روايات

رواية وعد المستقبل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد علاء

رواية وعد المستقبل الجزء الخامس والعشرون

رواية وعد المستقبل البارت الخامس والعشرون

رواية وعد المستقبل
رواية وعد المستقبل

رواية وعد المستقبل الحلقة الخامسة والعشرون

*_ـو هو جه اليوم الي بحلم بيه 🥺♥️♥️♥️_*
وصلنا مكان الشقه لقينا الرجاله تحت كتير و بدانا ضرب النار و الهجوم و طلعنا الشقه لقينا سما قعده بتلعب لعبيني و لعبك مع واحد من المجرمين و چودي عمله المجرم التاني حصان و قعده ع ضهره
بصدمه….يولاد المفتريه
احمد و ياسين و الظباط ضحكه المجرم الي كان حصان قام و چودي وقعت
سما بزعيق” اي ي شباب ما انتم كنتم لطاف الله
المجرم الي معاها مسكها و حط المسدس ف دمغها
بخوف” لا وحيات امك وحيات امك
المجرم. امي ميته
بخوف” طب ربنا يخلهالك و تجبلك خوات كتير دا انا عيله ولمصحف
احمد و ياسين و الظباط هجمه و ضربوهم و هم بيضربهم انا جريت ع چودي حضنتها
چودي بقرف.. اي الي جابك ي برده دا انا كنت خلاص هبقا فرد من العصابه
زقتها بقرف و رحت ع سما
سما كانت عماله تعيط

 

 

 

بخوف….. اهدي ي روحي كله هيبقا اتمام انا معـ
سما” انا جعانه اوي و المجرمين دول مع انهم لطاف بس مش اكلووووونيييييي اهئ اهئ عيزا اكل وحشتني البميه اهئ
….انتم اي جبلات يلعن ابو العيال ع ابو الي عايز عيال ي شيخه
و سبتهم و جيت انزل راحه مسكين فيه من ضرب النار و نزلت بيهم و كل الظباط اخده المجرمين ف البوكس و انا و سما و چودي ركبنا ف عربيه احمد و احمد سايق و جنبه ياسين
بقلق…..حد عمل ليكم حاجه
سما ببساطه” تؤتؤ ولله كانه لطاف و هزرنا كتير معاهم و يلهوي هو يوسف فين
احمد ضحك= انتي لسه جيه تسالي عليه الواد ف المستشفي و فقد الزاكره
سما” يلهوي يعني مش فاكر حاجه خالص
احمد و ياسين هزه راسهم
سما بضيق” اوووف بقا طب مين هذاكرلي دلوقت يعني
=اي ي شهد هو انتم كلكم كدا ولا اي
بتحذير…كدا ازااااااي
بخوف مصطنع=لا ابدا ،طب اي هروحكم طبعا
….لا اطلع عند يوسف عشان اخد زهوه
ياسين.شهد انتي تعبانه و هم كمان اليوم كان صعب اوي ولدنيا ليلت اهي روُحِي و انا هجيب زهوه وراكم
….لا يلا ي احمد ونبي
بصيت ل احمد و هو كمان بصلي و حسيت انه فهم ان زهوه اختي زي سما و چودي و مش هسبها و اروح
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️

 

 

تك تك تك
خالت احمد اخيرا ظهرت اهي ..ثواني ي الي ع الباب اكيد احمد كنت فين يـ
فتحت لقتها ام يوسف
خالت احمد.. اي ي حبيبتي عامله اي
ام يوسف. الحمد لله ي حبيبتي فين احمد اومال
دخله الاتنين
خالت احمد..وحياتك معرف بقاله 3ايام بره البيت
ام يوسف. انا يوسف من الصبح مقفول و كنت عيزا منه صلصه للمكرونه و مجاش و تلفونه مقفول قلت يبقا عندكم او مع البت سما
خالت احمد.. سما مين هو مش خاطب
طلعت رزان، لا ي ماما مهو ساب حبيبه و دلوقتي حسه انه بيحب سما و مشه مع بعض انهارده قدامي بس بعد كدا برن ع سما مقفول بردو
ام يوسف بحيره. طب و العمل
لقت خالت احمد مسكه الكوسه و بتقورها
ام يوسف. انتي يختي ع قلبك مراوح كدا لي و الواد احمد مش موجود و انتي برده اوي
خالت احمد.. هعمل اي يعني بقالي 3ايام برن عليه و عملت بلاغ اعمل اي اكتر من كدا ،وني تاني ي بنتي
رنت تاني

 

 

رزان، جرس ي رب يرد
بتفاجا=اي دا تلفوني يلهوي كل دي رنات ،الو ي ر
📞انت فين ي احمد احنا هنتجنن عليك خد دي ماما هتهزقك
انت فين ي ابن ال**** 3ايام بره ي واد
= خلتي لسانك طول ف غيابي ف اي انا كويس ولله خالي بالك التلفون 1ف الميه هيفضل
📞كتك الهم خد ام يوسف عيزاك
واد ي احمد انت فين ي واد
= كنت ف مشوار مهم كدا و جي اهو حتي انتي قلقانه عليا
*بصلي*
اه من حب الناس مش عارف اودي نفسي فين
ام يوسف📞 حب الناس اي ي اهبل دور ع يوسف و هاته و تعالي
= اصلا ،احم يوسف ف المستشفي
ام يوسف📞يلهوووووتيييي عملت ف ابني اي
بصدمه= اي ي وليه هو ابن اختي و سيباه معايا ابنك راجل و كبير ولله اصل الي حصـل الو الو احسن التلفون فصل
ام يوسف. يلهوي الواد ف المستشفي ،بس الحمد لله ان احمد عارف هاتي يختي اما اسعدك هتعملي محشي انهارده
خالت احمد.. اه فضلت خير ورق عنب و كوسه ،ما تنزلي ي رزان تجيبلنا كرمبايه
رزان بضيق، كرمبايه انا دخله اذاكر
و مشت رزان

 

 

ام يوسف. ملها البت دي
خالت احمد.. سيبك منها دي منيله
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
وصلنا المستشفي كان يوسف قاعد بلصص للسقف و سرحان
….السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الكل رد التحيه
عنود. شهد رحت عند ساره الدكتور طمني و بكره هيكتب ليها ع خروج
زهوه، هي مين ساره دي
بصيت لدرش بتلقائية….درش فاكر ساره الي اخدتها من عندنا ودتها فين
درش قعد يفتكر. اممم ودتها ل امها كان اسمها نبويه تقربا
كدا اتاكدت ان درش مش معاهم ….تمم يلا ي زهوه عشان نروح ،لف سلامه عليك ي يوسف
يوسف كان سرحان
احمد كلمه و هو بيبص للسقف زيه=يوسف مالك سرحان ف اي
يوسف و هو بصص ل السقف- استيل السقف حلو اوي فكرني لم اعرف مراتي و بيتي ابقا اعمل زيه
بضحك=ي اخي انت مش هتتغير ابدا ههههه بص ،دي سما و دي چودي
سما بتأثر اوفر” انت مش فكرني خالص ي يوسف يعني عليك
يوسف- مين الطفله دي
و شاور ع سما
سما ” طفله ف عينك يلاا

 

 

احمد بمكر=طفله اي ي يوسف دي مراتك
بصيتله بصدمه و الكل اصلا بص ل احمد احمد مسك ايدي و اتك عليها
يوسف-نعم مين دي الي مراتي دي عيله
سما” طب تصدق ب العند فيك انا مراتك بقا هااا
يوسف- اي ي بت انتي الغتاته دي لا انا مش حاسس نفسي معاكي احنا لزم ننفصل احمد دي شبه درش اوووي لا انا عجبتني الممرضه وتكه اوي
جرت سما عليه و فضلت تضربه و هما حاشه بضحك” اه ي بتاع الممرضات ي صايع ي نسومجي و قال اي بتحبني ي كدااااااب
يوسف-احبك اي انتي مصعوره اوعي ي وليه
بهدوء….بس بقا ي سما يلا بينا انا تعبانه
بضحك=ولا ي يوسف خاليك بصص للسقف عقبال ما اجيلك
سما بتبرق و صوت مخيف كله غيره” ايوه يوسف ورحمه ابويا لو عرفت انك بصيت لوحده وربنا لعورك و هجبهالك ب العرض ياض يلا بينا هااااا
و تخدت چودي و زهوه و مشت قدامنا
يوسف خاف فعلا- جماعه انا خفت وربنا
الكل ضحك درش. طب وربنا معاك حق دي شبهي اهي ،سلام ي چو ربنا معاك و مشي ورهم
=رجعلك هااا سلام ي عنود سلام ي ياسين
و مشينا
عنود بحزن. انا كمان اتاخرت و اليوم كان متعب جدا هروح
ياسين.. هوصلك

 

 

 

عنود بابتسامه تخطف القلب. تؤ خاليك
ياسين قرب منها و بص ف عنيها و مسك اديها.. مقدرش اسيبك تمشي لوحدك
يوسف-اممم ي حنين تحب اقوملك تاخد السرير انت و هي ما تحس ع دمك مراتي لسه ضرباني
ضحكه الاتنين
ياسين بتسرعه حط ايده ع كتف عنود.. سلام ي چو افضل بصلل للسقف سما بتجي ع الريحه
و اخد عنود و مشه
يوسف- لا انا مش عايز العيله دي انا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
تحت البيت نزلت بتعب و شيله چودي و نايمه ف حضني جيت اطلع ندا عليا احمد =شهد اطلعي نامي و ارتاحي و هبقا اكلمك ماشي
هزيت راسي بتعب لقيت سما نزلت و طلعت و زهوه وقفه بتتكلم مع درش….زهوه يلاااا الله
زهوه، حاضر
و سبته و جت ….سلام ي احمد
و مشيت انا انا و اخواتي طلعنا و احمد ومشي للعربيه
=سلام ي درش
درش. استاذ احمد انت مش زعلان مني
بستغراب=استاذ؟و مش زعلان؟ اي دا ف اي مالك
درش ضحك. لا اصل انا بطلت بلطجه خلاص و بحاول امشي عدل و كنت عيزك لو زعلان مني متزعش حقك عليا
احمد حضنه=يابا متقلش كدا انت اخويا ي درش
درش.مصطفي خلاص انسا درش دي
ابتسم=بتشتغل اي دلوقتي
مصطفي. انهارده كان اول يوم ليا ف القهوه اهوجي
=ربنا معاك و يوسع رزقك انا اخوك ها
مصطفي. اكيد سلام يابا
=سلام

 

 

مشي احمد راح ل يوسف و مشا مصطفى مروح بيته
ف في واحد ندا ع مصطفى
..ادرش اي يابا مختفي من طلعه النهار فينك
مصطفي. ف الدنيا ف اي
..بقولك معايا حته سعرها حنـ
مصطفي. لا بقولك اي انا اعتزلت و حلك مني ولا عندي حتت ولا عايز سلام
و سابه و مشا
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
عنود كانت سكته و سرحانه و ياسين كمان ساكت
ياسين.. ف اي ي بنتي مالك
عنود. اممم مفيش انا بس بفكر هو ممكن الواحد ينسا حد كان بيموت فيه
ياسين.. اه و ممكن المشاعر تتغير كمان
عنود بتركيز. اعرف ازاي
ياسين ضحك.. حسي ب اي طيب و انا اقولك
عنود. حسي اني بقيت متقبله شهد جدا غير لاول و عيزا اقرب منها جدا و حسي ان احمد بقا شخص عادي بنسبه ليا ه بفتكر كل مره كلمته و كنت بتحايل عليه فيها و اتذل بس بقا شخص عادي مجرد ذكريات
ياسين ابتسم و مسك اديها.. يبقا ف حد تاني

 

 

عنود ابتسمت. تفتكر
ياسين.. اممم سيبي نفسك ل مشعرك بطلي تحسبي
عنود. خايفه اتجرح تاني
ياسين بهدوء.. الدنيا تجارب جربي
بصه لبعض و ضحكه و ساق ياسين لحد بيتها روحه و هو كمان روح
******** *بقلم* Shahd Alaa🤎🦋🖇️
بليل كنت نايمه و مسكه اسم البنك و عماله ابص ع اللاسم و بعد كدا بصيتع چودي الي نايمه جنبي قمت ابص ع زهوه لقيتها نايمه بصيت ع سما بردو نايمه اخدت نفس و رحت عشان انام نمت شويه ف رنت التلفون صاحتني لقيت
القائد اسد
بنوم و قلق….ربنا يستر الو
📞………
…اييييه 😳
*_ـاقترب موعد تنفيذ الوعد ي اجمل وعد🥺♥️_*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد المستقبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى