روايات

رواية يارا ويزن الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

رواية يارا ويزن الفصل الثاني 2 بقلم جنى السيد

رواية يارا ويزن الجزء الثاني

رواية يارا ويزن البارت الثاني

يارا ويزن
يارا ويزن

رواية يارا ويزن الحلقة الثانية

خلص الجزء الأول
ان الباب خبط
يارا :حاضر جايه وبتفتح الباب وفجأه صوتت يززززززن
الكل خرج يجري وهما خايفين
محمد بقلق في ايه
خديجه في ايه ردي
يارا بانهيار تام ونتشاور لهم علي الارض وهي بترتجف من الخوف والقلق والتوتر
الكل بص مكان ما شورت وفجأه سكتوا نن السهول لعدة ثواني وقطع هذا الصمت يسرا وهي بتجري علي يزن وهو ملقي علي الارض ووجه شاحب ويوجد دم وكدمات وخدوش في كل أنحاء جسمه
يسرا حد بصوت عالي ممزوج بالعيال حد يرن علي الدكتور بسرعه مستنين أيه
رامي بسرعه طلع التيليفون ورن علي الدكتور واستعجله
يسرا قوم قوم يابني يلا ابوس ايدك ماتسبنيش
يارا قاعدة علي الارض جنب يسرا ومسكت ايده وهي بتعيط وبتقول في نفسها قوم ماتسبنيش لو جرا لك جايه ممكن اموت قوم متوجعش قلبي اكتر قوم يلا
محمد قوم يسرا ويارا من علي الارض واخد هو و رامي يزن طلعوا غرفته لحد ما الدكتور يوصل وبعد دقا ئق قليله وصل الدكتور الي الفيلا ثم اخده يوسف الي غرفة يزن
يوسف الدكتور وصل يا محمد بيك
محمد دخله مستني ايه
دخل الدكتوروقال بعد اذنكم ممكن الكل يطلع بره
محمد يلا الكل يطلع بره
يسرا بس …..
قاطعها محمد يلا يا يسرا اطلعي
بعد وقت طويل خرج الدكتور وهو بيقول للأسف هو دخل في غيبوبه
يسرا انتي بتقول ايه
يارا من الصدمه اغمي عليها
خديجه يارااااا فوقي يا بت قومي يارا
رامي شلها ودخلها غرفتها
وخديجه قعدة جنبها والدكتور دخل يكشف عليها
الدكتور ماتقلقوش دي بسبب صدمة شديده وانا اديتها
حقنه تهديها وشويه وتفوق
خديجه تماميا دكتور شكرا
رامي أخد الدكتور ورجع عند محمد وعثمان ويسرا الدكتور لازم ينتقل علي المستشفي او تجهزوا الغرفه زي العنايه المركزه
محمد تمام نجهز الغرفه لان مش هبقي مطمن وهو في المستشفي علشان العصابه اللي كان معاهم يعالم يعمله أيه تاني
رامي بس يا دكتور انتي قولت انه داخل في غيبوبه بقاله يومين وهو جاي وخبط وبعدين اغمي عليه
الدكتور مستحيل انه هو يكون اللي خبط علشان هو داخل في غيبوبه بقاله يومين ممكن يكون حد هو اللي خبط ومشي
محمد طب يا دكتور هو ممكن يقوم أمته
الدكتور الله اعلم ممكن يقوم بعض يومين او اسبوعين او بعد سنتين محدش عارف أمته ممكن يقوم ممكن يقوم في اي وقت
نرجع شويه لي يارا
خديجه قعده جنب يارا ومستنيها تقوم
يارا بصوت مرهق ومتعب وبتقول متسبنيش يزن يزن
ق-و-م قوم متسبنيش ا-ن-ا ب-ح-ب-ك
خديجه بصدمه يارا بت فوق انتي بتقولي ايه ياراا قومي
يارا فاقت بعد دقائق هو أيه اللي حصل
خديجه اللي حصل انك اغمي عليكي لما عرفتي ان يزن دخل في غيبوبه
يارا والدكتور قال أيه ويزن هيفوق أمته
خديجه محدش يعرف وحكتلها كل اللي الدكتور قاله
يارا حولت تتماسك امام خديجه لكن معرفتش وعيتط
خديجه بتحبيه صح متكدبيش من ساعت يزن ما جه وشفتيه وهو في الحاله دي وانتي بتعيطي واول معرفتي انه دخل في غيبوبه اغمي عليكي بتحبيه
يارا بصه لمامتها بصدمه وعيتط اكتر
خديجه حضنتها وقالت لها معلشي استحملي مش هضغط عليكي لحد ما تفوقي وبعدين نتكلم
يارا هزت رأسها بالموافقه
وخديجه سبتها وخرجت راحت عند يسرا اللي عماله تعيط
نرجع عن يزن
محمد رن علي المستشفي علشان يجيب اجهزه وفرقة ممرضين وجهزوا الغرفه
وبعد مرور ساعات قليلة
وصلت الاجهزه الممرضين وبدأ في تجهيز الغرفه ويحطوا يزن علي الاجهزه
ورامي رن علي دكتور يجي يقيم معهم ومع فرقة التمريض علشان يزن وفعلاً الدكتور وافق
وفي صباح يوماً جديد ملئ بالتوتر والحزن
عثمان ندا علي يوسف وقال له نادي لي علي الكل وعرفهم ينزلوا في الصالون
يوسف حاضر يا بيه
وبعد دقائق كانت العائله متجمعه في الصالون وفي انتظار عثمان ينزل
وبعد وقت قليل نزل عثمان بهيبته وهو ماسك في يد يوسف وفي يده الاخري العصا نزل وقعد علي الكرسي وامامه الكل والجميع في صمت وقطع هذا الصمت رامي خير يا بابا في ايه وجمعت الكل كده ليه
عثمان خير انشاء الله الموضوع بخصوص يارا بس حبيت اتكلم أمام الجميع والكل يبقي حاضر
رامي موضوع بخصوص يارا خير يا بابا في حاجه
عثمان اطمن وندا علي يارا يارا
يارا نعم يا جدو
عثمان قبل الكلام الف مبرك علي نجاحك
يارا الله يبارك في حضرتك يا جدو
عثمان انتي قدامك جامعه معينه او اي حاجه
يارا لاء يا جدو لكن كنت بفكر انا أقدم في معهد معاون أمن
عثمان لاء
الكل قاعد مستمع لحديث الجد ويارا
يارا لاء ليه
عثمان بصي يا يارا طبعاً انتي عارفه ان في شركه من شركتنا باسمك انتي ويزن واخوكي الصغير صح
يارا صح بس……
عثمان قاطع الكلام وقال وكمان الوصي عليكم كان برده يزن علشان كان كبير وانتي كنتي لسه ما تمتيش السن القانوني فكان يزن ماسك الشركه بدل انتي واخوك بس انتي عارفه دلوقتي حاله يزن وانه في غيبوبه وياعالم هيفوق امتى
يارا ايواً عارفه ان يزن في غيبوبه لكن دا ايه دخلوا في تعليمي
عثمان علشان انتي خلاص تميتي السن القانوني وهتمسكي الشركه لحد ما يزن يفوق
يارا بس انا معرفش حاجه في الشركه
عثمان علشان كده انتي هتدرسي ادارة اعمال واول شهر هيكون ابوكي وعمك معاكي وبعد كده هيرجعوا لشركتهم
يارا طب ما تخلي بابا وعمو هما اللي يديروها على ما يزن يفوق
عثمان بمقاطعه لاء ما ينفعش الشركه اسمها شركة أحفاد عثمان ثروت
يبقا انتوا اللي هديروها وتكبروها
يزن لما سلمته الشركه كان في الجيش وبيدير الشركه وكانت اجزاته بيقضيها في الشركه
يارا ياجدو افهمي انا هدرس طيب وبعدين ابقي امسك الشركه
عثمان فاكره لما كنت بسلم الشركه ليزن فاكره انت قلتي لي ايه قلتي لي هو انت ليا جدو سلمت الشركه ليزن بس قلت لك عشان انت صغيره قلتي لي يعني انا ما ينفعش امسك الشركه معاه ساعتها رديت عليك وقلت لك ما ينفعش عشان انت لسه صغيره لما تكبري الشركه هتبقى بتاعتك انت ويزن قلت لي يعني لما اكبر هتخليني امسك الشركه مع يزن رديت عليك وقلت لك ايوه لما تكبري هتمسكي الشركه مع يزن ودلوقتي انت كبرتي ولازم تمسكي الشركه بس مش مع يزن علشان يزن دلوقتي مش موجود عارف ان انا هضغط عليك وهحملك مسؤوليه اكبر من طاقتك بس ده لازم لحد ما يزن يفوق ولازم تتحملي المسئوليه زي ما يزن كان متحملها ما تخليش حد يهد اللي يزن بناه وانا عارف انك هتقدري تعمليها
عثمان هسيبك تفكري وتردي عليا بس يريت ما تتأخريش علشان الشركه في حاجتك وسبها ومشي في وسط زهول الجميع ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يارا ويزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى