روايات

رواية ورد المجهول الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الجزء الثاني عشر

رواية ورد المجهول البارت الثاني عشر

ورد المجهول
ورد المجهول

رواية ورد المجهول الحلقة الثانية عشر

قبل ما نبدا صل على محمد 💓
اذكروا الله ❤️
استغفر الله ❤️
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ❤️
بسم الله
جعل الجميع ينصدم 😳
حيث قال بيأس و اسف: احنا حاولنا ننقذها بس ما غرفناش البقاء لله
فريد سمع الخبر احس ان قلبه غرز بمئة سكين
فريد بصدمة : م م مستحيل م مستحييييل
آسر كان منصدم بشدة حيث هو يحب ورد كثيرا كأخته ولا طالما تمنى أن يكون له اخت اصغر منه لكي يعتن بها
آسر نزلت دموع من عيناه ونظر لفريد بغضب
فريد كان يبكي و يضرب الحائط
ثم دخل الغرفة بسرعة
ام عن مجدي و سندس
سندس فقدت وعيها عندما سمعت الخبر ومجدي كان لا يدري بأي شيء حوله
عند فريد
اقترب من الجثة الهامدة المغطاة
وكانت أرجله ترتجف
اقترب منها بخوف و قال : و ورد ا انا آسف يا و وردي انا ما اخدتش بالي يا ريتها جات فيا
ثم سقطت دمعة من عينه وظل يقول :يا ريتها جات فيا يا ريتها ولا تيجي فيكي يا وردي انا آسف يا اعز ما ليا مش مش قادر اصدق انك خلاص . مش هشوفك تاني. مش هشوف ضحكت الي بتنور وشك . مش هشوف عصبيتك . جنانك. مش قادر اصدق كل دا مش قادر مش قاااادر
دخل مجدي و هو ينظر لإبنته بحسرة و اقترب منها وقال: و ورد في حبيبتي فوقي . قومي . انا عارف انك نائمة . اصحي بقى يا ورد . انا وعد مني هجيبلك أي حاجة انت عايزاها يا ورد بس قومي يا ورد قومي يا حبيبتي ما تعمليش فيا كدة
ثم ظل مجدي يبكي
و كان فريد ينظر بحسرة وندم للجثة الهامدة التى مغطاة و نظر فريد للجهاز الذي يعرض خط دقات القلب الذي كان الخط مستقيم
فريد بدموع و ندم لمس الجهاز وقال : مكنتش اتخيل في يوم اني هخلي الخط دا يستقيم مكنتش تبدأ اتخيل اني اكون السبب اني اوصلك للحال دا انا آسف آسف يا ورد
مجدي نظر له بحسرة وقال له :اطلع برا اطلع برااا انت السبب انت السببب آاااه
فريد توجه له بقلق و قال له فريد : ع عمي م مالك في اي
مجدي بحزن :اطلع برا مش عايز اشوفك يا تأتي يا فريد
جلس فريد بحزن واحتضنه وقال :عمي ار ارجوك ما تعملش كدة انا والله بحب ورد و مكنتش اعرف ان دا هيحصل ارجوك سيبني اعد معاها آخر مرة ارجوك
مجدي بقهر : ل ليه كدا يا فريد ليه ما اخدتش بالك ليييه انت حرمتني من بنتي يا فريد عارف يعني اييي حرمتني من بنتي
ظل فريد يبكي بحسرة
و توجه مجدي ل للجثة (ورد) وقال: مكنتش اعرف ان دي آخر مرة اشوفك فيها يا ورد يا حبيبت قلب بابا
و ذهب لينزع الغطاء من على وجهها فانصدم صدمة كبيرة
_________________________
ام عند حنان
حنان بفرحة من داخلها وتقول في سرها :يااااه يا عيسى انت اتغيرت اوي شكلك اتغير و كل حاجة فيك اتغيرت و اخيرا شفتك بقالي ٦ سنين ما شفتكش كنت مسافرة ودا الي بعدني عنك
Flash back
عيسى كان عنده ١٤ سنة و حنان ١١
حنان ببكاء : عيسى
عيسى بحزن : أيوة يا حنان
حنان ببكاء :انا مش عايزة اسافر انت هتوحشني اوي
عيسى نزلت دمعة من عينه ولكنه ابتسم و قال : وانت كمان يا حنان هتوخشيني اوي اوي مين الي هيعد يلعب معايا
حنان :عيسى وعد انك مش هتنساني
عيسى ضحك وقال :يا بت انت بنت خالتي ازاي هنساكي
حنان ببكاء :بردو و لو توعدني انك مش هتنساني
عيسى ابتسم على صغيرته وقال : وعد يا حنان انا عمري ما هنساكي ابدا خالص
حنان : ولا انا هنساك
ضحك عيسى على طفولتها و قال : آااه هتوحشني طريقتك اوي
حنان :وانت كمان يا عيسى
عيسى :طيب استني كدة
حنان :اي
عيسى : هجيب حاجة و جاي على طول
حنان : ماشي
ذهب عيسى و أحضر لحنان سلسلة في اوسطها حرفان H و E
حنان : ايدا
عيسى :دي سلسلة
والبسها السلسلة وقال :عشان كل ما اشوفها تفتكريني ماشي يا حنان
حنان بابتسامة :ماشي يا عيسى
والدة حنان : حنان يلا عشان ما نتأخرش على ميعاد الطائرة
حنان :حاضر يا ماما
ثم نظرت لعيسى بحزن و عيسى نظر لها بحزن فقالت حنان ل عيسى :سلام يا عيسى
عيسى :سلام يا حنان
End flash back
نظرت حنان للسلسلة وقالت في سرها :ياااه يا عيسى انت ما تعرفش اد اي انت واحشني انا مش عارفة امتى حبيتك
(و طبعا زي كل مرة الاعتراف بالحب حرام بس دا عشان الرواية و خلاص 🤓)
_________________________
ام عند زهرة
كانت زهرة تجلس ولكن جاء اتصال لها من ابن خالتها آسر
ردت زهرة على الهاتف و قالت :الو
آسر : ز زهرة
زهرة باستغراب :آسر في اي
وكان عيد جالس بجانبها
آسر : و ورد عملت حادثة
زهرة بفزع و زعيق :بتقول اييي
وأغلقت الخط في وجهه
عيد بقلق : زهرة في اي
زهرة برجفة : ع عيد. و ورد عملت حادثة
عيد :ايييييييي😳
زهرة تجمعت الدموع في عينيها و قالت: انا هجهز والبس حالا
عيد: انا جاي معاكي
زين : بابا ماما رايحين فين
زهرة بقلق : مفيش يا حبيبي احنا رايحين مشوار
زين :طب انا عايز آجي
زهرة : ما ينفعش و انا هوديك عند طنط صفية تعد معاها
زين بفرحة :ماشي و هلعب مع نورين
زهرة :ماشي يا حبيبي
دخلت زهرة و ارتدت ملابسها و كذلك عيد أيضا
وذهبوا للمستشفى
_________________________
ام في مكان ما
حازم بشر : امم كنت ناوي اعملها بس انت يا فريد سبقتني انا عارف يا ورد انك بسبع ارواح مش هتموتي هه …. نفذ الخطة دلوقتي
المجهول : بس ازاي يا بيه و المستشفى عليها حراسة
حازم بغضب: اي قولتلك عليه اعمله
المجهول : حاضر يا بيه
واغلق حازم الخط في وجهه و قال بشر :هه ورد ليا انا و بس انت ليا يا ورد هههه
حينها دخلت ريماس
فقال حازم بسخرية :اهلا اهلا السنيورة نورت
ريماس بغرور : آه ايه مش عاجبك
حازم بسخرية :مين بقا الي كان هيجي تحت رجلك
ريماس : ما تاخديش بالكلام دا اسمع مني
حازم :اديني سمعت عايزة اي
ريماس بشر و غل : طالما انت حققت الي انت عايزه هنجيب اسراء ازاي ها قولي
حازم نظر لها ثم قال بابتسامة جانبية : ما تقلقيش انا مرتب كل حاجة يا ريماس
ريماس ضحكت بشر وقالت : طالما قولت كدة يبقى انا اطمنت ههههه
_________________________.ام عند آسر
فقد كان غاضب جدا فهو اكبر من ورد بسنة أو اقل من ذلك (معلش يا جماعة اعذروني انا لسة عارفة أن الإخوات في الرضاعة لازم يكونوا في رضعوا في السنتين إلى بيرضعوا فيها 🤓و فريد عمره ٢٢ )
كان يقول في سره :يا غبي يا غبي آاااه مش هشوفك تاني يا ورد
ثم نزلت دمعة من عينه وقال في سره :أن شاء الله لاء هي كويسة هما كدابين و كاد أن يدخل ولكن اتى كل من زهرة و عيد
زهرة بقلق :آسر ورد حصلها ايه
آسر اخفض رأسه و صمت
زهرة بزعيق : أنجز ورد حصلها ايييي
عيد :اهدي يا زهرة
رفع آسر نظره ل زهرة وقال : للأسف ورد …..
وقبل أن يكمل كلامه وجد كل من مجدي و فريد يخرجان بقلق و يقولوا : جثة ورد مش موجودة و الي موجودة جوا مش ورد دي واحدة تانية
الكل بصدمة :ايييييييه……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى