روايات

رواية ورد المجهول الفصل الثامن 8 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الفصل الثامن 8 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الجزء الثامن

رواية ورد المجهول البارت الثامن

ورد المجهول
ورد المجهول

رواية ورد المجهول الحلقة الثامنة

قبل ما نبدا صل على محمد 💓
اذكروا الله 💓
استغفر الله 💓
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين عدد ما كان و عدد ما يكون وعدد الحركات والسكون 💓
بسم الله
ام عند آسر
آسر و هو يتكلم في الهاتف : اذيك يا فريد عامل اي
فريد :آاااسر اذيك و الله ليك وحشة والله عامل اي
آسر : الحمدلله انت عامل اي
فريد : الحمدلله كويس والله
آسر : انا راجع هنا من اول امبارح
فريد بصدمة :اييي بجد يا آسر مش تقول يا حمار
آسر :متشكرين يا فريد.
فريد :عفوا انا هقول لبابا بقى عشان نفسه يشوفك من زمان
آسر :آااه عمي وحشني اوي
(انا ممكن اغيرلكم الأحداث في ثواني 🫱😉🤓)
_____________________________
ام عند اسد
فقد وصل إلى الكلية في الميعاد بالدقيقة
ودخل بسرعة لكي يشرح
بدأ اسد في الشرح و انتهت المحاضرة وخرجوا جميعا
كانت ورد و اسراء يمشيان كعادتهما مع بعض
و كان اسد يراقب اسراء
ورد : اسراء
كانت اسراء سارحة و لاتسمع شيء
ورد: بت يا اسراء
اسراء :……….
ورد : اسرااااااء🫨
اسراء بفزع : ايه خضيتيني 😳
ورد : مالك سرحانة في اي🤨
اسراء : هاا!! انا !!لا ع عادي يعني
ورد : همم🧐
اسراء :الله يا ورد هو في اي 🙂
ورد : بت اوعى يكون الي في دماغي🙂🙂🙂🙂
اسراء : اي هو ا الي في دماغي يعني يا ورد وبعدين انت بتبتسمي لي
ورد :عشان انت بتفكري فيييي🙂.
اسراء بتوتر : بفكر في اي
ورد : اسد😏🙂
اسراء بتسرع : ها!!! مين !!! انا ! لا بقى انت الي فاهمة غلط انا مش معجبة ب الدكتور اسد
ورد بخبث : طب و اي الي جاب سيرة الاعجاب 🌝
اسراء وجهها احمر و تحاول أن تفتح موضوع آخر : ورد انت عملتي اي مع الي بيبعت الورد دا
ورد بخيبة أمل :المشكلة يا اسراء اني مش عارفة مين الي بيبعت الورد دا هموت واعرف آخر مرة يا اسراء بعت ليا ورد بس مش نفس نوع الورد الي بيجيبه كل مرة كان المرادي ورد الياسمين وكان جنبه رسالة مكتوب فيها (كنت فرحان اوي وانا بانقذك يا وردتي)
اسراء : يبقى آسر .
ورد :منا بقول برده أنه آسر بس فريد في نفس اليوم انقذني انت وانا
اسراء :لا ما اعتقدش فريد لأنه لو بيحبك زمانه هيعاملك حلو لكن هو بيهزقك
ورد ذهبت وضربت اسراء
اسراء :اي
ورد :بطلي
اسراء :حااااضر
_____________________________
ام عند ريماس
ريماس :جرا اي يا حازم في اي احنا مش متفقين نعمل الخطة النهاردة
حازم بمكر : لا يا ريماس استني انا هنفذها في الوقت المناسب
ريماس بشر : اممم طب وانتى هيجي الوقت المناسب
حازم بشر :كله باوانه يا ريماس
____________________________
ام عند زهرة
كانت تغطي في نوم عميق 😪😴
وحينها دخل عيد
عيد : زهرة يا زهرة
زهرة بنعاس ثم قامت باستغراب :عيد !
عيد : قلب عيد
زهرة :مش انت برضو المفروض تكون في الشغل
عيد بضحك :المدير إدانا اجازة النهاردة
زهرة :طيب ثواني و هقوم اعملك حاجة تاكلها
عيد : استني يا زهرة اقعدي
جلست زهرة بجانب عيد
عيد : ما تعمليش حاجة مش عايز آكل
زهرة :طيب كدا كدا كنت قائمة عشان آكل تفاح
عيد ضحك على زهرة :طب افطري الأول
زهرة :لاء انا مزاجي عايز التفاح الأول
عيد بضحك : طيب يا حبيبتي
ملوحظة: التفاح افضل من القهوة ب كتيير انت ممكن اول ما اقوم تاكل تفاحة عشان تحس بالنشاط و تكون فايق🤓
خرجت زهرة و ذهبت للمطبخ
استيقظ حينها زين
زين بنعاس :ماما
زهرة توجهت وحملت زين
زهرة : عايز اي يا روح ماما انت صاحي دلوقتي لي الساعة دلوقتي ٩
وين : كدة عثان انا ثبعت نوم (كدة عشان شبعت نوم )
زهرة قبلت زين من رأسه
زهرة : روح اقعد مع بابا وأنا هعملك حاجة تاكلها
زين بفرحة : ايدا بابا هنا هو ما نزلث الثغل (ايدا بابا هنا هو ما نزلش الشغل )
زهرة : اجري يلا عليه هو قاعد في اوضتي
ذهب زين واحتضن والده
زين : بابا كويث انك ما روحتث الثغل (بابا كويس انك ما رحتش الشغل )
عيد يقبل رأس ابنه : آااه تعرف يا زينو انا هعد معاااااك طول اليوم ونلعب مع بعض
زين ب فرحة :هييي
انت زهرة فقالت : يا سلام هتعد مع زين و تسيبني لوحدي
جلست زهرة بجانب عيد
فقال ~عيد~ بضحك : وهو انا اقدر انسى الجميل
*زهرة* بضحك : طيب ماشي يا سيدي كل بعقلي حلاوة
*عيد* ضحك هو و زهرة
زين : بابا اي رأيك نتفرج على فيلم كرتون
*عيد* : انا مش بحب الكرتون
زين : لي يا بابا احنا هنثغل فيلم كرتون
*عيد* :طيب اديني قاعد هتفرج
زهرة : أما اقوم اعمل حاجة ناكلها كدة
عيد : استني يا زهرة انت حامل اقعدي وانا هعمل الي انت عايزاه
زهرة :يوه يا عيد هي دي اول مرة يعني احمل فيها
عيد : لاء بس اقعدي وانا هعمل الي انت عايزاه
زهرة : طيب
____________________________
ام عند ورد
فقد عادت إلى منزلها
ورد : السلام عليكم يا اهل الدار
سندس: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ورد : امال فين بابا
سندس :نزل مع صحبه على القهوة الي ورانا
ورد :ماشي
ودخلت ورد لتبدل ملابسها
ووقفت أمام الصناديق التي كانت بها الورد
فتحت ورد الصناديق وأخذت الرسائل منها ولكن وجدت ولاحظت شيء غريب
ورد : هو لي الخط مختلف عن التاني
حيث كانت الخطوط ليست متشابهة وهي طريقة من المجهول لكي لا تعرفه ورد
ورد: حتى قولت اني هشوف خط كل من آسر وفريد طلع كل خط اصلا مختلف عن التاني ايدا بجد
وظلت ورد تفكر كثيرا وجلست على طرف السرير
ورد :مستحيل يكون فريد دا اكيد
دخلت سندس حينها فاخبأت ورد الرسائل
سندس :انت ما غيرتيش لي يا ورد
ورد : ها آه هقوم اغير اهو يا ماما
سندس :ماشي يا حبيبتي انا بقى عملالك كشري مصري
ورد :يسلام اهو دا بقى الأكل المظبوط
سندس : انا عزمت زهرة وجوزها و آسر و أمه
ورد : ماشي يا ماما انا هلبس حاجة شيك استقبلهم بيها
ثم خرجت سندس
Flash back
آسر : ورد حمد الله على السلامة
ورد بتعب : الله يسلمك
آسر بقلق : ورد تعالي كلي
ورد بتعب : لا شكرا مش عايزة
آسر : لا يا ورد تعالي كلي انت تعبانة لازم تأكلي كويس
ورد : يا آسر مش قادرة
آسر جذب ورد من يدها إماما الكل ولم يعترض أحد
آسر :هتاكلي يعني هتاكلي يا ورد
ورد بتعب :حاضر بس لو سمحت يا آسر ما تمسكش ايدي تاني
آسر باستغراب: حاضر يا ورد
ورد جلست وظلت تاكل وكان آسر يتابعها
ورد : الحمدلله الذي اطعمني هذا ورزقنيه من غير لا حول مني ولا قوة انا شبعت
آسر :ورد انت ما كملتيش طبقك كله
ورد :يا آسر انا مش باكل كتير
آسر :طيب طب اشربي العصير
ورد :حاضر يا آسر
وشربت ورد العصير
وذهبت لغرفتها و غضت في نوم عميق
End flash back
ورد : انا متأكدة أنه انت يا آسر ماشي انا هعرف امسك دليل
و فتحت ورد خزانة ملابسها ولكن بعد أن خبأت الصناديق و الورد الذي فيها
ارتدت ورد دريس باللون الأخضر و طرحة بنفس اللون وكانت جميلة
وحينها جاء زهرة وعيد و ابنها
زهرة احتضنت اختها
ورد :اذيك يا زهرة عاملة ايه الف الف مبروك يا حبيبتي على الحمل
زهرة : الله يبارك فيكي يا ورد
زين : خاااالتووو
واحتضنها
ورد :حبيب خالتو
زين :انت حلوة اوي يا خالو
ورد :انت الي عيونك حلوة يا قلب خالتو
وحينها جاء عيد
عيد :اذيك يا ورد
ورد : اذيك يا عيد عامل اي
عيد : الحمدلله
ودخل
وبعدها بقليل سمعت ورد صوت طرقات الباب
فتوجهت لفتح البابا و وجدت خالتها سمية و ابنها آسر
ورد احتضنتها وقالت :خالتو وحشتيني اوي اوي
سمية احتضنتها وقالت :انت اكتر يا قلبي
ورد :اذيك يا آسر
آسر :اذيك يا ورد انت كويسة دلوقتي
ورد: الحمدلله بخير دلوقتي ما تقلقش
آسر بابتسامة: أدام الله حمدك
ودخل إلى المنزل
سندس : اذيك يا سمية
سمية :اذيك يا سندس وحشتيني مع اني باجي هنا كل يومين
سندس بضحك : تنوري في كل وقت يا سمية انت وابنك آسر
سمية :😅😂
آسر :اذيك يا خالتو
سندس :تعالا انت يا حبيب خالتو
آسر احتضن خالته فكان يحبها كثيرا
سندس : ورد بت يا ورد
ورد : نعم يا ماما
سندس : اتصلي على ابوكي عشان يجي يسلم على اختي
وحينها رن جرس الباب
ورد : شكله بابا
ورد ذهبت لفتح البابا فانصدمت حيثثثثث……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!