روايات

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الجزء التاسع

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني البارت التاسع

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني الحلقة الثامنة

في الطريق
رعد… في استراحه قريبه لو حد عاوز حاجه
جميله… اه ياريت عشان انا عاوزه اروح الحمام
رعد… تمام
في الاستراحه
رعد… وقف ومصطفي وقف هو التاني
جميله نزلت الحمام ورودي ومصطفي نزل يجيب اكل وعصير ليهم
رعد… منزلتيش لي مش عاوزه حاجه
قمر…. لا مش عاوزه
رعد بص ليها…. وابتسم…. ومسك ايدها وبا*سها
… هو انا انهارده قولتلك بحبك
قمر… بخجل… لا
رعد…. ابتسم 😊…. اخص عليا انا وحش اوي
وكان قريب منها اوي وكان خلاص ها
جميله… دخلت
رعد بعد عن قمر وقمر كانت مكسوفه
جميله…. جيبت ليكم عصير معايا وادت كل واحد عصير
ومشيو
❤❤❤😍😍😍😊😊😊
عند مصطفي
رودي… جيب عصير ليك
مصطفي… طيب والاكل دا لمين
رودي… ليا كلو متحلمش انك تاخد منو
مصطفي بصدمه… انا ال دافع عل فكره
رودي…. واذا يعني جوزي انا ال دافع هو جوزك انت ال دافع
مصطفي… بضحك… لا مش جوزي ال دافع ياختي بطريقه بناتي شويه
… بلهنا والشفا ياقلبي
رودي… انا بهزر معاك هديك تاكل معايا
مصطفي…. ولله طيب ممكن اشرب العصير ولا لا
رودي…. طبعا
ومشيو
❤❤❤😊😊😊😍😍😍
عند الوحش
فجر…. انت عارف ياوحش مين راجل الافعي ال في الصعيد اهنه
الوحش…. الدكتور يحيى
فجر.. بصدمه… انت عرفت ازاي
الوحش… اختفاه المفاج من الصعيد في ظهور رجالة الافعي
فجر… طيب والعمل ايه
الوحش…. ندمو لصفنا
فجر… دول رجالة الافعي مخلصين ليه اكتر من اهليهم
الوحش… اكيد له نقطة ضعف ولازم تعرفها
فجر… امرك ياوحش
😍😍😊😊❤❤❤
في الصعيد
جه الحارس عليهم … ياكبير الحج سيد عاوزك
سيف بستغراب… الحج سيد مين
الحارس… الحج سيد المعزي
سيف… طيب دخلو
الحج سيد دخل وسلم عل سيف
سيف… اهلا ياحج عامل ايه
سيد… الحمدلله كنت عاوزك في موضوع مهم
سيف… اتفضل الاول وبعدين خير
سيد…. عاوز منك خدمه ياكبير
سيف… خير إن شاءلله
سيد… هو خير بس عاوز اعرف اذا كانت الارض القبليه بتاعتكم عاوزين تبعوها ولا ايه
سيف بستغراب…. ااحنا احنا مين قال اكده اننا عاوزين نبيعها
سيد بخبث… البلد كليتها بتقول اكده واني قولت اكون اول واحد اشتريها قولت اي ياكبير
سيف… اني مش عارف مين ال دث الحديتت ده بس هو كدب وحنا مش هنبيع حاجه
سيد… يعني ايه الحديتت ده
سيف ببرود… يعني شرفتنا
سيد بغضب…. هاخدها منيك يا سيف هيا كانت بتاعتنا وابوك اخدها منينا غصب عنينا واني جاي ادفع تمن حاجه في اصلا بتاعتنا وجاي التفود مع عيل مش كبير بلد
سيف… بغضب…. العيل ال بتقول عنيه ده كبير ابن كبير انت فاهم والكبير ابوي عمروا ماخد حاجه غصب عن حد والكل بيشهدوا عل اكده واتفضل اطلع بره بيتي
سيد.. بغضب… انت بطردني
سيف… ببرود…. اه ويلا بدل ماخلي الرجاله يجو يرموك بره البيت
سيد… بتهديد… انت ال ابتيديت ولعبة معايا واابادي اظالم
سيف… ببرود… اعل ما في خيلك اركبو يلا اطلع بره شرفتنا
سيد بصله بغضب ومشي وهو بتوعد لسيف
❤❤❤😒😒😒😒
خرجت سهر
سهر… سيف مين ده
سيف… سيد المعزي
سهر… كان عاوز اي منيك
هناء… كان عاوز اي الراجل الخ*رفان ده منيك
سيف… الارض القبليه عاوز يشتريها وقال ايه ان في واحد دثث الحديتت ده في البلد وهو جاي ياخدها لانها في الاصل ليهم وابوي خدها بلغصب عنهم وهو جاي يرجعها منينا
هناء… بغضب… سيف ابوك عمره ماخد حاجه غصب عن حد الراجل ده كد*اب ده هو ال حاول يح*رق الارض دي قبل اكده وكان ابوك الله يرحمه كان هيم*وت بسبب ال عملو قبل اكده ده راجل شرني ابعد عنيه ياسيف هو راجل بيك*رهنا من زمان وعاوز يدمرنا
سيف بستغراب… اي سبب حبه في الارض دي وهيتجنن عليها قوي اكده
هناء بحزن… هقولك… ده سر مستخبي بقاله كتير قوي وجه الوقت انه ينكشف
سهر… اي هو
هناء بحزن………
❤😊❤😊❤😊❤😊❤
في القاهره
رعد وصلو وراحو البيت
رعد… اطلعو وانا هروح اجيبهم من المطار
جميله… ماشي ياحبيبي
الكل دخلو
جميله… اطلعي يارودي انتي ومصطفي ارتاحو في اوضتك
وانتي ياقمر اطلعي ارتاحي في اوضة رعد
هزوا روسهم وطلعو
جميله دخلت المطبخ وقال لل شغلين يخضروا اكل كتير ويحضروا الاكل ال تيم واختو بيحبو وبعدين طلعت عشان تغير هدومها
❤😊❤😊❤😊❤😊
عند الافعي
الافعي… عملت ايه يايحيي
يحيي… بخوف… امين ما*ت
الافعي… بغضب…. ازاي
يحيي…. حاول يته*جم عل بيت كبير البلد وهو بيته*جم عليهم حصل اشتباك بين رجالتو ورجالة الكبير و ما *ت
الافعي… لازم تلاقي حد يمسك مكان امين وميكشفش
يحيي… زي مين
الافعي… حد يكون قريب من بيت الكبير دا
يحيي… كل ال في بيت الكبير اوفياء ليه ومحدش يقدر يخ*ونه
الافعي… اتصرف ولا رقبتك قصاد العمليه دي
يحيي بخوف…. ح حاضر
الافعي… بغضب…. اكيد في حد يك*ره الكبير ده ولازم انه يكون معانا عشان نقدر ننفذ العمليه دي
يحيي…. طيب والوحش
الافعي…. مالو
يحيي… هنعمل فيه اي ده واقف زي الشوكه في الزور وبيبوظ لينا عملياتنا كلياتها
الافعي…. هو مين الوحش دا
يحيي… محدش يعرف هو مين او منين بس بيحل مشاكل الصعيد كلياتو
الافعي… ابتشم بشر… بدل مايكون عدونا يكون صديقنا ووقتها نكسب شره
يحيي… طيب هنعمل ايه
الافعي…. لخطه.. هي……
😊❤❤❤😊❤❤❤😊
في المطار
كان رعد واقف مستنيهم
تيم شاف رعد وشاور ليه ورعد برضو شاور ليه
وراح لعندو
رعد ببتسمه… تيم حمدلله عل سلامتك وحشتيني وحضنه
تيم ببتسمه… الله يسلمك انت اكتر
رعد… اهلا بلمج*نونه
تيا…. الله يا ابيه مش تقول عني مج*نونه
رعد…. هو انا كد*بت يعني
تيا بضحك… نوو
امال المج *نونه بتاعتكم فين وحشتيني اوي
رعد… وانتي برضو وحشتيها اوي هيا في البيت يلا بدل ماحنا وقفين كدا
وشال مع تيم الشنط
وركبو العربيه ومشيو
😊😊❤😊❤❤😊😊❤
عند مصطفي ورودي
مصطفي… وحشتيني
رودي… مانا معاك من الصبح لحقت اوحشك فين بقا
مصطفي.. .. كل لحظه وكل دقيقه بتوحشيني اكتر من الحظه ال قبلها
رودي… بضحك… يسلام
مصطفي… بضحك وهو حضنها… يسلام
تعالي اقولك وحشتيني قد ايه وبعدين…..
❤😊❤😊❤😊❤😊
عند قمر
اول مدخلت الاوضه افتكرت لحظاتها مع رعد قبل الجواز وابتسمت بحب
راحت طلعت ليها فستان حلو بس كان قصير ودخلت تاخد دوش وطلعت لبستو
وراحت عند المرايا وبقت تبص في المرايا بكسوف
قمر لنفسه… وه هقف قدامه اكده اني مكسوفه واني لبسه ولوحدي امال ماهو يجي
لا اني هروح اقلعو والبس عبايه احسن
قمر… لا مش هقلعو هو حبيبي
بعد تردد كبير فضلت بيه وقعدتت تستني رعد لحد مايجي
😊❤😊❤😊❤😊❤😊
تحت
رعد… ادخلو… ماما تعالي شوفي مين هنا
جميله… بحب جريت عليهم وحضنتهم
… وحشتوني وحشوني اووووي
تيم… وانت اكتر يا جمولتي
تيا… وانتي اكتر يا خالتو
رعد… امال فين رودي ومصطفي وقمر
جميله… فوق طالعو يرتاحو
تيم… مين دول
جميله… مصطفي جوز رودي وقمر المزه بتاعت رعد
تيا بصدمه… هيا رودي اتجوزتك
رعد بضحك… شوفتي عقبالك
تيم بهمس لرعد…. قمر دي ماشي معاها وجميله كدا موافقه عادي
رعد… بصله وسابه وطلع
جميله… هاندي لرودي ومصطفي ينزلوا
تعالو ادخلو
تيم وتيا قعدوا
جميله… رودي تعالي كلمي تيمو
😊❤😊❤😊❤😊❤
رودي نزلت هيا ومصطفي وسلمو عليهم وقعدتت هيا وتيا يتكلمو سوي ومصطفي وتيم سوي وجميله دخلت المطبخ
❤😊❤😊❤😊
فوق
رعد دخل اوضته بس اتصدم
قمر لحظه مانفتح الباب وقفت واتاتو ظهرها
رعد دخل وقفل الباب
وحضنها من ظهرها وهيا غمضتت
رعد بهمس….قمر
قمر… بهمس… نعم
رعد وهو بشم ريحت شعرها ومغمض… وفجاء لفها ليه…. وشافها… الجا*مدان دا كلو لمين
قمر… لوحد بس لوكان جه بدري
رعد بضحك… ماهو جه بدري اهو هو انا اقدر اتاخر عليكي
قمر… هو انت كنت تقدر انا كنت وسكتت
رعد ضمها ليه اكتر… كنتي هتعملي ايه
قمر مسكت لياقه قميصه… كنت هعمل كده ونسيو الاتنين وبعدين…..
😊❤😊❤😊❤😊❤😊
تيم …. هو رعد اتاخر لي انا طالع اشوفه وطلع
عل اوضته…. تيم فتح الباب من غير مايخبط… هو اي يارعد هيا المزه نستك وسكتت
قمر اتكسفت واتخبت ورا رعد
رعد بغضب وووويتبع

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وحش الصعيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى