روايات

رواية نادين الفصل الثاني 2 بقلم نور الحياة

رواية نادين الفصل الثاني 2 بقلم نور الحياة

رواية نادين البارت الثاني

رواية نادين الجزء الثاني

رواية نادين
رواية نادين

رواية نادين الحلقة الثانية

عماد بضحك: مافيش داعي انا جيت
الجد بفرحه: ولدي حمدالله على السلامة
عماد راح سلم علي ابوه
عادل: وحشتني اوي ياخوي
عماد بحب: وانت كمان ياعادل
يزيد بإحترام: نورت مصر ياعمي
عماد: مصر منوره باهلها
وبعد الترحاب الكبير بعماد
الجد بإستغراب: امال فين بنتك ياعماد
عماد بقلق: لسه مارجعتش
الجد بحده: كيف يعني وسبتها ترجع لوحدها
عماد بضيق: وفي اي يعني يابا نادين مش صغيره
الجد بحده: لا صغيره وهترجع امتا ان شاءلله
عماد بضيق: علي معاد كتب الكتاب بكره
عادل: كلام اي ده ياخوي وانت كده مطمن عليها
عماد: نادين مش لوحدها ياخوي نادين مع خالتها وولاد خالتها
الجد: بكره لما تيجي ليا كلام معاها
كل ده ويزيد قاعد بيسمع بهدوء
_________________♡
زياد بضحك: انا مش مصدق بقا نادين هتتجوز
نادين بضيق: زياد مش طالباك خالص
مايا بضحك: والله عنده حق مين يصدق ان نادين خلاص هتتجوز مش هتبقا حره تاني
نادين: مين دي الي مش هتبقا حره
مايا بخبث: بس قوليلي مز ولا اي
نادين: زياد لم اختك
زياد: ماايا…. بس ماقولتيش هوا مز ولا اي وغمز
نادين: حنان تعالي شوفي عيالك
حنان بضحك: بس ياض انت وهي ماحدش يزعل عروستنا
نادين بغيظ: طبعٱ هما هيجبوه من بره اما الام كده
حنان بحده مصتنعه: بنت عيب
نادين: جهزو نفسكم يلا عشان هنسافر النهارده
زياد بجديه: روحو انتو وانا في شويه شغل هخلصهم واجي
مايا: طيب خلاص ماما روحي انتي مع نادين وانا هاجي مع زياد
حنان: لا انتي هتجي معانا هوا يجي براحته يلا ادخلو حضرو الشنط بتاعتكم
_______________♡
يزيد بسخريه: واضح ست نادين ماحدش عارف يمشي كلامو عليها
ياسين بضيق: علي فكره الي بتتكلم عنها دي بنت عمك
يزيد: انا مش عارف انت بدافع عنها اوي كده ليه
ياسين: قصدك اي
يزيد: يووووه انا ماشي
_______________♡
ام يارا: عملت اي
: اطمني كل الي عوزه هيحصل
ام يارا: مش عوزه يارا تعرف حاجه
: يارا من مصلحتها ومن مصلحتنا انها ماتعرفش حاجه
ام يارا: بنتي لو عرفت حاجه مش هتوافق تضر الي منها
: بس اي انتي لعبتيها صح
ام يارا بضحكه خبيثه: طبعٱ انا بنتهم برضو والدم عمره مايبقا مايه
: عجبني وعجبتني ثقتك في نفسك
_________________♡
عماد: الو
نادين: ايوا يابابا
عماد: نادين انتي فين جدك قالب الدنيا هنا
نادين بضيق: بابا في اي هوا انا عيله صغيره ما قولت اني هجي علي المعاد
عماد بحب: نادين حببتي بلاش تكسفني ادام جدك
نادين بإحترام: حاضر ياقلبي مش هكسفك حاجه تاني
عماد بحب: لا وخلي بالك من نفسك
نادين بضحك: ماتخفش بنتك بميت راجل ولا عنك شك
عماد بضحك: لا ماعنديش بس برضو حلوه وذي العسل
نادين: اله اله اله انت بتعاكسني ياعم بابا طيب يلا بقا سلام عشام ورايا شغل
وقفلت
الجد: يعني بنتك لسه ماجتش ياولدي
عماد: عندها شويه شغل هتخلصو وتجي علطول
الجد : طيب انا البت دي وحشتني اوي
عماد: خلاص يابابا هتجي اشبع منها براحتك
الجد بضحك: ولسه بقا كيف ماكانت ولا اتغيرت
عماد بضحك: لا اطمن ذي ما هي مافيش فيها حاجه اتغيرت
نادين ركبت الطياره وهترجع بلادها الي سبتها من سنين هنعرف بعد كده سبتها ليه
الكل قاعد في انتظار يزيد ونادين
يزيد نزل قعد قصاد جده وعمه
يزيد بقله صبر: فين بقا البرنسيسه ولا هنقعد نستنها كتير
الجد: عماد بنتك فينها كل ده
عماد: نادين فوق يابابا
يزيد اتفاجأ كان متوقع يلغي الجواز بعدم حضورها لكن اتصدم لما لقها موجوده
الجد بإبتسامة: قلب جدك وحشتني اوي
عادل: امال هي فين ياخوي خليها تجي عشان يتم كتب الكتاب
عماد: كتب الكتاب هيتم خليها هي فوق عشان ترتاح من السفر
الجد: تمام يلا اكتب ياشيخنا
المأذون بدأ يكتب الكتاب وبعد وقت اصبحت نادين زوجه ليزيد
الجد: يزيد بنت عمك تشيلها في عينك فاهم
يزيد بهدوء: حاضر
عماد: يزيد انت خدت مني اغلي حاجه عندي حافظ عليها ياولدي دي روح امها فيها
يزيد بحب لعمه: عمي نادين قبل كل حاجه هي بنت عمي ماتخفش عليها
عادل: الف مبروك ياولدي
: اكده تجوزو ولد اختي وانا ماعرفش
عادل بضيق: سعاد اي الي جابك هنا
سعاد بمكر: جيت اعمل الواجب وابارك يزيد ولدي برضو انا الي ربيته
عادل بغضب: خلاص الواجب وصل غوري مكان ماجيتي
الجد بغضب: عاااادل مش احنا الي نطرد حريم بره خليها تقعد هنا لحد ماترجع البلد
عادل بجنون: كيف الكلام ده الواليه دي مش هتقعد هنا دقيقه واحده
الجد بغضب اكبر: عاااادل
سعاد بمكر: مبروك ياعماد
عماد بحده: اسمي حج عماد وانتي هنا ضيفه ومشي
الجد بحده: فهيمه
فهيمه: نعم ياحج
الجد بجمود: تاخدي الست سعاد وبنتها وتوصليهم اوضه الضيوف وتشوفيهم محتاجين اي
فهيمه: امرك ياحج اتفضلي ياست
الجد: شكل القديم كله هيرجع تاني واااااااه ياولدي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نادين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!