روايات

رواية نور العمر الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء السادس عشر

رواية نور العمر البارت السادس عشر

رواية نور العمر الحلقة السادسة عشر

بلع ريقه بصعوبه وقال بخوف شديد: ققولي عايز اي وانا اعملو بس متلمسش شعره منها وهعملك كل الي عاوزه
بسيم: بضحكه رنت في ارجاء المكان الله الله عمر الزيادي خايف ههههه طيب يحلو تيجي علي*** وتجيب ورق المشروع ونسبتك فيه عشان هتتنازل عنها واه مش لازم اقولك بقي محدش يعرف ولا حد يجي معاك انت عرفت انا اقدر اعمل اي ولا اي يعمور بقلم حبيبه محمد
رد وجواه بركان من الغضب والخوف وقال: هعمل كل ده بس متلمسش شعره منها ولا تأذيها فاهمم….. قفل المكالمه من غير رد وعمر فضل رايح جاي في المكتب مرعوب عليها وبيفكر هيعمل اي وازاي ممكن يوصلها
عند بسيم ونور
نور: بعياط وترجي وونبي سبني ونبي
بسيم: بصلها وابتسم وقال تؤ وغير تعبيرات وشه لغضب وراحلها وشد شعرها بعنف وقال: بقي انا ينور انا تسبيني وتروحي لده لا واتحدتيني زمان ومش هتجوز غير واحد غني وكويس مش زيك يبسيم بعد كل الي عملتو السنين دي وارجع الاقيكي متجوزه لااا مش بسيم العمري الي يسيب حقو ولا الي زيك يتحدوه ويخسر ينور انتي فاهمههه بعصبيه
نور: بوجع وعياط اههه ففاهمه ببس سبني وابعد ونبي اهه
بسيم: بعصبيه انتي بتحلمي عارفه ينور زي محرقتي قلبي واتجوزتي انا بقي هحرق قلبك عليه وهم9ته قدامك بالبطيئ
نور: بدموع وحيات اغلي حاجه عندك متعمل حاجه ممش انت بتحبني صصح
بسيم: بصلها بغضب وعنيه بتطلع نار من كتر الغضب الي جواه بقلم حبيبه محمد
نور: بعياط لو بتحبني يبسيم ملكش دعوه بعمر ومش الي بيحب حد بيتمنالو الخير صص…. بزعيق لااا مش صح مش صح انتي وعدتيني انك هتكوني ليا لو سافرت وخلفتي وعدك وانتي عارفه اني بحبك انتي لي مش راضيه بيا لي مش راضيه تديني فرصه اوريلك حبي ليكي قد اي لي مصممه تخليني اوريكي وش انا مش عاوزك تشوفيه لييي بعصبيه
بصتلو بخضه وخوف ورجعت لورا وكانت بتعيط
بسيم: قرب منها بغضب اعمي ردي عليااا
نور: بخوف ععشان انا بكرهك انت دايما بتعاملني وحش وبتعمل حجات بتكرهني فيك من واحنا صغيرين بتحاول تأذيني مش بتحبني يا بسيم وعيطت بقلم حبيبه محمد
بسيم: بعصبيه انا اه انا الي بكرهك فيا انا الي وعدتك وخلفت بالوعد هااا انا كنت بكرهك بكرهك ينور بس مش عارف انتي لي كده لي خلتيني احبك لييي وضربها
نور: بدموع سبني بقي عشان خاطر ربنا سبني ومتعملش حاجه في عمر
بسيم: بصلها بغضب لفكره انها بتحبو وشد شعرها بعن،ف وقال: وديني لاحرق قلبك عليه زي ما حرقتي قلبي وحبتيه مش انتي بتحبيه هااا وشد شعرها اكتر انطقييي
نور: بوجع وعياط اههه
بسيم: بغضب وشر هتشوفي بقي حبيب قلبك هعملك في اي عشان تبقي تفكري تتحديني ينور ولو مش هتكوني ليا برضاكي هتكوني غضبن عنك يا…. نور عيني بقلم حبيبه محمد
نور: بصتلو وهي بتعيط وقالت بكره انا بكرهك يبسيم بكرهك ولو فضلت تحاول اني احبك هفضل اكرهك انت فاهمم
بسيم: بغضب شد شعرها لا مش فاهم صحيح ينور بقيتي مدام ولا لسه اصل لما سألت ادهم ازاي يجوزك وهو عارف اني بحبك قالي انو دفع حتي من غير ما تعرفي يبقي مين يعني شكلو جواز علي ورق ينور عيني وغمز
نور: بخوف للا مش علي ورق ضحك عليك ععشان انت غبي
بسيم: بصلها بغضب وبعدين سكت للحظه ان ادم بيضحك عليه بس بصلها تاني بغصب وشد شعرها وقال لا ينور مضحكش عليا انتي الي عبيطه ومصدقه ان شويه القوه الي جبتيهم دول هيخلوني اصدقك او اخاف منك لا ده انا الي مربيكي وعارفك كويس هاا بقلم حبيبه محمد
نور: بصتلو وكانت بتعيط وبتتمني عمر يجي ياخدها من المريض ده وينقذها من ايدو
بسيم: بصلها وتعبيرات وجه اتغيرت وقال بحزن اانا اسف
نور: بصتلو بستغراب من تغيره المفاجئ
بسيم: انا اسف عشان بعاملك وحش ودايما بمد ايدي عليكي انا اسف ينور ولسه هيلمس شعرها براحه بعدت بخوف وقالت سسبني وانا مسمحاك بس ابعد عني
بسيم: مش هقدر ينور مش هقدر ابعد عنك انتي روحي ينور
نور: بدموع بس انا مش بحبك انا نفسي تسبني افرح بقي ولو مره
بسيم: هتفرحي معايا هعملك كل الي عوزاه بس معايا انتي بتحبيني انا ولله ببس زعلانه عشان بمد ايدي عليكي انا اسف بس انا بحبك وانتي عارفه صصح
نور: بدموع زقتو وقالت لا لا مس بحبك انا بكرهك
بسيم: بس انا بحبك هتسيبي بسيم انتي وعدتيني صح وقلتي ان لو مسبتكيش وخلفت الوعد هتزعلي وانا قد الوعد وسبتك وقتها وسافرت ورجعت تاني وبقيت زي ما انتي عاوزه اهو لي خلفتي الوعد انتي انا بحبك وانتي بتحبيني بس انتي زعلانه صح انتي بتحبي بسيم مش واحنا صغيرين كنتي بتحبي تلعبي معايا
نور: بدموع للاا انا كنت بحب العب مع بابا وادم قبل ما يبقي كده ويعاملني وحش
بسيم: هو بيعاملك وحش
نور: مردتش وكانت بتعيط بصلها بعصبيه وقال: انطقييي
نور: بخضه وتأخذ انفاسها ااه اه بقلم حبيبه محمد
بسيم: قام ورن علي ادهم بغضب
…. ادم كان قاعد مع بنت لقي فونه بيرن برقم بسيم الو بسيم بغضب: تجيلي علي*** حالن والا واقسم بالله يا ادم لاكون مخليك تبكي بدل الدموع د”م انت فاهمم
ادم: بلع ريقه بتوتر اهدا يكوتش ثواني واكون عندك تمام بسيم قفل وراح لنور وقال: هندمو علي اليوم الي فكر يعاملك وحش فيه
نور: بصتلو بخوف وقالت: سبني وانا ولله مش عاوزه حاجه غير انك ترجعني ونبي يبسيم
بسيم: بصلها بغصب وسابها وخرج اما هي ف فضلت تعيط وتدعي لربنا ينقذها منو وتدعي لعمر
عند عمر كلم فؤاد وعرفو الي حصل وفؤاد قالو ان لو سابلو المشروع يبقي كده تعبو كلو هيروح هو كان يحلم انو ينفذ مشروع كبير بشكل ده دا غير ان المشروع هيكبر الشركه اكبر بكتير وهيتعرف اكتر ما هو معروف بس عمر قال ان حياه نور عندو اهم وممكن يشتغل تاني ويحاول يعمل نفس المشروع بس بفكره تانيه بس ده هيتعبو هو لانو معندوش وقت يخطط ويرسم او يجهز مشروع تاني هو حط كل مجوده وتعبو في المشروع ده بس الاهم عندو نور من كل ده واخد الاوراق ومشي راح علي المكان الي بسيم قال عليه وفؤاد قالو انو هيلحقو علي المكان بقلم حبيبه محمد
عند نور بسيم دخل هو وادم وقالو انت كنت بتعمل فيها اي وانا غايب يا ادم رد ادم وهو بيبص لنور بتوتر وقال: اابدا ولله كنت بعملها الي عوزاه ومريحها خالص مش كده ينور وابتسم بقلق
نور: بصتلو بكره وبسيم مسك دراعو ولواه ورا ضهرو وقال ولو طلع كلامك غلط يا ادم اعمل فيك اي
ادم: بوجع اايدي يا بسيم في اي وانا هكدب لي وبص لنور وكأنو بيقولها قولي ان الي بقوله صح بسيم بص لنور وقال:كان بيعمل اي معاكي ينور
نور: بدموع كداب كان كل يوم بيعاملني وحش وقدام عمتو يكلمني حلو وكل ما اعمل حاجه متعجبهوش يروح ماسك ايدي جامد ويبقي هيضربني ولو عملتلو اكل مبيحبوش بيروح راميه علي الارض ويفضل يقولي اتعلمي بقي مش كفايا لميناكي من بعد ما امك سابتك وابوكي غرق وكان بيفضل يذلني ويضربني مع اني معملتلوش حاجه وكنت بعمل كل الي يقول عليه هو وعمتو… خلصت كلامها وكانت منهاره في العياك لتذكرها ايام ما ادم كان بيذلها وبيقولها الكلام الي بيجرحها برغم انها ملهاس ذنب وبتعملو الي بيقول عليه ومتعرفش هو بيكرها لي بقلم حبيبه محمد
بسيم: بص لادم وعنيه بتطلع شرار من كتر الغضب وقال يعني مبتجبلهاش حاجه وكل ما اقولك نور عامله اي تقولي كويسه وشايلها من ع الارض شيل وبتجبلها كل الي بتطلبو بالفلوس الي ببعتهالها هاا مش كده
ادم: بصلو بتوتر وقال ااهه ولله اهي بتضحك عليك انتي ناسيه… ناسيه ينور لما كنت بجبلك الي بتطلبيه وبخرجك انتي نسيتي بصتلو نور بحيره وهي بتعيط وقالت: لا انت عمرك ما خرجتني الي كانت بتخرجني عمتي يا ادم كل ما اقولك علي حاجه تفضل تزعق وتقولي احنا هنأكلك ونشربك ونلمك كمان وتفضل تزعق انت كداب بقلم حبيبه محمد
بسيم: طب انا عاوزك تحط نفسك مكاني هاا كل اسبوع ابعتلك بدل المره اتنين وتلاته فلوس واقولك نور بتصرف كل ده تقولي اه اسألك مبسوطه ومرتاحه تقولي اخر انبساط هو ده اخر انبساط صح انا بقي يا ادم هوريك انبساط عمرك مشفتو في حياتك يحبيبي وبصلو بشر وادالو بالرجل ادم رجع لورا من شده الضربه وبسيم اترمي عليه وفضل يضرب فيه بكل قوته وادم مش عارف يقاوم قوه بسيم اقوي منو لانو بيشرب مخدر*ات ف بالتالي قوته رخيه ضعيف مش زي قوه بسيم فضل يضرب فيه بغضب ونور وقفت في جمب بتدعي لربنا انو ينقذها منهم وبتبص لبسيم بخوف…
وصل علي المكان الي بسيم قالو عليه ودخل بلهفه وخوف وكان المكان عباره عن مصنع مهجور دخل وكان في طريق فيه نور فضل ماشي لغايه ما كان فيه باب جمبو من حديد وكان في صوت من جوه فتح بسرعه ودخل لقي…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى