روايات

رواية نادين الفصل السادس 6 بقلم نور الحياة

رواية نادين الفصل السادس 6 بقلم نور الحياة

رواية نادين البارت السادس

رواية نادين الجزء السادس

رواية نادين
رواية نادين

رواية نادين الحلقة السادسة

حنان بغضب: بنتي لازم تتطلق ياعماد
عماد بعصبيه: يزيد طلقها حالٱ
الجد بغضب: والله عال ولا كإني موجود
نادين واقفه بهدوء بتسمع كل الي بيتقال
سعاد بكره: شكل القديم بيراجع نفسه بس في بنتها
عماد بجنون: اخرسي الي حصل مش هيحصل لبنتي ماحدش فاهم حاجه ولا عارفين قصدهم علي اي غير الجد وعماد وحنان وسعاد
نادين بتساؤل: هي قصدها اي يابابا
عماد بتوتر: مش قصدها حاجه
زياد: في اي ياماما
حنان بصرامه: الله في سما ياسعاد لو فكرتي ان الي حصل هيحصل تاني هقتلك واخد بداري منك
سعاد بخوف: انا ماقولتش حاجه

 

حنان بحده: وانا مش هستنا لما تعملي وانتي ضيفه هنا بس احنا مش مرحبين بيكي
سمر بغضب: انتي ازاي تكلمي امي كده وكمان مين انتي عشان تطرديها
نادين بنظره مرعبه: تلمي هدومك انتي وامك وتمشو من هنا
سعاد بدموع مزيفه: كده ياعمي هتسبهم يطردوني انا وبنتي
الجد بغضب: جرا اي هوا كل واحد بيتصرف من دماغه هوا البيت ده مالهوش كبير ولا اي
يزيد: هي اي الحكايه ياجدي
عماد بصوت عالي: الحكايه خلاص خلصت ومن مصلحه الكل انها متتعرفش
نادين بجمود: بس انا عوزه اعرف يابابا حكايه اي
الجد لسه هيكلم
: انا جيت وحشتوني اوي
الجد بصدمه: مليكه
مليكه جريت علي جدها: جدووو
يزيد بفرحه: اخيرٱ رجعتي وحشتني اووي
مليكه وهي موجه كلامها ليزيد: يسلام انا لو وحشتك كنت جيت خدني عشان اقعد معاك
ثم نظرت لندين
مليكه بمرح: ازيك ياقمر لا موزه موزه يعني
نادين بقرف: في واحده عايشه بره وبتقول الكلام ده
مليكه برفع حاحب: اه انا
يزيد بإستغراب: انتو تعرفو بعض

 

نادين ماردتش عليه ووجهت كلامها لجدها
نادين: ها ياجدو قولي الطلاق هيحصل امتا
زياد بضيق: مش لما نعرف اي هي الحكايه الاول
نادين ببرود: لا دي كده كده هعرفها وبصت علي الكل جدها وابوها وحنان وسعاد
عماد بقلق: كفايه كلام الطلاق هيحصل ونرجع تاني
حنان بسرعه: ايوا لازم نرجع تاني المفروض مانرجعش مصر تاني
سعاد بحزن مصتنع: مش عوزه احس ان الي حصل ده بسببي
حنان بتهجم: مهو فعلٱ بسببك سواء الي حصل زماان او دلوقتي
مليكه: ماتفهموني في اي
يزيد: مليكه اطلعي انتي ارتاحي نكلم بعدين
الجد اخيرٱ اتكلم: اسمعو الي هقوله عشان الكل هينفذ كلامي وبص لنادين
وانتي مافيش طلاق هيحصل
نادين بغضب: لا في انا اتفقت من الاول علي الطلاق يعني كده كده كنت هطلق ومش نادين الصاوي الي يجوز عليها
يزيد بسرعه: والله مش هتجوز ولا حاجه وافتكر هوا اتكلم ازاي وبعدين كمل ببرود احم وبعدين انا حر اتجوز مره اتنين براحتي
عماد بعصبيه: يزيد بنتي خط احمر والله العظيم هنسا انك ابن اخويا

 

_______________♡
عادل بهدوء: ازيك يا ادهم
ادهم ببرود: الحمدلله ياعادل بيه
عادل بضيق: اي عادل بيه دي انا ابوك علي فكره
ادهم بضيق: هوا الاب الي يخلف ويرمي ولا الاب الي يسيب ابنه من غير اب ولا عيله وبعدين بصله بحزن انت اول ما ابنك التاني بيحتاج حاجه بيلقيك انما انا لا ابنك التاني قاعد في وسط عيله وانا مش قارد بس اقول انا ابن مين
عادل بحزن: سامحني يابني مش قصدي
ادهم بقسوه: امشي ياعادل بيه انا مش عوز اشوفك تاني
عادل بدموع: ادهم اسمعني يابني الموضوع مش ذي ما انت فاكر
ادهم بكره: وانا مش عوز اسمع اعتبر نفسك ماعندكش غير ابن واحد الي موحود هناك انما انا لا وسابه ومشي
وعادل قاعد زعلان علي ابنه التاني
دلال: هيفهم صدقني هوا بس صعبان عليه انه عايش لوحده من غير اخوات ولا اهل ولا عيله
عادل بحزن: عنده حق الاهل عزوه وسند وانا خليته مقطوع من شجره وهوا اهله موجودين

 

دلال بطيبه: كل حاجه هتتحل المهم طمني اخبار البيت الكبير اي
عادل بحزن: سعاد رجعت تاني
دلال اتنفضت من مكانها: بتقول اي
عادل بصلها بدموع: رجعت تاني شكل القديم هيتفتح تاني
دلال بحزن علي حال زوجها: طيب هتعمل اي
عادل:……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نادين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى