روايات

رواية نصف عذراء الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية نصف عذراء الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رحيم رجع هو وادم بعد يومين لف وتدورير ع ريحانه ودخل البيت ساكت ونام ف اوضتها منغير ميشوف اهله او يدور عليهم خاف يواجه عيون امه الحزينه ويقولها ملقتها وبعد شويه صحي مفزوع بوجع وبدا يصرخ  ويزعق
ادم بخضه وقلق مالك يا رحيم
رحيم بوجع ريحانه
ريحانه في حاجه بتوجعها جسمي مكسر ودماغي صداع نصفي هيقتلني اكيد ريحانه بتتوجع
ريحانه خلصت ونامت وصحت وكانت نازله ع السلم بارهاق وفجاه اغمي عليها
وخدت السلم تدور كده زي الكوره
عامره وعلي كانو ف المكتب مع جده
سمعوا صوت ورزع وتخبيط جريوا ع بره لقوا ريحانه واقعه ف الارض ودمغها بينزف جامد وفرحه حضناها بعياط ورنيم واقفه متسمره
عامر جري عليها هو وعلي بخضها وبدا يزعق حصل ايه
رنيم بكلام مقطع وسط عيطها سمعت صوت وجيت لقيتها كده
علي قال رنيت ع الاسعاف..
عامر ممكن يتاخروا هاخدها المستشفي بعربيتي
حسن دخل سمعهم وشاف ريحانه قال مينفعش ممكن لو حركنها تحصل مضاعفات
عامر امال اسيبها تموت وتضيع مني
حسن بهدوء في حل
علي ايه هو
حسن جاب حاجه مسطحه وحط ريحانه عليها بنفس وقعتها وشالوها ع العربيه وركب علي يسوق وعامر جنبه وكل شويه يبص لريحانه
اما الجد فراح مع حسن والبنات بعربيه تانيه
واول موصلوا علي نده ع الناس من المستشفي
جم وشالوا ريحانه ودخلوا العمليات
فضل عامر واقف بحزن واضح
مستني
وبعد شويه جه عزيز مفزوع وباقي العيله كلوا بيسال ع ريحانه
علي ف العمليات ومستنين رد الداكاتره
عزيز كان خايف ع ريحانه وفضل مستني بس شاف خوف ابنه واستغرب
معقول جمال ريحانه سحر ابنه زي م رقيه سحرته زمان
جمالهم لعنه لو مست حد هتدمره
يارب اخاف ع ابني ولا ع بنت اختي من اللعنه دي
اتنهد عزيز وراح لعند ابنه وحضنه
عامر بتعب بقالها تلات سعات جون ومفيش خبر
عزيز اهدا ان. شاء الله خير اطمن
عامر يارب
وبعد شويه خرج الدكتور
عامر طمنا يا دكتور
الدكتور خير اطمنوا البنت دي قويه تستاهل كلمة بطل قاموت الموت
عامر بغضب وغيره واضحين
متحترم نفسك هو ايه الي بطل
حسن اهدا يا عامر ميقصدش
عامر بغضب انت جبله يا لا دي بنت عمتك وبيقول بطل
علي بص لعامر بعضب وبعدين اعتزر من الدكتور والدكتور قال ان حالتها مش خطيره وممكن تروح لما تفوق ويفحصها عشان يشوف النتيجه واستاذن ومشي
راح علي بغضب ع عامر وشد ايده بعصبيه وراح وقف معاه بعيد وقال بغضب انت ايه يلا حمار بتتكلم بغيره واضحه
عامر بعنف اعمل ايه حب تلات سنين وبخبي وماسك نفسي بس اما شوفت حالها متحملتش
علي وقولت حقك بس كان لزمته ايه حوار الدكتور
عامر انت اطرش يالا مسمعتهوش بيقول بطل عايزني اسكت
.
علي وهوكان بيعاكسها مثلا
 انت اهبل وغيرتك وتملكك حاجه صعبه
عامر الي هيقربلها همحيه من الدنيا
علي بهمس امال لو عرفت بالي حصل ف سفرك وجوزها كنت قتلتني
عامر بتبرطم تقول ايه
علي بقول تعال نشوف ريحانه
عامر وانت تشوفها ليه فهمني واديني سبب مقنع
علي بصله بتريقه وقال بنت عمتي مثلا
عامر بصله بغضب وغيره ومشي وبعد شويه اتنقلت ريحانه اوضه عاديه وفاقت من البنج بعد كذا ساعه
ريحانه بوجع اه دماغي مصدع قوي
عامر معلش يا حبيبي بس الخياطه لازم تتعب
ريحانه بخضه خياطه
وحطت ايدها ع دماغها بوجع
عامر بحزن واضح ف صوته معلش حقك عليا
ريحانه اي الي حصل
عامر انا الي كنت هاسالك
ريحانه مش فاكره مصدعه
عامر طب ارتاحي
ريحانه فضلت شويه وعامر خرج وبعدين ريحانه كانت حاسه بملل وزهق فافتكرت ان فونها كان معاها سالت عليه الممرضه فجبتهولها
فتحت ريحانه الاكونت بتعها بسعاده لقت الفانز بتوعها بيسالوا عليها
ريحانه نزلت بوست وقالت عشر دقايق وهفتح لايف ياتري وحشتكم زي موحشتوني
خلال اول 5 دقايق لقت اقبال رهيب فابتسمت وفتحت الايف وبدات تضحك وحشتوني اوي اخباركم
لقت كومنتاات كتير وحشتينا فينك
ريحانه بضحكه هاديه وحشتوني اوي
بس تعالوا نبدا برنامجنا
اهلا وسهلا بيكم ومرحبا يا قمرتنا الحلوات
وامرانا الحلوين .
معاكم مقدمتكم ريحانه سعيد معدة ومقدمة برنامج موهوبين السوشيل ميديا
جيت افرحكم اني نويت ابدا البرنامج من جديد ف الموسم التاني
.وابتسمت وبهدوء
شاب انتي قمر اوي يا انسه ريحانه
بنت الف سلامه ع اميرة السوشيل ميديا مالها دماغك
شاب وتذوب الكلمات من فرط جمالك
 ف الصمت ف حرم الجمال جلال
وما القلب لغيرك بميال
فهل ستروي قلبي بنظرت وتسقي الفواد
ام سابقي ع هذا الحال ..؟
ريحانه بدات تقرا كومنتاتهم وترد
وجيت عند كومنت الشاب مكنش حاطط اسم للكومنت كان حاطط نقط كتير ومفيش صورة بروفايل فقرات  الكومنت ف سرها وقالت بصوت واضح
اكاد من فرط الجمال اذوب فالقلب بالهوي يغلبني
والرب بديني يعاتبني
والحب قد ياتي من كلمه
ولكن من ما بال قلبي بعد رهط من جمال الكلمات .
خلصت وقالت دلوقت نبدا فقرة النقاش مستنيه اسالتكم
وبعدين ابتسمت وقرات كومنت وقالت
نور الرحمن بتسال الجواز حلو .
احب اقولك مفيش اجمل منه بس اختاري صح واوعي حد يضحك عليكي ويقنعك بكلامه
بصت بابتسامه وقالت
سلمي وائل بتقول انا سمعت ان الجواز وحش
احب اقولك الناس دي كذابه بتقول عيوب ومبتقولش مزايا
لو وحش كان اتطلقوا
متطلقوش يبقا وحش  ازاي فهميني
كل حاجه ليها مزايا وعيوب هما بيحكولك عيوب بس محكوش مزايا  بس اهم حاجه اختاري صح
ريحانه كملت قراه وابتسمت بمراره وقالت اظن ان جوازي وطلاقي حاجه شخصيه يا شذي
بس احب اطمنك اني اه هاتطلق بس متساليش ليه عشان دي حاجة شخصيه
وكفايه لحد كده عشان تعبت  وكفايه دردشه انا هأشكل تيم جديد للمسابقه الي حابب يشتغل يدخل لادمن ميرا وادمن حسام ف بيدج المواهب وهما هيفهموهم الشغل وازاي بنفرز وكده والي يقدر اوك
ورجاء اخير محدش يسالني ع الاكونت ده عشان مش هعرف اردظظء خاص بسبب كتر الرسايل
استاذنكم يا دعمي الابدي
قفلت ريحانه الايف ودموعها نزلت شويه وبعدين هديت وافتكرت الاكونت الي بيتابعها ديما وعمره معمل حاجه غير انه يقول شعر مين ده حقيقي موهوب
بس الاغرب عمره سال او اشترك ف المسابقه
كان ف شخص ما ف مكان ما قاعد بيتفرج ع الايف تلات اربع مرات وهو مبسوط وبيردد ف سره
(*يقولون ان قلبي للنساء بالحب جفي
*ولكن قلبي من بين نساء العالمين لكي اصطفي
*ومابال قلبي من رايت وجهكي .
*يطير ويطغي علي الشوق والوفا
*وما شيطني بقول الشعر موهبتن
*وما القلب بالقلب الا متيم
*وما انا بك الا عاشق مغرمي)
اتنهد وقال اه يا ريحانه ان انا مجنونك
ادمنتك يا ريحانه ادمنتك زي مفي محنون ليلي
في مجنون ريحانه .
ايوه محنون ريحانه الي تعب كتير عشان يوصلك .وعملت المستحيل عشان متبقيش لغيري ولا يلمسك
ايوه انا الي خليته ملمسكيش انا سبب طلاقكم
عشان انتي ملكي
مش لغيري يا ريحانه
ليا ….
ليا انا وبس
اما بقي عامر ده ف حسابه معايا انا هاهاهاها
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نصف عذراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى