روايات

رواية ورده القصر الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الفصل الثالث 3 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الجزء الثالث

رواية ورده القصر البارت الثالث

رواية ورده القصر الحلقة الثالثة

مهند”بابا انا وهشام بس كنا بنهرز عادي ي حج مش صح يا هشام!
هشام”ايوا يا بابا كنا بنهزر
اي الهزار البايخ بتاعكو دا انكو تضربو بعض؟
مهند”يا حج فكها شويه معلش اخر مره
هشام”انا طالع اوضتي
احمد”لينا كلام الصبح اطلعو انتو الاتنين
عند ورد”كانت منهاره من العياط و خايفه اويي من ال هيحصل
في صباح اليوم التالي
ورد انتي رايحه فين بدري كدا
هااا نازله الكليه يا طنط
بدري اوي ليه يعني
عندنا سيكشن كتير انهارده و اه احتمال ااخر شويه علشان نازله مع رغد صحبتي
تمام يحبييتي ربنا معاكي
امين يارب يحبييتي
علي الفطار
هشام بيبص حوليه و علي مكان ورد بيلاقي فاضي
مهند”اي بتبص ع حبييه القلب مش هتنزل
هشام”و هو ماسك اعصابه مهند لم الدور و احترم نفسك
والدهم احمد”صباح الخير ي ولاد
صباح الخير يا بابا
ايدا امال فين ورد
مامتهم”نزلت يحبيبي من بدري راحت الكليه و قالت هتاخر علشان هتقعد مع صحبتها
امم ماشي
بصوو بقا انتو الاتنين انتو كبرتو خلاص و كل واحد فيكو خلص جامعته و اتخرجتو بي تقدير كمان انا محتاج واحد فيكو يدير الشركه الي هنا والتاني يدير الشركه الي في المانيا قولتو اي؟؟
مهند “هو في كلام بعد كلامك يا حج
خلاص اتفقنا مهند يدير الشركه بتاعت مصر وانت يا هشام تدير ال في المانيا
هشام”بس انا يا بابا مش عاوز اسافر
نعم ؟
بابا انا بحب واحده و عاوز اتجوزها
طيب يا ابني مين هي و مين اهلها و اتجوز و سافرو سوأ
ما اهو اصل هي مش هينفع اقول مين هي دلوقتي
ليه ؟
في الكليه عند ورد
بس يا ستي دا كل الي حصل ونا مش عارفه اعمل اي انا حقيقي اه بحب هشام بس زي اخويا الكبير ال مربيني ولله و خايفه اجرح مشاعره
رغد”طيب ليه مقولتيش ليه الكلام دا من زمان
يبنتي هو قالي واحنا صغيرين هتجوزك بس و حاليا بيلمح و مهند اخوه الكبير شافنا
امم دا عنده كام سنه مهند دا
30 سنه باين بس كان عايش برا مصر
يبختك يختي اتنين زي القمر حاطين عنيهم عليكي يا محظوظه
بصو انا بتكلم و هي بتقول اي رغد انا بجد في مصيبه كبيره
يستي ولا مصيبه ولا حاجه هشام دا لو حاول يلمح ليكي تاني اتكلمي بصراحه انك بتعتبري زي اخوكي و خلصنا
مش هقدر اقوله كدا اخاف اجرحه
يستي لازم تصاريحي مينفعش تفضلي مخبيه كتير كدا
امم طيب هحاول اشوفك بكرا بقا علشان اتاخرت انا
رغد”انجوي يا قلبي
مهند” ورد ورد بصي هنا
ورد”مين اي انت عاوز اي بتعمل اي هنا
مهند”كنت معدي من هنا و شوفتك فا نادمت عليكي
ورد بقرف”امم طيب عن ازنك
مهند”انا مروح البيت تعالي روحي معيا اركبي يلا
ورد”لا شكرا انا هركب الاتوبيس
مهند ورد يلا اركبي
ورد بعصبيه قولتلك شكرا
مهند”بعصبية بقولك اركبي
انت بتزعقلي كمان ولله منا راكبه
مهند “نزل من العربيه و شد ورد من أيدها
سيب ايدي بقولك سيب ايدي
مهندد”فتح باب العربيه و قعد ورد جنبه و قفل الباب
ورد”انت مبتفهمش بقولك مش عاوزه اركب
مهند “ششش اسكتي متصدعنيش
وقف هنا نزلني يلاا
مهند”اربطي الحزام هاخد مخالفه كدا
ورد”مش رابطه حاجه
بقولك اربطي متعصبنيش بقا
وانا قولت مش رابطه
قرب مهند منها علشان يربط الحزام قرب من وشها اويي و عينها جت ف عبنو جامد و سرحو
مهند”منتي عينيكي حلوه اويي بجد
ورد فاقت ايدا ابعد يا حيوان انا هربطو خلاص
مهند”ما كان من الاول ليه تعصبيني بقا
ورد و مهند وصولو القصر و داخلين مع بعض
ورد اول ما دخلت لقيت حد ف وشها و اتصدمت!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورده القصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى