روايات

رواية وجع روحي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الرابع عشر

رواية وجع روحي البارت الرابع عشر

رواية وجع روحي الحلقة الرابعة عشر

روح بلعت ريقها بخوف من اللي هتسمعه ايهاب
ايهاب بص لروح بتحدي اقدملك يا منه روح مراتي روح منه مراتي الجديدة
روح عنيها دمعت و معرفتش ترد
منه مدت ايدها تسلم علي روح ازيك يا روح
روح فضلت بصلها و مش بترد
منه ضحكت باستفزاز و اتعلقت في دراع ايهاب ايه ده يا حبيبي هي مش بترد عليا ليه
ايهاب ايه يا روح مش بتردي ليه صحيح روح بصت نحيته بكره و لفت و رجعت اوضتها
ايهاب اول ما روح دخلت الاوضه زق منه بعيد عنه
منه بصتله بغيظ في ايه يا ايهاب بتزقني كده ليه
ايهاب بقولك ايه انتي هتعيشي الدور انتي عارفه اللي فيها طول ما روح مش موجوده ملكيش دعوة بيا خالص فاهمه
منه ايهاب هو انت بتعمل كده ليه مش احنا بنحب بعض وانا خلاص اخيرا بقيت مراتك في ايه بس
ايهاب بصلها بقرف انتي عارفه في ايه و عارفه ابوكي وافق علي الجواز المره دي ليه فا فكك مني بقي
منه اوووووف ماشي يا ايهاب براحتك ممكن تقولي انا هنام فين
ايهاب شاور لها علي الاوضه و سابها و دخل لروح
ايهاب روح
روح رفعت عينها له بصه هو مفهمهاش بصه عتاب و حزن كره قرف
روح نعم
ايهاب ايه انا كنت قايلك
روح ابتسمت بالم امممم كنت قايلي فعلا طيب عاوز ايه دلوقتي
ايهاب اتعصب من طريقتها بقولك ايه متحسسنيش انك مثلا بتحبيني و غيرانه بقي والكلام ده انتي بتحبي رامي فالمفروض ان الموضوع مش فارق معاكي في حاجه
روح فعلا مش فارق في حاجه انت كنت جاي عاوز حاجه
ايهاب بصلها بغيظ و خرج و سابها
………….
منه ندهت علي ايهاب ايهاب انت رايح فين
ايهاب نازل
منه نازل فين في حد يسيب عروسته يوم الفرح و ينزل
ايهاب انتي هتصدقي نفسك بقي منه اطلعي من دماغي ماشي سلام و نزل منه بصت ناحيه باب اوضه روح بغل
منه خلينا نشوف هنعمل معاكي ايه يا ست روح
……………
ناديه كانت مستنيه ايهاب تحت بيته
ايهاب اول ما شافها اتعصب انتي بتعملي ايه يا بت انتي هنا
ناديه خطيبي فين
ايهاب ضحك خطيبك اه امشي يا بت من وشي بدل ماخليكي تحصلي خطيبك غوري
ناديه انا مش همشي من هنا غير لما تقولي خطيبي فين
ايهاب في الحبس ارتحتي
ناديه خرجه
ايهاب رفع حاجبه باستغراب نعم ياختي
ناديه خرجه هو عمل ايه يعني
ايهاب عمل امممم امشي يا بت من وشي الساعه دي
ناديه مهو انت لو مخرجتوش انا بقي هعملك فضيحه و اقول ان مراتك مصاحبه خطيبي عشان كده انت حابسه عشان تداري علي الفضيحة
ايهاب ضحك طب براحه عليا بس لحسن انا بخاف
ناديه انا مش بهزر
ايهاب امشي يا بت من وشي بقولك
ناديه هو ايه الاستفادة من انك حابسه ولا عشان مراتك لسه بتحبه فا بتحاول تبعده عنها
ايهاب اتعصب و مسكها من دراعها بت انتي اظبطي حالك كده بدل ماقسم بالله اندمك علي اليوم اللي اتولدي فيه
ناديه صدقني انا مش عاوزه حاجه غير اني اخد خطيبي وامشي و مش هوريك وشنا تاني ارجوك خرجه بس
ايهاب زقها و مشي
……….
روح خرجت من الاوضه عشان تاكل لانها ماكلتش من اول اليوم
منه شافتها و هي قاعده بتاكل
منه انتي ايه يا بنتي انتي مش شايفه نفسك عامله زي الجاموسه كده و لسه ليكي نفس تاكلي
روح بصت لها بعصبية مفيش جاموسه هنا غيرك
منه ليه هو انا اللي عماله اكل زي البهايم كده
روح سابت الاكل و قامت دخلت اوضتها و قفلت علي نفسها و فضلت تعيط وهي بتبص قي في المرايا و تكلم نفسها انا مش تخينه انا خلاص خسيت انا مش اوي بس انا خسيت انا مش تخينه زي ما هي بتقول حتي ايهاب قالي كده ايوه انا مش تخينه
…………
ايهاب رجع البيت لقي منه قاعده مستنيه
ايهاب فين روح
منه بضيق اووووف روح في اوضتها انا حضرتلك الاكل تعالي عشان نتعشي
ايهاب زقها هو انتي مخك تخين ليه ملكيش دعوة بيا يا بنتي اوعي و دخل لروح الاوضه لقها قاعده بتعيط
ايهاب مش هنخلص بقي
روح بصتله انت حابس رامي ليه خرجه
ايهاب اتعصب نعم انتي اتجننتي باين عليكي
روح لا متجننيش بس انت هتخرجه خلاص انا سامحته
ايهاب ضحك ايه بجد هو انتي فكرها فسحه هي ولا ايه و بعدين سامحته مشاء الله طبعا مهو حبيب قلبك مش هتسامحيه ليه و عشان كده بقي قاعده بتعيطي
روح و انت مالك انت بعيط ولا لا انت تعمل اللي بقولك عليه و تخرجه فاهم
ايهاب ضربها بالقلم و قعت علي الارض و اتكلم بهدوء لا مش فاهم احب انك تفهميني بقي
روح عيطت اكتر انا بكرهك بكرهك بجد مكرهتش في حياتي حد قدك
ايهاب يعني هو انا اللي دايب فيكي مثلا ما تبصي لنفسك عامله ازاي انتي مش واخده بالك يا روح اللي انا ماجوزها دلوقتي شكلها ايه دي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك وانتي بقي بالنسبه ليها لا حاجه انتي مقارنا اصلا باي بنت ولا حاجه واحده شبه الفيل اصلا مين يطيق يبص عليكي حتي رامي نفسه سابك وراح خطب واحده تانيه بجد انتي صعبانه عليا اسيب بقي واروح لمراتي
روح بعد مخرج قعدت علي الارض و فضل الكلام يرن في ودنها و قعدت عيطت و تحاول تكتم صوت عياطها عشان ميسمعش
……….
ايهاب خرج من عند روح و هو مش طايق نفسها و دخل اوضه منه
ايهاب بتكلم بصوت حاد انا هنام علي الارض و مش عاوز اسمع صوت فاهمه
منه خافت من صوته و من شكله حاضر فاهمه
……….
ايهاب راجع البيت سمع صوت روح بتصوت و في تكسير في الاوضه روح دخل بسرعه لقي روح منهاره
روح فضلت تصوت بانهيار و بتخربش في جسمها خليها تبطل تقولي اني تخينه متخليهاش تقولي كده تاني يا ايهاب مش قادره استحمل كلامها ده حرام عليك
ايهاب…
………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى