روايات

رواية يوم خطوبته الفصل الثالث 3 بقلم سلمي أشرف

رواية يوم خطوبته الفصل الثالث 3 بقلم سلمي أشرف

رواية يوم خطوبته الجزء الثالث

رواية يوم خطوبته البارت الثالث

رواية يوم خطوبته
رواية يوم خطوبته

رواية يوم خطوبته الحلقة الثالثة

محمد : كنت عارف اني هلاقيكي هنا ♥️
سارة بخضة : محمد !!
محمد : اها وحشتيني 😌♥️
سارة ببرود : امممم جاي لية ؟
محمد : عشان أصلح اللي فاتت
سارة : اي الثقة دي
محمد : أنا سبت ليلي وعارف اني غلطان وصدقيني أنا ندمان والله ونفسي تديني فرصة ♥️
سارة بحزن : طب لو عدتلك كل اللي عملته اعديلك ازاي كلامك عني ليها !! طلعتني شكاكه ومجنونة ومش طبيعية ! لمجرد فيا عيب زي كده ورغم كده كنت بحاول اتخلص من العيب ده علشان مخسرش اللي حواليا قصاد ده انت عملت أي ؟ مساعدتنيش وروحت لواحدة عشان متخيلك أنها هتساعد وتحل المشكلة اللي بينا .
محمد : أنا اسف ووعد هكون صريح معاكي بعد كده ولا هسمح لحد يتدخل بينا بس عايز فرصة اثبتلك فيها اني اتغيرت
سارة بتنهيدة : اللي بينا يستاهل اني اديلك فرصة تانية انا عمري ما هنسي كل حاجة حلوة قدمتهالي لمجرد غلطه زي دي أنت غلطتها .
محمد بتنهيدة : اخيرا ♥️
سارة : تشرب قهوة ؟
محمد : تؤتؤ هطلب بيتزا وبعدين نشرب قهوة ♥️
سارة وهي بتسقف : هو ده الكلام يسطا
.
محمد : مساء الخير ي عمي
ابو سارة : اهلا يابني تعالي
محمد : امال سارة فين برن عليها من امبارح مبتردش

 

 

 

ابو سارة بضحك : نايمة ما انت عارفها غيبوبة
محمد بضحك : وانا اللي قلقان عليها وبقول شكلها زعلانه
ابو سارة : تعالي يابني نفطر سوا مامتها بتحضر الفطار لحد ما اصحيها
سارة بنوم : مين ي بابا اللي رن الجرس
ابو سارة : ده محمد فوقي كده وتعالي شكله عايز يتكلم معاكي لحد ما اشوف مامتك
سارة : انت اي اللي جابك يلا
محمد بغيظ : تصدقي انا غلطان اني قلقان عليكي أنا همشي
سارة بضحك : تعالي بس متبقاش قماص هسميك محمد القماص
محمد بضحك : بطل غلاسة بدل ما ارزعك قلم علي قفاكي
سارة : ي عم اسكت هتغابي عليك 🙂
محمد : انتي من امتي لمضة كده ؟
سارة وهي بتتاوب : تعالي بس قولي عملت أي ف ديكور الشقة ؟
محمد : مهندس الديكور بدأ يجهز كل حاجة زي ما طلبنا منه
سارة : طب حلو اوي
محمد فضل باصصلها بإبتسامة
سارة : خير أخويا ف حاجة ؟ 🙂 ( بصوت عادل شكل )
محمد بضحك : انتي قمر وانتي صاحية من النوم اول مرة اخد بالي أن ملامحك لطيفة كده وهادية♥️
سارة بكسوف : يسلملي قلبك
محمد : اي ده اي الكسوف ده 🌚
سارة بضحك : وه ف اي ي سي دون اتكسف مش عاجب ابقي لمضة مش عاجب 🙂
محمد : لا عجباني ف كل حالاتك ♥️
سارة : يخربيت حلاوتك هو ده وقته 😂♥️
محمد : لا ده انتي دماغك رايقة النهاردة اوي وبترمي افيهات قمر زيك
سارة بضحك : يابني اصلا أنا مقدرش اعيش من غير افيهات عارف انت لو ملكش ف الافيهات مكنتش هتجوزك فخليك معايا علي الخط كده خليك فريش
محمد : طيب ي ستي شكرا كفاية أنا قايم بدل ما شوية كمان وهتقوليلي اطلع بره 🙂
سارة بضحك وهي مش قادرة تمسك نفسها من الضحك : طب والله قماص اقعد عشان نفطر سوا
محمد : لا هنزل عشان الحق الشغل
سارة : طب استني بس
قامت جابتله ساندوتشين وازازة عصير
سارة : خد دول وانت نازل عشان تفطر
محمد : رايح الحضانه أنا ومش هعرف افطر بره ؟ 🙂
سارة بضحك : اه يلا بألف هنا علي قلبك ♥️
محمد : تسلميلي ي حبيبي يلا أنا نازل خدي بالك من نفسك لو نزلتي وابقي عرفيني
.
مرام : خلاص بقي ي ليلي انتي غلطانه من الاول

 

 

 

ليلي بغيظ : أنا مش وحشة كده ي مرام أنا مش هنكر اني غلطانه بس لما لقيت محمد بيقول أن فيه مشاكل بينهم حسيت انها مش مناسبة ليه وغصب عني حبيته فقربت منه وهو لو بيحبها بجد مكنش بعد عنها
مرام بملل : ليلي ملكيش دعوة بسارة ومحمد تاني امسحيهم من دماغك عشان الغلط ف الاساس منك مين اللي اداكي الحق انك تقولي سارة مناسبة ليه والا لا؟ محمد هو اللي ليه الحق يختار شريكه حياته زي ما سارة من حقها تقبله شريك حياته أو لا .. كون إن كان بينهم مشاكل فده طبيعي ف اي علاقة انتي بقي استغليتي مشاكلهم عشان تفرقي بينهم لانك بتكرهي سارة وعايزة محمد ليكي عشان تدايقيها وخلاص ومتزعليش مني انتي عارفة الوحده اللي بتلف علي راجل خاطب بيسموها اي ! فخلي عندك كرامه وكفاية لحد كده حتي انا مش عايزة اعرفك تاني
ليلي بعصبية : انتي قليلة الادب ومتربتيش ومش من حقك تكلميني بالأسلوب ده
مرام بإبتسامه باردة : سبنالك الادب والاخلاق ي متربية معلش هي الحقيقة بتوجع سلام .
مرام ومشيت وسابت ليلي بتغلي من الغيظ .
.
قبل كتب كتاب سارة ومحمد بيومين .
مرام : اوباااااا اي الفستان الجامد ده
سارة : دوخت علي ما لاقيت الاستايل اللي عايزاه
مرام : اهنيكي علي اختيارك بجد اصل بنتنا اختياراتها قمر
سارة بضحك : قوليلي صح محمد عايزنا نروح بكره نتصور سيشن فإيه رأيك ؟
مرام : وماله حلو بس عارف هتلبسي اي ؟
سارة : اممم لا هشوف اي فستان عندي
مرام : أنا عندي فستان كنت جيباه وملبستوش غير مرة هجبهولك النهاردة واجي هو ممكن يبقي واسع سنه عليكي بس مش مشكلة ابقي البسي حزام ف النص
سارة : والله ما عارفة اقولك اي أنا مليش اختك بس انتي عوضتيني عن ده وكنتي ليا احسن اخت ربنا يباركلي فيكي ي قمر ♥️
الجرس رن .
مرام : خليكي هقوم افتح أنا
سارة : ماشي
مرام : أيوة مين حضرتك ؟
= أنا جاركم وكنت نازل لقيت وحده بتقولي اخبط عليكم اديكم الظرف ده
مرام : طب مين هي ؟

 

 

 

= مش عارف والله
مرام : ماشي شكرا
سارة : في أي ؟
مرام قفلت الباب وأدت سارة الظرف
مرام : وحده جابت ده معرفش مين شوفيه
سارة فتحت الظرف واتصدمت من الصور ..
مرام بصدمه : اي ده ؟
سارة بصدمه : لا مستحيل لااااا .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوم خطوبته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى