روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثالث عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت الثالث عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة الثالثة عشر

*🧡 ♡ ▷ ◉──────── 00:00♪🎧‏أُريـد أن أُخـبـرك بـ أنـك نـعـمـه اسـتـحـلـت قـلـبـي فـرحـاً🦋🧡🧡🧡🪐.* *♪*⠀ *◄◂⠀▮▮⠀▸► ♫ 🧡.*
ولاكن نتفجأ أن من أخذ الطعنه كان ريان أخذها في يده
تبعد غرام اسراء عنها وتركد ناحيه ريان وتحتضنه
ريان بخوف: أن انتي كويسه فيكي حاجه
غرام ببكاء وهي تمسك يد ريان المجروحه : أن انت اااتجرحت ب بسببي أنا انا اسفه اوي
ريان : خلاص ياحبيبتي مطعيتيش مافيش حاجه
اسراء بجنون: ليييييييه لييييييه لييييييييه ليه بتضحي علشنها لييييييييه ليه بتحبها ياريان ليه
ريان وهوا يأخذ غرام في حضنه: معرفش ليه بحبها بس الي اعرفو أنها بقت ادمان عندي بقت هوس وغرام أنا فعلا مغرم بيكي ياغرام الريان
اسراء ببكاء وهي تنزل علي ركبتها: ليه كلو عندو كل حاجه وانا معنديش ولا حاجه كلو عندو اب وأم كويسين وانا لا ليه ليه
غرام : يعني هوا أنا الي عندي اب وأم كويسين يااسراء
اسراء بهدوء: بس علي الاقل لقيتي حد يعوضك إنما أنا ثم تكمل بجنون ملقتش حد ياغرام ملققققققققتش ملققققققققتش
أنا ديما امي كانت مهتميا بنفسها وباخواتي وبس
أنا ديما امي كانت مهتميا بشكلها وبالنادي وباستيلها واصحابها وباخواتي وبس وانا لا مكنتش مهتميا بيه دي حتي متعرفش أنا بحب وبكره ايه كل الي يهمها مظهرها قدام صاحبها إنما أنا ولا فارقه معها وبابا كل وقتو في الشغل دا حتي لما بيرجع من الشغل مبيدنيش فرصه اقعد معه ولا اتكلم مكنوش مهتمين بيا دا حتي الشخص الي حبيتو كان وخدني كوبري كان بيمثل عليا الحب وخلاني حبيتو علشان يوصل لندي وعايزاني مبقاش كدا ياغرام قوليلي ازاي مبقاش كدا قوليلي ازاي
ولكنها تسمع صوت سياره الشرطه ولاكنها تركد ناحيه النافذه وتهرب

 

 

ريان بخوف : انتي كويسه ياحبيبتي
غرام ببكاء وهي تضمد له جرحه: انا اسفه اوي
ريان : خلاص ياحبيبتي محصلش حاجه وبعدين دا خلاص في فرد جديد هيجي العيله ولازم نقول لكلو ويتصلون بشغف
______________________
يوما ما سياخذني جنوني الي جهنم 😫😢
شغف بخوف : ح ح حضرت المدير أنا انا اسفه اوي مكنتش اقصد صدقني
صقر بغضب شديد انتي ايييييه متقصديش دا انتي بهدلتيني انتي لازم تتعقبي وقام ليضربها ولاكن تليفون شغف يرن وتري أن من يرن هو غرام تتصل فيديو وترد شغف
شغف بتوتر: غرام وريان ازيكم وحشتوني جدا
ريان : ايه دا صقر
صقر بهدوء: ازيك ياصاحبي عامل ايه
ريان : انت عامل ايه
صقر : تمام وانت
ريان : احنا التلاته فل الفل
شغف باستغراب:تلاته
غرام بفرحه: أنا حامل ياشغوف
شغف بفرحه: بجد مبروك ياروحي أنا فرحتلك اوي مبرووووووك
صقر بفرحه : مبروك ياصاحبي
ريان : الله يبارك فيك علي فكره انتو اول اتنين تعرفو يلا باي علشان نقول للباقي
شغف : باي
وتقفل الخط
وصقر يقترب من شغف وكل مقترب تبتعد شغف ولاكن هناك حاط ولم تستطع شغف أن تبعد عنه ويحط يده علي الحائط ويمنعها من الذهاب
صقر بعيونه البنيه التي تخطف قلب شغف: المره دي الي انقذك هوا ريان وغرام المره الجايه عقابك شديد اوي ياشغف
ولاكن تنزل شغف من تحت يده وتركد للخارج
صقر : انتي فكره اني هسيبك ياشغف لا انتي لسا هتتعقبي وانا الي هعقبك عقاب شديد يا…. ياشغف
______________________
*🧡 ♡ ▷ ◉──────── 00:00♪🎧‏ضحكته بحسها شباك بيطل ع الجنة🦋🧡🧡🧡🪐.* *♪*⠀ *◄◂⠀▮▮⠀▸► ♫ 🧡.*

 

 

اكرم بخوف : ما مازن ا انا
مازن وقد ضربه ضربة قوية ويجلس فوقه ويصل يلكمه: أنت ازاي تتجرأ وتقرب من جنا جنا دي خط أحمر انت فاهم خط أحمر انت فاهم اياك تيجي جنب جنا تاني
تأتي تالا
تالا : مازن بيه سيب اكرم سيبو
جنا : سيبو يامازن
ويتركو مازن
مازن بغضب: أنا سبتك بس علشانها غور وما اشوفش وشك تاني
تالا وهي تذهب عند اكرم تدفع جنا دفعه قويه ولاكن مازن يمسكها
وياخذها الي مكتبه وهي تبكي كثيرا
مازن بغضب: خلااااص بقا مابحبش اشوف دموعك دي ياجنا
جنا : ليه مبحبش تشوفها سبني اعيط دموعي مش بتوجعك
مازن بغضب : لا بتوجعني
جنا : بتوجعك ليه ها ليه
مازن دون وعي : علشان بحبك
جنا بصدمه : ايه
______________________
*🧡 ♡ ▷ ◉──────── 00:00♪🎧واسـتــنــد إلــيه كــأنـهُ قــوتــي ويعــيـش بــي كأنهُ روحـي‏🦋🧡🧡🧡🪐.* *♪*⠀ *◄◂⠀▮▮⠀▸► ♫ 🧡.*

 

 

ندي : مهدي بيه ومراتو اهلا اهلا اتفضلو
رحمه( الام ): الهانم الي سابت امها وأبوها وكمان هتتجوز من غير ماتاخد رأينا
ندي بسخريه :واخد رايكم بتاع ايه أنا اصلا مش معتبراكو ابويا وامي
رحمه : تلاقي الو*سخه غرام هي الي علمتك قلت الادب
_ مدام مهدي لو سمحتي كلمه كمان وارميكي بره
ندي بفرحه : غرام وريان وحشتوني
وتركد ندي وتحضن غرام
غرام بفرحه : وحشتيني اوي ياندوش
ندي : انتي اكتر غرامي
ريان بغضب : لو سمحتي يامدام المهدي أنا مش عايزك طول ما انتي في بيتي تقولي كلمه علي مراتي انتي فاهمه
مهدي : اهلا بلهانم وعشقها
ريان بغضب شديد وقد تحولت عيونه الي أسود داكن وبانت عروقه : خلااااااص بقاااااا انت ايييييه مابتحسش عشئها عشئها اناجوزها جوزهااااااااا فهمت
تذهب غرام ركد لعندو وتمسك يدو ويهداء
ريان بغضب بسيط : لو سمحتي ياغرام متجريش تاني وانتي
ولاكن توقف عن الكلام لانه يريد اخبار الجميع معا
ندي باستغراب : وهي ايه
ريان بهدوء : هتعرفو بس اتصليلي بعشق وفهد وجنا ومازن ومسيري بيه ومراتو وشغف وصقر
ندي : حاضر بس ليه
ريان: هتعرفو لما يجو مهدي بيه ورحمه هانم اتفضلو اسمعوا الي هقولو معاهم
بيبرس باستغراب: في ايه ياريان
جاسر: في حاجه يا ابني
اروي : في حاجه ياريان قلقتنا
ريان : ياجماعه مافيش حاجه هتعرفو لما كلو يجي
ندي : أنا اتصلت ياريان وكلهم جايين
ريان: تمام
______________________
في بيت المسيري
هدير : يابابا ارجوك سامحني

 

 

مسيري: عايزاني اسمحك
هدير : ايوا
مسيري : عشق ادخلي البس عشان هنروح قصر الهلالي لان كلو هناك وغرام وريان عايزنا
عشق : حاضر يابابا
وتذهب وتغير سيابها
مسيري: احنا دلوقتي هنروح لغرام ومهدي ورحمه هناك عايزك تقولي كل الحقيقه وتقولي أن ريان مكنش عشيق غرام وانك انتي السبب في كل حاجه وتعتذري لغرام وتترجيها اسمحك وتعتذري لكل الي هناك وسعتها هاسمحك
هدير : ماشي يابابا أنا هعمل كدا علشان تسامحني
ويلبسون جميعا ويذهبون الي بيت الهلالي
______________________
كم احب ان يكون لي طفل منك 😇👩🏼‍🍼
يأتي الجميع الي بيت الهلالي ولاكن تكون الصدمه عندما يأتي صقر ويكون حاطط ورق جرنان مكان سكب القهوه فيستغرب الجميع لما يرو
ريان باستغراب : صقر انت حاطط ورق جرنان ليه
صقر بخجل : و ولا ح حاجه أنا هطلع اغير هدومي واجي
فصقر يعيش معهم بلبيت لأن في بيتو يتم تصليحات
فيمسك ريان ورق الجرنان ويشيلو من علي صقر ويري المياه
ريان : صدقيني ياغرام كان بيعملها وهوا صغير مش عارف عملها وهوا كبير ازاي مش كنت دخلت الحمام بدل الفضايح دي
صقر وهوا ينظر لشغف بغضب : دا مش زي مانتو فاهمين دا في واحدهدلقت عليا القهوه
ريان :قهوت ايه وبتاع ايه انت بتحاول تغطي غلطتك اطلع غير وانزل علشان في كلام مهم عايز اقولو
صقر : ماشي
ويذهب ويغير سيابه وينزل
ريان :دلوقتي كلو موجود فا أنا حابب أقول إن في خبرين حلوين اول خبر أن ندي وبيبرس هيتجوزو
يطلق صقر وفهد ومازن صفيره ويقولون : مبرووووووك
ريان : وتأتي خبر هوا أن غر
مسيري بمقاطعة : قبل ماتقول الخبر التاني ياريان هدير عايزه تقول حاجه
هدير ببكاء مصتنع : انا اسفه ياغرام انا اسفه ياريان انا اسفه ياندي انا اسفه ياعشق ياعمي أنا عايزه اقولك حاجه ريان مش عشيق غرام ولا غرام كانت تعرف انو بيحبها أنا الي صورتهم وكل حاجه قلتها علي غرام كنت بكذب فيها غرام بنتك مافيش اشرف منها انت عرفت تربي ياعمي
مهدي وقد بدأت دمعه تهبط : ايه يع يعني غ غرام بريئه معملتش حاجه
هدير : ايوا ياعمي
يصفعها مهدي صفعه قويه
مهدي : حرام عليكي ياشيخه شككتيني في بنتي وقولتيلي حجات عنها غلط من وهي صغيره وانتي بتقولي أن ندي بتعمل الحلو وغرام الوحش علشان كدا كنا بنفرق حرام عليكي يابنتي حرمتني من فرحتي ببنتي يوم فرحها
رحمه ببكاء : حرام عليكي ياهدير ليه كدا حرامتيني من فرحتي وانا بلبس بنتي فستانها يوم فرحها حرامتيني من فرحتي بيها ليه ياهدير ليه

 

 

هدير ببكاء مصتنع: انا اسفه يامرات عمي
مهدي ببكاء وهوا يزهب ناحيه غرام ويجلس علي ركبته هوا ورحمه : سامحيني يابنتي أنا آسف أنا عارف اني مكنتش اب كويس ولا راحمه ام كويسه بس ارجوكي سامحينا سامحينا علشان خاطري أنا عارف أننا منستاهلش بس علشان خاطري سامحينا
غرام وهي تنزل علي الارض وترفعهم وتبكي وتقول : لا يابابا لا ياماما متقلوش كدا انتو مهما عملتو لازم اسمحكو أنا كان نفسي اشوف محبتكم دي من زمان بس اخيرا رجعتولي تاني
رحمه ببكاء : ياه بقالي كتير مسمعتهاش منك ماما بقالي كتير مسمعتهاش ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
ريان بفرحه: وبعد ما اتلم الشمل جه دور الفجاء الكبيره غرام حااااامل
الكل بفرحه : بجد
ندي بفرحه : بجد يعني هيتقلي خالتو الله
عشق وهي ترقص مع فهد بفرحه : هيتقلي خالتو يافهد هييييييي
رحمه : يعني هبقا تيتا ياه كدا فرحتي كملت
وكان الجميع سعيد للغايه باول حفيد ولاكن هدير لم تكن سعيده وكانت تتمني لو تقتل غرام وابنها مهلا خطرت لها فكره
ريان : طيب يلا ياحبيبتي هطلعك ترتاحي شويه
غرام : ماشي ويذهبون الي الغرفه وتجلس غرام ولكنها تريد عصير فتذهب لتاتي به ولكن يوجد علي السلم زيت وغرام تقرب من السلم وتقرب وتقرب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى