روايات

رواية وجع الهمس الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية وجع الهمس الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية وجع الهمس الجزء الثامن

رواية وجع الهمس البارت الثامن

رواية وجع الهمس الحلقة الثامنة

جميله : كمل مكنش بيحبني يعني اي
: كنت بتسلي
نظرت وراها شفته واقف وبيقول كده ببساطه ولكن كان باين علي ملامحه الضيق
جميله : يعني اي؟
حازم بص علي الارض بحزن وسكت. جميله قربت منه ببطء : رد عليا يعني اي يعني .. رد عليا يا حازم متسكتش
حازم ساكت مش بيتكلم
جميلة ببكاء : رد عليا انت بتهزر صح وبصت علي صحابه : انتم بتهزروا صح
حازم يضيق وشعرو بالخنقه :تعالي معايا وانا هفهمك ياجميلة
جميلة ببكاء: تفهمني اي هه… تفهمني اي حرام عليكي.. ربنا يسمحك انا حتي مش عارفه ادعي عليك ربنا يسمحك بس انا مش مسمحاك والله ما مسمحاك وجت تمشي ولكن مسك ايديها
حازم: جميلة استني
جميلة ببكاء وانهيار : اوعي ابعد عني ملكش دعوه بيا ابعددد عايز مني اي عايز تكمل لعبتك..انا بس عايزه اعرف حاجه واحده استفد اي هه قولي سبب واحد تعمل علشانه كده منك لله ياخي يارتني ما عرفتك يارتني ماشوفتك
حازم كان هيجري وراها بس شي منعه ووقف ثابت مش بيتحرك ودمعه نزلت من عينه ولكن مسحها بسرعه
احمد قرب منه : حبيتها
حازم سكت مردش
احمد: طب ليه عملت كده
حازم : احمد انا مش ناقص
احمد: كنت عارف ان هييجي اليوم وتندم ياصحبي اخرة اللي كنت بتعمله وحشه
شريف: خلاص ياحمد حازم روح وراها وراضيها حرام دي بتحبك وانت باين عليك انك حبتها مضيعهاش من ايدك
حازم: اي كلكوا قولتوا ان انا خلاص حبيتها لا محبتهاش ومحدش يجيب سيرتها بقا
احمد :انت حر تعالوا نقعد
حازم : لا انا مروح
شريف :مالك يابني ما خلاص بقا زيها زي غيرها مانت عملت في همس كده
حازم : زي ما قولت
احمد بخبث: يلا ااه صحيح سمعت ان همس اتحوزت يلا ربنا عوضها عقبال جميله بقا
نظر له حازم بضيق وغيره: قصدك اي يعني
احمد: اي اللي قصدي اي يعني اكيد هتشوف مستقبلها وتحب زيها زي همس
حازم: مالك كده يااحمد في اي عحبتك ولا اي
احمد بمكر: والله وليه لا بصراحه جميلة دي هي اسم علي مسمي حاجه كده بسكوته رقيقه وقمر و..
مكملش كلامه وكان حازم مسكه من هدومه: ما تحتر. م نفسك بقا في اي راعي ان انا قاعد
احمد: اي يعني قاعد يعني هي تقربلك اي يكون خطبتك وانا معرفش انت سبتها عايز منها اي
حازم: لا مسبتهاش ومش هسمحلك او اسمح لأي حد يقرب منها فااااهم
احمد بهدوء وخبث: ليه ان شاء الله
حازم: علشان بح…… هو كده وسابه ومشي
شريف : ليه عملت كده
احمد: انت مش شايف انه زودها اووي مره همس ومره جميله طب انت عارف همس ااه صعبت عليا بس جميله صعبت عليا اكتر ومكنتش هقول الكلام ده اكيد لو مكنتش لمحت في عين حازم الضيق بسبب كلامه والحزن عليها
شريف: ربنا يهديه ويحلقها قبل ما تروح منه
احمد: يارب
★**************★
عند همس وفهد
همس بخوف : هو. هو في اي يافهد
فهد : تمام يا حسام بيه احنا جايين اهو وقفل
همس: في اي يافهد
فهد : همس انتي… انتي مؤمنه بالله وعارفه ان كلنا هنموت صح
همس بخوف : في اي يافهد
فهد وهو بيحاوطها: مامتك اتوفت
همس من الصدمه وقفت متجمده مدتش رد فعل
فهد بخوف عليها : همس.. ده قدرها عمرها خلص وكلنا هنموت
همس بتوهان : مين دي يا همس اللي ماتت
فهد بخوف: يا همس متقلقنيش عليكي ونبي
همس دموعها بتنزل: كانت قايله هتعوضني يافهد قالت ليا هتقف جمبي انا ما صدقت انها اتغيرت وخدتني في حضنها ليه طيب
فهد وهو بيحضنها بخوف عليها : اهدي ياعمري اهدي انا جمبك ياحبيبتي انا هعوضك علي كل اللي شوفتيه محدش هيقدر ييجي جمبك وانا معاكي اهدي يا همس علشان خاطري
همس سكتت وكانت بتعيط في حضنه وبعد ماهدت شويه ولبست هي و فهد وراحوا دفنوها وهمس كانت قاعده في البيت بتعيط في حضن فاطمه
فاطمه: اهدي بقا ياحبيبتي عمرها كده ياقلبي قدر ربنا إن لله وانا اليه راجعون اهدي ياعمري
فهد قرب عليها بعد ما العزا خلص: يلا ياحبيبتي نروح
همس : قامت معاها ومكنتش قادره تمشي سندت عليه ومشوا
فهد : تحبي نطلع علي المستشفى اطمن عليكي
هزت همس راسها بنفي
وصلوا البيت ودخلوا وهمس دخلت علي اوضتها علطول وفهد اتصل بحد علشان يبعت له خدامه علشان همس تعبانه
فهد طلع لها ليها قاعده علي السرير وشارده في الاشئ
فهد: اي ياقلبي سرحانه في اي
همس: عارف كنت بسمع ان الحزن والقسو.ه ليعلموا الناس القسوة والقوة اما معايا انا لا جواب نتيجه عكسيه علمتني الضعف والخوف والجبن تعبت اووي يافهد انا ماصدقت انها خدتني في حضنها وقالت ليا هعوضك تحس ان الدنيا دي حالفه متعوضنيش
فهد: اهدي ياقلبي تعوضك عن اي.؟؟ انا جوزك اهو هفضل جمبك وهعوضك ان شاء الله .
همس: كانت هتسبني
فهد: عمري ما اسيبك
همس: لا هتسبني يافهد بعد اللي هقوله ليك
فهد : هتقولي ليا اي ؟؟؟
همس…….
★************★
عند جميله كانت منهاره بمعني الكلمه جت من برا دخلت علي اوضتها علطول وحمدت ربنا ان مامتها في الشغل واختها في المدرسه علشان مش عايزه حد يشوفها وهي منهاره مش هتتحمل اي اسئله من حد
جميلة بنهيار : ليييه لييه ليه كده يا حازم حرام عليكي انا عملت اي ده ذنبي اني حبيتك يارتني ما شوفتك ولا عرفتك يارتني ما روحت الكافيه ده اصلا
جميلة فضلت تعيط وتلوم في نفسها فجأة سمعت صوت الباب بيخبط فكرت انها مامتها مسحت دموعها كويس ولكن كان لسه في اثر و راحت فتحت الباب ولكنها شافت حد تاني واقف
جمييلة : افندم حضرتك مين
بصوت واطي:ماشاء الله زي ماقالوا ليا انك حلوه بس مقولش انك قمر كده اسم علي مسمي بصحيح
جميلة : نعم؟!!! انت بتقول اي؟!انت مين ياجدع انت
: انا كمال عربيتي عطلانه تحت وبصراحه كنت محتاج مساعده
جميلة: عربيتك عطلانه تحت فسبت الدور الاول و الثاني وطالع الثالث وسايب الشقه دي وخبط هنا … انت عايز اي بظبط
كمال: طب علي كده بقا انا كمال برده بس المره دي بصراحه انا كمال زميلك في الجامعه
جميلة : زميلي؟؟!
كمال: ايوه شوفتك في الجامعه وبصراحه انتي زي ما بيقولوا كده خطفتيني
جميلة وهي بتفتكر حازم وانه قالها نفس الكلام: انا اسفه بس انا
كمال: بتتأسفي ليه علفكره انا بحبك مش بلعب بيكي
: بتحب مين يا***
★***************★
همس خلصت كلامها وقاعده بخوف مستنيه ردة فعل فهد اللي كان ساكت طول ما هي بتتكلم حتي بعد ما خلص
فهد : يعني انتي كنتي هتسمعي كلام باباكي
همس بدموع: انا خوفت منه خوفت منه ومنك انا مسمعتش كلامه انا قولت اجي اقولك بس كنت خايفه لتسبني فرجع تاني لجحيمه خصوصا بعد ما قال ليا انه هيعيشني في جحيم اكتر
فهد: انتي عارفه ان دي اسمها خيانه ليا انتي كده كنتي هضريني في شغلي والله يعلم هل باباكي كان عايز يلبسني مصيب. ه ويسجن. ي ولا يخسرني فلوسي
همس سكتت مكنتش عارفه تقول اي
فهد: طب مش خايفه ليه دلوقتي اطلقك وابعتك له تعيشي في الجحيم بتاعه ولا…. قرب منها وقال بنبره تخوف: اي رأيك اعيشك انا في جحيمي………..

.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع الهمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى