روايات

رواية هوس اربعيني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء السابع والعشرون

رواية هوس اربعيني البارت السابع والعشرون

رواية هوس اربعيني
رواية هوس اربعيني

رواية هوس اربعيني الحلقة السابع والعشرون

عمر كنتي بتكلمي مين ..
نهضت شروق بارتباك كككووونتت ببككللمم بكلم ..
عمر ايوووا بتكلمي مين..
شروق رحاب كنت بكلم رحاب..
امسك ذراعها بعنف كدابه..كنتي بتكلمي مين .
شروق سيب ايدي وانت مالك بكلم مين..
عمر بحده لاخر مره بسألك كنتي بتكلمي مين..
شروق قلتلك بكلم رحاب .
عمر ماشي رحاب ماشي ليدفعها على السرير وياخذ الهاتف..
عمر افتحي الموبايل.
شروق ايه الاسلوب ده وانت مالك بموبايلي ..
عمر شروق متجنننيش وافتحي الزفت
شروق مش هفتحه..
امسك شعرها بعنف مش فتحاه وحياة امك..
شروق بدموع اه سيبني ..بقولك سبني..
عمر افتحي الزفت ..
شروق ..
عمر شدد بقبضته على شعرها افتحي الزفت مش عايز اتجنن عليكي..
فتحت شروق هاتفها بالم….ليدفعها الاخر ويقلب بالهاتف..
حتى وصل لاخر مكالمه ولم يكن رقما مسجلا ..ليرن عليه ..
ويصدم بادهم يجيبه.
ادهم الوووو..
عمر …
ادهم الووووووو الوووو شروق..بتتصلي ليه..
اغلق عمر الهاتف ليرميه على الارض ويكسره..
انتفضت الاخرى بخوف وتراجعت الى الخلف..
اغمض عمر عينيه بألم ..ونظر اليها والى خوفها…
ليقول اخر حاجه كنت اتخيلها انك تكوني خاينه ..
شروق عمر انا …
قاطعها عمر بحده انت اييهه..اييهه انتي ازاي بالرخص ده ازاي…
شروق انهمرت دموعها …
عمر طول المده اللي فاتت كنت فاكر انك مجبره على طلب الطلاق عشان خايفه من حاجه انا معرفهاش كنت متمسك بيكي عشان بحبك وكنت فاكر انك حاسه بحاجه تجاهي كل حاجه فيكي كانت بتقولي انك بتميلي ليا ..انما دلوقتي اتاكدت انك كنتي عايزه الطلاق بجد …واني عبيط لما حبيتك وسلمتك قلبي..
تنهد بالم وغصه مش ممكن اقبل تكون مراتي خاينه ومغصوبه على العيشه معايا..
شروق اسمعني …
عمر انتي طالق ياشروق قالها وغادر وتركها وهو يشعر بروحه تسحب منه..
جلست على الارض وبدأت تبكي بحرقه وقهر…
دخلت سلوى والدة رحاب بعد ان شاهدة عمر يخرج وعلامات الغضب مسيطره عليه..
لتصدم برؤية شروق منهارة على الارض..اسرعت اليها .
سلوى في ايه يابنتي مالك عملك حاجه..عملك ايه..بتعيطي ليه..
رفعت شروق وجهها وهي تبكي بقهر عمر…عمر طلقني ياخالتي..لتحتضنها سلوى اهدى يابنتي كل حاجه هتتصلحه اهدى..
شروق مفيش حاجع مش هتتصلح مش هتتصلح … اللي وجعني انه طلقني وهو فاكرني خاينه ياخالتي ..فاكرني خاينه…
سلوى استهدى بالله وقومي اغسلي وشك..وقوليلي ايه اللي حصل بالضبط وكل حاجه ولها حل..
شروق نهضت بشهقات وووو…
******◇◇◇◇◇*******
مساءً نزلت شروق من سيارة اجره والتقت بأدهم صعدت معه بالسياره واخذها معه
ادهم مالك.
شروق بغصه اللي عايزه حصل عمر طلقني..
ضحك ادهم بنصر ده خبر بمليون جنيه .
شروق هتوفي بوعدك وتسيبنا فحالنا بقى..
ادهم هو انا جيت ناحيتك ..
شروق متحاولش حتى تشوف بنتي ياادهم ولا تقرب مننا والا اقسم بالله هقفلك انا وساعاتها هنسى انك ابو بنتي..
ادهم بسخريه واتعلمني نهدد كمان..
شروق مش بهدد انا بفعل لو خلفت بوعدك ياادهم انا خلاص مفضلش ليا الا مريم..وهحرق الدنيا دي كلها على شانها..
ادهم كل ده عشان حبيب القلب طلقك..منا هنا وممكن نرجع..
شروق لو اخر يوم فعمري مش هرجعلك ياادهم ..
ادهم ماشي نبقى نتكلم بالموضوع ده بعدين..
شروق لابعدين ولا قبلين….انا هتنازل عن البيت ومش عايزه اشوفك تاني اساسا همشي من البلد دي واسبهالك مخضره..
ادهم تمشي تروحي فين..
شروق مالكش دعوه..
ادهم واضح انا لسانك طول اوووي الفتره اللي غبتها عنك..
شروق قصدك عنيا بدات تشوف بوضوح ..
ادهم اعدلي كلامك معايا ومتنسيش نفسك..
شروق انت اللي خود باللك من كلامك عشان والله مش هتنازل عن البيت وانت عارف ان ده حقي..
ادهم ماشي ياشروق نروح المحامي ونبقى نتفاهم بعدين..
شروق اول مااتنازل مش عايزه اشوف خلقتك..
اوقف السياره امام مكتب المحامي ليقول ماشي ياشروق انزلي خلينا نخلص من حكاية البيت دي..وانا هحصلك..
صعدت شروق الى مكتب المحامي.
اما ادهم اتصل باحد واخبره..
ادهم عمر طلقها……
……
ادهم دلوقتي بقى عايز اللي وعدتيني فيه.
……
ادهم لا مش هيرجعها عشان باين انها خناقه جامده اوووي ..
….
ادهم مدام اللي حصل عاجبك يبقى تزودي المبلغ شويه..
…..
ادهم هو ده الكلام اللي يتسمع…انا هخلص حكاية البيت وابقى اكملك عشان نتفق…سلام دلوقتي..
صعد لمكتب المحامي وجهز الاوراق وهمت شروق بتوقيعها لتشعر بيد تمسكها وتمنعها..رفعت نظرها لتجده..
شروق بصدمه عمر..
عمر بتعملي ايه..
شروق انا كنت كنت بب..
عمر اخذ الاوراق ومزقها انتي تنجري قدامي ومتتكلميش..
ادهم ايه شايفها سايبه انت مش طلقتها خلاص…
جز عمر على اسنانه بغيظ اابعد عن طريقي…لادفنك مكانك..
ادهم امسك يد عمر سيبها وامشي من هنااا..يلااا
لم يشعر ادهم بنفسه الا وبثانيه كان ملقى على الارض وعمر ينهال عليه بالضرب بشده وبدأ يخرج جام غضبه عليه..
شروق وقفت بصمت لاتعلم مالذي تفعله ولكنها سعيده لوجود عمر بجانبها الان…
تدخل المحامي ليحاول ايقافه ..لكن عمر لم يتركه حتى تركه لا يستيطيع الحراك..ليبتعد عنه ويبزق عليه ويقول يا***** اخر مره اشوفك معاها…
لينظر الى شروق التي انكمشت على نفسها ولكن قلبها يتراقص فرحاً..
ليجذبها من ذراعها معه ويغادر المكتب..
شروق عمر ا..
عمر بحده مسمعش صوتك …
شروق…..
*******◇◇◇◇◇********
اسيل زين وحشتني اووي بكلمك مش بترد ليه..
زين بحده ابيه زين يااسيل..ابيه..
اسيل زين انت زعلان مني.
زين اقترب منها زين معرفش ازعل منك انتي اختي الصغيره يااسيل..
اسيل بس انا مش اختك يازين …انا انا بحبك والله بحبك
زين بحده …
اسيل ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى