روايات

رواية نارين العاصي الفصل الأول 1 بقلم ندى نبيل

رواية نارين العاصي الفصل الأول 1 بقلم ندى نبيل

رواية نارين العاصي الجزء الأول

رواية نارين العاصي البارت الأول

رواية نارين العاصي الحلقة الأولى

نروح لقصر كبير في الصعيد و بيمتلكه عيله المنشاوي
عاصى: يعني ايه اتجوز بنت عمي انا عمري مشوفتها و كمان عندها 18 سنه هتجوزها دي ولا هخادها اربيها
محمد: جدك و لازم تنفذ اومره خلص الكلام ﯾ عاصى
طلع عاصي اوضته و بيقول
عاصى: والله لاخلي ايامها جحيم و اتصل ب البنت الي بحبها عايز اقبلك
نروح لاسكندريه
نارين: انا مستحيل اتجوز عاصى ده انا عمري ما شوفته
سليمان: خلص الكلام و لازم ننفذ كلام جدك جهزي نفسك انتي و اختك عشان هنسافر بكره الصعيد
نارين دخلت اوضتها بعصبيه
نارين: انا مش عايزه اتجوزه يا نور ماما الله يرحمها لو كانت عايش مكنتش هتوافق علي الي بيحصل ده
نور: لازم ننفذ كلام جدك لو متنفذش هتحصل مصيبه يلا نجهز شنطنا
نروح لعاصى
عاصي: لورا انا هتجوز
لورا: يعني ايه هتتجوز عشان انتِ قولتلي اننا هنتجوز
عاصي: جدي هو الي امر ب كده لو منفذناش كلامه الدنيا هتتقلب جحيم
لورا: اوعدني انك مش هتحبها
عاصي: اوعدك انا مبحبش حد غيرك و مستحيل احبها
تاني يوم
سليمان: يلا يا بنات اجهزوا عشان نسافر
نور: حاضر يا بابا
نارين:نور انا مش عايزه اسافر ولا عايزة اتجوز الي اسمه عاصى ده
نور: لازم نسافر مينفعش منفذش كلام جدك
و قاموا اتوضوا و صلوا فردهم
نور: احنا جاهزين يا بابا
بعد 6 ساعت وصلوا الصعيد
نزلت نارين من العربيه
نور: ايه القصر الجامد ده
سليمان: يلا ندخل القصر
اول ما دخلوا القصر لقوا ترحيب كبير من اهلهم
سليمان راح باس ايد والده
سليمان: ازيك ﯾ ابوي اتوحشتك
كاظم: و انتِ اكتر يا ولدي
راحت نارين باست ايد جدها
نارين: ازاي حضرتك يا جدي
كاظم: الحمدلله يا بنيتي
اتقدمت نور و باست ايد جدها
نور: ازاي حضرتك يا جدي عامل اي
كاظم: الحمدلله يا بنيتي اتوحشتك انتي و اختك كتير
نارين و نور ف نفس واحد
و احنا اكتر يا جدي
نزل عاصى: صباح الخير
شاف عاصى عمه و بناته
عاصى: ازيك حضرتك يا عمي
سليمان الحمد لله يا ولدي
راح عشان يسلم علي نور و نارين
نارين: اتشرفت بيك بس اسفه مبسلمش
نور: ازايك يا عاصي بس اسفه مبسلمش
عاصي: و انا اكتر، عادي متتأسفوش
فاتن: يلا يا بنات عشان اطلعكوا علي اوضتكم
نور و نارين مشوا معها و طلعتهم علي اوضتهم
نارين هي بترمي نفسها علي السرير و بتقلع نقبها
نارين: الطريق فرهدني
نور و هي بتفك خمرها
نور: معاكي حق والله
سيلا و هي بتخبط علي الباب
سيلا: ازيكم يا بنات اعرفكم بنفسي انا اخت عاصى
نارين و نور: اتشرفنا بيكي
نارين اتفضلي ادخلي
سيلا انا كنت جايه اساعدكم انو نجهز نارين عشان الفرح
و تحت و عاصى بيكلم ابن عمته و صديقه المقرب
سليم: ايوا بقا يعم هتتجوز و نخلص منك
عاصى: اسكت ياض انا اصلا مش رادي عن الجوازه دي جدك هو الي غاصبني
ادهم: طب يلا عشان نجهز
و ف الوقت ده خبتط ساره بنت عمت عاصي
سيلا اول ما فتحت الباب اتصدمت لانها مبتحبهاش بس انها متكبره و مغروره و غير كده انها بتبحب عاصي
سيلا ببرود: اتفضلي
ساره او لما دخلت الاوضه
و هي بتقول: انتي بقا العروسه الي هيتجوزها
نارين: نعم بتقولي حاجه
ساره: بقولك ازيك يا بنت خالي
نارين: الحمدلله
بعدين جهزوا
جه بليل
و جه وقت كتب الكتاب
نارين كانت شارده ف افكارها
فاقت علي جمله المأذون و هو بيقول
بارك الله لكم و بارك عليكمها جمع بينكم في خير و علي خير
ف الاوضه عند نارين و عاصي
عاصى: مش هتقلعي النقاب ده
نارين بتوتر: حاضر
قامت عشان تغير الفستان بس معرفتش تفتح السوسته
نارين و هي بتقول لعاصي
ممكن تفتحلي سوسته الفستان
عاصى: من عنيا
قرب عاصى منها بخبث
و فتحلها سوسته الفستان
نارين كانت متوتره لما عاصي جه بفتحلها الفستان و او لما فتحهولها جريت علي الحمام من التوتر
نارين خرجت من الحمام بتورتر
عاصى: اتصدم من جملها كان فاكرها وحشه عشان كده لبسهه النقاب
عاصى: تعال اقعدي عشان عايز اقولك موضوع
بصي انا عارف انك مش بتحبيني و اتا كمان مش بحبك اتا بحب واحده تانيه بس لما قولت لبابا و ماما موافقوش ف احسن نعيش مع بعض من غير مشاكل لغيط ما نطلق
نارين:………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نارين العاصي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى