رواية هن (غرف مغلقة) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين النحاس
رواية هن (غرف مغلقة) الجزء الرابع عشر
رواية هن (غرف مغلقة) البارت الرابع عشر
رواية هن (غرف مغلقة) الحلقة الرابعة عشر
اخر زرار في القميص بيتقفل .. لبس البدله وبيعدل الببيون .. بص لنفسه في المرايه ولشكله النهائي وابتسم .. النهارده هتتكب علي اسمه ! .. ملك حب حياته ونبض قلبه ..
حس انه خد قرار صح بكتب الكتاب قبل الفرح باسبوع وكدا هيبقي علي راحته
خبط علي باب اوضته اخواته البنات ودخلوه شهقوا من الفرحه والاندهاش ..
خد الاتنين في حضنه وابتسملهم ..
نهي دمعت ووبتمسح عينها : ياعمري انت .. بقيت عريس ياواد ! كبرتني معاد منك لله
سيف ضحك ومسح علي كتفه بهزار : ايه رايك ؟ انا احلي ولا مصطفي
مها قربتله وحضنها لوحدها وهي طبطبت علي ضهره كتير بفرحه ودموعها نزلت : مفيش احلي منك والله
سيف ابتسملها : ولا حد احلي منك اصلا
نهي : مصطفي البدله البيضه عليه تحفه بس بصراحه
سيف بحماس : ها
نهي ضربت كفها بكفه : الاسود احلي
ضحكوا التلاته بسعاده ودخل مجدي ومنال وكملوا كلامهم بفرحه ودقيقه ودخل مصطفي
كلهم وسعوا لمصطفي يدخل والعرسان وقفوا قصاد بعض
مصطفي شده لحضنه جامد : فرحتي النهارده كبيره بيك ياحبيبي
سيف طبطب عليه ودمع : والله وانا .. مش قادر اصدق ان فرحك وفرحي النهارده
مجدي وراهم بتحذير : هتدمعوا ولا ايه .. سيبوا الليله دي لمنال احسن واحده تقوم بيها
سيف ومصطفي بصولها والاتنين باسوا ايدها بحب
مجدي : ها ياعرسان هتتحركوا امتي ؟
سيف بص في ساعته : المفروض دلوقتي
مجدي : طب تمام كل واحد يروح ياخد عروسته واحنا في عربيتنا وراكم
سيف ومصطفي مقررين من صغرهم زفتهم هيعملوها بنفسهم وهيسوقوا عربياتهم وجه اليوم وحلمهم الصغير بقي حقيقه
ملك في السنتر كل البنات ملفوفه حواليها بيزغرطوا ليها وفرحانين .. مامتها واقفه وراها وعينها مدمعه وكل شويه تبوسها علي راسها بحب
دقيقه .. اتنين ودخلت بنت من السنتر
البنت بفرحه : استاذه ملك .. عريسك برا مستنيكي
ملك قامت بسعاده والبنات ساعدوها تطلع برا
قبل ما تطلع من الباب بصيت لمامتها : ماما شكلي حلو
بوسنه بحب : زي القمر .. كل مظبوطه متقلقيش
سيف واقف برا ومتوتر ومصطفي في الباب التاني بيستقبل عروسته
اتفتح الباب والبنتين طلعوا في نفس الوقت والزغاريط والتسقيف صوتها علي
سيف بص لملك واتثبت في الارض ! متخيلش انها جميله كدا ! دي مش جميله .. دي حته من القمر !
ادرك نفسه وقربلها وباس ايدها بحب وراسها .. وقفوا لثواني باصين لبعض بفرحه
سيف همسلها : هحبك ايه اكتر من كدا قوليلي ؟!
ملك ضحكت وساعدها سيف في ركوب العربيه
اشتغلت اغنيه حبه جنه والاتنين بيغنوا معاها بسعاده رهيبه جواهم
ملك طلعت موبايلها وسجلت فيديو سيلفي ليهم بغناهم مع بعض
لما قرب قلبي شايفه .. اسمي غنوه ما بين شفايفه
صوته اجمل صوت نداني .. ابتسامته مطمناني
يوماتي بالي عليه مشغول
بالأمانه وبصراحه .. كنت عمري ما هلقي راحه
لولا بالصدفه لقيته اللي بالغالي اشتريته
منايا اعيش وياه علطول
___
دخلوا القاعه واشتغلت اغنيه طلي بالابيض طلي يا زهره نيسان
نزلت ملك مع باباها وسلمها لسيف
ودقايق واشتغلت اغنيه (اسجل روحي ) بصوت فيفيان
سيف ضم ملك لحضنه وملك ايدها في ايده وبتغنيله مع الاغنيه
راح اسجل روحي بإسمك
حتى اضل كل عمري يمك
انت بس خليك يمي
خلي انسى وياك همي
انا حاير وين اضمك!
راح اسجل روحي بإسمك
حتى اضل كل عمري يمك
انت بس خليك يمي
خلي انسى وياك همي
انا حاير وين اضمك!
الاير فاير اشتغل حواليهم وسيف بيغني معاها وبيحضنها ويبوسها كتير بحب كان الدنيا كلها معاه دلوقتي
عيني انت وروحي انت ودمي دمك
اتمنى تدري انت عمري وحلمي حلمك!
ادعي لربي يحفظك ليا يالغالي ويسلمك
راح اسجل روحي بإسمك
حتى اضل كل عمري يمك
انت بس خليك يمي
خلي انسى وياك همي
انا حاير وين اضمك!
ملك بعدت عن سيف خطوه وبصتله في عينه وغنيتله
انا عايش عمري لأجلك
لاتظن بيوم ازعلك
المهم عندي انت ترضى
وما تفارك عيني لحظه
ومرة ابوسك مرة أشمّك
انا عايش عمري لأجلك
لاتظن بيوم ازعلك
المهم عندي انت ترضى
وما تفارك عيني لحظه
ومرة ابوسك مرة أشمّك
انت طيري وصعبة غيري اللي يفهمك
من احظنك تنسى حزنك تنسى همك
ادعي لربي يحفظك ليا يالغالي ويسلمك
راح اسجل روحي بإسمك
حتى اضل كل عمري يمك
انت بس خليك يمي
خلي انسى وياك همي
انا حاير وين اضمك
سيف قربلها واتمني يدخلها جواه وميخرجهاش منه ابدا
الاغنيه خلصت وسيف ومصطفي قربوا لبعض واتجمع الاخوات وملك ومرات مصطفي مع بعض واهليهم ورقصوا كلهم
واشتغلت اغنيه حسين الجسمي ( دلع واتدلع )
سيف ومصطفي مسكوا ايد بعض
دلع وإتدلع عيش
قول للأيام بشويش
في اثنين بيحبّوا جديد
على مهلِك وما تجريش
أصل القلب وما يريد
في حاجات فيها ما نفتيش
أيوة القلب وما يريد
وأجمل من الفرح مفيش آه
سيف طول الوقت ملك جنبه او في حضنه ولما بيبعد عنها وتتوه وسط صحابها بيرجعها ليه تاني
سيف صحابه شدوه يرقص معاهم وفضل شويه معاهم وهيص وياهم
اشتغلت اغنيه تعالي ادلعك وسيف بص لملك من بعيد وبيغنيلها وهي بتروحله لحد ما قربوا لبعض ورقصوا سوا
طالعة في دماغي نروق شوية
أعدي عليك وتنزلي
ده انت فوق دماغي وحقك عليا
طوّل خصامنا زلزلني
طالعة في دماغي نروق شوية
أعدي عليك وتنزلي
ده انت فوق دماغي وحقك عليا
طوّل خصامنا زلزلني
تعالى أدلعك قوللي ايه هيمنعك
جمبك مش هتعبك والمكان هيعجبك
تعالى بحلفك قوللي مين مقريفك
لو كنت انت في مكاني عمري ما كنت هكسفك
سيف حضن ملك
مهما حبيبك تمادى لا يمكن يخون
مكانك في السوادة في نني العيون
مهما حبيبك تمادى لا يمكن يخون
مكانك في السوادة في نني العيون
لا العشرة لحظة هانت ولا انت تهون
تعالى أظبطكقولليمينملخبطك
صدقني هخدمك واحدة واحدةهفهمك
تعالى أروقك يا حبيبي وأهيأك
_____________________
شادن قدام المرايه بتظبط طرحتها ونازله .. لبست فستان فوشيا واسع ورقيق شبه الاميرات وكوتشي ابيض رقيق وشنطه لونها ابيض
نزلت واتمشيت مع نفسها كتير لحد ما دخلت كافيه معين بتروحه في اي بلد
طلبت ايس كوفي وقعدت علي تربيزه بتطل علي النيل وشايفاه
طلعت النوت بوك بتاعتها وبدأت تكتب خطواتها الجايه وهتعمل ايه ..
جه في بالها ابراهيم وشكله .. من لحظه وهو خطفها بطريقته وشكله .. كله علي بعضه كائن مختلف بروحه وكلامه المميز .. افتكرت خوفه وقلقه عليها وابتسمت
واتمنيت تشوفه تاني بس ازاي تتمني تشوفه وهي مش عايزاه ؟
كتبت في النوت ..
_ مش عارفه مش هعوزك لحد امتي ؟ وانت مالك تفكيري دايما .. نفسي تبقي موجود بس بعيد
بعيد عن حياتي المزعجه ودوشتها الكتير .. انت وحشتني !
سمعت شده للكرسي اللي وراها
_ مرتاحه كدا ؟ تحبي نقعد في حته تانيه ؟؟
شاورت انها مرتاحه وسكتت
بص في المنيو وطلب كيك وعصاير فريش ليهم
سمع صوت الونش بيعدي وقام بسرعه قبل ما العربيه تتكلبش
اتأخر كتيير وحسيت شادن بحد بيخبط علي ضهرها .. اتلفتت ليه وابتسمت بسعاده
مسك خافت وعايزه حد يطمنها منن غياب ابراهيم وشافت بنت فخبطت عليها تكلمها
شادن قامت وحطيت كرسيها قدامها وابتسمت : هاااي .. ازيك ؟ انتي اسمك ايه
مسك بخوف : مسك
شادن لاحظت خوفها : مالك حبيبتي ؟ انتي خايفه ؟ ( بصيت حواليها ) مين معاكي طيب ؟
مسك : اخويا
شادن استغربت : طب راح فين ؟
مسك : مش عارفه
شادن بصيتلها كتير وفهم خوفها: انتي خايفه يكون سابك ؟ (مسك شاورت اه ) طب انا هفضل جنبك لحد ما يجي متخافيش
مسك بخوف : ليلي خفت
شادن كشرت عينها : مين ليلي ؟
مسك : صاحبتي
مسك بخوف : انا عايزه ادخل التويليت
شادن بتطمنها : طب تسمحيلي ادخلك واستناكي ؟ متقلقيش مش هدخل معاكي .. انا بوعدك
مسك ابتسمت وقامت معاها شادن تدخلها التويليت …
ابراهيم عارف انه اتأخر علي مسك وقلق عليها .. ودخل ملقهاش واترعب هتروح فين ؟؟
ابراهيم راح للكاشير : لو سمحت مشوفتش بنت كانت هنا ؟
الكاشير: لا مخدتش بالي .. لو ضاعت منك افتحلك الكاميرات
ابراهيم شاوله يفتحها وفتحها وشاف واحده خدتها للحمام
ابراهيم بسرعه : وقف وقف كدا .. اعمل زوم
الولد سمع كلامه وقرب من شادن وابراهيم عينه وسعت ومصدقش .. دي شادن !!!
ابراهيم ابتسم للولد : شكرا انا اتطمنت عليها خلاص
قعد علي كرسيه واستناها .. شاف تربيزه شادن والنوت بوك بتاعتنا
كان نفسه جدا يفتحها ويشوف كانت بتكتب ايه .. بس محبش يعمل كدا
شادن جوا مع مسك استنيتها وطلعت .. ابتسمت لملامحها البريئه
شادن : ممكن اظبطلك هدومك ؟
مسك رفضت وعدلت هدومها بنفسها وشادن فرحت انها رفضت وطلعت معاها برا
مسك شافت ابراهيم وجريت عليه وابراهيم قام ومسح علي شعرها بحب وفتحلها كرسيها تقعد عليه
شادن بصيت لابراهيم ومصدقتش انه اخوها !! افتكرتك قبل ما تتعب كان بيكلم واحده وفهمت انها هي ..
ابراهيم بصلها وقربلها : وحشتيني (همس بصوت تسمعه هي بس ) جدا
شادن اتوترت وبعدت عنه : ايه يعني .. انت .. اييه
ابراهيم ضحك من شكلها وتأثيره عليها واتأكد انه وحشها زي ما وحشته
ابراهيم : ايه مالك ؟ متنكريش اني وحشتك ! .. متنكريش اني خدت تفكيرك
شادن بترجع لورا ومكسوفه وانفاسها بتاخدها بسرعه جدا
ابراهيم : متنكريش اني ملكتك زي ما ملكتيني !
شادن بترجع لورا وهتخبط في حد , ابراهيم لحقها وايده ورا ضهرها وحاول ميلمسهاش
شادن اتخضت من قربه بالطريقه دي ونزلت ايده وكلمته بتوتر وتقطيع : ابعد .. لو سمحت
ابراهيم هز راسه لأ : عمري .. انا مصدقت لقيتك وشوفتك .. مستحيل اسيبك
شادن جواها فرحه من كلامه وبتحاول متنبينش فرحتها .. وقفت بثبات الي حد ما وبعدت نفسها عنه وقعدت علي تربيزتها والكرسي اللي حطته زي ما هو
ابراهيم ضحك من شكلها جدا وقعد جنب مسك
مسك سابت العصير وبصيت لابراهيم : ابراهيم شادن .. جميله اوي … كنت خايفه لما مشيت .. ودخلتني التويليت وسابتني ابقي لوحدي .. ينفع نبقي صحاب
شادن سمعت مسك وابتسمتلها
ابراهيم قرب لشادن بكرسيه : رأي الشيف ايه ؟؟ (شادن بصيتله وابراهيم ركز مع عينها وغمزلها ) ايه ؟ّ!
شادن ابتسمت وحركت راسها وهي عارفه مش هيزهق منها .. قامت وقعدت علي كرسيها علي تربيزتهم وبصيت لمسك
شادن بابتسامه جميله : مسك تعمل اللي تحبه واللي عايزاه يتنفذ
ابراهيم بعلو صوته : الله !!(بص لمسك ) ما تحنني قلبها عليا وتخليها توافق
شادن استغربت وبصتله بسرعه : اوافق علي ايه ؟؟
ابراهيم بثقه : علي الخطوبه
شادن هنجت وبصتله ومش مستوعبه اللي سمعته
ابراهيم قربلها : او كتب الكتاب او
شادن بسرعه : هشششش او ايه كفايه
ابراهيم ضحك : انتي وشوقك بقي كل ما ترفضي كل ما هزود حاجه
شادن مش مصدقه ان في ثانيه شافت ابراهيم وبيطلب ايدها !
ابراهيم مسمتع بشكلها كدا وقربلها اكتر : او دخله علطول
شادن اتكسفت وحطيت ايدها علي وشها : يالهوي
قامت بسرعه : لازم اقوم .. لازم امشي
ابراهيم قام قصادها : وربنا ابدااااا .. ما هيحصل
شادن عضيت علي شفايفها بكسوف : ابرااهيم
ابراهيم بسعاده : عيونه
شادن بصتله ومش متخيله ازاي ثبتها قدامه كدا وكمان مبسوطه !!
كلمت نفسها فين الخوف والرعب منه ومن قربه ! .. راح فين ؟؟ لا متخليهوش يأثر عليكي .. انتي بتكرهي الرجاله !!
ابراهيم متخيل انها بتنقع نفسها ترفضه تماما وتبعد عنه زي ما بتبعد عنه علطول
ابراهيم بجديه : انا محتاجك .. عايوك جنبي بجد .. متحرمنيش منك انا بخاف من البعد
شادن خدت نفسها وعينها هتدمع .. ابراهيم : انا بحبك والله بحبك , متبعديش عشان خطري
شادن دموعها نزلت ومش عارفه دي دموع فرحه ولا خوف من اللي جاي
ابراهيم قعدها : صدقيني .. واسمحيلي اقربلك بجد .. اسمحيلي
شادن ابتسمت .. ابراهيم خدت نفس بسعاده : موافقه .. اتقدملك ؟!!
شادن بصتله كتير وهمستله : موافقه
ابراهيم من فرحته حضن مسك وباسها كتير في خدها وشادن ضحكت علي شكله
_________________________
سيف اشتغلت اغنيه بحبك ياصاحبي وغني هو اخوه ورقصوا عليها والاتنين فرحانين من قلبهم لبعض
خلص اول جزء من الفرح وطلعت ملك تغير فستانها التاني بفستان هادي وسمبل جدا ومنفوش شويه
سيف بياكلها بايده : بت اوعي تعضيني
ملك ضحكت وعضته بجد وهو ضحك : هطلعه عليكي متقلقيش
ملك ضحكت علي كلمته واتكسفت واكلته هي بايدها
سيف قام ودخل التويليت وطلع فتح الباب ومسكه
ملك بسرعه : رايح فين ؟؟
سيف غمزلها : هستناكي تحت
ملك استغربت ولسا هترد قفل الباب
ملك ضحكت علي جنانه ونزلت لوحدها فعلا ولسا بتطلع اشتغلت الاضواء عليها مع الاغاني وسيف قدامها وبيغنيلها مع الاغنيه وكانت احلي واحده
احلى واحدة فى المكان قدامى
ترقص و اتوه م الجمال
كل ما اجى اقول ياليل يا عينى
اتلخبط و انسي انا الكلام
قربلها وبيغنيلها
انتى مين
واسمك ايه
ماشية ليه؟
رايحة فين
ارجعىي
ارجعي
دا الغنا
والكلام
مش مكفي
اللى انا
حاسس بيه
اندمجت معاه ومع الاغنيه وحضنها من ضهرها
دى بتحصل مرة ف 100 سنة
انتى احلي من صورة ف خيالي
احلي حتة فى الموال
لو بس ترضي تريحيلي بالي
لو بس تجاوبي على السؤال
انتى مين
واسمك ايه
ماشية ليه؟
ارجعي
ارجعي
حضنته وباسته برقه في رقبه وهو ابتسم وبصلها
كملوا باقي سهرتهم وسط اهلهم وصحابهم المبهورين بيهم
وبعد وقت طويل
سيف : كفايه كدا
ملك : كفايه ايه
سيف بسعاده : كفايه فرح كدا انا تعبت
ملك ضحكت : طيب روح لاخوك اسأله
سيف : اخويا عايش لوحده مع مراته يلا بينا احنا
ملك : هنسيبهم ونمشي
سيف ضحك : مش هياخدوا بالهم
ملك استغربت : انت بتتتكلم بجد
سيف : طبعا
ملك : طب وماما !!
سيف شدها وجريوا برا : ماما دي انسيها خاااالص
دخلها العربيه وركبها : لولا الاصول كنت مشينا بس هروح اقولهم هنمشي
ملك : طب بسرعه بقي
سيف بهزار : جري
راح لاهله وكانوا بيدوروا عليه
سيف : همشي انا وملك ياجماعه .. مع السلامه
كلهم ضحكوا عليه واتمنولهم السعاده وكملوا الليله مع مصطفي
سيف وصل لملك وبصلها وفتح سقف العربيه .. قلع الجاكيت
سيف بحب : الليله غييييير اي ليله
ملك بفرحه : يارب يسعدنا ونفضل مع بعض لاخر العمر ياحبيبي
سيف : يااارب ويبعد عننا امك المجنونه
ملك ضحكت : ومامتك انت كمان
سيف ضحك جامد : علي رايك الاتنين مجانين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هن (غرف مغلقة) )