روايات

رواية وتين الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى طوبار

رواية وتين الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم جنى طوبار

رواية وتين الصقر الجزء الثالث عشر

رواية وتين الصقر البارت الثالث عشر

رواية وتين الصقر الحلقة الثالثة عشر

صحي صقر وباس و تين في خدها و داخل يا خد شاور
وتين صحيت و حست بدوخه
وتين بصوت منخفض: صقر
صقر خرج:اي يا عيوني
وتين :حسه بدوخه و مش عارفه اقوم
صقر : طيب البسي ويله نروح للدكتور
وتين :لا ملوش لازمه انا هاخد شاور و هبقا احسن
صقر :
ماشي يا حبيبي ولو حسيتي بتعب قوليلي
وتين هزت راسها و مشت
صقر اتصل بي حد:الو ايوه يا امجد عايزك تجبلي واحد من الصعيد
امجد:حاضر يا باشا ابعتلي اسمه و العنوان
صقر: ماشي
وقفل معا و بعتلو كل حاجه عن اسامه
وتين خرجت و كانت لابسه بنطلون جينز و بلوز ابيض قصيره
صقر وهوا رافع حجبه:الله بجد انتي هتنزلي كده وتين باستغراب:اه ما انا كل يوم بنزل كده
صقر قرب منها :بس في ناس غريبه تحت و انا قولت مش هتنزلي كده يعني مش هتنزلي كده
وتين :افف فيها اي يعني
صقر قرب منها و قطعلعا البلوزه يله انزلي يله
وتين :اي الي انت عملتو ده يا صقر
صقر:انا مبحبش اعيد كلامي ويله خشي البسي اي زفت و انزلي
دخلت وتين بغضب و لبست فستان طويل ابيض
صقر تحت : فهموني بقا يا رجاله انتو مين و عايزين اي لان انا مكنتش فادي امبارح
محمد :انا عم وتين و اسمي محمد
و شاور علي واحد و ده حسن اخوي و شاور علي ادهم وده ادهم و لده
صقر :اه وبعدين عايزين اي
لسه محمد هيتكلم وتين نزلت
صقر :تعالي يا وتين
وتين راحت أعدت جمب صقر و لف ايدو علي وسطها
وتين بصوت واصل لصقر بس :صقر مينفعش كده شيل ايدك
صقر ادجاهل وتين :ها يا حج محمد عايزين اي
الحج محمد :عايزين وتين زي ما قال ادهم
صقر بس لي ادهم بيسخريه :اه وبعدين
كمل الحج محمد :لان هيا مخطوبه ل ادهم
صقر ببرود :اه بس هيا اتجوزت وانا لحد دلوقتي مزعلتش حد في بيتي
ادهم قام وقف :انا هاخد وتين يعني هخدها صقر قرب منو و ضربو وقعه علي الارض:لو جبت سيرت مراتي مره كمان هقطعلك لسانك
حسن بغضب :انتي ازي تعمل كده في ابني انت اتجننت
صقر :انا مش عاوز أمد ايدي علي حد قد أبويه فا متخلنيش اعملها
ادهم قام من علي الارض بغضب:يله يا ابوي و بص لصقر :هنشوف يا صقر وتين هتبقا مع مين في الاخر و الراجل الي يضحك في الاخر و مشي
و وتين قعدت تعيط و كانت في حضن وداد صقر قرب منها:متخفيش يا وتين انا معاكي
وداد :انا همشي بقا
صقر :لا استني افطري حته معانا
وداد :لا انا همشي بس خلي بالك من وتين
صقر :متخافيش
وداد مشت و صقر قرب من وتين :هششش خلاص بقا انا جمبك
وتين :صقر اوعي تسبني
صقر بحنان : عمري ما هسيبك يا وتيني
وراحو يفطرو و قعدها علي رجله و بدأ يأكلها
وتين :خلاص انا شبعت
صقر باس راسها الف هنا يا حبيبي
وتين بصته علي خده
صقر. :اه من حق انا رايح المستشفي و حاجه كمان الجامعه الاسبوع الجاي لو عاوزه حجه قوليلي و ننزل نشتري
وتين :حاضر
صقر طلع يلبس
وتين :متتأخرش
صقر باس راسها:حاضر
بعد حوالي ساعه نزلت وتين تحت و بدأت تخش اوض لقت جيم
وتين :الله
وطلعت لبست هدوم الجم و نزلت لعبت جيم
وتين :اافف انا هبط
وطلعت اخدت شاور
وتين لنفسها :انا هبط اعمل اي
دخلت جابت روايه و خرجت الجنينه بدأت تقره الروايه و محستش بلوقت
صقر خلص شغل و دخل جاب حجات كتير لي وتين من السوبر ماركت
و جاب هدوم و شنط لي وتين و روح البيت اول لما وتين شافيتو جريت علي حضنه
وتين :اخيرا جيت
صقر :كنت بجبلك حجات بس نتغده الاول
وتين :ماشي يله بسرعه و اتغدوه و صقر طلع هوا وتين تتفرج علي الحاجه
وتين :الله شكره يا صقر
صقر شاور علي خده عاوز بوسه
وتين قربت منه و بسته علي خده و راحت لبست الهدوم الي صقر جايبها
صقر :واو قمر عليكي
وتين :حلوين اوي انا هخش اغير و انت هات حاجه نتفرج عليها
صقر :طيب بس بسرعه
وتين خلصت و قعدو يتفرجو…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وتين الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى