روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت الثاني

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة الثانية

ليث بخبث: ليه يازين
زين بارتباك: ع ع عشان عشان هي مش باين عليها الفرحه ومش بتحبك
ليث بخبث: وانت اش عرفك بقا
زين بارتباك: ع عشان… هي مش باين عليها الفرحه
زينه بابتسامه مزيفه: انا فرحانه يازين ليث كويس وانا بحترمه
يغضب زين كثيرا وياخذ زينه وكان سياخذها الي الغرفه ولاكن اوقفه يامن
يامن بغضب: سيب ايديها يازين
زين بغضب اكبر: لا مش هسبها
تغضب زينه وتفك يد زين وتقول ببكاء
زينه ببكاء: حرام عليك بقا انا تعبت عايز طربتني جنبك لي يازين انا حبيتك وانت محبتنيش ولا عمرك هتحبني صح
ينظر لها الجميع بصدمه

 

 

زين بجمود: صح يازينه انا مبحبكيش
زينه بجمود اكبر: تمام سبني اتجوز ليث
ويقرون الفتحه
ريان: انشاء الله الفرح بعد اسبوع
ليث لنفسه: ياربي هعمل ايه دلوقتي لازم زين يعترفلها قبل الفرح يارب سعدني بس انا عرفت مين هيسعدني
ويفيق من شروده علي صوت والده
ريان: ليث ليث يابني
ليث: ن نعم يابابا كنت بتقول حاجه
ريان: كنت بقول متروحش الجامعه الاسبوعين دول عشان فرحك
ليث: حاضر يابابا
ويذهب الجميع
ويذهب ليث لغرفته ويتصل بمليكه ورزان وياسين وعمر وميرا ويامن وساره وياتون الي غرفته
ميرا: في ايه ياعم ليث جيبنا علي ملاه وشنا ليه
ليث: انا واقع في مصيبه ومحدش هيسعدني غيركو
عمر : انا قولت ان جمعتنا دي وراها مصيبه
يامن: في ايه ليث عملت ايه المرادي
ليث بخوف: اهو انت بذات يايامن عايزك تهدي اعضائك كدا ومن غير متتعصب وتفقع مرارتك انت عند مراره واحده
يامن بنرفزه: اخلص ياليث انت كدا بتعصبني
ليث: بصراحه انا مش بحب زينه وكنت عارف انها بتحب زين وزين بيحبها بس هو مش عايز يعترف قررت اعمل خطه عشان يعترف بس للاسف فشلت وانا دلوقتي ادبست وعايزكو تساعدوني وتفكرو في خطه
يامن بغضب: انت ازاي تعمل كدا ها انت غبييييي
ياسين: خلاص يايامن هو كان قصده خير كان عايز يجمع اختك واخو بس الخطه فشلت ووجبنا نسعدو
يامن بهدوء: ماشي المفرود نعمل ايه

 

 

ساره: مش محتاجه ذكاء اكيد المفرود نفكر في خطه
مليكه: بس اقولكو سيبو ليث هو يستاهل مش عامل فيها حَلال عُقد
ليث بغضب وهو يبحبث عن شي يدرب به مليكه: هتولي حاجه اضربها بيها اطلعي بره يازفته
مليكه: مش طالعه ياكلب البحر
رزان بخبث: بس يامليكه ليثي انا عندي فكره
ليث بفرحه: ايه هي ياروزتي ياقمر
رزان: دلوقتي روزتك ماشي يابتاع مصلحتك
ليث: ليه بس دا انتي اختي حبيبتي
رزان: يسلااام ماشي اسمع بقا الخطه هي…………………………
ليث بخبث: يابنت الذكيه ايه الدماغ دي يابت
رزان بمزاح: انا مش عارفه من غيري هتعملو ايه
وياتي ياسين وراها ويضربها علي قفها
ياسين وهو يضربها: هنعمل كدا
رزان: اه… ماشي ياياسين انا هقول لخالتو
ياسين: علي اساس اني كدا هخاف متقوليلها
رزان بغضب: ماشييييي
ليث بارتياح: يلا بيتك بيتك يلا اطلعو بره
يامن: شوفتو بتاع مصلحتو ازاي
ياسين: مصلحجي
ليث: يلا انا عايز انام
رزان بنعاس: يلا ياجماعه انا كمان عايزه انام وسيبو ليثي ينام بقا
ويذهب الجميع الي منازله وغرفه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

في صباح يوم جديد يستيقظ الجميع ويذهب كنان لغرفه زين
كنان: صباح الخير يازين
زين: صباح النور
كنان بجديه: ممكن اتكلم معاك شويه
زين: اكيد اتفضل
كنان: هكلمك بس ترد عليا بصراحه من غير كدب
زين: انت عارف انك انت الوحيد في اخواتي الي ببقا صريح معاه عايز تقول ايه ياكنان
كنان: انت بتحب زينه زي ماهيا بتحبك واكتر
زين وهو يبعد عينه عن كنان ويقول بكذب: لا مش بحبها
كنان: مبتعرفش تكدب عليا يازين بُصلي وقول الحقيقه
زين بضعف وبكاء: ايوا ايوا بحبها بس كبريائي مناعني اقولها
كنان: اهدي يازين واعترفلها قبل ماتروح منك
زين وهو يمسح دموعه: لا مش هعترف
كنان: اعترف يازين
زين: لا ياكنان والموضوع اتقفل
كنان: هتندم يازين زينه…..

 

 

زين بخوف: زينه ملها ياكنان انطق
وانتهي البارت
ماذا سيحدث ياتري؟
وماذا حدث لزينه؟
وهل سيعترف زين بلحقيقه؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى