روايات

رواية نور العمر الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل الخامس عشر 15 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء الخامس عشر

رواية نور العمر البارت الخامس عشر

رواية نور العمر الحلقة الخامسة عشر

دخل لقي بودي جاردات كتير واقفين وفي واحد واقف مديله ضهرو وجسمو ميقلش عن الجاردات الي واقفين قال بجمود وصوت منزعج هو في اي هنا… لف ليه واتصدم لما لقاه بسيم
بسيم: بشر اهلااا بالبشمهندس عمر وقرب منو واول ما قرب إدالو بالبوكس بقلم حبيبه محمد
عمر: بصلو بغضب وردو البوكس وقال بأبتسامه شكلك مستعجل علي م9تك
بسيم: كان وشو مجروح من كل مكان قال: لا وانت الصادق جاي ألعب فعداد عمرك يعمور
عمر: اه عشان كده جايب البنات الي معاك دي تحميك وانت بتم9تني وضحك بستفزاز
بسيم: ضربو بالبوكس وديني يا عمر لاكون ملبسها اسود عليك وحارق قلبها
عمر: مسك ايدو ولواها مره واحده جامد وفي اللحظه دي الجاردات كلهم رفعو س،لاحهم علي عمر والعمال الي في الشركه هما كمان رفعو اسل،حتهم بس كل واحد معاه س،لاح مترخص لان ده بيستخدموه لو حصل ظرف في الشركه او هجوم او كده وعمر الي عامل كده عشان دي شركه كبيره وطبيعي ممكن تتس،رق او كده بقلم حبيبه محمد
عمر:بستفزاز تؤتؤ لما تيجي تلعب متلعبش مع الي اكبر منك يحلو عشان متتعورش وتعيط في الاخر
بسيم: كان بيتوجع من ايدو وقال لرجالتو نزلو س،لاحكم وعمر قال للعمال كذالك وقال لبسيم بستفزاز لما تيجي تضربني تعالا لوحدك مش لازم تجيب ك،لاب معاك ولا خايف تتعور
بسيم: بشر شكلك متعرفش انا مين يعمر واقدر اعمل اي ف بهدوء كده طلقها وهديك الي عاوزو بس تتطلقها
عمر: ضحك جامد وكان قاصد كده وقال بفحيح في ودن بسيم حتي لو الي عاوزوه روحك
بسيم: فهم انو مش هيسيب نور وهو عاوز يقت،له لكن فكره انو يسيب نور استحاله بصلو بغضب وبعصبيه وقال: سيبها بمزاجك بدل ما تسيبها غصب عنك
ضحك عمر عشان يستفز بسيم وقال تصدق بالله ضحكتني قال سيبها بمزاجك بدل ما تسيبها غصب عنك قال وقلب علامات وشو لغضب يلا من هنا انت وشويه القرود الي جايبهم معاك بدل ما اخلص عليكم بقلم حبيبه محمد
بسيم: بصلو بغضب وقال انت الي اختارت كده يعمر استحمل الي جاي واه ابقي خد بالك علي نور عيني بقي وغمز بخبث
عمر: بصلو بقرف وضربو بالبوكس بغضب وقال عايزك بس تمس شعره منها يمين بالله اكون مخليك تتمني تم9ت انت فاهم
بسيم: بصلو وضحك ومشي وهو بيتوعد لي بالانتقام والشر وعمر قال للعمال يكملو شغل ومشي بسرعه عشان يروح لنور بدل ما بسيم يروحلها…
وصل ونزل بسرعه يطمن عليها وفتح ودخل لقاها قاعده وباين عليها القلق قرب عليهاولمس وشها بحنان وقال: انتي كويسه حد جه
ردت بطمئنان او ما شافتو اه كويسه محدش جه في اي
عمر: مفيش بطمن عليكي بس وهجيب حد يحرسك عشان لو روحت الشغل بقلم حبيبه محمد
نور: بستغراب حد يحرسني لي رد عليها بهدوء: عشان لو حد فكر بس يأذيكي وانا في الشغل اكون مطمن عليكي اكتر للحمايه ينور مش اكتر
نور: بس انا مش عاوزه حد يعمر انا كده كويسه ومطمنه وانت معايا
عمر: بس انا بروح الشغل مقدرش اسيبك لوحدك اخاف حد فيهم يأذيكي ردت وعلي وجهها علامات استغراب وقالت: هما مين دول الي هياذوني
عمر: مفيش مفيش المهم اني هجيب وخلاص ينور
بقله حيله طيب يعمر
بعد مرور ايام وعمر كان بيروح الشغل واكتشف ان بسيم لما سافر اشتغل مع الماڤيا وعارف ناس كبيره ومش سهل زي ما كان فاكر وبقي خايف علي نور اكتر وجاب حراس ليها وبسيم كان بيخطط يعمل اي معاه وعمر مكنش خايف منو لانو يعتبر في نفس قوته واكتر لانو يعرف رجال اعمال كتير وناس من الماڤيا زيو لانو مش قليل واكيد اتعرف عليهم عشان في بقلم حبيبه محمد شغلتو بيتعرف علي جميع رجال العمال وهما بيعرفوه علي غيرهم وكذالك ومش بعيد يكون عارف الي مشغلو وامر حد من الي يعرفهم في الماڤيا يجيبلو كل حاجه عن بسيم ومين مشغلو عشان يعرف يلعب معاه كويس ومن جهه تانيه بيفكر يعمل اي مع مراد الي زيو زي بسيم وبيخططلو هو كمان اما ادم ف مكنش شاغل بالو بيه عشان عارف انو ميعرفش يعمل حاجه معاه اما نور ف كانت كل يوم بتحاول تخلي عمر يخرج اي حاجه وحشه في تفكيره قبل ما ينام ودايما بتسمعه ولما بيتعصب بتستحلمو وبتعاملو بكل حنان وحب علي امل انها تعوض الحنان الي اتحرم منو وعمر كان بيحس بحنانها الجميل الي ادمنو وحاسس انو في تحسن واكتشف انو مكنش بيحب رنا بالعكس ده كان اعجاب بقلم حبيبه محمد خارجي مش اكتر اما نور ف نور بالنسبالو هي نور حياتو الي جيت غيرت كل حاجه فيه وخليتو عاشق ولهان بقي يخاف عليها من الهوا خايف تروح منو او تتأذي لو من اي بقي يخاف عليها من نفسو لا من نفسها لتجرح نفسها او تزعل بقي يخاف عليها اووي وحبها كان بيكبر جواه بس هو مش معترف لنفسو ب ده…
خلص الشغل وروح لقاها محضره الاكل والحمام عشان ياخد شاور علطول ودخل اخد شاور وخرج وقعدو ياكلو وسألتو عمل اي في الشغل رد وقال: ولا اي حاجه اشتغلت علي المشروع عشان اطور فيه اكتر زي ما قلتلك وكان في صفقات بين شركتي وشركات تانيه كنت بخلصها وبس
نور: اممم ربنا يوفقك ويرزقك يارب بصلها بحب وخرج سلسله من جيبه وقال: تسلميلي واكيد مقدرش انساكي طول ما ربنا رزقني يبقي هجبلك حاجه في كل صفقه تتم وعشان كده جبتلك السلسله دي بقلم حبيبه محمد
ابتسمت بفرحه وقالت: ربنا يخليك ليا بس مكنش ليه لازمه ما انا عندي بس شكرا اووي بجد متحرمش منك أبداً
عمر: ضحك لا دي غيرهم دي هديه مني ليكي وحاجه كده مميزه فيها اسمك بقالي فتره مخلي حد يصممهالك
نور: بفرحه بجد انت عملت ده عشاني انا
عمر: اكيد ولو اقدر اعمل اكتر من كده هعمل تسمحيلي البسهالك بقلم حبيبه محمد
نور: بفرحه قربت منو اكيد ولبسهالها وكانت عباره عن لؤلؤه شفافه وجواها مكتوب نور كان شكلها يجنن حرفيا ده غير الرسمه الجميله الي علي الؤلؤه نفسها كانت جذابه ورقيقه جدا… لبسهالها بحب ان شاء الله مش اخر حاجه اجيبها
نور: بحب ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك أبداً يارب ويحققلك كل الي في بالك ويوفقلك كل شغلك يارب
عمر: ابتسم ابتسامه خليتها تبصلو بتوهان وقال: انا وانتِ يارب
نور: هي دي بقي لؤلؤه حقيقيه زي الغاليه وكده ولا دي شكل
عمر:ضحك لا حقيقيه ميه في الميه انا مبجبش حاجه لعبه وفضل يضحك
نور: ابتسمت علي ضحكتو بس دي غاليه اووي اووي انت معاك يجيب حقها كده
عمر:اه الحمدلله وبعدين هتحسديني ولا اي ما ترضي بالرزق الي جايلك وخلاص وضحك بقلم حبيبه محمد
نور: مقصدش ولله وشكرا اووي بجد انا قصدي انها غاليه عليك
عمر: مفيش حاجه تغلي عليكي انتي بس خدي بالك منها بدل ما تضيع
نور: حاضر تسلملي يارب وتعيش وتجبلي
عمر:ابتسم بحب انا كلت ممكن تعمليلي قهوه
نور:حاضر وقامت دخلت الاكل وعملت القهوه ووديتها وخبطت علي مكتبو وكان بيشتغل
عمر: تعالي وخدها قعدها علي المكتب قصادو بقي هو علي الكرسي وهي علي المكتب ده المشروع الي شغال عليه دلوقت اي رأيك
نور: بصت علي شكل الرسمه الي عمر راسمها للمشروع وكان عباره عن فندق بس مرسوم بشكل مختلف بدأت تدقق في الرسمه بس ده بيت كبير اووي
عمر: ضحك ده فندق مش بيت اي رأيك في شكلو
نور: بتفكير جميل بس اي رأيك لو حطيت نافوره هنا وشاورت علي المكان الي هيتحط فيه اممم وكمان تحط حوض سمك جوه هنا بقلم حبيبه محمد
عمر: بتفكير وبيرسم الشكل في خيالو حلو اووي هيجذب اكتر
نور: بجد هتعمل كده
عمر: اكيد الشكل هيبقي اجمل واحواض السمك من الحجات الي بتدي راحه نفسيه وبيجذب والنافوره كمان بس لسه هخطط لشكل النافوره
نور: اممم طيب اي رأيك تخلي النافوره علي الشكل الي هو بيخرج ميه كتير ده وفيه اضاءه يبقي من كل مكان اضاءه هيبقي شكلها تحفه وخليها تكون كبيره شويه والاضاءه هاديه وفي نفس الوقت خفيفه مش الي هي توجع العين الناس هتيجي تتصور جمبها وهتبقي جميله اوي يعمر اي رأيك
عمر: بتفكير موافق طبعاً انا رسمت الشكل في دماغي والشكل فعلاً جميل وانتي جميله
نور: بكسوف شكراً واديتو القهوه اتفضل… اخد منها القهوه وشربها وبعدين دخلو نامو
تاني يوم صحي زي كل يوم وعمل الفطار وفطرها ونيمها تاني ومشي….. بقلم حبيبه محمد
قاعد في الشغل تلفونه رن رد الو
بضحكه خبيثه عموور صوتك واحشني يراجل
عمر: بقرف عايز اي يالا
بسيم اتعصب بس قال بخبث: معايا حاجه هتعجبك اووي
عمر: قلبو وقع اول ما قال كده خايف يكون الي فدماغو صح بس بيكدب نفسو قال بقلق وخوف: ححاجه اي….
بسيم: شال الشاش من علي بوقها وبدأت بالصويت والاستنجاد به
عمر: قلبو بيدق بسرعه ثواني وسمع صوتها وهي بتستغيث بأسمو وقف وكاد يفقد وعيه خوفاً عليها وقلبو يتمزق لأشلاء لأجلها
نور: ببكاء وصويت عمرر الحقني يعمرر عمررر متسبنيش الحقني يا عمرر تعالا انا خايفهه يا عمررر تعالااا ببكاء…😳😔

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!