روايات

رواية هي التي اوقعتني الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني البارت الرابع

رواية هي التي اوقعتني الجزء الرابع

رواية هي التي اوقعتني
رواية هي التي اوقعتني

رواية هي التي اوقعتني الحلقة الرابعة

الجد .. بص يا مالك عمك كان هو وأبو جاسر أصحاب اوي حصل خناقه ما بينهم كبيره اوي بسبب ام جاسر ام جاسر اتهمت عمك أنه حاول يعتدي عليها لأنها كانت بتحبه وهو رفضها لانه كان بيحب زينب ام وعد الله يرحمها ولما حكت لابو جاسر حصل مابينهم ضرب وكلام من دا ولما الغضب سيطر ابو جاسر كان هيضرب عمك بالنار قامت مراته وقفت وخدت الطلقه بدل عمك وطبعا ابو جاسر مصدقش وقال ازاي وليه تعمل كدا راح عمك قاله السبب وجاسر قبل ما يرد كان أبوك دخل و وراه الشرطه علي اساس انهم بيتخانقوا فيهيدوا الموضوع بس اتفاجأو بالجثه ال قدامهم من يومها والمربي جاسر خالته الارمله حسناء وكان عنده ١٧ سنه واهو دلوقتي مفكر أن عمك ال قتل امه ولبس التهمه ل ابوه بس دا كله مكنش بمزاجنا يا مالك.
مالك بصدمه….انت بتقول ايه ازاي مش بقصدكوا !! لو عرف أن وعد بنته اكيد هياذيها!؟
الجد…احنا هنحميها لغايط ما يقتنع بالحقيقه
مالك….يقتنع بأيه وأبوه دلوقتي فين ؟!
الجد…ابوا جاسر محبوس ومبيرضاش يقبل حد من ندموا ممكن يرضي يقابل وعد وهي تقوله يقابل جاسر ويقنعه
مالك برفض تام….استحاله استحاله اسيبها تدخل ف الموضوع دا
عن اذنك ي جدي
~~~~~~~~~~~
عند وعد كانت قاعده هي وزين في الصاله
زين…وعد
وعد…ايوا
زين…بقولك في بنت قمر اوي جتلك هنا وقالت صحبتك
وعد….مين؟!
زين… اسمها مايا
وعد بفرحه ….بجد يا زين طب هي قالت اي
زين بأستفسار….مالك ؟! هي صاحبتك اوي كدا وقالت اخليكي تتصلي بيها
وعد…دي تونزي يا ابني واكيد نقلوا علشان شغل باباها وهخليها تقدم ف نفس الكليه بتاعتي
زين…يعني هي كمان ف طب اطفال
وعد…ايوا
كارما….بقولكوا ايه ف فيلم جامد لسه عرض اول تعالوا نسمعه
زين..ماليش ف الرومانسي هقعد ف الجنينه تعالى يا وعد
وعد… اااشطا يالا
مالك كان خارج من المكتب وسمعهم
مالك… لأ مش اااشطا ولا حاجه واطلعي علي اوضتك يالا انتي وكارما
زين…هتطلع معايا الجنينه
مالك….يالا انتي وهي علي فوق الوقت اتأخر
وعد بنرفزه…..الوقت مش متأخره وبعدين احنا مش خارجين يعني
مالك بعصبيه….ماتجدليش معايا واطلعي فوق وانتي ساكته يالا
وعد طلعت و وراها كارما وزين طلع الحديقه
سميه ….ليه زعفت فيها كدا اكيد دلوقتي زعلت واحرجتها قدامهم كمان
مالك…مش شايفه أنه متأخر تطلع الجنينه وتطلع مع زين ليه ؟!
سميه….خد بالك أنها دلوقتي بتفكر انك مالكش الحق تعاملها كدا لازم تصالحها علشان انا عارفه انك حبيتها
مالك…انا ماا …بح…
سميه…متكملش يا مالك يالا اطلع شوف هتعمل ايه معاها
~~~~~عند وعد ف الاوضه كانت غيرت هدومها ل بيجامه بينك هادي وكان شكلها كيوت اوي ورابطه شعرها ديل حصان وفي بعض الخصل علي وشها
وعد بتعيط ….ليه يحرجني يعني كدا وبيزعق كمان واصلا مالوش حق يعمل كدا
سمعت صوت خبط علي الباب
وعد…ادخلي يا ماما سميه
مالك وهو بيدخل طب ما ينفعش مالك طيب
وعد نست انها بشعرها غير دموعها ال كانت مخليه عينيها بتلمع وخدودها وشافيفها بقوا لون الطماطم
وعد بنرفزه….اتفضل اطلع
مالك بتوهان.. انا اسف يا وعد عارف ان مكنش ينفع ازعق كدا ليكي قدامهم
وعد…. والله عارف وعملت كدا ليه
مالك…سيبك من الموضوع دا ايه ال قمر القدامي دا عايزه تجنينيني يعني
وعد اتكسفت وشافت نظراته وقالت …طب معلش تطلع علشان حرام انا محجبه
مالك….لا رد بيتأملها وهي مكسوفه بس
وعد قامت من السرير ومسكت أيده وقالت يالا بقا كدا بنشيل ذنوب
مالك قرب منها وقال عايزاني امشي يا وعدي
وعد عند كلمه وعدي دي وقلبها كان هيطير من مكانه
وعد ….بعد اذنك ابعد و …و اطلع كدا غلط
مالك….طالع يا وعدي بس ماتخفيش بكره تعرفي انه مش حرام سلام
مشي مالك وحور اديها الأتنين علي قلبها وبتقول اهدي بقا وبطل السرعه دي هتفضحنا وانا مش متأكده من مشاعره ليا
**عند مالك**
هتجنني والله لازم اتكلم مع جدي ف موضوع وصيه عمي ليها باسرع وقت قبل ما اخلص موضوع جاسر دا
في صباح تاني يوم
كارما نزلت وقالت ي جمال سفرتك ياسمسم امال فين وعد
ابراهيم ….لسه منزلتش النهارده اول يوم ليها ف الكليه قلقان عليها
كارما… كليه الطب جمب الصيدله علي طول يا بابا يعني كليتنا جمب بعض
وهنا جت وعد وكانت لابسه درس بسيط لونه بيبي بلو وكوتش ابيض
وعد….صباح الخير
الجد…صباح القمر يا حبيبه جدو راحت وعد حضنته ومالك بص ل وعد وبرق وهي استغربت وقعد مكانها
مالك ..احم جدي كنت عايز اكلمك ف حاجه
الجد بخبث….خليها ل بكره اصلي تعبان اوي
مالك بنفاذ صبر ….انا هتجوز وعد
وعد….نعم ؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هي التي اوقعتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى