روايات

رواية ورده القصر الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الفصل الرابع 4 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الجزء الرابع

رواية ورده القصر البارت الرابع

رواية ورده القصر الحلقة الرابعة

ورد”عمي !! لا لا لااأا
احمد والد مهند و هشام”في اي يا ورد الراجل دا تعرفيه ؟
ورد”لا لا معرفهوش
حسين عم ورد” انا عمها من البلد و كنا بندور عليها من زمان هي و امها بعد وفاه ابوها و جدك يا ورد هيموت عليكي يا بتي
هشام بصدمه”وانتو جاين تدورو عليها بعد السنين دي كلها و اي يضمن لينا انك عمها
حسين”دي بطاقتي و دي اوراق ورد كلها و شهاده الميلادي ودي كل حاجه
مهند هات اشوف كدا” ورد انتي اسمك ورد اي و منين
ورد بزهول وخوف”انا اسمي ورد محمد عبد الحكيم مش فاكره انا منين
مهند بصدمه “عمك اسمه حسين عبد الحكيم يعني هو عمك بجد
ورد”لا لا معرفهوش ولله
حسين”بت يا ورد وه اي ال بتقوليه عاد دا
هشام”متعليش صوتك عليها من فضلك
حسين”وانت مين عاد يعني المحامي بتعها
هشام بغرور “تقدر تقول حاجه زي كدا
مهند”ايوا برضو عاوز اي حضرتك منها
حسين”عاوز بت اخوي ابوي هيموت عليها ما صدقنا عرفنا طريق ليها
ورد”لا لا انا مش عاوزه اروح معاك
حسين”لاع هتيجي يا ورد معيا كفيا امك بعداكي عن اهلك و ناسك كل السنين دي و مخلياكي خدامه في القصور
ادخل احمد “بعد ازنك متقولش كدا عل ورد و مامتها الله يرحمها عمرهم ما كانو كدا و اظن ان ورد قالتك مش هتروح معاك
حسين” هي عايده ماتت !!
احمد ايوا من سنتين
الله يرحمها
المهم قولتلك دي بت اخوي وما مش متحرك من هنا الا و ورد معيا ورد لسه تحت السن في طوع اهلها و البنيه ليها ورث من ابوها و لازم تاخدو و تعيش وسط اهلها و ناسها ودي الاصول
ورد”عمو احمد ارجوك متسبنيش اروح معاه
هشام”ورد مش هتتحرك سنتي واحد من هنا
حسين”انتو عاوزيها عاركه يعني ولا اي
مهند “لو عاوز تتخانق يا اهلا اتفضل احنا سدادين لكن ورد مش هتتحرك سنتي واحد من هنا زي ما هشام قال
حسين”دا اخر كلام عندكو
هشام و مهند “ايوا بظبط دا اخر كلامنا والي عندك اعملو
مشي حسين عم ورد و ورد انهارت من العياط
احمد “في اي يا ورد مين داا
ورد بعياط و خوف”دا فعلا عمي بس هو دا و اعمامي البقين ال رموني انا وماما لما كنت صغيره و قالو معندناش حريم بتورث و رموني انا امي ف الشارع و دلوقتي جاين يدورو علينا دلوقتي انا خايفه اويي مش عاوزهم اروحلهم ونبي
مامت مهند و هشام”اهدي يا حبيبتي ايوا عايده الله يرحمها كانت قيلالي و موصياني عليكي مش هنسيبك اهدي بس
احمد”يعني انتي كنتي عارفه و متكلمتيش
من فضلك يا احمد نتكلم بعدين ف الكلام دا مش دلوقتي
مهند “متخفيش يا ورد انا معاكي و في ضهرك محدش هيقدر ياخدك من هنا ولو بموتي
هشام بغيره”اطلعي فوق يا ورد ارتاحي و نامي و الصبح نكمل كلامنا
ورد بحزن”حاضر
احمد ممكن تتكلمي و تقولي في اي
الوالده”عايده لما جت تشتغل عندنا كان لازم اسال عنها قالتلي عل كل حاجه ابو ورد كان اصغر واحد في اخواتو و كان زي مدلع شويه عند باباه هما من قنا خلاه يجي القاهره و يدرس ز يدخل جامعه غير باقي اخواتو كانو بيغيرو منو اوييي
ولما جه يتجوز رفض يتجوز بنت عمه و جه اتجوز عايده ماما ورد من البلد و اتحدي الكل و اتجوزها أبوه معارضش معاه علشان بيحبو لكن اخواتو و امه كانو رافضين كانو عايشين ف القاهره علشان عايده رفضت تعيش في قنا ولما ورد اتولد وبقي عندها5سنين قالها عاوز ارجع وسط اهلي و ناسي و عايده وافقته خلاص راح يعيش مع اهله اول ما شافو ورد اتصدمو و قالو فين الواد مش عاوزين بنت احنا اتخانق معاهم و قالهم دي بنتي و الي يقرب منها اقت””لو
مهند”سكتي ليه يا ماما كملي
حاضر عاش وسط اهلو سنتين و جد ورد كان بيحب ورد اوييي عمات و عمام ورد كانو بيعملوها هي و امها وحش جدا و يعملو فيهم مكايد جه في يوم عايده قالت لمحمد جوزها قلبي وجعني خلينا نرجع القاهره تاني يمحمد ونبي محمد وافق و تاني يوم قال ل ابوه انا راجع القاهره علشان شغلي أبوه رفض و زعل بس ف الاخر واغق و قالو ربنا معاك يبني
جد ورد”هتوحشيني يا ورد القي تعالي مع ابوكي علطول
ورده بطفوليه”حاضر يا جدي وانت هتوحشني اوي
و هما ماشين ب العربيه ع الطريق جت عربيه و خبطاتهم و اتقلبت بيهم
تاني يوم اتقال ف البلد كلها أن العربيه اتقلبت بيهم و بقية جث”ه محمد بس و ورد و امها بعد فتره رجعو البلد تاني عمها رفض انو يشوفهم و قالهم انتو ملكوش ورث و رماهم
و هي بتتكلم معاهم سمعو صوت عالي برا اويي و ضر””ب نا””رر كتير
هشام اجريي يا ماماا استخبييي بسرعع
مهند اطلعع خد ورد و خليها بسرعه
ضر””ب النا””ر كان عالي اوييي و بيضر””بو في كل حته
مهند “دخل ع ورد لقيها بتصلي قيام الليل ورد تخلصي بسرعه لازم تيجي معيا
في اي اي الصوت دا
عمامك كلهم جم تحت و بسل””اح كتير اويي انجزي يلاا
ورد””””

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورده القصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى