روايات

رواية ندم الحب الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية ندم الحب الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية ندم الحب الجزء الثاني

رواية ندم الحب البارت الثاني

ندم الحب
ندم الحب

رواية ندم الحب الحلقة الثانية

سراج بصدمة .. تطلق لي احنا انهاردة صبحيتنا
ريهام ..انا بنتي مش مرتاحه وبلاش بقا جو انك بتحبها يا سراج انا بنتي الي خايبة بتحبك بس من طرف واحد
نبيل..كلام اي الي بتقوليه ده يا ريهام اعقلي وبعدين انا مش هخلي ابني يتجوزها غير لما اكون واثق انو يعاملها كويس
ريهام..انت مش عايش معاهم يا نبيل عشان تشوف هو بيعاملها كويس ولا لاء
سراج قام وقف بكبرياء وقال ..ونا بنتك مش هطلقها انا مش هتجوز علي كيفكم وكمان أطلقها علي كيفكم
نبيل بحدة..سراج كلم مرات عمك كويس
سراج..انا بكلمها كويس بس هي فاكرة اني لما أطلق بنتها هي هتعيش سعيدة والناس متتكلميش عليها ..كلكم عارفين اني بحب واحدة تانيه ولكن عشان اصراركم اخدت بنت عمي
ريهام ..ياريتك ياخي مكنت خدتها البنت تبقا مش زي بنت في فرحها وليلة دخلتها
انت خليتها نايمه منهارة وكمان بتتكلم
نبيل .. سيليا يابنتي انا مش سالتك وقولتلك قولي ومتاخفيش وهجبلك حقك
سيليا بجمود ..مش انا البنت الي هخرب علي واحد وأبوه واخليهم أعداء ونا مش هتطلق يا ماما بس مش عشان بحبو عشان منظري انا ومنظركم إنما هو لا يفرق معايا بشئ
خلصت كلامها وقالت استأذن انا
#بقلمي_دنيا_محمد
دخلت سيليا اوضتها ومسحت دموعها وقالت..انا مش هضعف تاني انا مش انهاردة هكون واحدة تانيه
نبيل ..اسمع يا سراج انا بنت اخويا لو متعاملتش كويس صدقني مش هيبقى ليك ورث من اثاثه وهحرمك من دخول الشركه وكل حاجة تخصني .
سراج بهدوء..اهدي يا بابا انا مش هعمل ليها حاجة اصلا
سعاد بضيق ..يخسارة يابني كنت حاسة انك هتعاملها كويس
بس للاسف احساسي خيب المرادي
سراج..يا ماما
سعاد ..مش عايزة اسمعك خليك مرمي علي الزفته التانيه الي واخدك كا مكنة ATM ونت زي الاطرش بتدفع وتخلص فلوسك الي انت بتشتغل وتتعب بيها وهتضيع عيلة المنشاوي عشانها
سراج..يا ماما افهمي انا عمري ما هضيع اسم العيلة ولا سمعتهم احنا معروفين انا وبابا رجال أعمال ياعني عمري ما هلطخ اسمنا عشان حد إنما اسراء دي انتو عارفين انها حبيبتي
نبيل بسخرية..بكره تضحك عليك وتنساها وتعرف أن كلامنا صح
قالو كلامهم وخدوا بعضهم ومشيوا
سراج دخل اوضة سيليا
سراج .. انتي خربتي كل حاجة عليا وكنتي هتخليني اخسر اهلي
سيليا بسخرية..لسه فيك نفس تتخانق دنا حتي يا اخي أنقذت الموقف مفيش تقدير ليا حتي كل الي في دماغك فلوسك و شركتك وحبيبتك إنما أنا فداهية صح..
سراج بتوتر ..انا مكنتش اعرف انك بتحبيني
سيليا ..لا انا مبحبكش ولا عمري هسمح لنفسي اني احبك تاني هدوس علي قلبي الي وداني البحر ورجعني عطشانه
سراج ..بصي انا ونتي عشان نقضي الفترة دي مع بعض نبقا صحاب ياعني مثلا انا هعملك كل حاجة تعوزيها وهجبلك الحاجه الي تحتجيها ونتي هتشوفي حاجتي الي في البيت
سيليا بسخرية ..خدامه ياعني ومالو ماشي
سراج خرج من اوضتها وبعدين لقي فونه بيرن وكانت اسراء
سراج بتعب ..نعم يا اسراء
اسراء .. مالك يا سراج بتكلمني كده لي
سراج ..شوية مشاكل بس
اسراء..طبعا اكيد الجربوعه الي معاك مطهقاك في عيشتك
سراج ..انسيها يا اسراء ونتي بتكلمني
اسراء ..مالك محموق عليها كده لي
سراج ..يووووه يا اسراء مفيش كلمة تقوليها عدلة
اسراء ..طب اي رايك نخرج شوية
سراج ..ماليش نفس
اسراء ..انا كنت عايزة اتغدي بره
سراج..روحي انتي يا اسراء انا تعبان
اسراء .. انا ممعيش فلوس يا سراج
سراج ..هبعتلك فلوس وروحي مطرح مأنتي حابة
اسراء ..ماشي شكرا يا روحي
قفل سراج وهو حاسس بضيق وخرج قعد شوية في الصالون
سيليا ..اتفضل الفطار اهو
.
سراج ..شكرا ..بقولك
سيليا بصتلو
سراج بحرج..احم اي رايك نخرج شوية انهاردة ونتغدا بره
سيليا بسخرية..غريبة ياعني اشمعنا هي التانيه منفضة ولا اي
سراج ..انا كنت بقترح عليكي ننزل ياعني بدل الملل ده
سيليا ..اوكي ونا موافقة
وفعلا جه وقت الغدا ولبست سيليا طقم شيك جدا وكان شكلها جميل وشيك اوي
أما سراج لبس برضو تيشرت وبنطلون
سراج ..احم يلا بينا
وركبوا وراحو علي المطعم
سراج..ها تحبي تطلبي اي بتعرفي تشوفي الانجلش ولا اشوفلك انا
بصتله سيليا يقرف وقالت..انت لو فاكر اني متخرجه من كليةهندسىة مش هتتكلم كده
سراج..احم اسف قولي للويتر الي عايزاه
وطلبت سيليا نوع أكلة معينه وهي السوشي لأنها بتحبه
الويتر ..وحضرتك يا فندم
سراج..انا ممكن باستا بال السي فود
الويتر ..تمام والمشروب
سيليا .. هات سموزي فراولة وهات واحد قهوة مظبوط
سراج أنصدم ..عرفتي منين اني بحب القهوة المظبوط
سيليا بضحك ..قدرات فنانين بقا
سراج لسه هيتكلم قاطعو صوت ضحك هو حافظو كويس بص وراه لقي اسراء ولكن أتصدم
سراج بهمس ..اسراء
اسراء كانت قاعدة مع شاب وعمالة تضحك
اسراء لحظت سراج وقامت بسرعه ولسه هتروح سحب سراج سيليا وخرج من المكان
سيليا ..في أي يا سراج
سراج مبيتكلمش وفضل ماشي لحد ما وصل علي النيل نزل من العربية ووقف لوحدة بيبص ع نيل
نزلت سيليا من العربية لأنها حست انو صعب عليها
حطت ايديها علي كتفو
سيليا ..مالك؟!
سراج .. ****

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى