها مش قاصدة نهائي يهينها او يجرحها بالطريقة دي، هو بس غيران وغيران جدا كمان فكره انها ممكن تلبس الفستان ده وحد يشوفها بيه سواء راجل او ست حرقت قلبه حرفيا ، كل الكلام اللي قاله اللي تقريبا مش فاكر ربعه كان ناتج عن غيرته، غيرته اللي مبيقدرش يسيطر عليها، بس هي بردوا غلطانه ازاي تفكر مجرد تفكير انها تلبس قميص النوم دا؟!! ..اصل دا مستحيل يكون فستان!! قاطع شرودة صوت والدته 
كريمة: انت اتجننت ياصخر ايه اللي هببته دا
صخر: انا بردو اللي اتجننت أسألي الهانم المحترمة كانت عايزة تلبس ايه
كريمة بغضب: تصدق بالله انا معرفتش اربيك ياصخر!! انا مش عايزة اسمع منك ولا كلمة كفاية اووي اللي قولته
كريمة قربت من عشق وضمتها لحضنها! عشق وكأنها كانت مستنيه الحضن دا وبكت بـ انهيار عيطت بصوت عالي، بوجع، بقهر!
كريمة ومريم عيطوا على عياطها
اما صخر كان هاين عليه يركع قدمها ويعتذر الف مرة بس متبكيش بالطريقة دي!! متتوجعش بالشكل ده!!
كريمة اخدت عشق وطلعتها لـ اوضتها [اوضة كريمة]
صخر قاعد وحط راسه بين ايديه ، مريم قعدت جانبه وبصتله بعتاب وضيق
صخر اتنهد بصوت عالي وبصلها: عايزة ايه يامريم انتي كمان
مريم بلوم: ليه كده ياابيه ازاي تكلم عشق بالطريقة دي وكمان قدامي
صخر بحدة: هو انتوا كلكوا هتجيبوا الغلط عليا مشفتيش هي عايزة تلبس ايه
مريم بغيظ: انت اللي مبتشوفش ياابيه
صخر: ولزمته ايه ابيه بقا؟!! اقولك قومي اضربيني قلمين احسن
مريم: والله تستاهل 100 قلم مش اتنين بس
صخر بغضب بيحاول يتحكم فيه: مريم انتي من اول ما اتولدتي عمري ما مديت ايدي عليكي بس شكلي همدها دلوقتي
مريم بتوتر: افهم بس ياابيه انت بوظت الدنيا خالص ومش فاهم حاجة
صخر بنفاذ صبر: طب فاهمين
مريم قالتله كل كلمة قالتها عشق وانه فهم كلمها غلط وحكم عليها من غير مايسمع الكلام من اوله .. صخر حرفيا كان عايز يضرب نفسه 100قلم (يستاهل 1000 قلم والله????) هيعمل ايه دلوقتي؟! هيصالحها ازاي؟!! هيخليها تسامحه ازاي اذا كان هو مش مسامح نفسه
صخر بتنهيده عاليه: ياالله يامريم طب مقولتوش من الاول ليه
مريم بغيظ: انت دخلت فينا زي القطر معرفناش ننطق حتي
صخر: هعمل ايه دلوقتي انا بوظت الدنيا خالص
مريم: صالحها
صخر: بصراحة من غيرك مكنتش عارف هعمل ايه!! الفكرة اني اصالحها ازااااي؟!!!
_______________
اما فـ اوضة كريمة كانت قاعدة وواخدة عشق في حضنها وعشق لسه بتبكي
كريمة بحنان: حقك عليا يابنتي انا اللي معرفتش اربيه بس هعيد تربيته من اول وجديد قليل الادب دا
مسكت وشها بين ايديها ومسحت دموعها بحنان : متبكيش ياعشق مفيش حد فـالدنيا يستاهل دموعك صدقيني صخر مايقصدش هو بس غيران
عشق بصدمة: غيران!! لا طبعا حضرتك فاهمة غلظ هو بس بيحب يتحكم فـاللي حواليه مش اكتر
كريمة بتاكيد: لا غيران ياعشق وانتي من جواكي حاسه انه غيران عليكي متنكريش على الاقل متكدبيش علي نفسك
عشق وهي بتهرب من عيون كريمه: الغيران بيكون بيحب وصخر متجوزني عشان 
قاطعتها كريمة: عشان ايه؟!! هتقوليلي عشان ديون ابويا!! هقولك لا ياعشق ، صخر مش كده ابدا
عشق بحيرة: اومال اتجوزني ليه؟!! اشمعني انا؟! في حاجة مش مظبوطة سبب جوازه مني مش مقنع ابدا وخصوصا بعد ما عشت مع صخر رغم اني عرفته من مده قليله بس قدرت افهمه الي حد ما، يبقي اتجوزني ليه
كريمة: دا اللي لازم تعرفيه ياعشق، صخر مبيجيش بالعند خليكي بارده معاه
عشق باستغراب: باردة!! ازاي يعني
كريمة: زمان صخر دلوقتي عرف الموضوع من بدايته من مريم وضميرة هتلقيه مقطعة
عشق ضحكت علي تشبية كريمة
كريمة: اه والله زيمبقلك كده صخر من الاشخاص اللي الحمدلله ضميرة صاحي وصاحي اووي كمان .. فـ ذمانه مقطع نفسه تحت وهـيموت ويصالحك فـانتي بقي اتقلي عليه ومتتصالحيش بسهولة
عشق باستغراب: متصالحش بسهولة؟!! ليه؟!
كريمة بتوضيح: عشان يحرص المرة الجاية وميتسرعش في كلامة معاكي يبقي عامل حساب لزعلك ،وقت عصبيته يفكر في كلامة قبل مايقولة فهماني ياعشق
عشق بتلقائية: فهماكي ياماما
كريمة عيونها دمعت من الكلمة اللي طلعت بتلقائية ، عشق بحب: هتصدقيني لو قولتلك اني حسيتك امي وبتنصحيني مش حماتي ابدا من هنا ورايح هقولك ياماما لو ميضايقش حضرتك
ردت كريمة بانها حضنتها اوووي: انتي غلاوتك من غلاوة مريم ياعشق وطبعا مايضيقنش لو قولتيلي ياماما بالعكس دي حاجة تسعدني جداااا
كريمة كملت كلامها بخوف ضاهر: عشق انا عايزة اقول ان انا فعلا اا
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت معملي للكاتبة شهد خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى