روايات

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الفصل العشرون 20 بقلم فرح القصاص

رواية وقعت في حب خادمتي الجزء العشرون

رواية وقعت في حب خادمتي البارت العشرون

رواية وقعت في حب خادمتي الحلقة العشرون

يزن: سما انتي لسه نايمه….. ياسين؟؟
ياسين بيقوم من مكانه وبيمسح دموعه
يزن: انت بتعمل اي في اوضتي؟ وبيوجه كلامه لسما.. عملك حاجه يسما قرب منك حاول يأذيكي قوليلي متخافيش منه
سما بتهزر راسها: لا معملش حاجه
ياسين بستغراب: انت عارف اني عايش
يزن بيتجاهله: اومال هو هنا بيعمل اي يسما
ياسين بدموع: انا اسف يايزن
يزن بينظرله وهو رافع حاجبه: اسف علي اي ولا اي ولاي انت عملت كل حاجه تخليني مش قادر ابص في وشك حتي
ياسين بعياط: انا عارف انك صعب تسامحني بس اديني فرصه كمانيزن: اطلع بره ولا اقولك ارجع زي ماجيت زي الحرامين
ياسين بعياط: انا اسف يايزن سمحني عشان خاطري هما الي لعبو في عقلي وقالو كلام مش حقيقي وانا زي الحمار صدقته
يزن: طيب ماشي انت عيل صغير مش فاهم حاجه مع انك بغل كبير واقف قدامي بس يعم هنقول ضحكو عليك ولعبو في عقلك بس هما برضو الي قالو ليك اعمل انفسك انك مي*ت؟؟؟
ياسين وينزل راسه بندم: لأ محدش قالي
يزن: يبقا امشي ومش عايش اشوف وشك انت كدا كدا بنسباله مي*ت
سما: يزن هو ندمان ع العامله وبعدين ده مهما كان اخوك الصغير
يزن: اخويا الصغير عمره ما يفكر يعمل كدا ياسين اخويا ما*ت بجد اما الي واقف قدامي ده يدوب يشبه في الشكل بس مش هو ياسين الي انا مربي
ياسين بعياط اكتر: يزن والله انا مكنتش في وعي مكنتش بفكر غير انك خدعتني وانك مصدقت خلصت مني وهما استغلو ده وفضلو يعبو في راسي حاجات كتير اوي بس سما رجعتلي عقلي تاني وخليتني اشوف بعيني وشالت الغيمه الي كانت عليها ابوس ايدك يايزن سامحني انا من غيرك ولا حاجه
يزن بيضعف وعينه بدمع وهو بيزعق: انت عااااارف لمه قالولي انك م*ت حصلي اييي ولا حسيت بي اييي وقتها انا هقولك حسيت ان خلاص الدنيا بنسبالي انتهت خليتني ظالم مش شايف حاجه قدامي غير ان سما هي السبب في مو*تك حتي بقيت اعلي وازعق لبابا عشان برضو كان بيدافع عنها بس انا كان كل تفكيري ان اجبلك حقك منها كل ده ولا حاجه مقابل المعامله الي كنت بعاملها بيها خليت بقيت قاسي علي كل الي حواليه وبذات هي وانا عمري ف حياتي مكنت كدا…. طب انا لو سامحتك هل ياتري ده هيرجع الماضي؟ ع الاقل اصلح حاجه انا بوظتها وبسببك
ياسين: انا اسف وكان منهار
يزن بيقرب منه وبيمسكه من وجهه لدقايق بعدين بيحضنه
ياسين: سامحني يايزن سامحني
سما كانت واقفه بتعيط وهي مبتسمه وفي لحظه ملامح وجهها اتغيرت
سما؛ انا جتلي فكرهه
يزن وياسين بيبصلها بستغراب
سما: بتبصولي كدا في اي
يزن: انتي لي ف اي مش قولتي جتلك فكره؟
سما: اه اه
يزن: يخربيت ذاكره السمكه الي عندك قولي
سما: ياسين انت مش عايز تاخد حقك منهم وتنتقم منهم؟
ياسين: طبعا
سما: يبقا اسمعو كويس اوي
*****************************
أليس بقلق: اوف اتأخر اويي ويزن رجع معقول يزن شافه؟؟ انا هروح اشوف في اي وبترجع تاني لا لا مينفعش كدا هيعرف اني عارفه وهقع في وراطه
عزيزه: الايس كوفي الي طلبتي
أليس: شكرا يداده عزيزه
عزيزه: مالك قلقانه كدا لي؟
أليس: ياسين راحه اوصتة يزن والزفته سما من بدري ولسه مرجعش لحد دلوقتي
عزيزه: طيب اهدي هتلاقي داخل دلوقتي
والباب بيخبط
عزيزه: مش قولتلك اهو جي
أليس: الحمدلله وبتروح تفتح
_أليس هانم الرساله دي ليكي
أليس: بستغراب: مين الي باعتها
_مش عارف والله
أليس: طيب هات روح انت
_ثانيه مشفتيش داده عزيزه
أليس: لي
_عشان في رساله ليها وعايز اديها الرساله
أليس: اه عندي جو
_طب ينفع تخدي الرساله ليها
أليس: ماشي هاتي
عزيزه: ياسين فين
أليس: مطلعش ياسين ده حد من الخدم كان جايب لينا رسايل
عزيزه: رسايل اي
أليس: خدي بتاعتك.
وبيفتحو الاتنين الرسايل
أليس: دي طلعت من ياسين
عزيزه: وانا كمان.. وبيقولي اجي اوضتي كمان نص ساعه
أليس: وانا الجنينه كمان ساعتين
عزيزه: المهم عرفنا انه بخير واكيد بيجهز خطه جديده
أليس: ايوا انا كدا اطمنت
عزيزه: طيب انا هروح اشوفه
******************************
عزيزه بتدخل الاوضه وبتقفل الباب بالمفتاح
عزيزه بصدمه: سما؟؟
سما بإبتسامه: مفاجأه مش كدا
عزيزه بعصبيه: انتي بتعملي اي في اوضتي
سما: تفتكري بعمل اي؟
عزيزه: ثانيه واحده انتي الي بعتي الرسايل لينا؟؟
سما: اممم انا
عزيزه بعصبيه اكتر: انتي فاكره نفسك مين عشان تلعبي علينا
سما: مش مهم شايفه نفسي مين المهم انا عارفه اي
عزيزه بدون فهم: عارفه اي؟
سما: عارفه حاجاااات كتييييرررررههه اويييييي تروحي بيها وراه الشمس
عزيزه بتوتر: قصدك اي
سما بتترسم علي وجهها إبتسامه مستفزه: قصدي عارفه انك قت*لتي فريده هانم
عزيزه بتبلع ريقها بصعوبه وبخوف: انتي عرفتي منين
سما: مش مهم عرفت منين المهم اني عرفت واه عارفه انك عارفه ان ياسين عايش
عزيزه بتنظر يمين وشمال وبتلاحظ مو*س علي التسريحه بتحاول تلهي سما في الكلام
عزيزه: انا معرفش انتي بتتكلمي عن اي… وبتروح لحد التسريحه وبتجيب المو*س
سما: مثلي علي اي حد وعيشي دور الملاك علي الكل ألا انا يعزيزه.
عزيزه: يعني مش ناويه علي خير يسما.
سما: ناويه علي حبس*ك واشوفك وحبل المش*نقه ملفوف علي رقبتك
عزيزه بشر: يبقا اتشهدي علي روحك وبتمسكه من شعرها وبتقرب المو*س علي رقبتها
سما؛ انتي كدا هتر*تجبي جر*يمه تاني والمرادي مش هيبقا في تعاطف معاكي
عزيزه: ومين قالك ان حد هيعرف اني انا الي قتل*تك هلبسها في اي حد تاني زي ماعملت مقت*لت فريده ولبستها في الخادمه الخاصه بيها وانا هق*تلك وبإبتسامه وعارفه هتهم مين.. ياسين والكل طبعا هيصدق ان ياسين الي عاملها عشان عرف انك اتجوزتي يزن وحب ينتقم منك وقت*لك
سما: يعني انت كنت بتستغلي ياسين عشان اهدافك
عزيزه: يظبط وزرعت في راسه حاجات يخلي يكرهه يزن وانتي للابد
سما: انتي مستحيل تكوني بني ادمه زينا انتي شيطا*ن شيطا*ن
عزيزه بشر وكرهه: ودعي الدنيا ياحلوه هتمو*تي وانتي لسه ف عز شبابك بس نعمل اي انتي الي جيتي برجلك
يزن بيكسر الباب وبيدخل وهو ماسك المسد*س وموجه علي عزيزه
اول ما بتشوف يزن بتسيب سما ع طول
سما بتاخد نفسها من الخوف
سما: لو كنت اتاخرت ثانيه كمان كانت قت*لتني
عزيزه: انتي بتقولي اي يبنتي اق*تل استغفر الله
يزن بصوت رجولي: انا سمعت كل حاجه يعزيزه يعني دور الملاك ده مبقاش لايق عليكي
عزيزه بتدموع تمثيل: اخص عليك يايزن يبني بقا انا تقول كدا عليا كدا بس انا مش هسكت وهقول لي حامد بيه
وبيخي من وراه يزن حامد
حامد: متتعبيش نفسك وتقولي حاجه يعزيزه انتي خلاص اتكشفتي
عزيزه بصدمه: حامد بيه
حامد: ايو حامد بيه الي كنتي بتكلي وتشربي من خيره بقا تعملي كدا تق*تلي فريده الي هي السبب في وجودك هنا انا اول مره في حياتي اقابل انسان زيك.. لا لا انتي مش انسان مستحيل تكوني انسانه انتي شيطا*ن زي ماسما قالت
سما بتطلع من الاوضه وهما مشغوليش مع عزيزه
عزيزه: انا.. انا
يزن: شششش مسمعش صوتك…. حضرت الظابط
الظابط: فين المجر*مه
يزن: قدامك اهي
الظابط: هاتوها
عزيزه: اوعو سبوني انا معملتش حاجه وبتزقهم وبتروح لحامد
عزيزه بعياط وبتنزل عند رجله: صدقني مش انا الي عملت كدا مش انا دي سما بتكدب وبتفتري عليا
حامد بيزقها برجله بقرف: انتي مبتزهقيش من الكدب ارحمي نفسك
عزيزه: قولتلكو سبوني وحركه سريعه بتسحب المسد*س من واحده فيهم
يزن: ارمي السلاح من ايدك وإلا… وبتقاطعه
عزيزه: مش هخليكي تفوزي يسما انتي سمعااااااااااانيييييي ومش هخليكي تشوفيني وانا بنعدم وبتمسك المسد*س وبتحطه في دماغه وبتدوس عليه بتق*تل نفسها
*******************************
أليس: اوف انت فين ياسين
سما: ياسين مش هيجي
أليس بتتلفت وراها: سما؟؟ انتي بتعملي اي هنا
سما: جيت اقولك ان ياسين من هيجي
أليس بتوتر: ياسين مين
سما: الي كنتي بتقولو اسمه من شويه
أليس: ااه قصدك ياسين صديقي
سما: انتي هتستعبطي انا عارفه انك عارفه ان ياسين عايش
أليس: ياسين من الي عايش انتي شكلك اتجننتي خالص وكانت ماشيه
سما بتمسكها من دراعها وبتضر*به بلقلم بكل قوتها
أليس: ااااه.. انتي ازاي تتجرأ وتمدي ايدك عليا وكانت راحه ترد ليها الضر*به
سما بتمسك ايدها
سما: القلم ده تنبيه قبل ماتقولي كلمه زي دي تاني وبتضر*بها قلم تاني… وده عشان بتنكري انك مش عارفه ان ياسين عايش.. وبتضر*بها قلم تاني.. وده عشان استغليتي ياسين واستخدمي وسيله عشان توصلي اهدافك انتي وعزيزه وبتضر*بها اخر قلم… وده.. عشان كنتي عايزه تسرقي يزن مني
أليس بعصبيه وغل بتز*قها: اااااههه انا عملت كل ده ولسه هعمل يسما وهتشوفي وهاخد يزن منك وغصب عنك وساعتها هخلي يرميكي بره زي الكلبه وانا بقا هعرفك ازاي تمدي ايدك عليا انا يخدامه وبتمسك حديده بتاعت الجنيني وبتروح بيها لعندها تضر*بها ياسين بيظهر في وشها وبيمسك الحديده
أليس: ياسين
ياسين بيشد الحديده منها وبير*مها
ياسين وعينيه يطلع شر: بقا بتضحكي عليا وبتستغليني
أليس بخوف وبترجع لوراه: ياسين دي كدابه هي الي بتستغلك وبتخدعك صدقني انا الي كنت عايزه مصلحتك
ياسين: مصلحتي ولا مصلحتك؟
أليس: ياسين هي.. هي اكيد لعبت في عقلك بس عايزاك تعرف انها كدابه وبعدين ازاي تصدق واخده خانتك و راحت اتجوزت اخوك هي انسانه رخيصه وكل هما الفلوس وبس
بيجي من وراها شخص وبيلفها لعنده وبيضر*بها قلم من قوته بيوقعها علي الارض وانفها بينز*ف
انس: الي بتتكلمي عليها دي انضف منك ياأليس ومش هي الرخيصه لا… انتي الرخيصه…انتي مش أليس الي مربيها لا اكيد انتي واحده تانيه معرفهاش ده انا كتير كنت بفهمك واقولك الي بتعملي ده غلط واكبر غلط وقولت هي هتفوق وهتفهم بس لقيتك بتتمادي في الغلط لحد موصلتي نفسك لهنا
أليس بعياط: انس انا اسفه سامحني عشان خاطري
انس: انت بقيتي ولا حاجه بنسبالي حته ميشرفنيش انك تكوني اختي
أليس بعياط: طب عشان خاطر بابا وماما سامحني غلطه ومش هعيدها تاني ونبي
بيدخل عليهم يزن وحامد
وكانو الاسعاف شايلين جث*ه عزيزه
الكل بيتفاجأ
يزن: قت*لت نفسها دي كان لازم تكون اخرتها
حامد: قومي لمي هدومك واطلعي بره البيت ده
أليس بتقوم تروح لعنده: عمي سامحني يعمي انا غلط واعترف بي ده ومش هكررها تاني صدقوني والله
حامد بيتجاهلها بتروح تترجي يزن بيتجاهلها زي حامد وياسين برضو بتروح لسما
أليس بتوسل وعياط: انا غلط في حقك كتير اوي بس ارجوكي سمحيني ونبي عشان خاطر اغلي حد عندك سمحيني وبتنزل لعند رجليها
سما بتقومها
سما؛ انا اه قلبي ابيض وطيبه بس مش ملاك انا هسامحك بس بشرط
أليس: انا موافقه علي اي شرط
سما: تمشي من البيت
أليس: انا الي عملت كدا يعني استاهل الي بيحصلي مكدبش المثل الي بيقول تزرع شر تلاقي شر تزرع خير تلاقي خير وانا زرعت شر ولقيته
وبتطلع تلم هدومها وبتمشي من سكات
:-
وبيعدي اسبوع والبيت بقا في طاقه اجابيه كله فرح وانبساط
كانو كلهم قاعدين بيشربو الشاي سوا وبيهزرو وبيضحكو
يزن بيقاطع كلامهم وبيدي ورق لي سما
سما: اي ده
يزن: افتحي وشوفي
سما بتفتحه وبصدمه ودموع: يزن ايي ددههه؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب خادمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى