روايات

رواية هوا عشقي الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي البارت الثالث

رواية هوا عشقي الجزء الثالث

رواية هوا عشقي
رواية هوا عشقي

رواية هوا عشقي الحلقة الثالثة

مريم: س سلللليمم

كله اتخض

وادهم اخد بالوا ان في نقطه حمرا علي سليم راح بسرعه واخد سليم علي جنب وكانت مريم بتجري عشان تلحق سليم الطلقه جت في مريم

مرين: س سل سليم متخافش متعيطش دموعك غاليه عليا

سليم بعيط: مريم قومي انا مقدرش اعيش من غيرك يا مريم قومي عشان خاطر انا لسه صغير يا مريم قومي بقي

 

 

 

 

 

ادهم اخد سليم وشال مريم بسرعه وركب العربيه ونزل علي المستشفي واول ما واصل واحد اخد منوا مريم وكان سليم قاعد بيعيط طبعا عيطت الاطقال بيقطع القلب

ادهم اخد سليم في حضنوا وغصب عنوا عينوا دمعت

ادهم: متعيطش عشان خاطري وهجبلك اللي انت عاوزه

سليم بعيط: انا عاوز اختي هات اختي مليش دعوه

ادهم:طب ممكن تهدا انا اخوك بردو علي فكره يعني

سليم:لاء انت وحش وبتتعصب اختي احلي بتجبلي الي عاوزوا وبتفضل تقولي قصه قبل ما انام وبتنيمني في حضنها

ادهم بئعجب :اه واي كمان

 

 

 

 

 

 

سليم:وانت مالك اصلا انا بقولك لي

ادهم بغضب:ولاا انا هربيك واعرفك ازاي تتكلم مع اخوك الكبير كده

سليم بدموع:خ خلاص انا عاوز اختي

ادهم بداء يهداء:خلاص تعالي انا كانت بهزار بس

سليم:لاء مش عاوزك انت وحش

ادهم:سليم خلاص انت اللي بتعصبني ولو خرجت عن شعوري متعرفش هعمل فيك ايه

سليم بعيط:خلاص ع عاوز اختي بس ..

الدكتور خرج وكان سليم واقف مع ادهم

الدكتور:البقاء الله

 

 

 

 

 

سليم بعيط:ادهم يعني ايه عايشه صح

ادهم:خلاص يا سليم تعالي بس

سليم بعيط وبيجري زاي المجنون ويصوت لاء انا عاوز اختي مليش دعوه لو مجبتهاش دلوقتي هموت نفسي مليش دعوه انا عاوز مريم مين هيقعد معايا مين هيربيني .

ادهم:وهوا بيجري ورا سليم

ادهم:سليم يا سليم تعالي بقي يخربيتك المستشفي كلها شافتك ياض

وفضل يجري لحد ما مسكوا وحضنوا

ادهم:ينغع كده اجري كل ده وبعدين هي عند ربنا ممكن تهدا شويه بقي عشان كدا غلط وبص وشك بقا عامل ازاي عشان حضرتك مش بتاخد العلاج

سليم:اكتفي ببصه كلها دموع وحزن

ادهم:طب هخليك تقعد معاها ممكن تهدا بقي وراح نداه لممرضه تخدوا وتشوف وشوا واول ما خدتوا طلع علي الاوضه اللي فيها مريم

 

 

 

 

 

 

 

ادهم:مريم دلوقتي هما عارفين انك ميته تمام وسليم بس انا هخدك اوديكي في حته بعيد عن هنا وهنقول ان سليم وقع من علي السلم بعد ما عرف انك مو.تي لحد ما اعرف مين اللي عمل كدا عشان لو عرف ان انتوا عايشين هيمو.تك انتي وسليم

مريم بصوت واطي:حاضر

وفضل يسئال شويه اسئالها ومريم كانت بتجاوب وخلص كل حاجه طلع عشان سليم اول ما اخدوا سليم مكنش بيتكلم خالص وكان لازم انوا ياخد سليم يخبيه عشان الخطه تكمل ..

وفعلا اخد سليم وداه عن واحد صحبوا

 ادهم:محدش يعرف ان سليم هنا ومش عاوز حد يعرف ولا يخرج من الشقه اصلا

محمد:تمام

وراح المستشفي واجب عربيه اسعاف علي حسب انها هتنقل مريم المقابر بس اخد عربيتين وحده ركبت فيها مريم ومحمد صاحب ادهم ركب معاها عشان ياخدها علي الشقه بتاعت ادهم اللي محدش يعرف عنها حاجه

 

 

 

 

 

والتانيه كان فيها وحده تاني بدل مريم وكان في عربيه تاني وفي العربيه ولد صغير بدل سليم وادهم كان موجود وكان في ناس كتير جدا وفعلا كل حاجه خلصت وكان ادهم روح عند ابوا عشان يعرف كل حاجه وكمان يعرف هل كانت مريم اختهم ولا لاء

ادهم:بابا انا عاوز اعرف كل حاجه وحالا

عمار:حاضر

عمار:انت وسليم من ام وحده اللي هي صفاء اخت ام سليم اللي ماتت يعني الي كان سليم عايش معها دي تبقا خالتوا وامك الحقيقيه احنا خدناك منها وانت صغير علشان امك مكانتش بتخلف وخدنك وابنها التاني اللي هو سليم جابتوا واختها خدتوا وربتوا ومريم من دار ايتام عشان تبقا عندها ولد وبنت عشان مبتخلفش بس

ادهم بصدمه:يعني ايه طب مين عاوز يم.وت سليم ومريم

عمار:انا هقولك بس متقولش لحد خاالص انا كانت في بيت محمود عم سليم وسمعتوا بيخطط عشان يموت خالت سليم وجوزها عشان ياخد كل املكهم وطبعا كان سليم معاها بس سليم طلع كويس واكيد هوا عمل كدا عشان يم.وت سليم عشان يطلع اعلان وراثه ان سليم م.ات وهوا ياخد كل حاجه

 

 

 

 

 

 

 

ادهم :طب مريم عايشه يعني لسه مخلصش عليهم كلهم

عمار:مريم اتنزلت عن كل حاجه عشان هوا هددها بسليم

ادهم:يعني هوا كدا خلاص هيطلع اعلان الوراثه وهياخد كل حاجه

احنا لازم نثبت كل ده قبل ما ياخد حاجه

عمار:عارف طبعا انا مش هسمع كل دا وهسكت سجلت كل اللي قالوا معايت علي التلفون وبلغت عليه.…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوا عشقي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى